S90 Inscription
Startmotor
Hallo,
Ik heb nieuwe zomerbanden nodig. De maat van mijn zomerbanden zijn 245-40-19. Ik moet runflats onder mijn BMW F11.
Mijn winterbanden zijn 245-45-18. Nu vind ik de ruimte tussen velg en wielkast bij de winterbanden mooier (kleiner). Dit komt omdat hoogte van de band 5 meer is, waardoor de ruimte meer opgevuld wordt.
Mijn vraag is, zou het mogelijk zijn om de zomerbanden in de maat 245-45-19 te nemen of is de kans dat de hoogtemaat 45 i.c.m. 19 inch juist tegen de wielkast aanloopt of kan de snelheidsmeter hierdoor niet meer de juiste snelheid weergeven?
Graag jullie advies c.q. mening hierover of dit mogelijk is.
Technische gegevens:
BMW 530d
runflat is noodzakelijk vanwege de sensoren in de auto
snelheidsindex Y
het betreffen de optionele 19" m wielen die deel uit maken van het m pakket
huidige zomerbanden goodyear excellence
Ik heb nieuwe zomerbanden nodig. De maat van mijn zomerbanden zijn 245-40-19. Ik moet runflats onder mijn BMW F11.
Mijn winterbanden zijn 245-45-18. Nu vind ik de ruimte tussen velg en wielkast bij de winterbanden mooier (kleiner). Dit komt omdat hoogte van de band 5 meer is, waardoor de ruimte meer opgevuld wordt.
Mijn vraag is, zou het mogelijk zijn om de zomerbanden in de maat 245-45-19 te nemen of is de kans dat de hoogtemaat 45 i.c.m. 19 inch juist tegen de wielkast aanloopt of kan de snelheidsmeter hierdoor niet meer de juiste snelheid weergeven?
Graag jullie advies c.q. mening hierover of dit mogelijk is.
Technische gegevens:
BMW 530d
runflat is noodzakelijk vanwege de sensoren in de auto
snelheidsindex Y
het betreffen de optionele 19" m wielen die deel uit maken van het m pakket
huidige zomerbanden goodyear excellence