gast 6380675
Wegverkenner
Ik heb een oude Triumph TR7 gekocht die momenteel geschorst staat om op te knappen.
hieraan heb ik de hele ontsteking vernieuwd met contactpunten en afgesteld omdat hij geen vonk had.. ook heb ik de compressie op alle 4 cilinders gemeten (dat was goed) en de ontstekingsvolgorde goed gezet. daar bleek dat cilinder 1 en 3 verkeerd om zaten, waarschijnlijk door iemand anders gedaan die er ook naar gekeken had.
na 10 jaar stilstand gisteren weer tot leven gewekt. door eerst wat remmen reiniger in de carburateurs te spuiten waarop hij meteen startte en daarna gestart op LPG wat hij ook meteen deed. bij paar keer gasgeven reageerde hij erg goed , echter na een paar minuten draaien niet meer en zag ik dat de verdamper al bevroren was. de koelslangen en radiateur waren echter nog koud en de motor ook nog maar een beetje warm.. het reservoir voor koelvloeistof staat gewoon goed vol. dus te weinig koelvloeistof is er niet. ook ziet de koelvloeistof er nog goed van kleur uit. het is in ieder geval geen water wat erin zit. en ik heb ook nergens lekken of sludge aan de binnenkant van de olie dop. alleen als ik in de grote slang naar de radiateur knijp zie ik de koelvloeistof niet in het reservoir bewegen.
wat kan ik nog proberen of waar kan het mogelijk aan liggen dat de verdamper al zo snel bevriest? het lijkt mij dat de verdamper niet verwarmt word, waarschijnlijk omdat de koelvloeistof niet circuleert of warm word of mogelijk anders etc wat ik niet zou weten..
dus graag hulp gevraagd?
hieraan heb ik de hele ontsteking vernieuwd met contactpunten en afgesteld omdat hij geen vonk had.. ook heb ik de compressie op alle 4 cilinders gemeten (dat was goed) en de ontstekingsvolgorde goed gezet. daar bleek dat cilinder 1 en 3 verkeerd om zaten, waarschijnlijk door iemand anders gedaan die er ook naar gekeken had.
na 10 jaar stilstand gisteren weer tot leven gewekt. door eerst wat remmen reiniger in de carburateurs te spuiten waarop hij meteen startte en daarna gestart op LPG wat hij ook meteen deed. bij paar keer gasgeven reageerde hij erg goed , echter na een paar minuten draaien niet meer en zag ik dat de verdamper al bevroren was. de koelslangen en radiateur waren echter nog koud en de motor ook nog maar een beetje warm.. het reservoir voor koelvloeistof staat gewoon goed vol. dus te weinig koelvloeistof is er niet. ook ziet de koelvloeistof er nog goed van kleur uit. het is in ieder geval geen water wat erin zit. en ik heb ook nergens lekken of sludge aan de binnenkant van de olie dop. alleen als ik in de grote slang naar de radiateur knijp zie ik de koelvloeistof niet in het reservoir bewegen.
wat kan ik nog proberen of waar kan het mogelijk aan liggen dat de verdamper al zo snel bevriest? het lijkt mij dat de verdamper niet verwarmt word, waarschijnlijk omdat de koelvloeistof niet circuleert of warm word of mogelijk anders etc wat ik niet zou weten..
dus graag hulp gevraagd?