Lpg tanken lastig..

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Ik heb sinds een maand een dacia jogger, op lpg.
Nu heb ik iedere keer het probleem als ik lpg wil tanken, dat de nippel aan het pistool blijft vasthangen..
Na 10 minuten links en rechts draaien gaat hij vaak eindelijk los, het lijkt ook of de nippel voor een deel meedraait en dat hij daarom niet makkelijk los meer gaat.
Heeft iemand de gouden tip?? Ik word er helemaal gek van..
Op youtube staan filmpjes die er zo makkelijk uit zien, het hoort ook makkelijk te zijn, maar ik loopt steeds zo erg te klooien met het loshalen..

De nippel wat vaster draaien voor je gaat tanken?
Dat kan ook met het tankpistool; je zet het tankspistool om de nippel, zonder vast te koppelen, en draait het pistool een stukje rechtsom. De "oortjes" van de gasnippel komen dan tegen de uitsparingen voor de oortjes in het tankpistool en zo draai je de nippel wat vaster.
En dan vastkoppelen zoals je altijd doet.
Je kunt hem op dezelfde manier losdraaien, als-ie te vast zit om met de hand los te draaien.

Je kunt dit beter niet met de Belgisch-Duitse vulnippel proberen. Want vastdraaien wil zo wel, maar losdraaien... o_O

Of zorg in dat geval dat je een waterpomptang bij je hebt.

Bedankt voor je reactie.

Is het dan zo dat als je het pistool eroverheen schuift, en een kwartslag draait, dat de nippel mee hoort te draaien of staat die stil in het pistool?

De nippel hoort, bij het aankoppelen van het pistool, zeker niet mee te draaien. Deze moet goed vastzitten, ook om lekkage langs de o-ring van de nippel te voorkomen.

Bedankt! Dus goed vast draaien en dan pas pistool erop

De nippel wat vaster draaien voor je gaat tanken?
Dat kan ook met het tankpistool; je zet het tankspistool om de nippel, zonder vast te koppelen, en draait het pistool een stukje rechtsom. De "oortjes" van de gasnippel komen dan tegen de uitsparingen voor de oortjes in het tankpistool en zo draai je de nippel wat vaster.
En dan vastkoppelen zoals je altijd doet.
Je kunt hem op dezelfde manier losdraaien, als-ie te vast zit om met de hand los te draaien.

Je kunt dit beter niet met de Belgisch-Duitse vulnippel proberen. Want vastdraaien wil zo wel, maar losdraaien... o_O

Of zorg in dat geval dat je een waterpomptang bij je hebt.
Heb je misschien ook een tip voor het tanken in België? Ik krijg de vulnippel er niet op gedraaid, ik heb hulp moeten vragen aan een chauffeur achter me en die lukt het uiteindelijk, alvast bedankt!

Terug
Bovenaan