Lpg probleem

Guest
Hallo heb tweedehands Mercedes coupe 200c compressor 2001 op LPG gehaald
Op naft geen probleem op LPG wel motor begint te stotteren bij volle gas geven en bolt dan op 3 cilinders.zo laten uitlezen cilinder 1 verkeerde mengeling
Auto aan de kant zetten contact uit en aan terug starten is het voorbij bij half gas geven stottert hij niet zo erg volle gas wel
Al bij gas boer geweest kan niks vinden in de computer heb de bougie al vervangen nog hetzelfde probleem
Nu heb ik 4 bobine besteld hoop dat het dan gedaan is.heeft hier iemand hetzelfde probleem gehad.
Heb bobine 1 met 4 gewisseld en nog stottert ie nog.
 
Goedenavond Forum heren. Met aandacht, dit artikel gevolgd, omdat ook ik een LPG probleem heb. Mijn auto is een Honda HRV, (2004) met een G3(AG) LPG installatie. Heeft altijd probleemloos op gas gereden, tot circa 2 maanden geleden, de problemen begonnen. Auto ging haperen en lampje ging knipperen.
Garage 1 heeft bougies , verdeler en bobine vervangen. Auto ging beter rijden, haperde af en toe, tot dat volgend probleem, moeizaam starten zich voor deed.
Garage 2 (garage 1 was druk) schreef probleem toe aan lekkende gasinjectoren.
Garage 3, LPG inbouwer, heeft de auto een dag gehad, uitgelezen en gecheckt, en niets verkeerds gevonden. Aan de injectoren kon het niet liggen. Die gaven nooit een probleem. Dus niet naar gekeken.
Sta nu op het punt om de auto aan te bieden bij een vierde garage, en die is er van overtuigd dat het een lambda sensor probleem is. Iets wat de andere 3 garages aangegeven hebben, niet het geval te zijn.
Het heeft mij al honderden euro's gekost, probleem is niet opgelost, heb een LPG auto dat voornamelijk op benzine moet rijden. Ben teneinde raad.
Heeft iemand hier ervaring mee, en mij hierin advies geven?

Ralbe.
,
 
@ Ralbe: ik zou toch de lpg injectoren eens laten checken. Mijn S70 had vorig jaar een vergelijkbaar probleem. Bleek een lpg injector te zijn die bleef hangen. Opgelost met een andere tweedehands injector voor €35. Daarna loopt hij weer als een zonnetje.
 
Hoe doet de auto op benzine? Is dat ook niet goed, dan dat eerst oplossen en van het gas eerst afblijven. Is het op benzine (nu) wel goed, dan een lpg-inbouwer vinden (adressen via lpg.nl) en dan daar heen gaan. Dan sta je ook sterker tegenover de lpg-inbouwer, want op benzine is er geen probleem. Dan moet het aan het lpg-systeem liggen. Want het lpg-systeem kopieert zijn waarden v/d benzine-ECU. Als het op benzine niet goed draait, dan kan het op lpg nooit goed draaien.
Als je een goede lpg-inbouwer hebt, dan kan er wellicht een onderliggend probleem gevonden worden in benzine-systeem. Want niet elke garage is even goed om zelfs een auto op benzine goed te laten draaien. En lpg hebben meeste garages geen kaas van gegeten en zou daar ook niet om advies vragen qua lpg.
 
Volgens mij is bij vogels de garantie 3 jaar. Anders is het een idee om een een afspraak te maken bij Vogels in Eindhoven zelf. Die mannen hebben er serieus verstand van. Als je 3x terug moet naar de gasboer ben je die tijd en ergernis nog veel meer kwijt.
 
Hallo, door de drukte op mij werk, niet de reacties kunnen lezen, waarvoor mijn excuses. Probleem nog niet opgelost. Lambda sensor is vervangen, waardoor de auto op LPG stukken beter ging lopen. Toch sporadisch startproblemen, en gek genoeg, ook als ik het laatste stuk na een lange rit de laatste 10 kilometer op benzine ben overgegaan. De ANWB is er bij geweest toen het een keer niet wilde starten, en er achter gekomen dat de bougies, heel vochtig waren, Dus verzopen. Droog gemaakt, en startprobleem opgelost. De ANWB monteur dacht aan een warmte sensor, dat een verkeerd beeld doorgaf aan de computer. Dus weer iets anders erbij. Wordt vervolgt.
 
Auto doet het prima op benzine, rijdt ook goed op LPG, een poosje heel slecht gereden op LPG, maar na het vervangen van de regel Lambda sonde, was dit verholpen. Probleem zit in het soms niet willen starten. Motor verzuipt. Niet altijd. Laatste 10 kilometers, voor aankomst, overschakelen naar benzine, en de auto start de ene keer probleemloos, en de ander keer weer niet. Volgens de LPG specialist, bij wie ik ben geweest, kan het niet aan de injectoren liggen. In zijn tig jaren ervaring heeft hij dat nooit meegemaakt.
 
Tig jaren ervaring en nooit meegemaakt betekend niet dat het niet kan. Die fout wordt wel vaker gemaakt.
Bij startproblemen waarbij de boel te rijk loopt denk ik ook aan een temperatuursensor probleem. En ja het kan zijn dat je er op benzine geen of minder last van hebt. LPG is gevoeliger wat dat betreft.

Naast de lambda is de temperatuursensor namelijk een van de belangrijke sensoren voor de mengselregeling,
 
RoAl FrAnkel zei:
Hallo, door de drukte op mij werk, niet de reacties kunnen lezen, waarvoor mijn excuses. Probleem nog niet opgelost. Lambda sensor is vervangen, waardoor de auto op LPG stukken beter ging lopen. Toch sporadisch startproblemen, en gek genoeg, ook als ik het laatste stuk na een lange rit de laatste 10 kilometer op benzine ben overgegaan. De ANWB is er bij geweest toen het een keer niet wilde starten, en er achter gekomen dat de bougies, heel vochtig waren, Dus verzopen. Droog gemaakt, en startprobleem opgelost. De ANWB monteur dacht aan een warmte sensor, dat een verkeerd beeld doorgaf aan de computer. Dus weer iets anders erbij. Wordt vervolgt.

Is de lambdasonde vervangen door een originele?
In het recente verleden heb ik heeeeeel veel aan LPG installaties gesleuteld, en imitatie lambdasondes hebben maar zelden tot een goed resultaat geleid. Vaak met de symptomen die jij beschrijft.
 
Terug
Bovenaan