Locatie en formaat knipperlichtrelais Daihatsu Cuore 2009

Willem A de Boer

Net ingestapt
Hallo, kan iemand mij vertellen waar het knipperlichtrelais zit bij een Daihatsu Cuore van 2009? Het handboek zwijgt erover. Ik wil ledlampjes in de richtingaanwijzers zetten, dus daarvoor moet er een ander relais in dat geschikt is voor LED-lampjes. De lampjes heb ik al. Het relais ook. Het is zo'n standaard formaat met 3 platte pennen. Alvast bedankt!

Los van de vraag waarom je uberhaupt led knipperlichting in een Coure zou willen hebben veel auto's geen fysiek releis meer maar word het geregeld in een module.

Ik ga er van uit dat de LED relais een universeel ding is? De relais die ik ken hebben soms 3 maar soms ook 4 pinnen (misschien bestaan er nog wel andere versies) Dus ook al heeft de coure een part knipper relais, dan is de kans nog steeds erg klein dat die zo in de Coure past. Waarom niet gewoon weerstandjes er tussen?

Dank je voor je reactie. Allemaal vragen waar ik het antwoord nog niet op gevonden heb. Vandaar deze post.
Ik vind ledlampjes mooi omdat ze instant aan en instant uit gaan. Het relais is inderdaad zo'n standaard ding met drie pennen.
Weerstandjes vind ik een slechte oplossing omdat je het lage stroomverbruik daarmee teniet doet, en het is dan geen straight swap meer.

Hoe denk je dat het nieuwe relais werkt?
Tenzij je van een bimetaal relais naar een swipswap schakeling gaat. Heb je toch echt een paar weerstanden nodig om het lagere stroomverbruik te compenseren.

ebc8be9f-3226-4197-b574-4658ab737503.jpg

Heb je al gekeken of het 1 van die 3 relais op de zekeringskast is?
Gewoon knipperlicht aan zetten en even je vingers erop. merk je gouw genoeg of die klikt of niet.

2009.....best kans dat je dan helemaal geen knipperlichtrelais meer hebt.

Mijn auto is uit 2001 en die regelt dat via een zogenaamde schmitt-trigger. Relais is duur en daarom zoekt elke fabrikant naar oplossingen om zo min mogelijk relais te monteren in een auto.
Ik zou lekker een weerstandje ertussen schakelen of een CAN-ledje kopen. (daar zit dat weerstandje al in)

Het nieuwe relais is electronisch, in het formaat van een traditioneel relais. Ik heb het al vaker gebruikt op andere voertuigen.
Dealer bevestigde dat er een standaard relais in zit. De ledjes zijn canbus-compatible, maar gaan toch snel knipperen. Misschien zitten de clignoteur niet op de bus. Daarom wil ik de electronische knipperautomaat erin zetten.

Pobresh zei:
Heb je al gekeken of het 1 van die 3 relais op de zekeringskast is?
Gewoon knipperlicht aan zetten en even je vingers erop. merk je gouw genoeg of die klikt of niet.

Ik ga straks even kijken, bedankt!

Terug
Bovenaan