Lexus RX / RX L | Nieuw: facelift 2020

Wat mij betreft een verbetering! Naar mate deze Lexus langer op de markt is spreekt hij mij meer aan.
 
De koplampen zien er nu wat acceptabeler uit, maar daaronder is het net een opeenstapeling van losse elementen. Al met al is en blijft deze designtaal over het algemeen een drama.
 
Herhaling op de nieuwe pagina :)

Facelift

o8dyklabgjvj.jpg


n17ygbgbc3g2.jpg


f8qyjdqbbhb5.jpg


jyxyjw9bh6m4.jpg


nuoy219bjr64.jpg


9g6y35cbikw0.jpg


2i3yzn4bzgle.jpg


do7ybvnbwfox.jpg


[size=x-large]Lexus vernieuwt RX[/size]

Apple Carplay, Android Auto en betere rij-eigenschappen. Lexus grijpt Hemelvaartsdag aan om de RX, de grootste SUV in z’n Europese line-up, van een strakgetrokken koetswerk te voorzien. Ook op verschillende andere punten wordt de auto aangepakt. De huidige RX is de vierde generatie van het model en loopt in die vorm sinds 2015 mee. Niet zo gek dus dat Lexus het tijd vindt voor een facelift, al valt de RX qua uiterlijk nog niet uit de toon. Om te voorkomen dat dat toch gebeurt, geeft Lexus ‘m nu een nieuw front. Groot zijn de verschillen niet, maar wie de oude (boven) en nieuwe (onder) versie naast elkaar zet zal zien dat er strakkere, optisch bredere koplampunits zijn gemonteerd. Die lampen zijn voorzien van wat Lexus Bladescan-techniek noemt, een slimme dynamische grootlichtassistent. Ook de voorbumper is anders ingedeeld, net als de achterlichtunits. De vernieuwing geldt overigens niet alleen voor de reguliere RX450h (wit), maar ook voor de vorig jaar op de Nederlandse markt verschenen L-versie, een zevenzitter.

Nieuw
In het interieur zijn de verschillen zo mogelijk nog kleiner dan aan de buitenkant. Het belangrijkste nieuws is hier de komst van Android Auto en Apple Carplay, die het voor respectievelijk Android-telefoons en iPhones mogelijk maken om verschillende apps via het infotainmentscherm te bedienen. Ook het infotainmentsysteem zelf is echter gemoderniseerd. Daarbij wordt de ‘controller’ vervangen door het uit andere Lexus-modellen bekende touchpad en is het centrale scherm, als een aanvulling daarop, nu ook te gebruiken als touchscreen. Minder zichtbaar, maar wel belangrijk is dat de RX nu standaard is voorzien van een pakket maatregelen onder de naam Lexus Safety System +. Dat is vergelijkbaar met Toyota’s Safety Sense en bestaat uit de eerder omschreven koplampen, een rijstrookassistent en een automatische noodrem die onder meer voetgangers en fietsers goed moet herkennen. Lexus zegt dat ook de rij-eigenschappen van de RX naar een hoger plan zijn getild. Dat heeft het merk voor elkaar gekregen door de carrosseriestijfheid te verbeteren. Daarnaast zijn er andere schokdempers en is de besturing tegen het licht gehouden. Over wijzigingen aan de aandrijflijn rept het merk niet, dus is er nog steeds een hybridecombinatie met V6 aan boord die in totaal 313 pk op de been helpt.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/lexus-vernieuwt-rx/
 
Nog steeds een wirwar aan verschillende (zeer gedateerde) knopjes in het interieur. Regelrechte afknapper steeds bij Lexus. De NX vind ik fraai, de RX doet mij niks
 
c04b40f6-2020-lexus-rx-43.jpg


284905e0-2020-lexus-rx-44.jpg


723bb674-2020-lexus-rx-37.jpg


afbb4606-2020-lexus-rx-35.jpg


c031f634-2020-lexus-rx-36.jpg


6eaf1109-2020-lexus-rx-42.jpg


18ded0d8-2020-lexus-rx-8.jpg


cb3e43bd-2020-lexus-rx-11.jpg


F-Sport
44ea40c5-2020-lexus-rx-18.jpg


6154046f-2020-lexus-rx-14.jpg


33e684bd-lexus-rx-3.jpg


0529b7d1-2020-lexus-rx-21.jpg


5a7ab576-2020-lexus-rx-19.jpg


Alle foto's: https://www.carscoops.com/2019/05/2020-lexus-rx-gets-revised-looks-and-a-touchscreen-along-with-apple-carplay-and-android-auto/
 
Terug
Bovenaan