M J W 3986012
Net ingestapt
Hallo allemaal,
Ik heb vanuit mijn werk de mogelijkheid een auto van de zaak te krijgen.
Nu zit ik wel met een luxeprobleem:
In december is bij mijn vorige auto total los gereden en heb ik een andere auto aangeschaft : een kia ceed van 2018 met 18K op de teller.
Mijn werkgever betaald ca. 280 euro per maand reiskosten vergoeding. Indien ik privé naar een klant rij 30 cent (ca.25 cent netto na belasting)
Na aftrek van de kosten, hou ik van de 280 euro ca. 100 over. Ik heb afschrijving niet meegeteld. In ben daarnaast zeer tevreden over mijn kia.
Qua kilometers rij ik : 18.000 km woon werk(19 cent) / 10.000 werk-klant (25 cent netto) / 6.000 privé (geen vergoeding)
Nu zijn er een aantal scenario's:
1) benzine/diesel tot ca. 40K. Bijtelling ca.300 euro. Kost netto 400 euro + eigen auto wordt overbodig.
Nu de Kia verkopen zal mijn inziens verlies opleveren.
2)benzine/diesel tot ca. 40K Geen bijtelling. Dit kost me 100 euro. Wel minder onderhoud aan privé auto.
Ik blijf de Kia rijden.
3 electrisch tot ca. 40K. Bijtelling 52 euro. Dit kost me 152 euro de maand. Mijn eigen auto wordt ook overbodig,
maar voor 52 euro bijtelling is dit wel te doen.
4 Geen leaseauto, ik rij zelf voor 19/25cent.
Optie 3 lijkt me interessant, alleen dan zit ik weer met mijn eigen auto in de maag.
Mijn vriendin rijdt een Twingo van 2017, dus doorschuiven hoeft niet.
-Wat zouden jullie in mijn geval doen? Of is er nog een andere interessante optie.
Ik graag graag van jullie,
Mar
Ik heb vanuit mijn werk de mogelijkheid een auto van de zaak te krijgen.
Nu zit ik wel met een luxeprobleem:
In december is bij mijn vorige auto total los gereden en heb ik een andere auto aangeschaft : een kia ceed van 2018 met 18K op de teller.
Mijn werkgever betaald ca. 280 euro per maand reiskosten vergoeding. Indien ik privé naar een klant rij 30 cent (ca.25 cent netto na belasting)
Na aftrek van de kosten, hou ik van de 280 euro ca. 100 over. Ik heb afschrijving niet meegeteld. In ben daarnaast zeer tevreden over mijn kia.
Qua kilometers rij ik : 18.000 km woon werk(19 cent) / 10.000 werk-klant (25 cent netto) / 6.000 privé (geen vergoeding)
Nu zijn er een aantal scenario's:
1) benzine/diesel tot ca. 40K. Bijtelling ca.300 euro. Kost netto 400 euro + eigen auto wordt overbodig.
Nu de Kia verkopen zal mijn inziens verlies opleveren.
2)benzine/diesel tot ca. 40K Geen bijtelling. Dit kost me 100 euro. Wel minder onderhoud aan privé auto.
Ik blijf de Kia rijden.
3 electrisch tot ca. 40K. Bijtelling 52 euro. Dit kost me 152 euro de maand. Mijn eigen auto wordt ook overbodig,
maar voor 52 euro bijtelling is dit wel te doen.
4 Geen leaseauto, ik rij zelf voor 19/25cent.
Optie 3 lijkt me interessant, alleen dan zit ik weer met mijn eigen auto in de maag.
Mijn vriendin rijdt een Twingo van 2017, dus doorschuiven hoeft niet.
-Wat zouden jullie in mijn geval doen? Of is er nog een andere interessante optie.
Ik graag graag van jullie,
Mar