Leaseauto's inleveren -> na jaren weer zelf kopen! De keuze is gemaakt! Lexus NX300h President

Goedemiddag allen,

Ook ik moet er na jaren leasen aan geloven namelijk het kopen van een auto (of zelfs twee op termijn) doordat ik van baan ben veranderd. Het contract van de E-Golf loopt nog tot juli 2025 maar de V60 moet er januari 2025 al uit. Nu vliegt de tijd en ik merk aan mijzelf dat een leasekeuze maken een stuk makkelijker is (''doe mij die maar'') dan het zelf uitgeven van onze spaarcentjes en ik twijfel enorm.

Ik ben al weken aan het dimdammen over wat het zou moeten zijn of juist niet en ik hoop jullie hulp daarbij te kunnen gebruiken. Ik weet dat ik de keuze zelf moet maken maar wellicht hebben jullie nog super leuke suggesties / tips / tricks!

Een paar vaste gegevens:
1. Budget: maximaal 25.000 euro, maar mag ook minder maar daar kom ik straks op terug.
2. Jaarkilometrage: 20.000 km/j
3. Bouwjaar: 2000 >
4. Brandstof: Benzine / Hybride / plug-in hybride en eventueel LPG (wel twijfel over LPG met het aflopen van de G3 regeling).
5. Verbruik: Ik rij veel snelwegkilometers en meestal tuf ik met een gangetje van 110 km/h op de CC en een verbruik van 1 op 12 a 13 zou met zo'n snelheid fijn zijn.
6. Vrouw en een kind, tweede komt niet meer en daardoor heb ik niet een enorme lel van een auto nodig.

Ik heb mijn hele leven in de autobranche gewerkt (nu niet meer) en heb daardoor heel veel verschillende modellen gereden en daardoor kom ik elke keer tot dezelfde conclusie ''ik vind nieuwe auto's maar saai, afstandelijk en onnodig complex''. Ik zal wel een oude ziel hebben qua auto's maar nieuwe auto's doen mij weinig tot niks. Onze Volvo V60 rijdt heerlijk, doet wat het moet doen, is bloedsnel maar mist voor mij een stukje ziel.

En het dilemma is dan ook;
1. Kies ik voor een oudere auto (2000 - 2010) ver onder het budget van 25.000 euro in de vorm van een Lexus GS300 / GS 450h, Lexus LS, BMW E60, BMW E39, Volvo V70 T5/T6 o.i.d.
2: Ga ik toch voor verstandig en kies ik voor een nieuwere (2017>) auto die in mijn ogen dan wat saai is maar wel doet wat hij moet doen in de vorm van een Ford Focus 1.0, Seat Leon 1.0, Renault Megane, Lexus CT200h,
3. Of kies ik voor de fun en ga ik voor de gulden middenweg qua bouwjaar (2011 - 2017) en dan in de vorm van een Ford Focus ST-3, Seat Leon Cupra, Megane GT205 etc.
4. De auto de bovenaan bij lijstje staat. Een Lexus GS van de L10 generatie 2011 >

Shortlist tot nu toe dus
- Lexus GS300 / GS450 derde generatie met een lekker old school interieur qua layout waar ik helemaal blij van wordt. Ook redelijk betrouwbaar, wel dure onderdelen.
- Lexus GS300 / GS450 vierde generatie. Deze staat echt heel hoog op mijn wensenlijstje!
- Lexus CT200h, heerlijk verstandig en niet kapot te knuppelen.
- BMW E60, moeilijk om nog een nette te vinden, M-Sport doet mij niks en het liefst wel een LCI.
- BMW E39, begint wel erg oud te worden. Ik vind het wel een prachtige auto.
- Seat Leon Cupra, rijdt heerlijk, snel, relatief zuinig
- Volvo V70 / S80, nadeel is dat ze bijna allemaal 300.000 km plus hebben.
- Ford Focus ST-2 station, gaaf ding, rijdt goed, niet zo zuinig, geen trekhaak mogelijk (geen must)
- Renault Megane GT 205 PK
- Lexus LS, heeeel gaaf. Wel enorm groot en veelal hele hoge kilometerstanden.
- Alle nieuwere C-Segment auto's maar daar word ik tot op heden dus heel ongelukkig van als ik er ga kijken.


Suggesties ? Hopelijk is het verhaal een beetje duidelijk en zo niet zal ik het proberen te verduidelijken.
 
Laatst bewerkt:
Met 20.000 per jaar zou ik met een oudere lexus nog wel aandurven maar een E39 of iets, nee dan toch wel wat moderners. Begrijp je wel met dat de ziel wat ontbreekt bij moderne auto's maar toch zijn er genoeg leuke auto's met emotie. Hoeft niet gelijk een 1.0 3-cilinder station te zijn, maar een tussenweg

Een 3-serie is qua opzet vrij traditioneel (vormgeving, dashboard, rijden), goed doordacht, goed gemaakt en goed te vinden in budget. Valt onder een D segment maar dan wel aan de onderkant qua ruimte. Zou er wel eentje van na de facelift kiezen ivm motorblok. Neem je een normale benzine is 1 op 12 echt wel te doen met rustig rijden. Nadeel is dat ze relatief duur zijn als occasion

zoiets als voorbeeld of zoiets lijken mij heerlijke kilometer vreters
 
Waarschijnlijk een beetje verwend geraakt met 'vlotte' auto's met dat leasen? Ik zou van je lijstje juist om die auto's met een boog omheen lopen want vaak stevig bereden en duur als er iets stuk gaat.

Met veel snelweg kilometers zou ik een wat gematigder auto kopen, dat is die enkele keer doortrappen niet waard. Een V70 vanaf 2000 met niet teveel kilometers moet te vinden zijn. Ik heb zo mijn huidige S80 gevonden. De meer standaard uitvoering met 170 pk, en dat is echt niet armetierig. En ik heb LPG in laten bouwen, met jou kilometers heb je dat er al snel uit.
 
Met 20.000 per jaar zou ik met een oudere lexus nog wel aandurven maar een E39 of iets, nee dan toch wel wat moderners. Begrijp je wel met dat de ziel wat ontbreekt bij moderne auto's maar toch zijn er genoeg leuke auto's met emotie. Hoeft niet gelijk een 1.0 3-cilinder station te zijn, maar een tussenweg

Een 3-serie is qua opzet vrij traditioneel (vormgeving, dashboard, rijden), goed doordacht, goed gemaakt en goed te vinden in budget. Valt onder een D segment maar dan wel aan de onderkant qua ruimte. Zou er wel eentje van na de facelift kiezen ivm motorblok. Neem je een normale benzine is 1 op 12 echt wel te doen met rustig rijden. Nadeel is dat ze relatief duur zijn als occasion

zoiets als voorbeeld of zoiets lijken mij heerlijke kilometer vreters
Bedankt! Dat is ook mijn gevoel bij de echt oude auto's. Logischerwijs blijft er veel geld over voor onderhoud maar ik ben bang dat het op termijn een bodemloze put wordt.

Een 3-serie is niet helemaal mijn auto maar misschien moet ik deze generatie gewoon een keer op mijn gemakje bekijken en eventueel proefrijden. Het liefst wel via een BMW-dealer met minimaal 12 maanden garantie.

Waarschijnlijk een beetje verwend geraakt met 'vlotte' auto's met dat leasen? Ik zou van je lijstje juist om die auto's met een boog omheen lopen want vaak stevig bereden en duur als er iets stuk gaat.

Met veel snelweg kilometers zou ik een wat gematigder auto kopen, dat is die enkele keer doortrappen niet waard. Een V70 vanaf 2000 met niet teveel kilometers moet te vinden zijn. Ik heb zo mijn huidige S80 gevonden. De meer standaard uitvoering met 170 pk, en dat is echt niet armetierig. En ik heb LPG in laten bouwen, met jou kilometers heb je dat er al snel uit.
Nee zeker niet, ik heb hiervoor een Opel Grandland 130 PK gehad en daarvoor een Opel Mokka 130PK en nu dus voor het eerst voor mij een echt snelle auto met 350PK. Ik merk wel dat het leuk is maar dat ik vooral erg op mijn snelheid moet letten wat het in Nederland weer minder leuk maakt.

Logischerwijs hou ik met mijn budget rekening met de hogere onderhoudskosten en doe ik dit niet van de laatste euro's. Ik accepteer dus binnen het redelijke hogere onderhoudskosten.

Ik heb ooit een 5 cilinder Volvo S60 van 2004 gehad en dat was inderdaad een heerlijke auto! Bedankt voor de tip van een iets oudere LPG auto in de vorm van een V70 of S80 zou een prima optie kunnen zijn.
 
Afhankelijk van hoeveel km je met warme motor maakt (ik lees veel snelweg km) zou ik zelf wel diesel willen rijden, zescilinder dan wel. A4 Avant, A5 Sportback, 330d. Goede 8 traps automaat erachter, heerlijk. Schrijven op dit moment lekker af dus je zal komend jaar binnen budget vast een leuk exemplaar kunnen vinden.

Overigens doet mijn E500 bij 110 km/h ook wel je gewenste verbruik dus dan zullen de meeste benzine auto's uit je lijstje dat ook makkelijk kunnen.

Verder lekker minimaal een D-segmenter pakken. Mocht je Duits gaan, let erop dat er zeer veel kaal uitgevoerde MB/Audi/BMW's tussen zitten. Dus voor je zoekt weet welke opties je wel/niet belanrijk vindt, er was veel mogelijk maar dan kwam er nieuw ook al gauw een B-segmenter aan opties bovenop.

Alfa Giulia nog een overweging? Achterwielaandrijving, goede automaat, te chippen naar tegen 300 pk.
 
Ik heb een Golf 7 en die bevalt erg goed. Niets bijzonders, maar doet wat het moet doen. En dat vind ik erg belangrijk bij een dagelijkse auto. Een Leon Cupra is dan de wat sportievere versie daarvan, zo zie ik dat.
Maar een Lexus GS lijkt me wel heerlijk hoor! De rust, luxe en comfort die je dan elke rit hebt zijn ook wel wat waard.
 
Sluit mij graag bij Barri aan waar het de Lexus betreft.
Probeer er één en waarschijnlijk wil je hem dan hebben.
Souvereign comfort, ik ben voor een GS450H gezwicht.
Die is lekker vlot en heeft mij van 180k bij aanschap tot nu boven 300k nog niet teleurgesteld.
Maar ja, de keuze is reuze....
 
Bedankt! Dat is ook mijn gevoel bij de echt oude auto's. Logischerwijs blijft er veel geld over voor onderhoud maar ik ben bang dat het op termijn een bodemloze put wordt.

dat, maar ook al zijn het relatief goedkope dingen. Het lijkt mij met 20.000 per jaar wel vervelend als er telkens weer 'iets' is. gedoe. ding moet gewoon betrouwbaar zijn zonder gedoe, althans kleine kans op gedoe. Ook de volvo fans die pronken met hoge kilometerstanden, ja motorisch is het top maar iemand in mijn omgeving rijd een V70 met 2.4i blok. Loopt mooi en morisch top. Maar de rest van de auto rammeld en kraakt en zie je echt de kilometers wel aan af. Een lexus zou ik nog wel aandurven op leeftijd maar al die anderen zop leeftijd uit jou lijst zou ik niet aan beginnen als hoofdauto en 20K per jaar.

De BMW's van 10 jaar geleden zijn (in tegenstellig tot nu) vrij traditioneel qua rijden, vormgeving / interieur, bediening en hele opzet. sommigen noemend het gedateerd maar ik vind het een groot pluspunt. Bij een 5-serie in die tijd heb je dat ook wel (F11 generatie, maar dan zou ik wel eerder een diesel overwegen) en word wel gelijk een stuk duurder van.
 
Dank allen, dit geeft mij wel het zetje dat ik buiten de Lexus om beter niet naar oude auto's kan kijken. Hoe interessant het ook lijkt qua aanschafwaarde en luxe is de kans te groot dat het een bodemloze put wordt. En wat Ascona GT terecht aangeeft is het gewoon vervelend als er telkens iets met de auto is.

Leuke opties: GS450H of GS300H

Waar ik blij van wordt bij Lexus is de betrouwbaarheid, redelijk waardevast, geen 13-in-een-dozijn, nieuw maar toch ouderwets. Wat ik nog moet ervaren is het comfort en snelheid van met name de 300H. Ik verwacht trouwens dat ik dit prima ga vinden.
 
Afhankelijk van hoeveel km je met warme motor maakt (ik lees veel snelweg km) zou ik zelf wel diesel willen rijden, zescilinder dan wel. A4 Avant, A5 Sportback, 330d. Goede 8 traps automaat erachter, heerlijk. Schrijven op dit moment lekker af dus je zal komend jaar binnen budget vast een leuk exemplaar kunnen vinden.

Overigens doet mijn E500 bij 110 km/h ook wel je gewenste verbruik dus dan zullen de meeste benzine auto's uit je lijstje dat ook makkelijk kunnen.

Verder lekker minimaal een D-segmenter pakken. Mocht je Duits gaan, let erop dat er zeer veel kaal uitgevoerde MB/Audi/BMW's tussen zitten. Dus voor je zoekt weet welke opties je wel/niet belanrijk vindt, er was veel mogelijk maar dan kwam er nieuw ook al gauw een B-segmenter aan opties bovenop.

Alfa Giulia nog een overweging? Achterwielaandrijving, goede automaat, te chippen naar tegen 300 pk.

Bedankt voor je reactie. 120 km per dag als ik de weg op moet, 95% snelweg. De motor wordt dus wel warm maar een diesel durf ik echt niet meer aan. Hoe fijn mij een 6 cilinder diesel ook lijkt!

Giulia wel overwogen, deze is bijvoorbeeld heel mooi naar mijn mening. Alleen krijg ik het nu al benauwd van de mogelijke afschrijving van deze auto. Wellicht zit ik wel helemaal verkeerd qua afschrijving hoor.
 
ja dat schrijft wel redelijk af. al is de eerste enorme klap van ik schat zo'n 25000 euro er ook al vanaf en je koopt voor het geld wel veel auto.

maar als ik het zo lees; ga gewoon eens bij een lexus kijken
 
Dank allen, dit geeft mij wel het zetje dat ik buiten de Lexus om beter niet naar oude auto's kan kijken. Hoe interessant het ook lijkt qua aanschafwaarde en luxe is de kans te groot dat het een bodemloze put wordt. En wat Ascona GT terecht aangeeft is het gewoon vervelend als er telkens iets met de auto is.

Leuke opties: GS450H of GS300H

Waar ik blij van wordt bij Lexus is de betrouwbaarheid, redelijk waardevast, geen 13-in-een-dozijn, nieuw maar toch ouderwets. Wat ik nog moet ervaren is het comfort en snelheid van met name de 300H. Ik verwacht trouwens dat ik dit prima ga vinden.
Ik vind deze twee heel gaaf. Ik heb tijdens mijn studie een bijbaantje bij Lexus gehad (2005-2008) dus ik heb iets met het merk. Maar wat mij bij deze twee exemplaren tegen zou houden is dat je na 2 jaar al op de 2 ton zit. Rij je er 3 of 4 jaar mee, dan gooi je toch 15 a 20k weg in die periode vanwege de hoge kilometerstand dan en daardoor de kleinere markt voor zo'n auto. Maar die behouden houding van mijn kant zorg er misschien ook voor dat ik 'gewoon' een Golf rij... :D
 
maar als ik het zo lees; ga gewoon eens bij een lexus kijken

Dat inderdaad en dan wel die V6 hybride pakken. Als het je ding is qua rijbeleving kan je er niet veel verkeerd aan doen lijkt me.

Bedankt voor je reactie. 120 km per dag als ik de weg op moet, 95% snelweg. De motor wordt dus wel warm maar een diesel durf ik echt niet meer aan. Hoe fijn mij een 6 cilinder diesel ook lijkt!

Giulia wel overwogen, deze is bijvoorbeeld heel mooi naar mijn mening. Alleen krijg ik het nu al benauwd van de mogelijke afschrijving van deze auto. Wellicht zit ik wel helemaal verkeerd qua afschrijving hoor.

Begrijpelijk hoor, uiteindelijk hebben wij daarom ook 2x benzine voor de deur staan. Zo een Alfa zal niet heel gek gaan qua afschrijving lijkt me, afhankelijk van hoe lang je ermee wil rijden en wat voor jou acceptabel is.

Overigens zou ik bij oudere auto's niet al te bang zijn voor andere merken dan Lexus. Voordeel is dat specialisten de bekende kwaaltjes wel kennen en als je de beruchte motortypes mijdt dan ga je echt niet meteen voor 4k het schip in bij de eerste onderhoudsbeurt. N=1 maar aan mijn E-klasse uit 2007 ging tot nu toe ook nog niets ergers dan een accu stuk.
 
Je verhaal neigt al wel heel erg naar de Lexus. Als dat goed voelt, en dat zijn ze, kijk dan gewoon naar een exemplaar die bij je wensen past en ga daar eens mee proefrijden.
 
Wederom dank allemaal, ik neig inderdaad sterk naar de Lexus maar ik heb daardoor soms een kleine tunnelvisie :) soms komt er dan vanuit het forum een suggestie die ik over het hoofd heb gezien die ook erg leuk kan zijn. Ik sta namelijk open voor bijna alle merken.

Ik ben gisteren langs een Lexus dealer gereden en ik kwam tot de ontdekking dat een IS300h ook erg goed zou passen. Voordeel is dat deze iets voordeliger is aanschaf, jongere auto, lichter en overal iets voordeliger in de vaste lasten. Nadeel, het is geen V6.

Proefitten doe ik wel op het moment dat ik ook echt iets ga kopen, ik wil de dealers daar nu nog niet mee vermoeien.
 
Heb je ook al gedacht aan importeren uit België of Duitsland als daar iets staat wat aan je wensen voldoet, of doe je dat liever niet?
 
Als je geen gs450h koopt ga je toch altijd denken: ‘wat als…’.

Koop die GS! Kmstand zegt niet zoveel met zo een ding, komen af en toe voorbij voor leuke bedragen bij Used Lexus in Dongen bijv.
 
Bedankt voor je reactie. 120 km per dag als ik de weg op moet, 95% snelweg. De motor wordt dus wel warm maar een diesel durf ik echt niet meer aan. Hoe fijn mij een 6 cilinder diesel ook lijkt!

Giulia wel overwogen, deze is bijvoorbeeld heel mooi naar mijn mening. Alleen krijg ik het nu al benauwd van de mogelijke afschrijving van deze auto. Wellicht zit ik wel helemaal verkeerd qua afschrijving hoor.
Zo hard vind ik Giulia's niet afschrijven als ik zo kijk. Ik zat eens te kijken of ik mijn lease-Giulia kon overnemen voor prive, maar wat ik zo in de markt zie is nog best pittig.
 
Wat dacht je van een is300h. Ideale tussenweg? Minder saai dan de is200 en toch verstandig.... maar model 3 is ook goeie optie. Je bent elektrische al gewend
 
Kleine update van mijn kant. De volgorde is omgedraaid omdat wij onverwachts de Fiat 500C (2014 met 50.000 km) van mijn schoonmoeder over konden nemen. De Volvo is dus inmiddels ingeruild op de Fiat en de Golf moet nog steeds door tot Juli. Ik heb dus iets meer tijd om een keuze te maken.

Ik ben inmiddels bij verschillende dealers wezen kijken voor een Lexus GS300h maar dat was eentje met beige stof, stond buiten op een grijze dag en kwam daardoor niet echt lekker uit de verf, Renault Megane GT205 wat een erg leuke auto is, Tesla Model 3 maar die wil mij vrouw niet meer door Elon Musk zijn acties :) :), en een Mercedes C160 en C180 W205 wat wij beide en erg leuke auto vinden. Proefritten doe ik pas als ik ook zeker weet dat ik op dat moment ook de auto kan kopen en juni/juli is nog te ver weg voor mijn gevoel.

Top 5 tot nu toe:
1. Mercedes C-klasse W205, wel van na de 2018 facelift, met het digitale cluster en het command navigatiesysteem.
2. Lexus GS300/450h
3. Lexus IS300h
4. Ford Focus ST / Seat Leon Cupra (YOLO)
5. Ford Focus 1.5, Skoda Octavia 1.5 of 1.4 PHEV, Renault Megane 160 pk of 205 PK etc.
 
Ik zou dan idd de Mercedes doen of de Megane. Effectief hebben ze dezelfde motor. Dus is de keuze luxe of sportiviteit.

Wel lekker om gewoon deze keuze zo te hebben. Ben benieuwd wat het wordt.
 
Ik zou dan idd de Mercedes doen of de Megane. Effectief hebben ze dezelfde motor. Dus is de keuze luxe of sportiviteit.

volgens mij heeft de W205/S205 altijd eigen benzinemotoren van mercedes zelf. Alleen de instap diesel is dacht ik van Renault. Ik heb 2,5 jaar een C350e gehad en dat was echt een super fijne auto, maar moet ook zeggen dat het heel erg afhankelijk is hoe de auto is samengesteld. De mijne had het prachtige opensporig essenhout inleg aan de binnekant, een analoog klokje, best flink in de opties met o.a. burmester, en dat was echt top. Een collega rijd een C180 (wel pre-facelift) met stoffen stoelen, kleiner scherm, halogeen koplampen en zelfs geen ventilatieroosters voor de achter passagiers (ja dat kan dus). Kreeg alles behalve een premium gevoel, eerder goedkoop.

zo'n megane GT 205 lijkt mij ook een hele fijne auto, wel compleet wat anders. En een lexus net zo
 
Tja, ik zou de Lexus wel aandurven. Uiteraard wel een auto kiezen die netjes onderhouden is, maar verder zijn die Lexus betrouwbaar. En je rijdt dan wel een serieuze goed sturende wagen. De benz zou ook kunnen in een leuke uitvoering, wel iets minder exclusief maar wel leuke auto’s. Een megane, Leon etc, echt niet slecht maar wel iets meer 100 in een dozijn auto’s. Ik rij ook een jongere auto met alle toeters en bellen, maar denk er ook weleens over na om een oudere exclusievere sloep te kopen. Lagere aanschafprijs en dan je geld in je zak om zo’n auto top onderhouden op de weg te houden.
 
Het kan soms snel gaan.... maar sinds vandaag zijn wij de trotse eigenaren van een Lexus NX300h president uit december 2015 met 145.xxx km. De hogere kilometerstand nemen wij voor lief aangezien wij deze kleuren combo echt gaaf vinden. De auto heeft (volgens mij) alle opties. Nappa leder, head up, stoel koeling, 360 camera, triple led, trekhaak, elektrische verstelbare achterbank, schuifkanteldak, mark levinson geluidsinstallatie en ik vergeet vast nog wel meer.

Waarom de NX? Nou eigenlijk vanwege de uitvoering. Het iets hogere verbruik nemen wij dan maar voor lief. De auto is gekocht bij Lexus Zwolle en we kunnen de auto over 3 weken ophalen.







 
Laatst bewerkt:
Dank allemaal! Deze auto en dan ook nog president uitvoering zie je niet vaak op het Nederlandse wegennet.

Ik ben alleen nog aan het kijken naar de mogelijkheden om Android auto i.c.m. het standaard scherm in te bouwen. Als ik het zo lees moet dit mogelijk zijn en ik ga mij daar verder in verdiepen als wij de auto in ontvangst hebben genomen.
 
Dank allemaal! Deze auto en dan ook nog president uitvoering zie je niet vaak op het Nederlandse wegennet.

Ik ben alleen nog aan het kijken naar de mogelijkheden om Android auto i.c.m. het standaard scherm in te bouwen. Als ik het zo lees moet dit mogelijk zijn en ik ga mij daar verder in verdiepen als wij de auto in ontvangst hebben genomen.

Grom vline schijnt goed te werken

Mooie Lexus!
 
Mooie auto, daar ga je vast veel plezier mee hebben. En ik spreek uit ervaring met een soortgelijk type! Interieur was beige leder, de eerste die destijds bij de dealer in deze kleur blauw was geleverd. Na de leasetermijn was deze geëxporteerd. Helaas...

xc9pg38aybusp9_480.jpg
 
Mooie auto, daar ga je vast veel plezier mee hebben. En ik spreek uit ervaring met een soortgelijk type! Interieur was beige leder, de eerste die destijds bij de dealer in deze kleur blauw was geleverd. Na de leasetermijn was deze geëxporteerd. Helaas...

xc9pg38aybusp9_480.jpg

Ook de kleur is echt fantastisch! Ik vind de Lexus NX 300h echt een underdog vergeleken met concurrenten als de Audi Q5 en BMW X3. Je ziet ‘m veel minder vaak, maar dat maakt ‘m juist extra tof.
Volgens de verkoper bij Lexus Zwolle stappen steeds meer jongere rijders (ik reken mezelf met mijn 34 jaar daar nog maar even onder ) over op dit soort auto’s. Veel mensen zijn klaar met de hoge onderhoudskosten en de zoveelste "13-in-een-dozijn" SUV. En eerlijk? Ik snap dat helemaal!
Ik zal binnenkort een uitgebreider verhaal schrijven zodra ik de auto in ontvangst heb genomen en ‘m wat beter heb leren kennen – want tot nu toe moet ik het nog doen met die 20 minuten proefrit. Maar als dat een voorproefje was, dan kan ik nu al zeggen: dit gaat genieten worden!
 
Volgens de verkoper bij Lexus Zwolle stappen steeds meer jongere rijders (ik reken mezelf met mijn 34 jaar daar nog maar even onder ) over op dit soort auto’s. Veel mensen zijn klaar met de hoge onderhoudskosten en de zoveelste "13-in-een-dozijn" SUV. En eerlijk? Ik snap dat helemaal!
Ja volgens de verkoper...:ROFLMAO:
 
Mijn gevoel (heel subjectief) zegt dat Lexus toch meer voor de oudere garde is. Rij zelf een RX450 H. En ja ben ouder maar toch vind ik mijzelf een "jonge" Lexus rijder.
 
Wat maakt het nu uit of je jong of oud bent.....als jij maar blij bent en ik vind persoonlijk zo'n Lexus een mooie, ietwat eigenzinnige keuze....
En met een Mark Levinson installatie ben je in elk geval verzekerd van zo'n beetje het beste dat er qua geluid te koop is op de markt (misschien samen met de B&W installaties in Volvo's en Burmester bij Mercedes). Daar kan het Harman Kardon in mijn mobiel in elk geval niet aan tippen......
 
Top auto ik heb zelf toen sterk getwijfeld er een te kopen. Maar de aanschafprijs vs bouwjaar en kilometerstand ben ik gezwicht voor een hele jonge CHR ipv een NX. Overigens bij dezelfde dealer in Zwolle. Had je de bedrijfsleider of een verkoper?
 
Top auto ik heb zelf toen sterk getwijfeld er een te kopen. Maar de aanschafprijs vs bouwjaar en kilometerstand ben ik gezwicht voor een hele jonge CHR ipv een NX. Overigens bij dezelfde dealer in Zwolle. Had je de bedrijfsleider of een verkoper?

Dat is natuurlijk een meer dan prima alternatief! Ik had volgens mij een verkoper (Nick).
 
Mooie blog! Ik ben zelf ook aan het overwegen om een Lexus IS 300 te kopen.
Hoe zijn deze qua onderhoudskosten? En zijn ze technisch gezien net zo goed als Toyota?
 
Terug
Bovenaan