Lease auto wisselen?

Blue Knightrider zei:
Gezellig topic! ;)

Dit is een leuke vraag moet ik zeggen.
Is het plezier van het mogen rijden van die Audi ipv de Renault je 100 euro waard?

Omdat ik beide auto's gereden heb kan ik er wel iets van zeggen.
Ruimtewinst is minimaal, daar ligt het voordeel niet.
De Audi heeft juist aangekleed een wat voornamer interieur.

Stel je van de 150 pk 1.4 TFSI S Tronic aandrijflijn niet te veel voor hoor. Bij rustig rijden mooi stil en soepel, maar bij meer haast is de beschaving weg en hoor je het rauwe blokje best goed. Pittig of echt snel wordt het niet. Hooguit vlot met een irritante brul. De auto kan dan niet meer verhullen wat voor motor er in zit....Ik vind het zenuwachtig worden... Het voorname gevoel dat je eigenlijk verwacht bij deze auto is dan afwezig... Ik vond het een deceptie. De auto is ontwikkeld voor een grotere, soevereinere motor.
De Audi is wel sneller dan de Renault hoor, maar geen verschil van dag en nacht.

De Renault is zelfs een beetje tam moet ik zeggen. Maar de verwachting ligt anders. Het dieseltje blijft redelijk op de achtergrond en maakt je niet zenuwachtig. Het is ergens soevereiner dan de Audi
Wellicht ervaar je het hetzelfde;)

De besturing is van de Renault beter, ook schat ik de wegligging iets hoger in.
De Audi waar ik mee reed had geen sportonderstel.
Daardoor is de Audi zonder sportonderstel wel wat comfortabeler dan de Renault.

Persoonlijk geven de stoelen van de Audi iets meer steun dan de Renault. Beter te verstellen ook.
Zitpositie is echt fijn in de Audi. In de Renault redelijk goed.

Ik denk echter wel dat je je verwachtingen niet te hoog moet hebben. Het verschil vind ik kleiner dan je zou denken. En dan vooral qua rijden valt de Audi me ergens wat tegen.
Ik zou de 100 euro aan andere zaken besteden.

Maar als je blij wordt van het merk, de uitvoering en daardoor ook het idee hebt dat het extra mooi rijdt, wie ben ik om je tegen te houden;)
Dan moet je het gewoon lekker doen!

Wat een leuke reactie, dankjewel! De grote vraag is inderdaad of ik het waard vind, nu ben ik sowieso misschien een beetje bevooroordeeld als "Audi" fan.
De Renault is zeker niets mis mee maar heeft ook wel wat irritatie puntjes : Het R-Link 2 systeem, de automaat die soms helemaal de weg kwijt is als je hem in de sportstand een keer op z'n staart trapt en het gekraak en gepiep in het interieur (bijvoorbeeld de deur panelen). Het MMI systeem in de Audi zal wat fijner aanvoelen dan het R-Link 2 systeem zoals ik het ken en S-Tronic is over het algemeen wat subtieler als automaat dan de DCI van Renault.

Verder qua motor blok ben ik het helemaal met je eens, het zijn alle 2 geen super snelle bolides, maar ook de 110DCI in de Renault kan flink brullen en losgaan als je wat meer haast hebt eigenlijk. Wel begreep ik dat de Audi wat betere isolatie heeft en het motor geluid dus iets meer uit de cockpit houd?

Ik ga er van de week of volgende week mee proefrijden en zal hier dan zeker laten weten wat ik doe!

Epica zei:
Maar hoeveel kilometers rijd je per jaar? Want met een benzine moet je wel veel vaker tanken en als de meeste mensen ergens een hekel aan hebben dan is het wel om te tanken.
Maar er vanuit gaande dat je nog een paar jaar bij deze baas blijft, zou je volgende auto dan ook een Audi kunnen worden of zit die dan nog steeds niet binnen je budget? Zo nee dan zou je het wel kunnen doen aangezien je hem mooi vind, kan je hem dan als nog kiezen, rij lekker door en stel dan je eigen Audi samen.

Afgelopen 2 jaar veel gereden : 40k per jaar. Maar dat is een stukje omlaag aangezien ik nu een opdracht heb die veel dichter bij huis is. Dus ik gok 20/30k.

En ja, ik zou nu een Audi mogen kiezen, maar natuurlijk niet meer zoals een jaar geleden... door de WLTP is alles een stuk duurder geworden!

Nog even als update : Inmiddels met de auto gereden en ik kan hier zeggen : Wat een wereld van verschil. Een rustigere motor + automaat en een interieur wat wat mij betreft echt op een hoger niveau staat!

Iedereen dank voor alle adviezen :)

Dennis 2308796 zei:
Nog even als update : Inmiddels met de auto gereden en ik kan hier zeggen : Wat een wereld van verschil. Een rustigere motor + automaat en een interieur wat wat mij betreft echt op een hoger niveau staat!

[ /quote]

Dus je doet 't?

speedtouch zei:
Dennis 2308796 zei:

[ /quote]
Dus je doet 't?

Die kans is zeker aanwezig ja!

Dennis 2308796 zei:

Iedereen dank voor alle adviezen :)

Natuurlijk is het een wereld van verschil. Misschien wel 2.

Ik zou het gewoon doen, de kans dat je ooit nog tegen vergelijkbare kosten nieuw een A4 kunt gaan leasen is nihil. Auto's worden alleen maar duurder.

Terug
Bovenaan