Le Lion d'Or: Marc's Peugeot 205 Automatic / 305 GTX - Ein-de-lijk foto's!

A

Anoniem

Guest
Hallo forumbezoekers,

Mijn naam is Marc. Een jaar geleden is mijn partner verhuisd naar een dorp dat redelijk ver van mijn woonadres gelegen was. Het aanschaffen van een eigen auto bleek een logische keuze, aangezien reizen met het openbaar vervoer gezien de aansluiting eigenlijk geen optie was.

Vervolgens startte de zoektocht naar een leuke, betaalbare auto. Aangezien mijn oma jarenlang in haar Peugeot 205 heeft rondgereden en ikzelf dit ook altijd een erg leuke auto heb gevonden, ben ik op zoek gegaan naar een leuk exemplaar.

Ik ben gelijk gaan zoeken naar een leuk exemplaar van de 205. Mijn oma had zelf een Accent-uitvoering, dus vanzelfsprekend ging ik hier als eerste naar op zoek. Enkele dagen later kwam ik een 205 Génération tegen. Weliswaar geen Accent-uitvoering, maar wel exact dezelfde rode kleur, overeenkomende wieldoppen en vergelijkbaar interieur. De auto was voorzien van de pittige 1.4 TU motor welke 75 paardenkrachten zou moeten opleveren. Dit motortje was gekoppeld aan een prettige, goed schakelende vijfversnellingsbak. De daaropvolgende dag ben ik direct gaan kijken en was ik direct verkocht. Ik heb de auto overgenomen en direct naar huis gereden. Toch wel een heel bijzonder gevoel, de eerste lange afstandsrit in je allereerste eigen auto! Hierbij een fotootje van de Génération:

258c58o.jpg

Na ongeveer een halfjaar met plezier rondrijden in deze 205 haalde mijn vriendin ook haar rijbewijs. Ze is geen echte liefhebber van het autorijden, en rijdt naar eigen zeggen ook prettiger in een auto met automatische versnellingsbak. Ik hield de markt voor de Peugoet 205 nog steeds in de gaten, en helaas waren de meeste te koop aangeboden modellen met automaat voorzien van een grijze / beige / blauwe lak en een interieur in dezelfde kleur. Eerlijk gezegd vind ik deze kleuren het model van de auto tekort doen. De 205 is een speelse, leuke auto en ik vind hem dan ook het beste tot zijn recht komen in leuke, speelse kleuren.

Ik had mijn zoektocht eigenlijk al een beetje neergelegd omdat ik de uitvoering waarnaar ik op zoek was maar niet kon vinden. Totdat er op een gegeven moment een Automatic werd aangeboden op de Peugeot 205 verkoopgroep op Facebook. Warempel betrof het de exacte uitvoering waarnaar ik op zoek was! Een rode Peugeot 205 Automatic, voorzien van het Génération interieur. Ook was de auto voorzien van extra opties waarvan mijn Génération niet voorzien was. Denk hierbij aan een links-rechts leeslampje, digitale klok, XS-tellerbak (toerenteller, temperatuurmeter, dimbare verlichting) en verlichting in het dashboardkastje. De auto werd voor een spotprijs te koop aangeboden en ik heb de verkoper direct een bericht gestuurd. Enkele dagen later ben ik samen met een vriend gaan kijken en was ik direct verkocht. het interieur was smetteloos (op de non-originele vloermatten na) en ook de buitenkant was nog redelijk netjes. Uiteraard waren er vanwege de lage prijs ook enkele minpuntjes. Zo zat er een nare roestplek achter het plaatwerk rechtsvoor en diende dit gedeelte vervangen te worden. Ook was het nodig de distributieriem op korte termijn te vervangen. Ondanks deze punten was de auto nog steeds erg goedkoop en hebben we hem dan ook overgenomen van de eigenaar.

Tijdens de rit naar huis bleek dat de auto een stuk volwassener aanvoelde dan mijn Génération. De auto is dan ook voorzien van een 1.6 XU motor, welke 88 PK's voortbrengt en is gekoppeld aan een viertraps automaat, gebouwd door ZF. Enkele weken later hebben we direct de distributieriem van de auto vervangen, aangezien dit volgens de vorige eigenaar op korte termijn moest gebeuren. De Génération heb ik enkele weken na de aankoop van de Automatic verkocht.

Foto's van mijn Automatic volgen zo snel mogelijk!

Welkom op het forum! Een Peugeot 205 is een geweldig leuke auto, en de 1.6 Automatic rijdt ook super vind ik (y)

Ik kijk uit naar meer foto's van je huidige auto! :D

Leuke wagen, hoe rijdt zo'n oude automaat in een licht peugeotje? Lijkt me een leuke ervaring!

Tja, hoe rijdt het... De automaatbak en het motorblok stammen al uit de tachtiger jaren (met als enige aanpassing de de carburateur is vervangen door een monopoint-injectie) dus je zou zeggen dat dit ook 'ouderwets' rijdt. Het is echter een zeer prettige ervaring! De motor is erg soepel en heeft voldoende kracht. De automaat werkt in de eerste versnelling volledig hydraulisch en deze slipt dan ook gigantisch, wat een nadelige invloed heeft op het vermogen en het verbruik. Je merkt dat wanneer je erg zuinig probeert te rijden iets minder soepel schakelt. Het lijkt alsof de automaatbak wat 'vermogen nodig heeft' om écht soepel te kunnen schakelen. Wanneer je hem warm rijdt zal hij dus iets minder soepel schakelen vergeleken met een volledig warmgereden motor. Hij schakelt op zijn vroegst op bij een toerental van 2200 toeren, en draait bij 120 km/u ongeveer 3200 toeren. Een stuk lager als de Génération, welke bij 120 km/u meer dan 4000 toeren draaide. De Automatic haalt momenteel ongeveer 1 op 10 en verbruikt dus wel een stuk meer vergeleken met de Génération welke makkelijk 1 op 14 haalde.

Afgelopen weekend heb ik samen met mijn zwager het een en ander aan de auto gedaan. Ik heb hier helaas geen foto's van maar bij deze een tekstueel verslagje :)

De bedoeling was om de distributieriem + waterpomp + spanrol te vervangen. Dit was volgens de vorige eigenaar op korte termijn noodzakelijk, dus hebben we dit zo snel mogelijk aangepakt. Ook verbruikt de auto redelijk veel benzine, komt er bij een warme motor olie omhoog bij de peilstok en is de olie aan vervanging toe. We wilden dan ook de auto van nieuwe olie + een nieuw oliefilter voorzien, en de slangen van de carterventilatie schoonmaken.

Uiteindelijk bleek het vervangen van de distributie + toebehoren een flinke klus en zijn we aan de andere klussen dan ook niet toegekomen :) Het vervangen van de riem ging echter vrij soepel. We beschikten helaas niet over alle benodigde gereedschappen, dus we hebben regelmatig een ritje moeten maken naar de winkels, bouwmarkten en garages. Verder zijn we geen bijzonderheden tegengekomen en de riem ligt er momenteel goed op. Het enige wat nog wel moet gebeuren is het ontluchten van het koelsysteem.

Ook kwamen we nog een koelwaterleiding tegen die volledig verrot was:

15rmv0x.jpg

sawgvc.jpg

Hier is inmiddels een nieuw exemplaar van besteld. Aangezien de roest zelfs aan de binnenkant van deze leiding te zien was heb ik besloten de auto pas van nieuwe koelvloeistof te voorzien wanneer deze leiding vervangen is. De leiding zal hopelijk aanstaande zaterdag binnenkomen. Het plan is om hem dan zo spoedig mogelijk op de auto te monteren zodat er weer met de wagen gereden kan worden.

Goedemorgen,

Het heeft even geduurd, maar hierbij de foto's van mijn autootje. De leiding waarover ik het in mijn vorige bericht had is inmiddels vervangen. Helaas heb ik hier geen foto's van gemaakt.

IMG_3345.jpg

IMG_3344.jpg

IMG_3343.jpg

IMG_3340.jpg

IMG_3336.jpg

IMG_3329.jpg

IMG_3328.jpg

IMG_3327.jpg

Dank heren! Nu heb ik nog geen foto's gemaakt van de puntjes die aandacht nodig hebben. De blanke lak laat op sommige plaatsen los en er vindt lichte roestvorming plaats op de plek waar de dorpel overgaat in de deurstijl. Deze puntjes worden op korte termijn aangepakt. Ook op motorisch gebied moet er nog het een en ander gebeuren. Van het weekend ga ik weer onder de motorkap aan de slag, dus daar volgen te zijner tijd ook nog enkele foto's van. :)

Het verhaal over de motorkap klopt inderdaad. De vorige eigenaar wist me ook te vertellen dat deze motorkap zeer gewild is bij 205-tuners omdat deze nodig is wanneer je een Peugeot MI16 motor in wilt bouwen. Deze motor neemt meer ruimte in beslag en zal alleen passen in combinatie met dit type motorkap :)

Leuke auto! Is deze nou pittiger dan je andere 205 of haalt de automaat de scherpe randjes er wel vanaf?

Vwb die motorkap, weet je toevallig waarom Peugeot dat heeft gedaan? Is het technisch noodzakelijk?

TYN zei:
Leuke auto! Is deze nou pittiger dan je andere 205 of haalt de automaat de scherpe randjes er wel vanaf?

Momenteel bezit ik nog maar één 205, namelijk deze automaat. De handgeschakelde génération is inmiddels vier maanden geleden verkocht. Wat betreft het rijgedrag reed de génération toch een stuk sportiever. De 1.4 TU motor reageerde feller op het gas, het schakelen bracht wat meer beleving met zich mee en het gewicht van de auto lag toch net wat lager. De automaat is, ondanks dat deze van een 1.6 XU motor is voorzien, toch een stuk langzamer en nodigt ook zeker niet tot hard rijden. De automaat schakelt steevast bij om en nabij de 2500 toeren en zal ook bij de kickdown voor de 4500 toeren opschakelen. Echt meer een cruiser dus.

TYN zei:
Vwb die motorkap, weet je toevallig waarom Peugeot dat heeft gedaan? Is het technisch noodzakelijk?

Dit heeft een simpele reden; de 1.6 XU in combinatie met de automaat past vanwege zijn grootte niet onder de normale motorkap :)

Vergeet niet, de combinatie van 1.6 en automaat verhoogt het gewicht van de auto natuurlijk; een 1.6 is zwaarder en een automaat geeft ook extra gewicht, door de combinatie 1.4/handgeschakeld komt de laatste wellicht vinniger over. Aan de andere kant, hoe was de rijstijl van de vorige berijder.
Bij de Peugeot 106 die eerst ook met die 1.6 motor met automaat geleverd werd, werd later een 1.4 automaat ingebouwd.

205, de leukste Peugeot ooit (samen met de 406 coupé). Echt een fraai exemplaar Marc. De rode lak is nog steeds rood na al die jaren, goed gepoetst?
Leuk weetje van de motorkap, nooit geweten. Niet wegdoen aan de Peugeot MI16 motor boys. Leuk interieur ook. Sportstuurtje uit de GT/XS?
Veel plezier met dit kleine leeuwtje.

Ik vind het wel echt een leuke 205 om te zien als ik heel eerlijk ben: vind het zelf dan ook zeer karakteristieke autootjes, alleen jammer dat het steeds moeilijker wordt een net exemplaar te vinden.

Heb zelf gister een 1.4 proefgereden en als ik niet al een Peugeot 106 uit 1993 had, dan zou ik waarschijnlijk wel het halve land afgereisd zijn voor een leuke 205 met de kennis die ik nu heb.

Jp053 zei:
205, de leukste Peugeot ooit (samen met de 406 coupé). Echt een fraai exemplaar Marc. De rode lak is nog steeds rood na al die jaren, goed gepoetst?
Leuk weetje van de motorkap, nooit geweten. Niet wegdoen aan de Peugeot MI16 motor boys. Leuk interieur ook. Sportstuurtje uit de GT/XS?
Veel plezier met dit kleine leeuwtje.

Dank voor je reactie! :) De lak is inderdaad nog ontzettend mooi, zeker in vergelijking met mijn vorige 205 welke meer op de kleur oranje begon te lijken... Helaas laat de blanke lak van mijn huidige exemplaar los op sommige plekken. Het is de bedoeling dat hier op korte termijn iets aan gaat gebeuren. Het sportstuur is origineel in combinatie met deze uitvoering. Het interieur betreft er een van de 'Forever' uitvoering. Dit houdt eigenlijk in dat de auto is voorzien van hetzelfde interieur als de génération + een lederen sportstuur. Deze auto is daarom ook een bijzondere verschijning omdat de meeste 205-automaten een bruin/grijs eentonig interieur hebben, en niet geleverd zijn met dit toch wat kleurrijkere interieur. :)

Had op Marktplaats trouwens nog zo'n 205 automaat gezien, net zo'n als Marc heeft: maar dan in het zilver, ook in erg goede staat en voor zo'n € 1050 mocht ie van eigenaar wisselen.

Lijkt mij zelf eerlijk gezegd ook wel relax in een automaat rijden, alleen begreep uit dit topic dat zo'n 205 automaat wel wat Benzine lust.

Het rijden in een 205 automaat is zeker relaxed, maar het sportieve karakter van een handgeschakelde 205 is wel geheel van de baan. Verder lust de auto inderdaad een aardig slokje (je moet genoegen nemen met 1 op 11) en behoeft de wat antieke XU-motor aardig wat onderhoud. De motor is in vergelijking met een TU vrij groot en het is dan ook vrij lastig om bij bepaalde onderdelen te komen. Een voordeel van een automaat ten opzichte van een 'normale' 205: Een automaat is bijna altijd uitgevoerd als luxe-uitvoering. :) De auto is dan voorzien van een leeslampje, digitale klok, tellerbak met toerenteller en temperatuurmeter, lampje in het dashboardkastje, in delen neerklapbare achterbank en dimbare verlichting.

Leuke auto en deze ziet er goed. Verder ook geen roest aan onderkant, wielkasten en dorpels? Dat zie je pas wanneer je eronder staat o_O .

Jammer dat blanke lak loslaat, even naar schadehersteller cq spuiter. Misschien nieuwe blanke lak erop. Daarna goed in de wax houden, ca na elke 2 mnd even goed poetsen en in de wax zetten. Had zelf een rode auto zonder blanke lak, maar dankzij regelmatig in de was zetten bleef hij mooi rood.
Automaten hoeven niet meer te gebruiken dan de handgeschakelde varianten. Zelf een 2 Panda's, handgeschakeld en automaat. In praktijk ontlopen ze elkaar niet veel qua verbruik, op papier is de automaat iets zuiniger.

Echt tof dat je, gezien je leeftijd, voor zoiets kiest. Hierdoor blijven dit soort wagentjes gewoon bestaan. Goed onderhouden en zorg voor goede relatie cq vertrouwen hebt met een schadehersteller, garage/monteur en uitlijner. Laatste wordt nog wel eens onderschat wat die kan doen om de auto fijn te laten rijden.
En automaat, nu ik eentje heb, als er een andere auto komt wordt het een automaat. Dat rijdt zo fijn. In USA is het standaard automaat, nu snap ik wel waarom :D .

Wat betreft de roest; er is wel iets aanwezig helaas... Linksvoor achter de koplamp is een behoorlijk stuk weggerot. Het rechter voorscherm is roestig en wordt binnenkort vervangen. Wanneer je het linker portier opendoet is er lichte roestvorming te zien bij de overgang van de dorpel naar de deurstijl. Het zijn allemaal bekende 205-roestplekken. Hier gaat ook op korte termijn wat aan gebeuren.

Wat betreft de lak; hier wil ik in de zomervakantie iets aan gaan doen. Ik wil dit eventueel wel bij de schadehersteller laten doen maar heb geen idee over de kosten die dit met zich mee zal brengen. Ik zal binnenkort eens foto's maken van de plekken en wellicht dat jullie me kunnen helpen van het maken van een inschatting qua prijs. :)

Even een update omtrent het verbruik van de 205. Sinds de aanschaf van de auto heb ik geen beter resultaat dan 1 op 10 kunnen halen, wat tóch net iets te gortig is. Ik ben er een paar dagen terug mee naar een monteur geweest welke de auto heeft uitgelezen en heeft nagekeken. Het bleek dat de temperatuursensor van de binnenkomende lucht niet meer naar behoren werkte, waardoor de auto constant in de 'koude start' bleef hangen en dus te veel benzine toegediend krijgt. Deze sensor is besteld en wordt z.s.m vervangen.

Ook was de geur van de uitlaatgassen wat vreemd. Dit werd veroorzaakt door het feit dat de klepseals na verloop van tijd hun flexibiliteit wat verliezen en hard worden. Hierdoor glipt er nog wel eens wat olie langs de seals wat de aparte geur veroorzaakt. Volgens de monteur niks ernstigs en iets wat puur gerelateerd is aan de leeftijd van de auto. Lekker doorrijden dus :)

Met uitgeharde klepseals heb ik ook last van, geen 205 maar een Panda. Vorige eigenaar heeft koppakking moeten vervangen ivm overhitte motor, dus zullen de klepseals ook een opdonder hebben gehad.
Ik zou je oliepeil regelmatig checken en een 5 liter kan kopen. Ik heb nu al 3 liter bij moeten vullen op de 12.000km die ik sinds laatste oliewissel heb gereden. En olieverbruik is wel toegenomen.
Cil.kop gaat volgend jaar er wel af en wordt gereviseerd. Zullen we eens zien hoe schoon de motor nu werkelijk is ivm lpg.

Dag lezers,

Een tijdje terug dat jullie een update van mijn kant hebben gehad. Er is het een en ander gebeurd in de tussentijd waarvan de eventuele komst van een "nieuwe" auto het grootste nieuwtje is, maar daarover later meer...

Allereerst over de 205, waar ik nog steeds met veel plezier in rij. De sensor waar ik het in mijn vorige bericht over had is een tijdje geleden vervangen. Dit heeft het brandstofverbruik van mijn auto zoals gehoopt in positieve zin beïnvloed :). Momenteel haal ik een verbruik van 1 op 12,3 wat akelig dicht bij de fabrieksopgave in de buurt komt! Ook het olie- en koelvloeistofpeil blijft lekker stabiel. Positieve ontwikkelingen wat dat betreft dus.

Ten slotte, de nieuwe auto... Een tijdje terug kwam er op een forum een bericht voorbij van een Peugeot-liefhebber die vanwege tijdsgebrek genoodzaakt was om zijn verzameling uit te dunnen. Hij bood verschillende modellen aan en één daarvan trok direct mijn aandacht. Enkele weken terug ben ik gaan kijken en naar alle waarschijnlijkheid wordt de auto over twee weken opgehaald. Ik ga het type nog niet bekend maken, de enige tip die ik geef is dat de auto stamt uit het jaar 1985... Ik zou zeggen, raad maar raak! :)

Binnenkort meer...

Fantstische auto de 305... Jammer dat je ze nagenoeg niet meer ziet op het moment...

Hij wordt mogenvroeg opgehaald! Een kleine hint mochten jullie het nog niet zeker weten:

Schermafbeelding_2017-09-29_om_20.27.36.png

Morgen meer! :)

Het wagenpark is sinds dit weekend inderdaad uitgebreid met een Peugeot 305 GTX! De auto kwam zoals gezegd eigenlijk toevallig op mijn pad, en ik kon hem niet laten hem van de vorige eigenaar over te nemen. Het is zeker een auto met werk, flink wat werk. Daar tegenover staat wel het feit dat het een auto is die momenteel erg schaars aan het worden is, met name de GTX uitvoering. Komende week zal ik een paar mooie foto's van de auto maken, momenteel heb ik slechts een foto van de auto onder m'n afdak...

IMG_20170930_102002.jpg

Wordt vervolgd!

Barri zei:
Leuk! Ik heb nog vaak meegereden in de 305 GTX van oud-forummer Idranor!
Leuk om te horen! Ik heb inderdaad gezien dat forummer Idranor erg enthousiast was over dit model. In dit geval erg jammer dat hij niet meer actief is op het forum. Heb je een idee waarom dit zo is?

Hey wat leuk! (y) die auto ken ik ook nog wel(van het forum).

Mijn maat heeft ook een 305, een break. Stiekem heeft ie er 2 en zijn vader heeft er ook één. Maar dat zijn meer werkpaarden, en zijn niet echt heel erg mooi.

Pjötr zei:

Mijn maat heeft ook een 305, een break. Stiekem heeft ie er 2 en zijn vader heeft er ook één. Maar dat zijn meer werkpaarden, en zijn niet echt heel erg mooi.
Pjötr, bedoel je de Peugeot 305 over het algemeen, of mijn specifieke 305?

Marc205 zei:
Barri zei:
Leuk! Ik heb nog vaak meegereden in de 305 GTX van oud-forummer Idranor!
Leuk om te horen! Ik heb inderdaad gezien dat forummer Idranor erg enthousiast was over dit model. In dit geval erg jammer dat hij niet meer actief is op het forum. Heb je een idee waarom dit zo is?
Hij is wel actief binnen de club Elk Merk Waardig en ook op FB kan je hem vinden.
Bestaat het Peugeotforum Le lion d'or nog? Daar was ie ook actief (en ik ook soms in een ver verleden).

Marc205 zei:
Pjötr zei:

Pjötr, bedoel je de Peugeot 305 over het algemeen, of mijn specifieke 305?

Deze ken ik van het forum inderdaad, maar ik heb dus ook een vriend met 2 oude 305en en zijn vrouw heeft net als jij een 205 :)

Leuk om te horen! Heeft iemand enig idee van welke forummer deze auto geweest is? Heb al gezocht op het forum maar heb deze auto zelf niet terug kunnen vinden.

Dag allemaal, bij deze even een update omtrent de 305. De auto heeft op zowel motorisch als optisch vlak nog aandacht nodig. Het motorisch-technische gedeelte is op dit moment voor het grootste deel aangepakt. De oliedruksensor bleek defect dus deze is vervangen, de olie + filters zijn vervangen, luchtfilter en brandstoffilter zijn vervangen, en de distibutie- en multiriem zijn vervangen voor een fris exemplaar.

Nu dit alles reeds is gebeurd, is het tijd voor het optisch aanpakken van de auto. Er zijn verschillende roestplekken die ik zo snel mogelijk wil wegwerken. Ook moet er nog het een en ander aan spuitwerk gebeuren. Ik heb nog steeds geen gelegenheid gehad om een paar foto's te maken, dus deze houden jullie nog steeds tegoed :)

Marc

Leuk, nog een 205 automaat eigenaar! Rood staat 'm erg goed, en ik heb net als jij specifiek een uitvoering gekocht met het blauwe Generation interieur.
Ik kan me verder precies in je verhaal vinden. De automaat rijdt zeer onthaastend.
Mijn 205 trekt overigens wel tot 6000 toeren door wanneer ik het gaspedaal vloer. Van de 1 naar de 2 schakelt hij bij ongeveer 5500 toeren, maar van de 2 naar de 3 om en nabij de 6000. Niet dat ik dat vaak doe, maar heb wel eens uitgeprobeerd wat het wagentje in petto had.
Het gaspedaal kan ik tot de bodem intrappen, en daarna nog een 'klikje' verder. Ik vermoed dat dat de kickdown-kabel activeert. Wellicht heeft dat ermee te maken dat de jouwe eerder opschakelt?

Ik wens je veel prettige en veilige kilometers toe in beide Peugeots, en wie weet tot ziens op een meeting.

Dames en heren,

Het is even geleden, maar bij deze een update omtrent beide auto's en met name de 305. Even kort de 205; met deze auto gaat het eigenlijk prima. Ik heb er erg weinig omkijken naar. Een paar maanden terug is de auto glansrijk door de APK gekomen en verder ben ik geen problemen met de auto tegengekomen. Af en toe wat olie bijvullen, met name in de wintermaanden, en karren maar. Ik gebruik de auto dagelijks en dat gaat perfect :)

Dan de 305, de auto waar ik momenteel het drukst mee ben. Zoals ik eerder al heb verteld zit er nogal wat las- en opknapwerk aan de auto. Het motorische gedeelte is grotendeels afgerond dus rijden kan. De roest is het probleem dat nu aangepakt wordt. De beide voorschermen heb ik van de auto afgehaald, wat een behoorlijk karwei was. De schermen zitten namelijk niet alleen met acht bouten vast, maar zijn ook vastgelijmd. Aan de linkerkant van de auto was dit geen probleem. Het scherm liet daar al vrij snel los. De rechterkant was echter minder makkelijk. Hier heb ik de lijm behoorlijk moeten verwarmen en heb ik het scherm met behulp van een verfbrander en een stanleymes van de auto los weten te krijgen. De nieuwe, origineel Peugeot, voorschermen bevinden zich momenteel bij de spuiterij en worden wanneer deze gespoten zijn zo snel mogelijk op de auto geplaatst.

Dan de roestplekken die zich op andere plekken van de auto bevinden. Deze plekken pak ik vanwege de lastige locaties en het gebrek aan de juiste materialen niet zelf aan. De auto gaat binnenkort naar een bevriende schadehersteller die deze plekken zal gaan aanpakken. Hieronder volgen een paar foto's van deze plekken.

98c237d4_84b0_4486_a6d0_314b2f45e16c.jpg

Oppervlakkige roest aan de onderkant van de kofferklep

49153d77_527f_4162_a2d0_9645b14aa626.jpg

Een roestplek boven het linker achterlicht

65396f5f_6170_4600_ac7b_11ac8bbbcedf.jpg

De roestplek achter het linker voorwiel

e63cf44b_0292_4290_ad00_77211da622a5.jpg

Nare plek achter de rechter koplamp

Het wegwerken van de roest heeft op dit moment proioriteit. Hierna zal ik aan de slag gaan met de laatste technische mankementen, waaronder het niet-werkende elektrische schuifdak en de ventilatie die momenteel alleen richting de voorruit blaast en niet van richting te veranderen is. Jullie horen van me zodra de nieuwe voorschermen geplaatst zijn en de roest is weggewerkt :)

Groetjes,

Marc

Terug
Bovenaan