A
Anoniem
Guest
Hallo forumbezoekers,
Mijn naam is Marc. Een jaar geleden is mijn partner verhuisd naar een dorp dat redelijk ver van mijn woonadres gelegen was. Het aanschaffen van een eigen auto bleek een logische keuze, aangezien reizen met het openbaar vervoer gezien de aansluiting eigenlijk geen optie was.
Vervolgens startte de zoektocht naar een leuke, betaalbare auto. Aangezien mijn oma jarenlang in haar Peugeot 205 heeft rondgereden en ikzelf dit ook altijd een erg leuke auto heb gevonden, ben ik op zoek gegaan naar een leuk exemplaar.
Ik ben gelijk gaan zoeken naar een leuk exemplaar van de 205. Mijn oma had zelf een Accent-uitvoering, dus vanzelfsprekend ging ik hier als eerste naar op zoek. Enkele dagen later kwam ik een 205 Génération tegen. Weliswaar geen Accent-uitvoering, maar wel exact dezelfde rode kleur, overeenkomende wieldoppen en vergelijkbaar interieur. De auto was voorzien van de pittige 1.4 TU motor welke 75 paardenkrachten zou moeten opleveren. Dit motortje was gekoppeld aan een prettige, goed schakelende vijfversnellingsbak. De daaropvolgende dag ben ik direct gaan kijken en was ik direct verkocht. Ik heb de auto overgenomen en direct naar huis gereden. Toch wel een heel bijzonder gevoel, de eerste lange afstandsrit in je allereerste eigen auto! Hierbij een fotootje van de Génération:
Na ongeveer een halfjaar met plezier rondrijden in deze 205 haalde mijn vriendin ook haar rijbewijs. Ze is geen echte liefhebber van het autorijden, en rijdt naar eigen zeggen ook prettiger in een auto met automatische versnellingsbak. Ik hield de markt voor de Peugoet 205 nog steeds in de gaten, en helaas waren de meeste te koop aangeboden modellen met automaat voorzien van een grijze / beige / blauwe lak en een interieur in dezelfde kleur. Eerlijk gezegd vind ik deze kleuren het model van de auto tekort doen. De 205 is een speelse, leuke auto en ik vind hem dan ook het beste tot zijn recht komen in leuke, speelse kleuren.
Ik had mijn zoektocht eigenlijk al een beetje neergelegd omdat ik de uitvoering waarnaar ik op zoek was maar niet kon vinden. Totdat er op een gegeven moment een Automatic werd aangeboden op de Peugeot 205 verkoopgroep op Facebook. Warempel betrof het de exacte uitvoering waarnaar ik op zoek was! Een rode Peugeot 205 Automatic, voorzien van het Génération interieur. Ook was de auto voorzien van extra opties waarvan mijn Génération niet voorzien was. Denk hierbij aan een links-rechts leeslampje, digitale klok, XS-tellerbak (toerenteller, temperatuurmeter, dimbare verlichting) en verlichting in het dashboardkastje. De auto werd voor een spotprijs te koop aangeboden en ik heb de verkoper direct een bericht gestuurd. Enkele dagen later ben ik samen met een vriend gaan kijken en was ik direct verkocht. het interieur was smetteloos (op de non-originele vloermatten na) en ook de buitenkant was nog redelijk netjes. Uiteraard waren er vanwege de lage prijs ook enkele minpuntjes. Zo zat er een nare roestplek achter het plaatwerk rechtsvoor en diende dit gedeelte vervangen te worden. Ook was het nodig de distributieriem op korte termijn te vervangen. Ondanks deze punten was de auto nog steeds erg goedkoop en hebben we hem dan ook overgenomen van de eigenaar.
Tijdens de rit naar huis bleek dat de auto een stuk volwassener aanvoelde dan mijn Génération. De auto is dan ook voorzien van een 1.6 XU motor, welke 88 PK's voortbrengt en is gekoppeld aan een viertraps automaat, gebouwd door ZF. Enkele weken later hebben we direct de distributieriem van de auto vervangen, aangezien dit volgens de vorige eigenaar op korte termijn moest gebeuren. De Génération heb ik enkele weken na de aankoop van de Automatic verkocht.
Foto's van mijn Automatic volgen zo snel mogelijk!
Mijn naam is Marc. Een jaar geleden is mijn partner verhuisd naar een dorp dat redelijk ver van mijn woonadres gelegen was. Het aanschaffen van een eigen auto bleek een logische keuze, aangezien reizen met het openbaar vervoer gezien de aansluiting eigenlijk geen optie was.
Vervolgens startte de zoektocht naar een leuke, betaalbare auto. Aangezien mijn oma jarenlang in haar Peugeot 205 heeft rondgereden en ikzelf dit ook altijd een erg leuke auto heb gevonden, ben ik op zoek gegaan naar een leuk exemplaar.
Ik ben gelijk gaan zoeken naar een leuk exemplaar van de 205. Mijn oma had zelf een Accent-uitvoering, dus vanzelfsprekend ging ik hier als eerste naar op zoek. Enkele dagen later kwam ik een 205 Génération tegen. Weliswaar geen Accent-uitvoering, maar wel exact dezelfde rode kleur, overeenkomende wieldoppen en vergelijkbaar interieur. De auto was voorzien van de pittige 1.4 TU motor welke 75 paardenkrachten zou moeten opleveren. Dit motortje was gekoppeld aan een prettige, goed schakelende vijfversnellingsbak. De daaropvolgende dag ben ik direct gaan kijken en was ik direct verkocht. Ik heb de auto overgenomen en direct naar huis gereden. Toch wel een heel bijzonder gevoel, de eerste lange afstandsrit in je allereerste eigen auto! Hierbij een fotootje van de Génération:

Na ongeveer een halfjaar met plezier rondrijden in deze 205 haalde mijn vriendin ook haar rijbewijs. Ze is geen echte liefhebber van het autorijden, en rijdt naar eigen zeggen ook prettiger in een auto met automatische versnellingsbak. Ik hield de markt voor de Peugoet 205 nog steeds in de gaten, en helaas waren de meeste te koop aangeboden modellen met automaat voorzien van een grijze / beige / blauwe lak en een interieur in dezelfde kleur. Eerlijk gezegd vind ik deze kleuren het model van de auto tekort doen. De 205 is een speelse, leuke auto en ik vind hem dan ook het beste tot zijn recht komen in leuke, speelse kleuren.
Ik had mijn zoektocht eigenlijk al een beetje neergelegd omdat ik de uitvoering waarnaar ik op zoek was maar niet kon vinden. Totdat er op een gegeven moment een Automatic werd aangeboden op de Peugeot 205 verkoopgroep op Facebook. Warempel betrof het de exacte uitvoering waarnaar ik op zoek was! Een rode Peugeot 205 Automatic, voorzien van het Génération interieur. Ook was de auto voorzien van extra opties waarvan mijn Génération niet voorzien was. Denk hierbij aan een links-rechts leeslampje, digitale klok, XS-tellerbak (toerenteller, temperatuurmeter, dimbare verlichting) en verlichting in het dashboardkastje. De auto werd voor een spotprijs te koop aangeboden en ik heb de verkoper direct een bericht gestuurd. Enkele dagen later ben ik samen met een vriend gaan kijken en was ik direct verkocht. het interieur was smetteloos (op de non-originele vloermatten na) en ook de buitenkant was nog redelijk netjes. Uiteraard waren er vanwege de lage prijs ook enkele minpuntjes. Zo zat er een nare roestplek achter het plaatwerk rechtsvoor en diende dit gedeelte vervangen te worden. Ook was het nodig de distributieriem op korte termijn te vervangen. Ondanks deze punten was de auto nog steeds erg goedkoop en hebben we hem dan ook overgenomen van de eigenaar.
Tijdens de rit naar huis bleek dat de auto een stuk volwassener aanvoelde dan mijn Génération. De auto is dan ook voorzien van een 1.6 XU motor, welke 88 PK's voortbrengt en is gekoppeld aan een viertraps automaat, gebouwd door ZF. Enkele weken later hebben we direct de distributieriem van de auto vervangen, aangezien dit volgens de vorige eigenaar op korte termijn moest gebeuren. De Génération heb ik enkele weken na de aankoop van de Automatic verkocht.
Foto's van mijn Automatic volgen zo snel mogelijk!