Lancia Pu+Ra HPE Concept

Matt 5069850

Asfaltkampioen
lancia-pura-hpe-exterior-3-d901eb.jpg

lancia-pura-hpe-exterior-681247.jpg

lancia-pura-hpe-exterior-5-152678.jpg

lancia-pura-hpe-exterior-2-fcf63b.jpg

lancia-pura-hpe-exterior-4-4edc25.jpg

lancia-pura-hpe-exterior-7-fe4f96.jpg

lancia-pura-hpe-interior-6-d8abc1.jpg

lancia-pura-hpe-interior-4-075268.jpg

lancia-pura-hpe-interior-2-53a2bb.jpg

lancia-pura-hpe-interior-3-02e4b5.jpg

Ik had het niet verwacht, maar hij is echt, die Pu+Ra HPE. Je kan immers zoveel maken op een computer tegenwoordig. Deze Italiaanse autojournalist mag hem aanraken, erin zitten en praten met Paolo Loiotile, verantwoordelijk voor nieuwe Lancia-producten.

Sterker nog, vanaf circa 8:10 mag hij er ook mee rijden! Het ding maakt wel een hoop lawaai voor een EV, kennelijk hebben ze er geen geluidsisolatie in gestopt.

Er zijn wat details over de toekomst van Lancia bekend geworden door een interview met de CEO, Luca Napolitano.

De nieuwe Ypsilon die volgend jaar komt, krijgt zowel een hybride als een BEV-variant. Die laatste krijgt de bekende Stellantis aandrijflijn met 54 kWh accu en tenminste 400 km bereik. De hybride wordt een 48 Volt mild hybrid. De wagen wordt géén crossover, maar een klassieke hatchback: rond 4,0 meter lang en 'slechts' 1,44 m hoog. In 2025 komt er een HF-versie van de BEV met 240 pk en een sprint van 0-100 km/h in 5,8 s.

Ook de later komende nieuwe Delta en Gamma krijgen een HF-versie. Die Gamma zal vierwielaandrijving hebben, de Delta biedt het als optie. Het design van de Gamma wordt eind dit jaar definitief.

Ik had het niet verwacht, maar hij is echt, die Pu+Ra HPE.
De afbeeldingen uit de OP waren niet die van het echte exemplaar. Desalniettemin had ik niet verwacht dat er een fysiek exemplaar zou komen/zijn. Qua design/layout zie ik overigens best wel mogelijkheden voor een productie exemplaar, een echte coupé schitterd door afwezigheid in de huidige EV markt.

Met normale wielen, dashboard en stellantis spulletjes er in kan ik mij voorstellen dat hier best een markt voor is.

De PuRa was voorbije weekend in Chantilly te zien tijdens het concours d'Élégance, tesamen met de Stratos en Ypsilon. Hij won daar de "best of show"-prijs.

2529169-rupt63frtu-xlarge.jpg

2529082-gvstlr944r-xlarge.jpg

2529124-uxfbtjs11i-xlarge.jpg

2529118-19dvkw1s9s-xlarge.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan