Lancia Delta HPE 2.0 16v HF turbo 1998, Nissan Juke Kiiro 2022 (update 19-08-2025)

Is het niet een idee om die aliexpressmeuk te kopen en die spuiten. Dan heb je in ieder geval een oplossing die verwijderbaar is.
Overigens zou ik het zelf niet nu al doen, ziet eruit als een plek waar die niet in het blikveld zit.

406c zei:
Is het niet een idee om die aliexpressmeuk te kopen en die spuiten. Dan heb je in ieder geval een oplossing die verwijderbaar is.

No shit Sherlock!

Paulus0013 zei:
Betreft het interieur vind ik de afwerking rondom de bekerhouders in de middentunnel niet zo fraai. Ziet er nóg goedkoper uit dan het glimmende plastic er omheen. Gelukkig is er Aliexpress waar je echt allerlei goedkoop ogende meuk voor je auto kunt kopen. Ik heb daar een plaatje besteld dat daarop past. Dat gaan we niet 1 op 1 plaatsen. Ik heb wat ideeën om deze te laten spuiten, zodat het er niet als goedkope meuk uitziet en beter aansluit bij de auto.

Dat was dus zeker een idee! ;)

We zijn inmiddels bijna 3 jaar verder met de Juke.
Na het vervangen van de speakers (voor originele (Renault dacht ik?) Focals), is er verder niets mee gedaan. Zelfs dat Ali-plaatje niet. Ik heb het niet zo op die goedkope opsmeuk.
Inmiddels net de 22k gepasseerd. Een retourtje naar mijn werk is 35km. Gemiddeld verbruik overall is 1:14. Als ik langere stukken rustig rijdt kan dat stukken beter. 1:18 is goed haalbaar zonder al te veel moeite. Ik rijd alleen niet zo vaak langere afstanden. En als ik die al rijd, rijd ik meestal wel door.
Wat kleine probleempjes gehad tot nu toe.
- Spijker in een band, opgelost met een prop.
- Sterretje in de voorruit, moet ik nog even achteraan.
- Ow en een deuk in de deur. Thuis voor de deur gebeurd, aan de zijde van het 'trottoir'. Heel bijzonder, ik denk zelf een fiets. Geen getuigen of iets natuurlijk, dus draai je er fijn zelf voor op. Deur zo goed als mogelijk zelf uitgedeukt. Gesprek gehad met een detailer om de krasjes weg te laten werken. Besproken de gehele auto dan maar gelijk te laten doen, die afspraak volgt nog. Als ik op termijn eenzelfde kleur deur van een sloper kan vinden, dat wissel ik hem om. Tot die tijd ga ik me er niet verder druk om maken.

Tevreden met de Juke? Ja tot nu toe wel. Enige irritante is het windgeruis langs het raam van de deur. En omdat ie wat hoger is, ook niet bepaald een bochtenridder. Verder een comfortabele auto om mee onderweg te zijn. Het 3 pittertje met turbo is echt wel voldoende, ook als je de bergen ingaat.
Binnenkort gaat ie weer naar de dealer voor een beurtje.

Dan nog een update mbt de Lancia Delta.
Vorig jaar op de jaarlijkse Lancia Delta meeting mogen rijden in een Delta van iemand anders. Tja dat deed mij goed, maar was natuurlijk ook confronterend omdat mijn eigen Delta al jaren stilstaat.
Een dag later de stoute schoenen aangetrokken en gekeken of mijn Delta het nog deed. Accu opgeladen en na 2x even doorstarten sloeg ie aan. Beetje morren, maar liep daarna prima. Verder niet mee gereden, maar het gevoel was er wel weer.

Voor nu lijkt er ook licht aan de horizon mbt de Delta. Inmiddels wat werkzaamheden aan het huis aan het afronden. De planning is om begin komend jaar met de Delta te gaan beginnen. Een en ander is niet in beton gegoten, maar het gaat wel rond die tijd gebeuren. Inmiddels is het wel alweer jaren geleden dat ik echt aan een Delta gewerkt heb, dus ik ben ook wel benieuwd of ik nog parate kennis heb.

In de afgelopen jaren nog enkele nieuwe mede Deltarijders mogen leren kennen en ontvangen. Leuk om nog enthousiaste mensen te zien!

Ook al die jaren nog bezig gebleven met onderdelen verzamelen. De prijzen lopen gestaag op en sommigen vragen zelfs al idiote prijzen. Ook steeds meer onderdelen waar niet of nauwelijks nog aan te komen is. (een vb: naafkapjes waren zo rond de 20 euro per set van 4, men vraagt nu rustig 100, zelfs imitatie vraagt men al 40 voor) Regelmatig informeren mensen of ik nog iets heb liggen, maar ik moet voorzichtig zijn met wat ik wegdoe op dit moment.
Meest blij was ik met het vinden van de Eibach anti-rollkit bij een Noor. Wordt bijna nooit aangeboden, heeft (net als het interieur) een paar jaar gekost om daar tegenaan te lopen. Uiteindelijk voor zo rond de nieuwprijs gekocht. Ik was alleen even vergeten dat er import nog bij komt. Dus zo viel ie wel wat duurder uit. Maar goed: beter duur, dan niet te koop.

Met het beginnen met de Delta komend jaar, gaat ook de bezem er door in de garage. Heel veel onderdelen die ik zelf niet nodig heb, gaan dan weg. Helaas ook veel spullen waarvan ik denk: waarom koopt niemand dit om op voorraad te leggen, straks heb je het nodig en is het er niet meer? Het begint voor deze auto echt wel de kant op te gaan van "get it when you can, not when you need it". Voor mij is het wel een kwestie dat ik niet alles maar oneindig kan bewaren. Jarenlang vraagt niemand erom, of reageert er niemand op mijn advertenties. Dan is het ook wel een keer doei.

Leuk weer wat te horen! Ik moet eigenlijk weer eens even het topic doorlezen om mijn geheugen op te frissen. Ik herinner me wel dat je de nodige tegenslag met de Delta heb gehad.

Leuk weer wat te horen! Ik moet eigenlijk weer eens even het topic doorlezen om mijn geheugen op te frissen. Ik herinner me wel dat je de nodige tegenslag met de Delta heb gehad.
Ik denk dat dat een understatement is als je dit topic doorleest.
Er zijn een aantal mensen in mijn omgeving die er best wel negatief instaan en zelf wellicht andere keuzes gemaakt zouden hebben. Tja dat is aan hen denk ik dan.
Ik heb een huis met garage, de auto (samen met de donor) heeft me dan ook enkel de schorsing gekost de laatste paar jaar. Het eet ook geen brood op die manier. Natuurlijk wordt ie ook niet magisch beter van stilstaan, maar goed dat was ie de jaren voordat ik hem stilzette ook al niet meer (met name op gebied van roest).
De garage zelf moet ook nog eens aangepakt worden, maar dat lijkt mij praktisch makkelijker nádat er veel zooi uit weg is.

Overigens, iemand weleens gekeken naar hoe extreem de vraagprijzen van dit soort auto's zijn gestegen? Vond ik een paar jaar terug vraagprijzen van 10k absurd, dat is nu het dubbele. En ze gaan in goede staat ook daadwerkelijk weg voor bedragen ergens daar tussenin.

Ha Paulus!

Leuk om weer wat te lezen over jou en je Delta. Nog steeds geldt: laat je ook hier niet gek maken. Mijn idee zou ook zijn om de Delta gewoon te houden en eraan te beginnen zodra je de tijd en ruimte hebt. Ik blijf het volgen.

Welkom terug. Hou die spullen nou maar, het eet geen brood zoals je zegt en alles wordt schaarser.
Er zitten ook veel spullen bij waar ik zelf niets aan heb. Onderdelen van andere uitvoeringen. Daar lijkt ook niet veel markt voor, dus ja wat moet je er dan mee? Uiteindelijk wil ik ook mijn ruimte wel een keer terug.
Ik zal dan ook echt dingen weg gaan gooien komend jaar.

Marktplaats? Iedere euro die het oplevert is er één. En misschien kan je een andere liefhebbers er mee blij maken.

Marktplaats? Iedere euro die het oplevert is er één. En misschien kan je een andere liefhebbers er mee blij maken.
Been there done that. Er is gewoonweg geen markt voor een hoop dingen. Er zijn minder dan 100 van deze auto's in NL. Nog niet de helft heeft apk en een groot deel staat al jaren stil.
Ik zit ook veel in Facebookgroepen en handel door heel Europa. Meermaals van alles aangeboden. Bepaalde dingen zit totaal geen beweging in. Dus ja, dan moet je een keer knopen doorhakken. We kunnen niet alles maar met bestemming onbekend blijven bewaren. Helemaal niet als het om spullen gaat die ik zelf niet nodig heb.

Je bent geen museum, als het echt geen zin heeft om het voor je eigen auto te bewaren zou ik het spul toch maar wegdoen. Jammer voor de liefhebbers die over tien jaar opstaan en iets nodig hebben, maar die kunnen dan vast terecht bij iemand die geen knopen heeft doorgehakt.

Ik heb pas een doos Golf 2 onderdelen en een doos Kever onderdelen weggegeven (gratis aangeboden op MP). Dat voelde beter dan weggooien.

Ik zou er iets symbolisch voor vragen maar goed, alles is beter dan weggooien.
Paar jaar geleden een Porsche 911 Turbo logo geruild voor een 4-pack Orval trappistenbier van iemand die met een GT2 ombouw bezig was van zijn 911 Turbo. Die man blij en ik een mooie aanwinst voor de Porsche modellenkast.

Veel succes met het afwerken Paulus0013!! Je ziet ze buiten shows gewoon nooit meer dus koesteren zolang het een hobby voor je is.

Been there done that. Er is gewoonweg geen markt voor een hoop dingen. Er zijn minder dan 100 van deze auto's in NL. Nog niet de helft heeft apk en een groot deel staat al jaren stil.
Ik zit ook veel in Facebookgroepen en handel door heel Europa. Meermaals van alles aangeboden. Bepaalde dingen zit totaal geen beweging in. Dus ja, dan moet je een keer knopen doorhakken. We kunnen niet alles maar met bestemming onbekend blijven bewaren. Helemaal niet als het om spullen gaat die ik zelf niet nodig heb.
Ach, op een gegeven moment is het goed geweest. Gratis weggeven is ook niet altijd makkelijk. Zijn mensen nog kieskeurig ook.

Terug
Bovenaan