Lakschade herstellen

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Vorige week in Spanje schuurde ik de zijkant van mijn wagen tegen een muurtje.
Resultaat: krassen en schaafwondes.
Het is een audi a4 uit ‘96. Kleur: blauw metallic

Vandaag wou ik het vuil uit de krassen poetsen met Dreft en een afwassponsje.
Resultaat: 3 matte plekken. Ik heb dus de glans er lekker afgeschuurd met de grove kant van het sponsje.
Het ziet er niet uit!

Kan ik hier zelf wat aan doen? Ik zou graag de krassen camoufleren en de matte plekken opnieuw glans geven.
Ik las over Commandant 4? Kan het hiermee lukken?

Zal ik foto’s toevoegen?

Alvast van harte bedankt voor het advies!

Tom Van Peer zei:
Hoi!

Vorige week in Spanje schuurde ik de zijkant van mijn wagen tegen een muurtje.
Resultaat: krassen en schaafwondes.
Het is een audi a4 uit ‘96. Kleur: blauw metallic

Vandaag wou ik het vuil uit de krassen poetsen met Dreft en een afwassponsje.
Resultaat: 3 matte plekken. Ik heb dus de glans er lekker afgeschuurd met de grove kant van het sponsje.
Het ziet er niet uit!

Kan ik hier zelf wat aan doen? Ik zou graag de krassen camoufleren en de matte plekken opnieuw glans geven.
Ik las over Commandant 4? Kan het hiermee lukken?

Zal ik foto’s toevoegen?

Alvast van harte bedankt voor het advies!

Had maar foto's laten zien vóórdat je er iets aan gedaan had!

:) Klopt
Suggereer je dat het kalf verdronken is?

Ik heb de gebieden niet geschuurd tot op de primer, hé ;-) Enkel de glans ontbreekt op de plekken waardat zich ook de krassen en schaafwondes bevinden

Alle tips zijn welkom. De twee deuren slissen en herspuiten gaat me wat te ver ;-)

Glans is vrij simpel terug te polijsten.
Waar woon je?? je mag gerust langskomen kost je niets, ik woon vlakbij Appelscha Friesland.
Wellicht zijn de krassen er ook nog wel uit polijsten(y)
Ik heb een polijstmachine.

Commandant 4 is vrij grof zou ik niet zomaar gebruiken.
Zou ik eerder deze gebruiken.
https://www.carclean.nl/product/Monello/Raffini_Veloce_Premium_Compound_250ml_MRI0102_102675
En met dit padje polijsten handmatig, gele kant gebruiken.
Zwarte kant is voor wax aanbrengen.
https://www.carclean.nl/product/Monello/Monello_Easy_Detailing_Duo_Cutting_and_Finishing_Pad_MHPD_100972

Hartelijk dank, bofkont!
Momenteel nog steeds in Spanje. Even langs Friesland passeren wordt ingewikkeld. Het aanbod wordt desalniettemin gewaardeerd.

Fijn om te horen dat het opgelost kan worden. Nu vraag ik me af wat een poliermachune precies doet? Polieren of polijsten of schuren neemt toch een laag weg, niet? En dat heb ik dus al gedaan op de gebieden, met dat afwassponsje. Toch?
Het product dat je aanraadt zal opnieuw glans geven op de matte plekken? En ook de krassen en schaven camoufleren?

Tijd voor een spotrepair reparatie door een professional?. Kost niet veel en het resultaat is meestal verbazend goed, schreef deze jongeman die in een garagebedrijf is opgegroeid en toch ook eens te enthousiast met de Commandant in de weer is geweest. :T

Polijsten neem je idd een laagje van de lak af, maar dit is zo minimaal dus kan absoluut veilig.
Met de hand kan het al helemaal geen kwaad met de juiste producten.

Maar heb je ook een foto?
Ben wel benieuwd, kun je de krassen voelen met de nagel.
Die doffe plekjes poets je zo weer op glans met de producten die ik je heb gelinkt.

Terug
Bovenaan