Kunstmatige intelligentie (AI) Fotowedstrijd #3: auto van de toekomst - Gullwing heeft gewonnen!

Zadelsnuiver

Kilometervreter
Welkom bij AI fotowedstrijd #3: auto van de toekomst!

AI is de toekomst, maar hoe ziet kunstmatige intelligentie de toekomst van de automobiel? Dat wordt het thema van deze fotowedstrijd. Je kunt het zo gek maken als je wilt; ga je voor een serieuze interpretatie van een toekomstige verkooptopper of ga je liever voor een komische verschijning met straalmotor en vleugels?

De opdracht
- Genereer via AI een foto van een auto uit de toekomst!
- De prompts: auto / toekomst / futuristisch etc.
- De rest (omgeving/setting/auto) laat ik over aan jullie verbeelding.

Hoe werkt het?
De wedstrijdleiding stelt een aantal prompts voor.
Deelnemers genereren op basis van die prompt een afbeelding met behulp van hun favoriete AI-tool.
Na afloop van de wedstrijd beoordelen we elkaars inzendingen op basis van creativiteit, originaliteit en de mate waarin de prompt is geïnterpreteerd.
De winnaar mag een nieuwe prompt bedenken voor de volgende ronde.
Doelgroep: De wedstrijd is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in AI en het creëren van digitale kunst. Zowel beginners als ervaren gebruikers zijn van harte welkom.

Regels:
- De wedstrijdleiding bepaald de opdracht; diegene geeft een vaste opdracht of omschrijft een vrije opdracht
- De deelnemers geven hun 3 favorieten 1,2 of 3 punten voor de derde, de tweede en de eerste plaats.
- Deelnemers kunnen niet op zichzelf stemmen. In het geval van te weinig inzendingen, vervallen de andere punten. In het uiterste geval mag de wedstrijdleiding 1 extra punt toewijzen als tiebreaker. Dat extra punt kan hij/zij niet aan zichzelf geven.
- In het geval van een gelijkspel, wordt er gekeken naar de inzending met de meeste 1e plaatsen. Daarna, indien nodig naar de meeste 2e plaatsen.
- Na afloop moet de wedstrijdleiding een OER plaatsen, waarna er gestemd kan worden.
- De winnaar mag de volgende opdracht bedenken of aangeven dat de nummer 2 de volgende opdracht mag doen.
- Foto's dienen te worden geüpload naar je eigen favoriete host. Foto's kunnen niet worden gelinkt vanuit de AI-tools.
- Over elk aspect van de wedstrijd mag gediscussieerd worden. Het oordeel van de wedstrijdleiding is wel definitief.
- Winnaars die vervolgens wedstrijdleiding worden mogen regels toevoegen aan dit rijtje.
- Een inzending mag net zo vaak worden gewijzigd als je zelf wilt. De foto die er staat op het moment dat de wedstrijd sluit, geldt als inzending.
- De nieuwe starter van een opdracht wordt verzocht om in ieder geval deze spelregels ( rode tekst) te kopiëren naar zijn / haar opdracht.

Een mogelijke AI tool = Google Gemini (zie hier voor wat meer uitleg)
Andere suggesties mbt tools zijn steeds welkom.

Deze opdracht duurt tot woensdag 13 november 2024, 20.00 uur. Daarna kan er gestemd worden tot vrijdag 15 november 20.00 uur.

Vorige wedstrijden
001: Het refrein - Marleen
002: Starman - Zadelsnuiver

Veel succes!

Tof idee - ik geraak er nog niet voorlopig; welk merk ik ook in mijn prompt steek, i.c.m. "futuristic concept" kom ik altijd bij bestaande modellen terecht. P992, FPurosangue, McL765LT, een Rollie etc.
Zou leuk zijn als posters hun prompt delen als inspiratiebron (niet om te plagiëren uiteraard). Van de vorige wedstrijd heb ik "add drama" geleerd :).

En proficiat Zadelsnuiver met je winst!

PRx9ZKr.jpeg

Tof idee - ik geraak er nog niet voorlopig; welk merk ik ook in mijn prompt steek, i.c.m. "futuristic concept" kom ik altijd bij bestaande modellen terecht. P992, FPurosangue, McL765LT, een Rollie etc.
Zou leuk zijn als posters hun prompt delen als inspiratiebron (niet om te plagiëren uiteraard). Van de vorige wedstrijd heb ik "add drama" geleerd :).

Dit leek me wel een interessant onderwerp om eens te proberen. Wat bij mij helpt is als je ook ‘AI’ toevoegt aan je zoekopdracht. Zo krijg je geen bestaande modellen. ;)

Dank je!
Er zijn verschillende AI platformen die je kunt gebruiken, ikzelf gebruik chatGPT want ik vind de resultaten beter maar je bent wel gelimiteerd tot 3 afbeeldingen per dag dus is het de kunst om gelijk een zeer goede prompt te schrijven zodat je nog twee keer kunt fine tunen zeg maar.

Ik heb gemerkt dat een meer gedetailleerde prompt ook een beter result geeft. Voor mijn winnende inzending van vorige week was mijn prompt iets in deze trant:

the year is 8567, somewhere in deep space we see a vintage European sportscar stranded on a hidden planet. The car is heavily deteriorated and is covered in a thick layer of space dust. The driver, who was once an astronaut, has mummified over thousands of years. In the background we can see a spaceship creepily hone in on the discovered car.

Veel succes!

Lastig hoor, ik krijg niet het resultaat dat ik zoek. Ik gebruik Gemini, voor chatGPT moet je inloggen denk ik? Al log ik bij Gemini automatisch in met Google...

Scroll naar onderen voor het definitieve plaatje...

Voor de geïnteresseerden heb ik ook links gedeeld naar andere creaties.

Andere creaties zijn:
Een creatie die kleur mist?
Een futuristische taxi?
Vliegen we in glimmend grijs?
Gemini wil graag wielen behouden?
Gaat het om de achtergrond?
Is een botsing onvermijdelijk?
Een futuristische restomod?

Eerste optie was deze

De grootste uitdaging was het vervangen van de wielen door iets van straalaandrijving. Ik zocht iets voor in de verre toekomst, waarin auto's vliegen. Zonder dat het een grauwe toekomst wordt!

EDIT 1:
In het Engels werkt het toch beter, dus nog even gepuzzeld met een icoon.

EDIT 2:
De Ferrari was teveel als het origineel en de omgeving was als die van @Zadelsnuiver.
Dus terug naar de tekentafel met een andere hulp (Pixlr) en hier laat ik het bij anders worden jullie gek haha.

Laatst bewerkt:
Renault in de toekomst!

Prompt:
A futuristic metropolis during day time with a new introduction of a very futuristic Renault 5 on a street with pedestrians and moving cars

8712-FD2-C-4-D73-4650-8-CB6-B984654-D4-EA8.png

Laatst bewerkt:
De prompt:

The year is 2062, we see a hyper futuristic version of the Lancia Kappa in a mega city background. The city is very modern and dystopian with a blade runner atmosphere. It's evening, the neon lights are shining on the car, highlighting its contours. Its raining. Add random shoppers and people passing by.

Het resultaat:

file-mun-Qi6p16ruar-SFe-J50rjn-TX.webp

De prompt:

The year is 2062, we see a hyper futuristic version of the Lancia Kappa in a mega city background. The city is very modern and dystopian with a blade runner atmosphere. It's evening, the neon lights are shining on the car, highlighting its contours. Its raining. Add random shoppers and people passing by.

Het resultaat:

file-mun-Qi6p16ruar-SFe-J50rjn-TX.webp
Ik heb het ingevoerd bij Gemini, resultaat moest ik om lachen...

124dcb01-070f-47f0-b4e9-b750bd3ebcb7.webp

Nieuwe prompt:

make a picture of a futuristic car based on the ds sm tribute. Wheels should be bigger and it should be jet propelled. the car should be red and driving on a road. It has big wheels and a big spoiler. make it look like it can fly. Setting: brussels expo 58 with the atomium and a cable car. characters should look like in the fifties so the contrast with the car is big. add also other old cars in the background.

Vorige prompt:

generate image. Key features of the image:
* Car Design:
* Sleek, aerodynamic body with a red metallic finish
* Sharp, angular front end with a prominent grille and slim LED headlights
* Low stance and flowing lines reminiscent of the DS SM
* Distinctive light bar spanning the rear

* Setting:
* Wet, reflective street under a dramatic, stormy sky
* Classic American town with brick buildings and vintage streetlights
* Juxtaposition of old and new, highlighting the futuristic car in a traditional setting
Additional notes:

* The image aims to capture the essence of the description, emphasizing the car's sleek design, futuristic elements, and the contrast with the classic American town.
* The specific details of the car's interior, technology, and performance would depend on the desired level of futuristic concept.
* add a lightning
* retro-futuristic characters walking on the sidewalk, not looking directly at the car. dressed colorful, 1950s-inspired attire with modern twists, like jetpacks and holographic devices.

Laatst bewerkt:
Eerste poging

Een hele uitgebreide omschrijving is niet echt de sleutel tot succes.

22d36bce-b5c0-45e8-b70f-9dc524af5f9d.webp

Prompt:

* Car Design:

* Setting:
* Juxtaposition of old and new, highlighting the futuristic car in a traditional setting
Additional notes:

* The image aims to capture the essence of the description, emphasizing the car's sleek design, futuristic elements, and the contrast with the classic American town.
* The specific details of the car's interior, technology, and performance would depend on the desired level of futuristic concept.
* add a lightning
* retro-futuristic characters walking on the sidewalk, not looking directly at the car. dressed colorful, 1950s-inspired attire with modern twists, like jetpacks and holographic devices.
Dit had ook wel korter gekund:
*Car Design with a big smile as front grill

Eerste poging

Een hele uitgebreide omschrijving is niet echt de sleutel tot succes.

22d36bce-b5c0-45e8-b70f-9dc524af5f9d.webp

Prompt:

* Car Design:

* Setting:
Additional notes:

* add a lightning
Met dezelfde (van jou geleende) prompt komt Gemini uit op DIT (Dit is geen inzending voor de wedstrijd)

Vandaag @zon weer zalig genoten van mijn roadster dus bij deze had ik de inspiratie.
Prompt : futuristic Mazda in the year 2200, black wheels. City background New York. Add kitsch neon lightning billboards in the background.

Gdvr etc tips van vorige keer meegenomen, foto uploaden gelukt alleen is het formaat "postzegel". Waarom maken websites het toch zo moeilijk, al is het Porsche forum nog 10 keer erger qua software -> dat wordt in de lucht gehouden met Cobol programmeurs.

Laatst bewerkt:
Op zich mooie inzendingen, maar het valt me op dat veel modellen nu niet echt heel futuristisch zijn. Het zouden bijna allemaal conceptauto's kunnen zijn die op dit moment geintroduceerd worden.

Gdvr etc tips van vorige keer meegenomen, foto uploaden gelukt alleen is het formaat "postzegel". Waarom maken websites het toch zo moeilijk, al is het Porsche forum nog 10 keer erger qua software -> dat wordt in de lucht gehouden met Cobol programmeurs.

Ik gebruik altijd postimages punt org, daar kun je op vol formaat uploaden zonder registreren etc.

Op zich mooie inzendingen, maar het valt me op dat veel modellen nu niet echt heel futuristisch zijn. Het zouden bijna allemaal conceptauto's kunnen zijn die op dit moment geintroduceerd worden.
Inzending gewijzigd. Je mag 100X aan AI zeggen dat het heel futuristisch moet zijn, het resultaat is altijd hetzelfde :(
Ik gebruik nu chatgpt want geloof het of niet, maar Gemini komt elke keer weer met een afbeelding van een Citroën DS.

Google gemini slaat door. Het genereert nu echte foto's met iets wat futuristisch zou moeten zijn...

Laatst bewerkt:
OER!

Gullwing
PRx9ZKr.jpeg

Volt

D E N N I S

Magnifieke malloot

JL86

Zonder BMW met Skoda

Zadelsnuiver

Marleen

Niseko

Stemmen kan tot vrijdag 15 november 20.00, iedereen veel succes!

Lastige opdracht in de zin dat ik mijn prompt (Gemini) na X pogingen niet kreeg zoals ik hoopte - en zoals Twix terecht opmerkte er wel wat inzendingen die concept cars kunnen zijn bij zitten (die van mij inbegrepen).

(1) Gullwing - dit moet de nieuwe BMW M1 worden, prachtig!
(2) Magnifieke Malloot - te gek, maar echt goed bedacht.
(3) Zadelsnuiver - tja, ik heb een zwak voor de Lancia Kappa.

Leuke wedstrijd weer, succes iedereen en op naar de volgende!

Ten eerste wil ik zeggen dat ik in m'n wildste dromen nog niet had kunnen bevatten wat een toffe inzendingen we zouden zien deze week, stuk voor stuk echt hele gave afbeeldingen!

De ruwe, grauwe sfeer in de plaat van Gullwing, of de hyperstrakke architectuur in die van Volt. De dynamiek in de inzending van D E N N I S en het briljante concept van MM's vliegende auto.. JL86 met een inzending van reclamebureau-achtig kwaliteit, zonder BMW die gewoon een gloedjenieuwe maar herkenbare Mustang neerzet en natuurlijk het ontzettend originele concept van Marleen en de uiterst sfeervolle plaat van Niseko... chapeau allen!

Goed, op naar de punten:

1. Gullwing
2. Zonder BMW
3. D E N N I S

Dedju, ik dacht dat de deadline morgen was. Had nog een update klaarstaan. Soit, het is niet anders.
Mijn punten gaan naar:
1/ Magnifieke malloot
2/ DENNIS
3/ Gullwing

En de winnaar is Gullwing!

PRx9ZKr.jpeg

De allereerste inzending en daarbij direct een schot in de roos, van harte gefeliciteerd (y)

Voor de volledigheid alle punten bij elkaar:

Gullwing 17 punten
Zadelsnuiver 11 punten
Zonder BMW 10 punten
D E N N I S 7 punten
Magnifieke malloot 5 punten
JL86 3 punten
Marleen 1 punt

Iedereen bedankt voor het meedoen en op naar de volgende wedstrijd :)

• Leuk
Waarderingen: Volt
Terug
Bovenaan