Kristian: Z4 Luchtmassameter of?

Kristian zei:
Mijn tante heeft sinds vorige week een 418i GC met die velgen, erg fijn met stoeprandjes zijn ze niet want bij haar auto zijn ze volledig naar de *insert ziekte* geholpen. Ik heb er een rondje mee gereden en ik moet zeggen dat ik diep teleurgesteld was in de duitse kwaliteit. De motor voelde compleet futloos aan (vele male erger dan de 118i waar ik begin dit jaar mee reed) en produceerde een legio aan bijgeluiden die echt niet horen, zeker niet bij een km-stand van 90k. Al zegt het natuurlijk ook het een en ander over de vorige berijder van die auto.

Ik hoop echt van harte dat jij jaren lang mag genieten van jouw BMW en mijn bevindingen een N=1 blijven.

Zal zeker ook wel te maken hebben met hoe met de auto om is gegaan.

Tot nu toe lijkt de nieuwe motorengeneratie heel betrouwbaar. Zowel de B38 driecylinder als de B48 viercylinder zijn voor zover ik kan nagaan probleemloos. Maat van me die in de werkplaats bij BMW werkt geeft dat ook aan.
Of het allemaal zo betrouwbaar is en blijft als een Mazda is natuurlijk de vraag en ga ik achter komen. Met een dealerauto met 2 jaar premium selection garantie en een lage kilometerstand loop ik volgens mij niet al te veel risico.

Dit zijn toch ook wel vette velgen.

bmw-3-serie-touring-320i-centennial-high-executive-nap-m-performance-pano.jpg

bmw-3-serie-touring-320i-centennial-high-executive-nap-m-performance-pano.jpg

Carkiller zei:
Total Loss zei:
Dikte van de banden heeft niet zoveel ( helemaal niks ) met het design van een velg te maken.

Maat van de velgen wel, zie mijn vorige post.:T

Tsja, zo te lezen wil Kristian toch voor 19" gaan en daar veranderd het design van de velg niks aan, 19" = platte banden = relatief kleine remschijven in verhouding.

Moet hij uiteraard zelf weten, zijn auto zijn smaak.

Ik vind dat in ieder geval 1 van de nadelen, hoe de remschijven dan ogen.

Carkiller zei:
Remschijven ogen mini met zulke velgen, vind het ook niet mooi.
Moeten die ook groter...
Eensch.
Ex-collega van mij had ooit een Opel Astra J GTC met 20 inch velgen. Geen porem met die remschijfjes die amper buiten de naaf uitstaken.
Of erger nog; auto's met 18 of 19 inch velgen en dan trommelremmen achter o_O

Ik blijf het het mooiste vinden als de remmerij de velg volledig vult
49834574031_85b28605d2_h.jpg

Je trekt iets uit verhouding.
Die klopt dan niet meer, ik ben daar zelf erg gevoelig voor maar heet geen Kristian.:T

Ben ook geen fan van die open wielen. De body van de auto zelf is ook niet 'dun' en van die dunne spaakjes oogt wel erg open en fragiel.

Ik vind het hele mooie velgen die 18 inch die onder de 320i zitten.

Groot zat, mooi simpel design. Perfect.

Nog 1 nachtje slapen :D

Mijn maat bij BMW/Mini heeft hem in de werkplaats en wordt daar vandaag klaargemaakt. Krijg zo mooi te horen wat ze allemaal doen voor aflevering. Morgen poetsen en eind van de middag rijden.

haarr zei:
Nico GTR zei:
Ik vind het hele mooie velgen die 18 inch die onder de 320i zitten.

Groot zat, mooi simpel design. Perfect.

Eens, 18 inch is perfect voor zo'n auto.

19" met ultraplatte banden worden net van die postkoetswielen. Daarnaast lijkt het me ook niet erg comfortabel rijden.

Ook ik vind de velgen die er nu opzitten al hartstikke mooi!(y)

Krijg ook net te horen dat er splinternieuw rubber omheen wordt gelegd voor aflevering. Velgen zijn ook schadevrij nog dus een prima set om lekker op te gaan rijden.

Kristian zei:
@MaartenM:
Wat heb je voor Renault nu? Je had een Clio Estate toch? En de 1.6 dci ligt toch niet in de Clio? Je pa heeft de rode Megane ook nog?

Heb zelf nu een Megane 3 estate 1.6 dci Bose. Lekkere auto. Megane IV was nog niet binnen bereik qua budget, of echt alleen de onderkant van de markt met basis-uitvoeringen. Dus voor een lekkere volle Megane 3 gegaan. Probeer mijn mijn-auto topic binnenkort weer eens up te daten.
Pa rijdt de rode niet meer. Heeft nu een grijze Megane IV Bose.

Wel stoer dat je die Mazda toch weer snel hebt weg gedaan omdat je toch liever een BMW hebt. De meesten hadden zich erbij neer gelegd. En gefeliciteerd! Grijs is een prima kleur.

Proficiat met eindelijk na jaren van wikken en wegen eindelijk toch die BMW! Geniet ervan!

MaartenM zei:
Kristian zei:
@MaartenM:
Wat heb je voor Renault nu? Je had een Clio Estate toch? En de 1.6 dci ligt toch niet in de Clio? Je pa heeft de rode Megane ook nog?

Heb zelf nu een Megane 3 estate 1.6 dci Bose. Lekkere auto. Megane IV was nog niet binnen bereik qua budget, of echt alleen de onderkant van de markt met basis-uitvoeringen. Dus voor een lekkere volle Megane 3 gegaan. Probeer mijn mijn-auto topic binnenkort weer eens up te daten.
Pa rijdt de rode niet meer. Heeft nu een grijze Megane IV Bose.

2023 gaat mijn GT205 er uit, dus mocht je dan wat anders zoeken? ;)

M.b.t. de velgen. Pas inderdaad op dat de remschijven niet véél te klein lijken. Dan is 18" maar misschien een ander design wel de betere keuze.
De buurman klaagde laatst ook over het remvermogen en remgrootte van zijn Octavia. Blijkt dat zijn remschijven voor nog kleiner zijn dan bij mij de achterschijven o_O
Neem aan dat op de 320i overigens wel gewoon een fatsoenlijk bijpassend formaat gemonteerd is.

Vast betere remmen als de Mazda. Die werd door Duitse autobladen altijd bekritiseerd over remvermogen wat voor Duits gebruik dus onderbemeten is.

Iemand nog tips welke verzekeringsmaatschappij je wel of juist niet zou kunnen nemen? Zit al jaren bij Interpolis, maar vond hem vrij prijzig. Bij Promovendum bijv. 20 euro p/maand minder aan premie incl. inzittendenverzekering. Eigenlijk moet je alle voorwaarden eens goed naast elkaar zetten.

Toevallig vorige maand eenzelfde Bimmer verzekerd voor een klant, Allianz kwam goedkoop uit de bus zonder gekke alarmeisen etc.

Woow, deze plottwist even gemist maar gefeliciteerd met je nieuwe 3-serie! :cool: Prachtige auto!

Bijna!

Zo stond ie gisteren gereed in de werkplaats. Nieuwe banden komen vandaag. Zetten er nu Good Year RFT op ipv Bridgestone Potenza RFT wat er op zat. Zouden minder snel cuppen...

Whats-App-Image-2020-04-30-at-17-33-31.jpg

Tsja. Een van de mooiste BMW's van de afgelopen jaren wat mij betreft, tijdloos model, tijdloze kleur, uitstekende aandrijflijn, geen joekel maar wel een praktische auto met voldoende binnenruimte... voor de rest van je leven klaar qua auto? :)

Kristian zei:
Iemand nog tips welke verzekeringsmaatschappij je wel of juist niet zou kunnen nemen? Zit al jaren bij Interpolis, maar vond hem vrij prijzig. Bij Promovendum bijv. 20 euro p/maand minder aan premie incl. inzittendenverzekering. Eigenlijk moet je alle voorwaarden eens goed naast elkaar zetten.
.

Tarieven vraag ik altijd op bij Independer om een idee te krijgen wat de kosten zijn. En dan check ik de ANWB. Die komt bij mij al jaren als 1 van de goedkoopste uit de bus. Zeker als je al lang ANWB lid bent levert dat extra korting op. Ook krijg je vaak het eerste jaar extra korting als nieuwe klant. Ik kreeg die extra korting gewoon toen ik belde om het tarief voor mijn E op te vragen.

Die Bridgestones zijn wel speciaal voor deze auto ontwikkeld. Ik heb ze er ook onder, bevallen me prima en kan niet zeggen dat ze snel cuppen. Wel regelmatig netjes je bandenspanning controleren, blijven banden langer goed van.

Independer is totaal niet onafhankelijk, helft van de verzekeraars zit er niet bij. Allianz: no way: drama met uitbetalen, altijd discussies en tergend traag. Interpolis is idd wel wat duurder, wel goede service.

NB: dik 25 jaar ervaring in de bank/verzekeringsbranche.

Ik zit sinds een half jaar bij NH1816 met beide auto's. Goede prijs. Kwaliteit nog niet mee te maken gehad, gelukkig. Hiervoor bij Klaverblad, ook prima.

Veel plezier vanmiddag bij het ophalen (y)

Zeer goede keus. De driveline van een BMW is qua rijden natuurlijk van hele andere orde dan de Mazda. Turbo, ZF automaat en achterwielaandrijving vs. non turbo, handbak en voorwielaaandrijving. En dan nog de perfecte balans qua gewicht.

De Mazda is een muurbloem en krijgt derhalve vaak de handen op elkaar. Dus er wordt niet zozeer naar hardware en rijgedrag gekeken maar naar het out-of-the-box zijn (heb ik het idee). Prima auto, daar niet van.

Je zou nog kunnen kiezen voor zwarte spiegelkappen. Kon ik bij mijn bmw kosteloos omruilen.

Promovendum maar gedaan. Scheelt ruim 20 euro per maand. Ook daar mogelijkheid om auto bij schade naar hersteller van eigen keuze te brengen.

Zeer goede keus. De driveline van een BMW is qua rijden natuurlijk van hele andere orde dan de Mazda. Turbo, ZF automaat en achterwielaandrijving vs. non turbo, handbak en voorwielaaandrijving. En dan nog de perfecte balans qua gewicht.

De Mazda is een muurbloem en krijgt derhalve vaak de handen op elkaar. Dus er wordt niet zozeer naar hardware en rijgedrag gekeken maar naar het out-of-the-box zijn (heb ik het idee). Prima auto, daar niet van.

Je zou nog kunnen kiezen voor zwarte spiegelkappen. Kon ik bij mijn bmw kosteloos omruilen.

De Mazda stuurt ook bovengemiddeld goed en geeft veel rijplezier. Qua aandrijflijn maakt zo'n BMW wel veel meer indruk. Onderstel en besturing zijn ook echt wel beter.
Mag natuurlijk ook. De Mazda is nieuw fully loaded een stuk goedkoper dan een redelijk uitgeruste 3-serie.

Zwarte spiegelkappen zat ik ook al over te denken. Heb in de straat iemand die heel goed zwart kan spuiten :D. Even een setje zien te regelen t.z.t.

Ik ben zelf enorm tevreden over de Goodyear Eagle F1 5, welke krijg jij eronder?

Nog overwogen om voor non-RTF te gaan trouwens? De verhalen over RTF-banden zijn niet louter positief.

Nou, hij is opgehaald hoor. Wat een geweldige bak. Nog niet te bevatten dat dit onze auto is. Gevoel wat zo'n auto geeft is wel speciaal hoor. Heel blij mee!

Kristian zei:
Nou, hij is opgehaald hoor. Wat een geweldige bak. Nog niet te bevatten dat dit onze auto is. Gevoel wat zo'n auto geeft is wel speciaal hoor. Heel blij mee!

Dat zijn goede berichten. Gefeliciteerd.

Kristian zei:

Is je aanhang er ook blij mee? Of vooral blij omdat jij nu misschien wat rust krijgt? ;)(y)

Terug
Bovenaan