Kristian: Z4 en 320e Touring

Super, eind december zit ik ook weer een paar dagen in Berlijn en Kreuzberg. :) "Rommel"markt op zondag bij Boxhagener Platz of Mauerpark ook al wel eens geweest? Een voetbalwedstrijd bij Hertha BSC of nog beter Union Berlin kan ik ook iedereen aanraden.

En wat meer uit de richting, maar het Bilmuseum vond ik ook echt fantastisch!
Jazeker, beide al wel geweest. Fijne sfeer. Markt op zaterdag bij Boxj ook wel leuk. Helaas speelt Union Berlin niet dat weekend. Wel naar gekeken hoor.
Bilmuseum ga ik onthouden, goede tip.
 
Ziet er prachtig uit. Inruilbod vragen? De prijs lijkt inderdaad redelijk marktconform als ik het aanbod op marktplaats zie.
 
Laatst bewerkt:
Klopt. Kan in ieder geval even informeren. Heb wel een redelijk beeld van inruilprijs. Zelf particulier verkopen levert me wel wat meer op. Maar dan is deze inmiddels wel weg
 
Wat foto’s gemaild van de inruiler en even gebeld vanochtend op tijd. Stagiair aan de lijn die zei dat ik wel een keer zou worden teruggebeld als ze tijd hadden. Dat moet nog gebeuren dus misschien kunnen ze de mooie blauwe nog niet missen.
 
Nou inderdaad. Elke wijk heeft zijn eigen karakter. Al vind ik Friedrichshain, Prenzlauer Berg en Kreuzberg wel het leukst.

Kwam net nog deze tegen. Exact hoe ik hem zou willen. Goedkoop is natuurlijk weer eens anders.
330i Touring Portimao
40821922-0.jpg

Mooie auto. Maar ik zou op zo’n auto wel gewoon vol leder willen als must. En het liefst ook wat opener wielen, maar geen must.
 
Stagiair aan de lijn die zei dat ik wel een keer zou worden teruggebeld als ze tijd hadden.
Serieus?
Ik hoop voor die stagiair dat ie nog wat bijleert.

Nou hoef jij niet zo nodig (toch? :p ), maar als ik serieus in de markt was voor een nieuwe auto zou ik zijn afgehaakt.
 
Het is natuurlijk graag of niet. Ik ga er zelf in ieder geval niet weer achteraan bellen of mailen.
Ik heb geen haast, als ik de juiste auto tegen kom en het toe te betalen bedrag is redelijk kan het ook snel gaan.
Wil nog wel even een lakdiktemeter regelen. Wel fijn om van te voren te weten of en wat er aan is gespoten.
 
Lekker hoor, het is hier ook prachtig herfstweer. Veel in het bos geweest (te voet) de laatste weken met de jongens.

Geniet er nog van. Hoorde dat na het weekend de temperaturen echt wel gaan dalen en wisselvalliger word.
 
Toevallig vond ik dinsdag jouw pakketje in de bus. Wilde je nog even een reactie sturen. Mooi dat je aan me gedacht hebt. Ik ben alleen bang dat ik er niets aan heb aangezien ik geen CD-wisselaar heb in mijn Z4. Ik kan hem wel weer terugsturen of evt. probeer ik hem voor je te verkopen. Laat maar weten wat je wilt.
 
Vandaag eindelijk contact gehad met autobedrijf over de blauwe 330i. Al met al moet er zoveel bijgelegd worden dat ik dat er niet voor over heb. Ding kost met beurt en garantie ook 40k. Is een Import ook. Niet erg, maar dan kan ik net zo goed zelf eentje uit Duitsland halen en mijn eigen particulier verkopen.
 
Mooie Z4 foto nog!

Jammer dat de blauwe 330i zoveel moet kosten nog. De juiste parel komt wel voorbij bij jou, daar ben ik van overtuigd!
 
Heb ik nu ook niet hoor. Heb nu ook een vrij kaal exemplaar. Panodak lijkt me nog wel fijn, voor de rest hoef ik niet veel extra toeters en bellen.
 
Zoiets moet standaard zijn bij auto's in die klasse vind ik. Ben ook aan het kijken naar G20/30's maar dan een sedan. Voorkeur gaat uit naar een 530i.
 
Ik gebruik zoiets nooit. Eigen oprit en ik heb het idee dat met uitstekende spiegels de kans op deuken en krassen ook kleiner is. Dus zou ze zelf niet inklappen.

5-serie sedan hoef ik hier niet over te beginnen, wel geweldig mooie auto.
 
Elektrisch inklapbare spiegels zou ik ook niet per se hoeven om de reden die Krisitan aan geeft. Handmatig gebruik ik het wel eens overigens op een krappe parkeerplek of iets ter voorkoming dat iemand er langs heen schuurt of langs een krappe straat. maar ik zet de automatische stand altijd wel uit, zeker in de winter.

Maar zowel op mijn laguna (2009) mercedes (2015) en Opel (2018) zit dit gewoon op, wel opmerkelijk dat dit niet op de BMW van 2021 zit.

Nette wagen en leuke upgrade maar zie ik nou dat ie geen inklapbare spiegels heeft.

hoe zie je dat zo snel?
 
Ik weet precies waar die knopjes zitten haha. Maar ja ik zoek er dan ook naar. Bij de 5 serie G30 heb je ook een uitsparing voor de zonnerollo achter maar die hebben hebben heel weinig kopers aangevinkt.
 
Ik weet precies waar die knopjes zitten haha. Maar ja ik zoek er dan ook naar. Bij de 5 serie G30 heb je ook een uitsparing voor de zonnerollo achter maar die hebben hebben heel weinig kopers aangevinkt.

oh ik was helemaal gefocust op de spiegels zelf dat je dat daar aan zag.

Elektrische zonnerolo zat vroeger ook op veel Omega's B modellen weet ik nog uit mijn opel tijd. Soms wel fijn inderdaad maar begrijp ook wel dat niet alle 5-serie kopers die optie hebben aangevinkt.
 
Heb hem even bekeken. Op zich geen verkeerde auto maar net wat teveel gebruikssporen en er stond ook al een afspraak voor een proefrit eind van de middag. Was een importauto uit Denemarken trouwens. Binnenkort maar even ergens een 330e proefrijden.
 
Heb hem even bekeken. Op zich geen verkeerde auto maar net wat teveel gebruikssporen en er stond ook al een afspraak voor een proefrit eind van de middag. Was een importauto uit Denemarken trouwens. Binnenkort maar even ergens een 330e proefrijden.
Het is natuurlijk graag of niet.
 
Heb hem even bekeken. Op zich geen verkeerde auto maar net wat teveel gebruikssporen en er stond ook al een afspraak voor een proefrit eind van de middag. Was een importauto uit Denemarken trouwens. Binnenkort maar even ergens een 330e proefrijden.

Ben benieuwd naar je mening. Ik heb er uitgebreid in proefgereden (de 330e touring een weekend meegehad). Bij normaal gebruikt rijdt ie prima en merk je niet veel van het extra gewicht. Rechtuit ronduit snel, ligt als een blok op de weg, klaverbladen neem je bovengemiddeld hard. Maar als het bumpy wordt en in de korte bochten (dijkweggetjes) vond ik het gewicht toch echt teveel voelbaar op de achteras (bij de touring ligt het accupakket onder de kofferruimte/ achterbank). De 330e sedan rijdt merkbaar beter dan de touring, waarschijnlijk heeft dat te maken met de gewichtsverdeling die bij de sedan beter voor elkaar is.
 
Plaats eens een foto van de SLK, ik ben wel benieuwd. Zijn hele leuke auto’s!
ik zal je topic niet te veel vervuilende, dus hierbij 1 plaatje van de SLK in een vergelijkbare setting ;) ik denk dat onze auto's beide zo'n 20 jaar oud zijn, of niet?

Edit; die van jou is net iets ouder zie ik!
Leuk om het verschil in designtaal uit een vergelijkbare periode te zien.

We moeten ze maar eens naast elkaar zetten
https://postlmg.cc/HJbG1S03
 
Laatst bewerkt:
Mooie SLK zeg! Ik had het eerste type in mijn hoofd, maar dit is de R171. Die is alweer een stukje moderner en heeft de F1 neus. Mijn Z4 is van 2003 dus nog ietsje ouder. SLK is de meer comfortabelere met een wat luxer interieur. De Z4 is wat spartaanser.
Heb er ook nog even naar gekeken, volgens mij ook hele betrouwbare auto's. Meende alleen dat de ketting van deze motoren gevoelig is en het subframe wel wil roesten. Door de kapconstructie ook prima voor in de winter te gebruiken.
 
Dankje! Eerste type ben ik niet zo gecharmeerd van; dit model vind ik wel mooi.

SLK is inderdaad lekker comfortabel, maar ik heb 16 incher eronder; met wat extra inch zal het vast meer gaan stuiteren.
Stoelen vind ik niet prettig; onderrugsteun ontbreekt.

De mijne gaat dit jaar nog naar een specialist om de bekende problemen te checken/verhelpen.
Subframe is in elk geval al eens vervangen, dus dat scheelt.

Die van jou staat nu in de winterstalling?
 
Leuke SLK!! heb ze ook gehad, 1e type R170 een 230K en een 320 V6.
Later nog een R171 350 V6 die kunnen idd ketting/balans as problemen krijgen tot 2008.
Stoelen zijn zeker niet geweldig vond ik ook altijd.
R170 vind ik nog steeds geweldig!! Stiekem zoek ik nog steeds wel eens naar een final edition 320 met een lage kmstand in nette staat, vrij zeldzaam.
 
De Z4 staat gewoon buiten de elementen te trotseren. Ik denk nog een weekje op twee en dan gaat ie onder de carport van mijn inmiddels gepensioneerde collega.
Stoelen in de Z4 vind ik ook niet geweldig, te weinig steun aan de bovenbenen.
 
Standaard stoelen van de Z4 vind ik dramatisch. Zo snel mogelijk gewisseld voor de M sportstoelen. Die zijn al een stuk beter.

Nog kunnen kijken naar de kabels van de CD wisselaar? Ze liggen in de kofferbak, achter de bekleding.
 
Setje M sportstoelen ga ik ook nog wel een keer zoeken. Maar worden inmiddels voor goud verhandeld. Voor de weinige kilometers die ik er mee maak red ik me ook wel met het standaard meubilair.

Weekend even bezig geweest en ik geloof best dat de kabels er liggen, ik kom er met geen mogelijkheid bij. Bekleding weggehaald en dan zie je dat kabels de wand in verdwijnen ergens ter hoogte van het vak tussen de voorstoelen. Ze zitten alleen vast, krijg ze niet vrij. Frustrerend.
Even kijken of ik nog een nieuwe poging ga wagen binnenkort.
 
Heb hem even bekeken. Op zich geen verkeerde auto maar net wat teveel gebruikssporen en er stond ook al een afspraak voor een proefrit eind van de middag. Was een importauto uit Denemarken trouwens. Binnenkort maar even ergens een 330e proefrijden.
Wellicht is dit nog wat voor je?

330e (Phytonic Blue): link

BMW-3-serie-Touring-330e-High-Executive-1.webp
 
Prachtig exemplaar! Mooie kleurstelling, panodak. Zou hem zo willen hebben. Wel ietwat jammer dat de eerste inspectie op oranje staat omdat deze 5k te laat is uitgevoerd.
Ik hou hem even in de gaten, eerst nog een paar dagen van Berlijn genieten.
 
Gewone stoelen van de E85 Z4 zijn prima.
Maar eerlijk is eerlijk de sportstoelen zijn geweldig gaaf om te zien en is een geweldige upgrade.
Alleen dramatisch in/uitstappen, veel te diep.
 
Helaas is de tijd gekomen dat de Z4 onderdak gaat. Maar even kijken of ik hem schors of niet. Met een mooie zonnige dag zonder pekel is het ook fijn om hem te kunnen pakken.

Verder druk aan het kijken naar een opvolger voor de F31. Waarschijnlijk ga ik voor een 330e Touring van 2021/2022.
Proefrijden moet nog wel maar met hoe we de huidige auto gebruiken is het wel ideaal om de korte ritjes elektrisch te kunnen doen. Hebben ook zonnepanelen en oprit dus best interessant. Dat de MRB hoog is is wel een nadeel met ruim 1800 kilo.
 
En even goed bedenken dat je best vaak moet tanken met een caravan aan de haak. Weet niet hoever je weg gaat met de caravan, maar als je grote afstanden in 1 dag wil afleggen dan kan et wel irritant worden. Wij zijn wat kalmer aan gaan doen, deden we de laatste jaren ook al trouwens, dus wat vaker overnachten en niet in 1 nacht doorjagen en dat soort grappen. En dan gaat et prima. (y)

Verder top auto natuurlijk. :cool:
 
Mooi dat ie jou goed bevalt! Afgelopen paar jaar 1000 km in een ruk gedaan met de caravan. Eigenlijk te ver dus wat rustiger aan doen zou ook niet verkeerd zijn. Tankinhoud is 15 liter minder dus een dikke 100 km eerder naar de pomp met de caravan erachter.
 
Terug
Bovenaan