Kristian: Z4 en 320e Touring

Nee, kan dat tegenwoordig weer? Zou wel mooi zijn. Een 2tje op de kentekenplaat is namelijk ook verschrikkelijk.

Meeting maar op een vrijdag ergens in mei plannen denk ik. Even kijken wat een leuke locatie is.
 
Als ik naam probeer te wijzigen geeft ie aan dat Kristian al aan een ander account is gekoppeld. Nog niet zo eenvoudig dus..
 
Zag dat MCW in het nieuwe forum topic vroeg of het oude profiel weggeflikkerd kon worden, daarna kon hij zijn oude naam weer terugkrijgen.
 
Ben in ieder geval elke maand een vrijdag op kantoor in Zwolle en dat is precies 14 april, zou dus voor mij kunnen ergens einde van de middag
 
De 14e komt mij ook niet uit. Gaan we met een stel collega's karten en wat eten.
Met vakantie, goede vrijdag etc. kom ik al uit op 12 of 19 mei. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
 
Als ik weet welke datum het wordt, is het bij mij meestal een kwestie van wat schuiven met afspraken, en ben ik van de partij. Thuiswerker, he! :cool:
Dus ik hoor het wel.......
 
19 mei is de vrijdag na Hemelvaartsdag en staan we op de camping in Winterswijk, ik denk tevens een lastige dag voor velen ivm lang weekend.

12 mei kan. (y) In principe elke vrijdag wel. Een dag dat ik meestal thuiswerk en het halve bedrijf (4*9) vrij is. Kan dan prima zelfstudie / uitwerken van zaken op kantoor in Zwolle doen en daarna richting meetinglocatie in de middag.
 
Lijkt mij ook heel leuk! Wat mij betreft houden we 12 mei aan. En leuk als er nog meer mensen aanhaken natuurlijk! Locatie en tijdstip nog maar even over nadenken.
 
Vandaag even in Terwolde geweest bij een garagebedrijf dat gespecialiseerd is in BMW's. Staan voornamelijk youngtimers waaronder de nodige Z4's. Maar ook wel wat jonger spul. Allemaal mooie strakke auto's met niet teveel km's en voornamelijk met een 6 cilinder onder de kap. Een echte snoepwinkel dus, minstens zo leuk dan een rondje showroom bij Dusseldorp. Werd zelf wel warm van een fraaie witte 340i Gran Turismo in de showroom. De buitenkant is nog steeds wel een beetje wennen maar je rijdt wel wat bijzonders. Onder de kap is het natuurlijk feest met die heerlijke B58 6-in lijn met ruim 300pk en ook het interieur is prachtig met een dashboard dat helemaal in het Individual leer is gezet. Het alcantara M-performance stuur vond ik niet helemaal passend daarbij maar pakt wel lekker vast. Achterin heerlijk veel beenruimte met de verlengde wielbasis. Auto zag er ook echt als nieuw uit. 1635 kilo is echter wel een dure in de MRB.
Geen proefrit gemaakt, dat zou denk ik wel funest zijn. Mijn zoontje al helemaal om vanwege de automatisch beweegbare achterspoiler in de kofferklep. Ja, daar kan een Model Y echt niet tegenaan. :)

340i GT 2017
 
Wit hoeft van mij ook niet hoor. Maar inderdaad een begeerlijke uitvoering. Deze was door bedrijf ergens uit zuiden van Duitsland gehaald.

Heb al een keer zelf een Up en een caravan geïmporteerd uit Duitsland dus misschien
moet ik eBay Kleinanzeigen weer eens in de gaten houden voor een volgend avontuur.
 
Pietertje in Terwolde.
Een echte freak, vroeger stond ie altijd met een paar ouwe begeerlijke BMW‘s op Interclassics. Altijd vol verhalen. Je moest bijna wel bij hem kopen, sommige verkopers hebben dat. Uniek.
Later begon z’n hobby vaste vormen aan te nemen met een prachtige ‘winkel’ in Apeldoorn. Aantal jaren geleden samen met een kameraad een E46 cabrio opgehaald bij hem. Niet goedkoop, wel een goeie.
Kwamen amper de winkel uit er zat geen druppel benzine meer in de tank…dat heeft ie wel moeten horen.

En nu zit hij in een mooi pand in Terwolde, kwalitatief altijd mooi spul en nog steeds vol verhalen. Z’n video’s op Youtube zijn fantastisch! Belachelijk weinig volgers voor de kwaliteit die hij iedere week weer levert.
Als je het nog niet doet moet je even volgen en abonneren -auto Van Eerde- aanrader.
 
  • Leuk
Waarderingen: funf
Hele mooie en zo te zien nette 340i GT. Dat Performance stuur vind ik wel leuk, dure optie volgens mij. En als je eenmaal aan die motor gewend bent….
 
Hij zit nog steeds wel in mijn hoofd ook. Nog niet over uit of ik voor deze moet gaan of t.z.t. voor een mooie en jongere blauwe G21 330i. Die laatste heeft dan wel niet die geweldige B58 maar is wel veel dynamischer en moderner.
Liefst kocht ik natuurlijk een M340i Touring maar die zijn de komende 3 jaar nog niet in beeld.
 
Haha, mooie keuzes waar je lekker over kunt tobben. En jouw geluk: je kiest nooit verkeerd. Ook zo’n 330 rijdt echt geweldig.
 
Is ook zo. Zoektocht blijft bovendien ook het leukst. En totdat er een keer wat anders staat is de huidige ook helemaal geen straf. Was vandaag nog even in Assen op het TT circuit. Stonden een hoop lekkere BMW’s waaronder ook de nieuwe M3 Touring. Wat ziet die auto er (schuin) van achteren toch fantastisch dik uit.
Rick was er ook met zijn Lambo en een stand vol poetsspulletjes. Toch maar even een flesje ‘real effective cleaner’ meegenomen om te proberen.
 
Is dit niks voor je? Wel een viercilinder maar wel mooie uitvoering:

Bmw 530e
Schitterende auto. Zou zeker wel wat kunnen zijn. Volgens mij wordt de kofferbak door het accupakket wel een flink stuk kleiner. Sedan is sowieso al wat minder praktisch. Toch is de kans dat de volgende weer een 3-serie wordt het grootst. Liefst eentje van 2020 met max. 60k op de teller, leuk kleurtje, Touring en onder de 40k. Wordt op dit moment nog vrij lastig.
 
Klopt, de kofferbak is een stuk kleiner door de accu's. Wij hebben de X5 met deze aandrijflijn. Op zich een fijne combinatie, al had ik liever een zescilinder gehad in combinatie met de elektromotor.

En iets betrouwbaarder...
 
Schitterende auto. Zou zeker wel wat kunnen zijn. Volgens mij wordt de kofferbak door het accupakket wel een flink stuk kleiner. Sedan is sowieso al wat minder praktisch. Toch is de kans dat de volgende weer een 3-serie wordt het grootst. Liefst eentje van 2020 met max. 60k op de teller, leuk kleurtje, Touring en onder de 40k. Wordt op dit moment nog vrij lastig.

Voor dit budget.. Trekhaak eronder en klaar.. :cool:

https://wimprins.nl/aanbod/alfa-romeo-giulia-48/

33562726-2.jpg
 
Is dit niks voor je? Wel een viercilinder maar wel mooie uitvoering:

Bmw 530e
Bij een 5 (en 3) sedan wordt de hele kofferbak vloer verhoogd tbv accupakket. En wel zo hoog dat de ruimte een lastige ruimte wordt. No steeds wel diep, maar amper hoog genoeg voor een kratje bier. Als je zo’n big shopper rechtopstaand als maat neemt. In een normale benzine uitvoering past dat makkelijk en goed rechtop en vol. Bij een hybride niet meer. Persoonlijk zou ik daarom bij een 3 of 5 hybride altijd de Touring verkiezen, heb je meer lucht naar boven.
En persoonlijk vind ik het zeer jammer dat bij een 5 met M pakket het dashboard geen stikselnaadje heeft. Ziet er kaal uit. Tenzij de optie sensatec cq lederen dashboard is aangevinkt.
 
Hybride ben ik ook niet zo'n fan van hoor. Gecompliceerde techniek, ruimtevretend, zwaar.....
Of nog een keer een lekkere benzine en als het niet anders kan maar cold turkey een witte Tesla.
 
Ik mag het wel hopen, zal hem vanmiddag even inspecteren op krassen. Ik las het toevallig ook net. Krijg een steeds grotere hekel aan dit soort activisten.
De verhalen in de media worden iets opgeblazen begreep ik hier en daar.
Neemt niet weg dat zulke mensen gewoon lekker thuis moeten blijven. Van andermans spullen blijf je af, of je het er nu mee eens bent of niet.
En die Giulia, fantastisch!!

Bij Prins zou ik me gerust een dagje kunnen vermaken met auto's kijken...
 
Over auto’s kijken en vermaken, vandaag even een blik geworpen in de showroom van Rijt auto’s in Uden. Lekker spul staat daar hoor. Prachtige youngtimercollectie (die helaas in de verkoop is) en een hoop dikke auto’s. Lamborghini, Ferrari en Audi RS6, maar ook een hoop hele jonge 3-serie’s in mooie uitvoeringen en lekkere motorisering. Leuk bedrijf, volg al een aantal jaren zijn YouTube kanaal.








 
Weekje kamperen in de regio. Mijn zoontje wilde graag even bij John en bij Rick (Stipt) langs. Bij beide even geweest. Beide hadden leuk spul staan, van Rick ben ik zelf geen fan. Liepen daar even rond, was verder niemand maar kon nog geen goedemorgen af bij hem toen ie ons bijna letterlijk tegen het lijf liep.

over een weekje gaat de BMW naar de specialist in Den Ham. Jaarlijkse oliebeurt en koelslang preventief vervangen. Auto geeft zelf aan dat ik alleen remvloeistof hoef te doen, maar dat laat ik even bij dealer doen zodat ik dan voor 35 euro weer een jaar BMW pechhulp heb.
 
Jaarlijkse extra oliewissel, remvloeistof ververst en beruchte koelslang vervangen. Te op tijd want brak bij kleinste aanraking af. Kan er weer even tegenaan. Nog een defect deze week, de claxon maakt een armetierig gelui. De hoorn voor de lage tonen is overleden. Zelf makkelijk te vervangen via de wielkast en besteld bij de dealer. Meteen ook een nieuwe sierlijst van de portiergreep meebesteld. Zitten wat lelijke beschadigingen op die me al een tijdje irriteren.

De Up! doet het al 5 jaar perfect als 2e auto in het gezin. Olie en filters besteld, komende week even weer een beertje geven.
Verder dagelijks even op Kleinanzeigen kijken naar een leuke youngtimer voor erbij. Kom toch steeds weer uit op een Trabant.
 
Eigelijk zijn er zoveel leuke youngtimers dat ik niet eens zou weten wat ik zou moeten kiezen. Belangrijkste is wel dat de basis gewoon goed is en geen rijdend restauratieproject word. En dat hij droog kan staan in een garage of carport. Maar dat laatste is hier niet mogelijk dus hier geen leuke youngtimer.
 
Heb de afgelopen dagen me verdiept in een E85 Z4. Die moet het worden wat mij betreft. Een 2.5i met handbak voor rond de 10k. Moet wel als 2e auto het hele jaar door in het gezin gebruikt worden in plaats van de praktische, zuinig Up! De oprit is voor drie auto's gewoon te krap. Mijn vrouw heeft daar nog wel wat twijfels over gezien zo'n Z4 niet heel praktisch is. Kogel is dus nog niet door de kerk

Het lijkt me een fantastische rijdersauto met een heerlijke motor. Het idee dat er t.z.t. een elektrische gezinsbak zal staan wordt ineens heel draaglijk met een Z4 er naast. Heb ik eindelijk de BMW met Reihensechser en bovendien een betere investering dan een recentere 3-serie.

Komende weken eerst eens een proefritje maken in zo'n ding. Misschien eens even bij Bofkont kijken :)
 
Een Z4 is echt een goede keuze! Ik heb er ook kort eentje gehad. Een handgeschakelde 3.0i met M Sportonderstel, dat alsnog niet te hard is. Qua motor is de 2.5 echt voldoende en geluidsbeleving geven ze allebei, maar áls je dan een 3.0i kunt vinden zou ik de upgrade wel doen. Lekkende klepdekselpakkingen, sticky steering en een verzopen kapmotor zijn universele problemen - al is dat laatste vooral een probleem bij mensen die de auto niet voldoende onderhouden. Voor het praktische moet je 'm niet kopen, al denk ik dat je vrouw dit type auto ook wel op waarde zal kunnen schatten als-ie er eenmaal is.
 
Toevallig zag ik op YouTube jouw Z4 filmpje voorbij komen. Helpt wel mee om nog enthousiaster te worden hoor. Was ook een prachtig exemplaar trouwens. Nadat de Z4 prijzen in een dal zaten beginnen ze inmiddels weer te stijgen. Niet te lang wachten dus. De bekende problemen zijn niet onoverkomelijk. Ooit ook weleens serieus naar een MX-5 gekeken maar daar pas ik en niet in en je moet er gelijk een lascursus bij nemen. En dan mist nog steeds de beleving van de 6-cilinder. Als er een komt, dan minimaal een 2,5 of 3.0. Latere 2.2 kan ook maar schijnt wat complexer te zijn en iets minder robuust.

Heb eentje gemaild in Duitsland met een op het oog net exemplaar met flinke km-stand (320k) maar altijd dealeronderhouden.
 
Blijft een gaaf model en ontwerp van Bangle, waarschijnlijk degene die het beste de tijd heeft doorstaan, al heeft een originele 6-serie E63 ook zeker z'n charme.

Ik heb nog analoge foto's van toen die nieuw in de showroom stond, ook met de gebruikelijke "even erin zitten"-foto erbij natuurlijk. :D Was bij Oolbekkink in Zwolle toen nog.

Maar veel plezier en succes met de zoektocht. Mijn uitgangspunt is dat een auto zo moet rijden als dat die eruit ziet en liever nog iets beter, ben benieuwd hoe dat bij zo'n Z4 is. :)
 
Oei, de Z4. Ik heb twee keer de E89 mee gehad in 35iS (340pk) trim voor een lang weekend motortoertocht (iets met bezemauto, ivm geen A rijbewijs). Wat een geweldig sturende auto, maar ik herinner me ook dat mijn vrouw er prima mee kon rijden maar de lange neus gruwelijk lastig vond. Als daily zou zij het in ieder geval niet kunnen waarderen. (laatst wel het ballonnetje 'cabrio' gedropt :sneaky:)

Wat Elco verder schrijft sluit ik me bij aan. Succes met de zoektocht #352 ? (y);)
 
Ik moet gewoon nog een keer een 6 cilinder hebben nu het nog kan. En zo’n atmosferische klinkt natuurlijk fantastisch. Waardevast, betrouwbaar, tijdloos en heel veel rijplezier. Ook wel gekeken naar een Swift Sport van het huidige model of een Up! GTI maar die zijn belachelijk duur en het blijft slechts leuk speelgoed. Cooper S ook heel leuk maar ook onpraktisch en het huidige model heel duur en dezelfde motor als in de 320i.

De Up! 5 jaar lang zonder afschrijving gereden en straks met een kleine investering in een Z4 stappen zie ik wel zitten. Bevalt het niet dan kan ik hem in elk geval afvinken. Maar lees genoeg verhalen van mensen die hem als daily gebruiken en laaiend enthousiast zijn. Mijn vrouw zal er vast aan moeten wennen maar dan pakt ze maar wat vaker de 3-serie naar werk, winkel en voetbal.
Dit zal wel de midlifecrisis zijn denk in combinatie met alle niet te stoppen ontwikkelingen op autogebied die ik met lede ogen moet aanzien.

Ga niet overhaast bezig. Eerst grondig in verdiepen en niet de eerste de beste in Vaassen of Apeldoorn aanschaffen. Liefst eentje ver uit Duitsland halen van de eerste vrouwelijke eigenaar. Leuke avonturen waar je later nog met plezier op terug kunt kijken.
 
Ik zou Auto van Eerde, ondanks dat het praktisch Apeldoorn is, wel even in de gaten houden. Die heeft doorlopend verschillende Z4's in het aanbod (y)
 
Terug
Bovenaan