Kristian: is zo’n X dan toch niks?

Ja daarbij is die van mij gewoon nog maagdelijk met net 42000 km op de teller.....

Oja, heb wat mailcontact over onderstaande auto. Tussen de 7 en 8 toebetalen zal het denk ik op uitkomen. Eigenlijk wel heel veel zin in maar een bouwjaar ouder (eigenlijk maar een paar maanden). Wel iets minder km's. Zit al een trekhaak op, achteruitrijcamera, ingebouwde navigatie.
Wil denk ik komend weekend even gaan kijken. Vind dit wel auto's die knap aan de prijs zijn. Voor minder geld koop je een jongere Mazda 6 of Mondeo en bijna een nieuwe Astra, Focus of Megane..... Dat houdt me enigzins wel tegen ondanks dat het misschien niet helemaal te vergelijken is.

honda-accord-tourer-2.0i-elegance-special-edition-2445193-1.jpg

Accord 2.0 Tourer Elegance 2008

Kristian zei:
Ja daarbij is die van mij gewoon nog maagdelijk met net 42000 km op de teller.....

Oja, heb wat mailcontact over onderstaande auto. Tussen de 7 en 8 toebetalen zal het denk ik op uitkomen. Eigenlijk wel heel veel zin in maar een bouwjaar ouder (eigenlijk maar een paar maanden). Wel iets minder km's. Zit al een trekhaak op, achteruitrijcamera, ingebouwde navigatie.
Wil denk ik komend weekend even gaan kijken. Vind dit wel auto's die knap aan de prijs zijn. Voor minder geld koop je een jongere Mazda 6 of Mondeo en bijna een nieuwe Astra, Focus of Megane..... Dat houdt me enigzins wel tegen ondanks dat het misschien niet helemaal te vergelijken is.

Mijn 2005 2.4 executive, leer, navi, sportonderstel met nog geen 60.000 op de teller kocht ik 4 jaar oud bij de Hondadealer in 2009.
rijklaar nog geen 20 mille.
Tis dat het voor jou slechts bijleggen is....maar anders zou ik zeggen dat ik het een beetje veel vind.

Geen privacy glas,
geen leder,
wel heerlijke motor...
Ben wel al beetje uitgekeken op dat blauw...
Zat zelf onlangs beetje weg te dromen van een nieuwe 2.0 executive in Basque Red...

Nieuw zal die ook wel een heel stuk duurder geweest zijn dan jouw Civic,
het is nog het recente model, waar de Civic intussen al een opvolger heeft,
dus langs die kant is 7.000 bijleggen niet echt abnormaal.

ik vraag me alleen af of hij die 7.000 extra wel waard is,
dus of je er in ruimte, plezier en rijcomfort wel zo erg veel op vooruit gaat...
Maar dat moet jij voor jezelf uitmaken...

Ik zou - in jouw plaats - gewoon de Civic houden.

British Racing Green zei:
jonaccord zei:
Voor nog geen 20.000 krijg in in NL ook gewoon zoiets hoor:

Maar helaas al verkocht: Alfa Romeo 159 3.2JTS Q4 TI Q-Tronic SW

Daar is totaal geen plaats in, dan houdt hij zeker beter de Civic.

Het gaat niet om de auto maar om: "waar voor je geld"
20.000 betalen voor een okazie met nieuwprijs van 55.000 ipv 24.000 betalen voor een okazie met de nieuwprijs van 35.000;)
Als ik geen betere aanbieding zou vinden zat ik gewoon in een ander merk hoor: voor hetzelfde geld als die standaard 2liter Accord voor mij ook gewoon een IS250 bijv.....dan is bij mij de rekensom zo gemaakt hoor.

Wel apart dat dit Topic telkens weer bovenaan staat, volgens mij zit Kristian zich toch wel erg te verlekkeren op een opvolger. :D

Natuurlijk doe ik dat. Ondanks dat ik super tevreden ben met de Civic vind ik wat anders ook wel weer leuk.

Het bij te leggen bedrag houdt mij ook nog een beetje tegen. Veel geld voor een oudere auto. Voor de rest zou ik het zo doen.
Twijfel.......

Van het weekend eerst de mooie tankdop op de Civic installeren. Kwam vandaag binnen en ziet er heel gaaf uit.

Dat scheelt dan alvast. Zit nog heel erg te twijfelen om die kant op te rijden. Tja hoeveel ga je erop vooruit qua auto en rijden als je dat afzet tegen het geld wat erbij moet. Qua comfort een hele hoop in elk geval weet ik. Ergens in de eerste pagina's van dit topic staat precies eenzelfde blauwe Accord. Die heb ik destijds een keer van de dealer meegehad.

Klopt, valt mij ook tegen.

In mijn achterhoofd speelt nog het feit dat een bijna nieuwe 6 Sportbreak net zo duur is en je ook een mooie jonge Focus Wagon ecoboost, Megane 180TCE GT of straks een nieuwe 'Ceed Wagon voor het geld hebt.

Ik heb dus een Megane Estate en rijd ook vaak mee in een Accord Tourer. De achterpassagiers hebben ongeveer evenveel (of weinig) ruimte, de kofferbak van de Megane is echter wel wat groter en praktsicher.

Voor de ruimte hoef je hem niet te nemen inderdaad. Met een 6 of Mondeo ben ik wat dat betreft beter af.

Net mijn nieuwe tankklepje geinstalleerd. Staat een stuk hoogwaardiger is mijn mening. Ben er wel blij mee.
IMAG0126.jpg

IMAG0127.jpg

IMAG0130.jpg

Auto daarna ook even gewassen want dat was meer als nodig.

Nu, dan kan je hem morgen vers gewassen en met nieuwe tankklep inruilen voor die Accord... :rolleyes:

Zit ook nog even te kijken naar omslagpunt diesel-benzine.

Rijden 17.000 km per jaar en als je even de aanschafprijs buiten beschouwing laat (een gebruikte diesel is zelfs vaak nog iets goedkoper als een benzine) dan zou ik voor het zelfde geld als ik nu de Civic rij ook een grote stationcar op diesel kunnen rijden. Koop ik een diesel in de Civic-klasse met een gemiddeld verbruik van 1:20 dan ben ik jaarlijks 500 euro goedkoper uit zelfs.
Ik kijk dan puur en alleen naar verbruik, wegenbelasting en brandstofkosten (waarbij ik 40 cent verschil aanhoud tussen diesel en benzine).

Het verschil in prijs is eerder 30 cent per liter, en 1 op 20 haal je toch enkel met een rustige rijstijl.

Daarenboven kosten turbo's, intercoolers, roetfilters en dergelijke best wat als ze stuk gaan. Iets waar je bij een atmosferische motor geen last van kan hebben.

Edit: hmmmm toch 40 cent blijkbaar.

In België is het verschil amper 15 cent!

Een Megane GT kan ook echt heel erg mooi zijn, maar als je echt ruimte zoekt zal ik eerder voor een Mazda 6 gaan.
Anders lever je in op het sportieve weggedrag, en krijg je wellicht alleen wat extra comfort terug en minimale ruimte extra.

Legacy3.0R zei:
Daarenboven kosten turbo's, intercoolers, roetfilters en dergelijke best wat als ze stuk gaan. Iets waar je bij een atmosferische motor geen last van kan hebben.

Och, m'n vader rijdt al 15 jaar diesel, die extreem worden belast met caravans van 1500/1600kg in de bergen. Maar nog nooit is er iets van de bovenstaande onderdelen gesneuveld, sterker nog. Er is nog nooit een onderdeel gesneuveld, alleen de reguliere beurten.

De staat en het onderhoud van de auto is sterk afhankelijk van de gebruiker. Voor m'n werk rij ik soms wel 3 verschillende auto's per dag, met verschillende km standen. De een rijd met 170k op de klok nog als nieuw, de ander rijd als een oud barrel.
Laatst had ik een Passat 1.9 tdi mee uit 2008 met 171k op de klok, paar weken later een Passat 1.9 tdi die ook uit 2008 kwam met 172k op de klok. Wereld van verschil, je merkte aan alles dat die andere echt was afgeracht. Het blok van eentje was zelfs al gereviseerd...

Met andere woorden, ik verwacht dat die extra onderhoudskosten tegen over een benzine wel te verwaarlozen zijn.

Dank je. Glimt ook wel mooi. Zal toch nog eens wat onderzoek doen naar een diesel. Een comfortabele stationcar met dieselmotor klinkt niet verkeerd natuurlijk.

Nette dop, al zie ik weinig verschil met de standaard dop.

Morgen even proefrijden met deze auto.
Of kan jij me vertellen dat het de moeite niet is?

Ga de auto niet kopen, maar ben wel nieuwsgierig hoe ie rijd.:T

Poeh, in die kleur met die velgen ziet ie er toch weer knap uit hoor! Ik heb een paar maand terug gereden in een 1.8 Sport alleen bleek na afloop dat ie in de eco-modus stond. Vond hem niet vooruit te branden. Maar rijdt zeker wel fijn hoor. Ietsje stiller geworden en comfortabeler. Besturing en onderstel zijn wel iets minder scherp en sportief vond ik. Ik wil binnenkort ook nog een keertje uitgebreid proefrijden. Onze dealer heeft echter alleen een 2.2 dtec staan.

Standaard dop is gewoon alu-kleurig plastic en oogt wat goedkoper.
t_05022008005.jpg

Nee want 28.000 euro betekent zo'n 12 toebetalen terwijl ik het oude model toch echt mooier/specialer vindt. Vooruitgang is ook niet zo groot. Merkte ook dat voor lange mensen de ruimte achter het stuur ook iets minder is geworden. En ruimte op de achterbank is ook minder. Ik kocht liever nog een mooie aangeklede van het oude model met flinke korting. Is ook veel luxer en stukken goedkoper.

Civic 1.8 GT

Kristian zei:
Of is dat nu heel gek dat ik dat als Honda rijder/liefhebber roep.....

Nee hoor, want het is gewoon een mooie en sportieve auto.
Dat zo'n gt-line maakt die auto echt compleet.
Een blauw kleurtje vind ik persoonlijk erg mooi:

renault-megane-stationwagen-benzine-blauw-001--18576733-Medium.jpg

Tja, ik weet ook niet of zo'n Renault bij me past. vind hem wel erg mooi en zeker in het blauw! Kwaliteit is dacht ik wel aardig goed de laatste jaren.

Nieuwe Civic is absoluut geen koopje. En Honda kennende gaat de prijs wel weer omlaag over een jaartje ofzo. Was bij het oude model ook zo. Die is met de tijd ook stukken in prijs gezakt. Volgens mij was bij de introductie een 1.8 Sport ook bijna 30.000 euro terwijl ze op het laatst voor rond de 25 weg gingen.

Kristian zei:
Tja, ik weet ook niet of zo'n Renault bij me past. vind hem wel erg mooi en zeker in het blauw! Kwaliteit is dacht ik wel aardig goed de laatste jaren.

Nieuwe Civic is absoluut geen koopje. En Honda kennende gaat de prijs wel weer omlaag over een jaartje ofzo. Was bij het oude model ook zo. Die is met de tijd ook stukken in prijs gezakt. Volgens mij was bij de introductie een 1.8 Sport ook bijna 30.000 euro terwijl ze op het laatst voor rond de 25 weg gingen.

Voor 25 had je hier al een 1.8 executive met leder en glazen dak... :rolleyes:

@BRG: ken je nog een goede occassionpagina in Belgie. Ken iemand die een Accord uit Belgie heeft gehaald en die was echt stukken goedkoper uit al met al. Kan zelf echter niet veel vinden.

Kristian zei:
Nee want 28.000 euro betekent zo'n 12 toebetalen terwijl ik het oude model toch echt mooier/specialer vindt. Vooruitgang is ook niet zo groot. Merkte ook dat voor lange mensen de ruimte achter het stuur ook iets minder is geworden. En ruimte op de achterbank is ook minder. Ik kocht liever nog een mooie aangeklede van het oude model met flinke korting. Is ook veel luxer en stukken goedkoper.

Civic 1.8 GT

Die vind ik echt niet mooi. Lelijke velgen, diffuser achter, lelijk ingebouwd navigatiesysteem.

https://www.autowereld.nl/honda/civic/1.8-i-sport-5dr-2914633/foto.html

Ff naar beneden scrollen en dan krijg ik toch echt een afkeer van de bekleding achterin, en de plastic knoppen voor de bediening van de spiegels en ramen. (n)

Net even bij de Ford dealer geweest. Focus is leuk maar toch merk je dat het allemaal wel erg grof in elkaar geschroeft is. Wordt ik niet heel blij van. Daarna bij de BMW de nieuwe Dreier bekeken. Fantastisch!
Nog even wat oude 3-series bekeken en moet toch eerlijk bekennen dat de enige auto waar ik echt blij van wordt een BMW 3-serie Touring is van na de facelift met sportstoelen en navi. Dat is dus voor mij afgezien van de ruimte de absolute topper op mijn verlanglijst. Die stoelen zitten zo fenomenaal en je heb zo'n geweldige zitpositie, daar kan een Accord bij lange na niet aan tippen.

De nieuwe 3 serie is inderdaad geweldig mooi. Ik ben blij voor je dat je nu weet wat je wilt.

haha..

Terug
Bovenaan