Kristian: G21 320e | E85 Z4 3.0i

Regel je zo'n Ausfuhrkennzeichen zelf? Of regelt dat bedrijf dat.

ik heb alleen ervaring met spul zo achterop de aanhanger dus ken het proces zo niet met invoeren van een auto / caravan. Je komt dus bij de verkoper aan, je neemt de papieren mee naar zo'n bureau. Die maakt een uitvoerkenteken aan en verzekering, je krijgt daar dan ook die plaat? En dan is het al geregeld? Dan weer terug naar de auto/ caravan, spul er op schroeven en naar huis?

Kun je zelf regelen. Ik heb het samen met de man van het caravanbedrijf gedaan. Hij beheerst de taal beter en wist te regelen dat we even tussendoor konden. In coronatijd moet alles op afspraak en dan ben je zo weken verder voordat je aan de beurt bent.
Maar inderdaad, met alle papieren naar het bureau, daar wordt het exportkenteken gemaakt, in het zelfde gebouw zit Kroschke waar je een plaat kunt laten maken en het EVB-nummer voor de verzekering kunt kopen en dan kun je naar huis. Oja, moesten van te voren nog even langs de Dekra voor een VIN-check. Moest de caravan even getoond worden, stelde verder weinig voor. Hoeft ook niet altijd, het is net hoe ze de pet hebben staan. Handelaar had geen hoge pet op van de Duitse autoriteiten op dit gebied overigens.

Fijn als ineens je account niet meer te benaderen valt. Staat ook ineens een oude avatar. Geen idee wat hier is gebeurd. Als de boel is verdwenen of geblokkeerd is, dan mag het topic ook verwijderd worden en is het een mooi moment om na 21 jaar te stoppen met AW.

Kristian 9382822 zei:
Fijn als ineens je account niet meer te benaderen valt. Staat ook ineens een oude avatar. Geen idee wat hier is gebeurd. Als de boel is verdwenen of geblokkeerd is, dan mag het topic ook verwijderd worden en is het een mooi moment om na 21 jaar te stoppen met AW.
Hmmm...Blijven proberen in te loggen op je oude account, kan misschien iets technisch zijn. Intussen mailen naar redactie@autoweek.nl. Moderatie op de website ervaar ik altijd als een soort Russische roulette. Plotseling gaat je kop eraf en je krijgt niet te horen waarom. Misschien heeft iemand zich gestoord aan een opmerking van je (vooral als deze door een redacteur al grievend ervaren wordt zal er actie op genomen zijn vermoed ik), maar daar kom je alleen achter door na te vragen (en na te jagen...). Maar kan niet zo zijn dat na 21 jaar actief zijn, zonder ooit problemen, je account niet gewoon -evt na een goed gesprek- weer opengezet kan worden.

Mooi mooi! Ben wel benieuwd! Zou toch wat zijn dat ik na 21 jaar een ban heb gekregen. Kan het me eigenlijk niet voorstellen.

Kristian 9382822 zei:

dramaqueen

Achja, zo ben ik ooit van Engineer naar Engineer2 gegaan. Maar allebei de accounts zijn wel weer netjes aan elkaar gekoppeld. Technische problemen komen weleens voor.

Even weer bijgelezen. Mooi aangepakt zo met de caravan. Al schieten ook in Duitsland de prijzen omhoog; toch is het nog beter te doen daar.

Carfanatic zei:
Kristian 9382822 zei:

dramaqueen

Typische BMW rijdert met een kort lontje. Zegt deze ex-BMW rijdert. :)

Engineer2 zei:
Achja, zo ben ik ooit van Engineer naar Engineer2 gegaan. Maar allebei de accounts zijn wel weer netjes aan elkaar gekoppeld. Technische problemen komen weleens voor.

Even weer bijgelezen. Mooi aangepakt zo met de caravan. Al schieten ook in Duitsland de prijzen omhoog; toch is het nog beter te doen daar.

In kerstvakantie gekeken voor een mooie luifel of voortent van Unico. Denk je lekker op tijd te zijn, is de levertijd zo hoog dat je pas in september je tent krijgt. Gelukkig een jong gebruikte via Marktplaats kunnen scoren. Gekkenwerk hoor!

Kristian 9382822 zei:

Ik kon met mijn account niet meer reageren op de frontpage, vanmorgen een mailtje verstuurt naar de redactie en in de middag heeft mijnheer Renting mijn account weer gefixt.
Al met al sneller dan ik gedacht had.

Hoop dat jouw account ook weer hersteld wordt, 21 jaar is een beste tijd, de mijne is nog 'maar' 19 jaar oud :p

Hier laat het helaas wat langer op zich wachten. 19 jaar is ook een beste tijd. Eigenlijk ongelooflijk dat we al zolang op AW zitten. Ik was toen net 20, rijbewijs gehaald en de eerste auto was in aantocht. Hopelijk kan mijn account ook weer hersteld worden.

Ja, ik was hier een halfjaartje later dan jij, dit jaar inderdaad 21 jaar alweer. Je account is nog wel actief.

Studeerden we toen samen in Leeuwarden? Volgens mij heb ik mijn account nog in een van de computerruimtes op de NHL aangemeld. Daar kon je toen i.t.t. thuis al prachtig internetten.

Ja, net aan. Ik was in die jaren inmiddels al heel anders bezig en verdiende mijn geld met wat nu woekerpolissen zijn haha Maar stond nog wel ingeschreven. Diploma pas in 2003 opgehaald... 2005 de volgrnde,ineens had ik de smaak te pakken Mooie tijden, vrij en onbezorgd, Kris!

Inderdaad mooie tijden! En ik maar vakkenvullen bij de lokale Super de Boer om tijdens het studeren een gare Kadett te kunnen bekostigen :D

Nee, het schijnt allemaal heel technisch en ingewikkeld te zijn. Voordeel is dat ik met dit nieuwe profiel ook nog niet op de frontpage kan reageren. Was sowieso het voornemen om daar mee te stoppen. Niet goed voor de bloeddruk :)

Nog wel een kleine update op autogebied, heb toch maar een gebruikt setje winterwielen op de kop getikt voor de BMW. Eerst niet van plan, maar wil ook in de winter veilig kunnen rijden en willen in de voorjaarsvakantie een paar dagen naar Duitsland. 18 inch Conti’s op zwarte 405M velgen. Geeft wel een leuk contrast denk ik.

Dat gaat erg dik staan! Wel een interessante keuze voor een wintervelg. Wordt veel poetsen met al die spaken! :p

Ik heb geen idee wat een 405M is, dus ben wel benieuwd naar een fotootje tzt! (405 MI16 ken ik wel... :) )

Getver Kristian. Zwarte velgen. Wordt het toch nog een foute 3. Je had wel even om toestemming kunnen vragen;)

d6260585701512caf0614e94b02e2eeee7091f67.png

Dat gaat best goed staan, toch?

Al had de bicolor iets minder fout gestaan denk ik.

images

Staan onder een witte ook mooi denk ik! Maar ik ga toch maar weer op zoek naar een ander setje. Profieldiepte bleek toch niet overeen te komen met zo goed als nieuw. 5 mm vind ik echt te weinig, wordt dan alsnog een duur setje. Even verder kijken dus al moet er voor half februari wel winterrubber op. Kan ook gek doen en de huidige velgen voorzien van winterrubber en dan voor de zomer op zoek naar een dikkere set in 19 inch, maar dat is eigenlijk ook wel zonde van het geld. Banden zijn net 20dkm oud en 18 inch is ook wel een mooie maat voor het M-onderstel wat comfort betreft. Staan ook genoeg 16 inch wintersetjes te koop, maar daar ga ik me denk ik wel aan storen. Zeker in M-Sport uitmonstering ziet dat er wel wat lullig uit. Borbet heeft ook wel aardige wielen die goed staan, maar ik hou toch wel van das Original

Heb nog weer zo'n zwart setje gevonden. Moeten wel twee nieuwe achterbanden op, maar dan is het wel een goede set.

Heb deze set ook nog gezien. Niet fout en wat anoniemer. Zijn qua prijs wel iets interessanter.

img_1280.jpg

Helaas was de Styling 396 alweer verkocht. De zwarte pooierset is nog wel beschikbaar. Zelfde 400m set als voor de zomer is ook een optie, maar vind een andere look ook wel leuk. Voordeel van de 405M is dat het gesmede velgen zijn. Veel lichter en sterker dus. Maar ja, het ziet er misschien wel wat fout uit.

Tsja, kan ook al vind ik zelf all-season banden op een sportieve BMW een beetje jammer. Ook al schijnt het best oke te rijden en scheelt het een set wielen en een jaarlijkse wissel.

Kristian2 zei:
Helaas was de Styling 396 alweer verkocht. De zwarte pooierset is nog wel beschikbaar. Zelfde 400m set als voor de zomer is ook een optie, maar vind een andere look ook wel leuk. Voordeel van de 405M is dat het gesmede velgen zijn. Veel lichter en sterker dus. Maar ja, het ziet er misschien wel wat fout uit.

Ach, een beetje fout moet kunnen toch?
Ik vind zwarte velgen onder een zilvergrijze auto ook niet eens echt fout.
Zwart onder zwart vind ik veel fouter

En stel dat je het toch niet mooi vindt is zo'n setje ook wel weer te slijten aan iemand die een mooie set zoekt.
Kun je weer verder zoek naar iets anders (iets dat je toch al graag doet ;))

Toch maar een set zwarte p*rnojetsers opgehaald vandaag. Nette set voor een redelijk goede prijs kunnen krijgen. Achterbanden zijn aan vervanging toe, de voorbanden nog bijna 7mm profiel. Paar kleine plekjes die ik al even met penseeltje en Hammerite zijdeglans zwart heb bijgewerkt.
Komende week dus maar eens twee banden opsnorren en dan kan ik ook eens een ritje door Kanaleneiland maken :D

Ik vind het een heel mooi klassiek velgendesign en het zijn ook gesmeedde velgen die veel lichter en toch sterker zijn. Prijkt niet voor niets zo'n mooi M-embleempje op.
En wat ik zelf leuk vind is de compleet andere look in de winter. Misschien de drugsdealer look nog wel even compenseren met een setje Peppa Pig zonneschermpjes achterin en een Duinrell sticker op de achterklep.

20220115-200000.jpg

Nee daar ben ik niet geweest. Maar als je er op let zie je zo nu en dan wel eens zo'n zilvergrijze Touring rijden. Staat in ons (hele kleine) dorp zelfs nog een identiek exemplaar. Al heeft die slechts 1 uitlaatpijpje en mist ie een cilinder.

Even aan het kijken naar banden, de Pirell Sottozero 2 is opgevolgd door de Sottozero 3. Kan nog wel ergens een serie 2 opscharrelen, maar hoe erg is het dat er op de achteras straks een iets andere band ligt?

Ik had op de witte Mazda ook een zwarte winterset en vond dat ook een mooie combi. Als ik hem nu ook weer zie, wat een prachtige auto was dat.
20191108-155958.jpg

Op de blauwe Swift een zwarte zomerset die ook heel mooi stond naar mijn mening.
IMG-20160320-105458627-HDR.jpg

Komende dagen de wielen even kleien en in de wax zetten en hopelijk eind van de week monteren.

Kristian, wat was het kenteken van de witte Mazda? Staat op nagenoeg geen een foto, en die je net plaatst is het niet leesbaar, maar ik heb sterk het idee dat ik je ex nu al twee keer hier in de wijk heb zien rijden. Niet van een wijkgenoot, maar van visite o.i.d.

Even kijken of ik hem ergens genoteerd heb.

Terug
Bovenaan