Kristian: er is altijd wel wat

Goede tip. Ik zag ook iets met een vape voorbijkomen. Plastic handschoen over aanzuigbuis luchtfilter, vinger afknippen, daar een klein slangetje aan maken met tape en dan met een vape of sigaret daar doorheen blazen. Remmenreiniger is als niet-roker net even handiger dan.

Remmenreiniger is erg brandbaar..... Een rookmachine / vape is wat veiliger en laat ook zichtbaar rook opdwarrelen op delen die je niet inspuit met remmenreiniger. (Denk aan bijvoorbeeld vacuumgestuurde rembekrachtiger, motorsteunen, slangetjes van vacuumleidingen etc). kosten niet de wereld...

Laatst bewerkt:
Nog even terugkomen op de accucapaciteit na veel kilometers, dit was vanochtend:

Gister tamelijk kalm aan gedaan, daarom deze score waarschijnlijk. Ik dacht ik deel et nog even.

Luchtmassameter vervangen en lijkt nu een stuk beter te lopen. Nog even kijken of dat de komende dagen zo blijft.
3-serie is vanmiddag van achteren aangereden en mag naar het schadebedrijf. Bumper aan gort, elektrische trekhaak heeft kuren. Waardeloos dus. Morgen maar bellen, wil hem eigenlijk net als de Z4 naar Oudewater brengen. Ik zag dat ze ook bij Univé aangesloten zijn. Even kijken of ik dan ook kan kiezen voor de net wat mooiere M340i diffuser met rechthoekige uitlaatopeningen. Schiet ik er wellicht nog iets mee op. Auto was echt snaarstrak dus zonde.

en vergelijk die oude x3 deur dan met de nieuwe, kon wel van een goedkope bestelbus zijn

D5duAe9.jpeg

En dan te bedenken dat het bij een niet-premiummerk er zo uit ziet... ;)

HA8aVVs.jpeg

Luchtmassameter vervangen en lijkt nu een stuk beter te lopen. Nog even kijken of dat de komende dagen zo blijft.
3-serie is vanmiddag van achteren aangereden en mag naar het schadebedrijf. Bumper aan gort, elektrische trekhaak heeft kuren. Waardeloos dus. Morgen maar bellen, wil hem eigenlijk net als de Z4 naar Oudewater brengen. Ik zag dat ze ook bij Univé aangesloten zijn. Even kijken of ik dan ook kan kiezen voor de net wat mooiere M340i diffuser met rechthoekige uitlaatopeningen. Schiet ik er wellicht nog iets mee op. Auto was echt snaarstrak dus zonde.

Zonde zeg!

Nou, zeker. Mijn vrouw had hem mee naar het werk. Wel wat last van nek maar verder geen letsel. Hopelijk voor de zomervakantie over vier weken wel weer klaar. Ga er zo geen caravan achter hangen.

Goede tip, gaan we doen!
tsja op dit soort dingen zit je gewoon niet te wachten. Maar goed, wordt wel weer gemaakt.

Vervelend en zonde zeg. Je doet er niets aan, maar je zit er wel weer mee. Allemaal weer gedoe waar je niets wijzer van wordt.

Gelukkig is je vrouw in orde.

Afspraak bij huisarts gemaakt. Inderdaad goed. De 14e zet ik hem bij van Duin neer in Oudewater. Moet net lukken voor de vakantie.

X3 is verkocht, niet aan ons. Enerzijds jammer, anderzijds komt er wel weer een mooiere voorbij. Zou het nog financieel interessant zijn om de auto nu met verhaalbare schade in te ruilen? Geen idee wat de mogelijkheden zijn hoor.

Dat kan..... Als het schadebedrag bekend is kan een garage het altijd goedkoper repareren en een deel van zijn marge 'weggeven' aan jouw... (Schade iets van € 4.000?)

Wel vervelend zeg en dan vooral al het gedoe dat er bij komt kijken. Ben er ook helemaal klaar mee dat je een haast nieuwe BMW komt brengen en terug naar huis gaat met een Twingo ofzo als tijdelijke auto. Gelukkig kon ik bij de laatste schade mijn auto gewoon bij de BMW dealer laten repareren. Daar kreeg je nog een BMW als tijdelijke auto mee zonder extra bij te betalen.

Dat kan..... Als het schadebedrag bekend is kan een garage het altijd goedkoper repareren en een deel van zijn marge 'weggeven' aan jouw... (Schade iets van € 4.000?)

Ik had laatst een vergelijkbare schade met dezelfde 3 serie. Kwam uit op boven de 5.000 euro (heb trouwens geen trekhaak).

Laatst bewerkt:
bumper met aanbouwdelen kost al bijna 2k, trekhaak ook wel 2k en dan spuitwerk, demontage en montage etc. Dus zal zeker wel 5k of meer zijn.

Wordt een weekje met een handgeschakelde Aygo rijden. Ook geen probleem hoor.

Wat vervelend dit zeg! Natuurlijk is de auto slechts blik en zijn er "ergere dingen" maar al het gedoe er omheen.

Ik weet uit ervaring helaas dat "het lijkt goed te gaan" toch om kan slaan. Dus goed dat je de tip van Uwbuurman hebt opgevolgd.

Sterkte met alles!

bumper met aanbouwdelen kost al bijna 2k, trekhaak ook wel 2k en dan spuitwerk, demontage en montage etc. Dus zal zeker wel 5k of meer zijn.

Wordt een weekje met een handgeschakelde Aygo rijden. Ook geen probleem hoor.

Ik rijd regelmatig met mijn hele gezin dan is een Aygo al gauw te klein. Meestal geef ik wel aan dat ik alleen automaat rijd, dan krijg je vaak toch een klasse hoger mee. Overigens duurde de reparatie aan mijn auto langer dan een week, zal daar dus wel rekening mee houden.

Tjonge, wat een pech.
Zou natuurlijk leuk zijn als je van de nood een deugd kunt maken met die andere diffuser.
Heb ik wel een keer met een voorbumper voor elkaar gekregen bij een 308. ;)

Nou, zeker. Mijn vrouw had hem mee naar het werk. Wel wat last van nek maar verder geen letsel. Hopelijk voor de zomervakantie over vier weken wel weer klaar. Ga er zo geen caravan achter hangen.
Als ze last heeft van haar nek, zou ik daar meteen werk van maken en gelijk een letselschadeadvocaat inschakelen. Mijn vrouw heeft een paar jaar terug een aanrijding gehad, beetje nekklachten, leek toen allemaal wel mee te vallen. Maar nu, vier jaar later, heeft ze er nog steeds zoveel last van dat ze al een jaar in de ziektewet zit. Ze is nu voorzichtig weer aan het reintegreren. Achteraf gezien hadden we dat vanaf dag één beter moeten vastleggen. Met een goede advocaat die direct helpt met bewijs verzamelen, sta je een stuk sterker als je de schade moet aantonen. In ons geval was de klap aan de auto goed te zien, dus er zat best wat vaart achter. Maar toch: ook bij een ‘lichte’ botsing kan het flink misgaan.

Ai, zonde van de BMW maar zo te zien maak je van iets vervelends toch nog iets leuks, succes met de afhandeling, toch een hoop gedoe altijd.

Dat is even schrikken altijd, maar goed dat je vrouw naar de huisarts is gegaan. Hopelijk valt het mee en loopt het met een sisser af, maar zoals @alt78 ook aangeeft, soms kan je echt pech hebben met dit soort zaken.

Moet zeggen dat qua auto ik die M340 achterbumper/diffuser er wel fraaier uit vindt zien.

Balen, gelukkig geen lichamelijk letsel, vakantie gaat er niet onder lijden, en hopelijk een net iets fraaiere kont terug op de auto. (y)

Gaaf die m340u diffuser, zo maak je maar het beste van de verder vervelende situatie. Houd er wel rekening mee dat je huidige uitlaten een cm of 5 ingekort moeten worden, anders steken ze door de nieuwe uitlaat eindstukken heen.

Goede tip, moeten ze maar even de zaag in zetten.
Vanochtend ook gekeken hoever ik met 100% accu kom. Bij begin nog een weinig indrukwekkende 37km op het scherm, uiteindelijk 62,5 km ver gekomen met een lichte rechtervoet. Met een gemiddelde verbruik van nog geen 16kw/100 km. Prima dus.

Wat vervelend van het ongeval, goed dat je vrouw naar de huisarts is gegaan; hopelijk heeft ze er verder geen last van op de langere termijn.

Verder is het gewoon vervelend regelwerk natuurlijk, dus mooi dat je er dan nog wat moois van laat maken. Je hebt groot gelijk (y)

Niet alle schadebedrijven zijn nog zo flexibel...

Vanochtend de 320e ingewisseld voor een weekje Aygo. Enige leenauto die ze op zo’n korte termijn konden aanbieden bij schadebedrijf. Ik vind het ook prima en eerlijk gezegd is het een fijn karretje. Vlot zat, stoelen prima, lekker compact en lichtvoetig en zo’n 3-pittertje blijft geinig.

Terug
Bovenaan