Kristian: er is altijd wel wat

Haha ja onze gladde Rick, wel een ontzettend slimme ondernemer, jaartje of 8 geleden eens bij hem geweest, toen was hij nog niet zo bekend, De poetsartikelen zou ik zeker niet aanbevelen, en blijf vooral weg van mat leder cleaner.
Die is bijzonder agressief! Allemaal ali meuk in een leuk blauw flesje en label voor te veel geld.
Carlcean/Detailschuur/Autochem zijn mijn vaste adressen.

Goed bezig Kristiaan, mijn eigen disa staat ook nog op de planning.

De Z4 is weer klaar. Het ontluchten van het koelsysteem was het meest lastige, rest was gewoon plug & play.
Komende ritjes peil koelvloeistof en temperatuurmeter nog even in gaten blijven houden. Eventueel zou nog ergens wat lucht in systeem kunnen zitten. Ik had de voorkant op een paar opsluitbanden gezet. Zo kon ik er onder kruipen en met ontluchten ook handig want radiateur op hoogste punt.
Nu wachten op mooi weer.

Hij trekt lekker maar dat deed ie ook wel. Heb zelf het idee dat de DISA onlangs gesneuveld is. Vond namelijk dat ie toen ook wat ratelde wat ie daarvoor niet deed. Heb hem nog niet echt aan de tand kunnen voelen, kort voorzichtig ritje. Morgenavond even wat langer rijden.

Koelvloeistof blijft mooi op peil en onder de kap alles droog dus reparatie geslaagd. Had gisteren het idee dat na 20 minuten rijden de motor een stuk bijteriger was en pittiger. Vanochtend voelde ie wel meteen goed bij de les. Was me al eens eerder opgevallen dat de motor vooral goed warm nog beter aan het gas hangt.
Wellicht pakt ie toch nog ergens valse lucht. Zitten in het inlaatgedeelte twee rubber stopjes die wat poreus willen worden, die heb ik nog maar even besteld, samen met wat ander klein grut. Heb bijna een vaste lijn met de parts medewerker van Dusseldorp.

Sommige prijzen zijn dusdanig hoog dat ik zelf ook beter kan gaan dealen......

Moet 8 schroefjes hebben met onderdeelnummer 07147129679
50 euro aftikken. Ik denk dat ik maar eens kijk naar een niet oem onderdeel. Zo bijzonder kan zo'n schroefje niet zijn.

Sommige prijzen zijn dusdanig hoog dat ik zelf ook beter kan gaan dealen......

Moet 8 schroefjes hebben met onderdeelnummer 07147129679
50 euro aftikken. Ik denk dat ik maar eens kijk naar een niet oem onderdeel. Zo bijzonder kan zo'n schroefje niet zijn.
Doet me denken aan een reclame die je nu veel op tv ziet. :D
Slechte reclame, want ik weet niet waarvan ie is.

Zulke onderdelen verdienen wel een fotootje....

2_07147129679__87745.1683632494.jpg

Een 4x20 Torx schroefje voor bevestiging van een origineel vast windschot. Ik zou toch denken dat de lokale ijzerwarenhandel die wel heeft liggen.

Zit er een vleugje goud in de schroeven Kristian?

Misschien zitten ze wel een fluwelen doosje met mooie BMW-logo's erop, wat een echt collectors-item is. Je weet het niet! ;)

Maar waar zijn de bedrijven gebleven waar je zelf nog kan rondneuzen tussen al dit soort klein grut? Die zijn er niet veel meer.

Met het hete weer van afgelopen dagen gaat het sturen ook weer abnormaal zwaar. Al een mailtje achteraan gedaan, ben bang dat ik binnenkort weer een vrije dag kan gaan nemen. Frustrerend maar dat is het leed wat erbij hoort met een oude auto. Zal uiteindelijk ook wel weer goed komen.

Deze week hopelijk mijn zo goed als nieuwe originele windschot binnen. Moet uit Polen komen, ook weer spannend.

Maar waar zijn de bedrijven gebleven waar je zelf nog kan rondneuzen tussen al dit soort klein grut? Die zijn er niet veel meer.
In Zwolle heb je Van Rossum IJzerhandel. Zij hebben nog heel van dat soort klein grut en kwaliteit-spul, die kent Kristian ook vast wel.
van_rossum_cover

Kijk wat een leuke Fiat's op een oudere foto, toen ik nog een brommer had kwam ik er wekelijks.

Laatst bewerkt:
Jazeker ken ik van Rossum. Donderdag tussen de middag waarschijnlijk weer even de viskar een bezoekje brengen in de lunchpauze. Kan ik meteen een paar schroefjes scoren. Geweldige zaak en leuke foto.

Natuurlijk ook al wel gechecked maar echt lang zo lekker niet. Flinke wandeling van kantoor naar de Diezerbrink maar absoluut waard. Kibbeling met Urker saus, echt zalig.
Op het plein pakken we Bodrum’s nog weleens.

Bofkont op bezoek dus even in beide auto’s een rondje gereden om evt. verschillen te ontdekken en ze nog even samen op de gevoelige plaat vastgelegd. Eigenlijk geen verschillen in het rijden. Had ook niet het idee dat de mijne zwaarder stuurde of minder vlot was. Die van Bofkont ziet er echt puntgaaf uit, kosten nog moeite gespaard om hem zo goed als fabrieksnieuw te krijgen/houden.
Was weer even leuk en gezellig.

Was erg gezellig gisteren even.
En inderdaad die E85 van je rijdt geweldig, motorisch/onderstel super fris en ook het stuurhuis wat onlangs is gereviseerd. Allemaal top. Prachtig mooie Z4 in zeer verzorgde staat.

Die heeft inderdaad het iets verlaagde M-Sport onderstel met de schitterende styling 107 velgen.
Mijn velgen hebben wat beschadigingen, de P4S banden zijn echter nog heel goed dus ik laat het mooi even zo.
Vind mijn Styling 103 ook prima al zou een setje spoorverbreders wel mooi staan.

Vanmiddag kwam het windschot binnen, vanavond meteen gemonteerd. Bij de hierboven genoemde ijzerwarenzaak schroefjes gehaald, uiteindelijk had de buurman nog beter materiaal.
Was nog best een klusje, kappen rolbeugel demonteren, gaatjes boren etc. maar goed gelukt.

had al wel een windschot maar dat was een een hoes van leer die je over de rolbeugels trekt. Origineel BMW en ook niet superlelijk, maar wel minder strak dan het vaste windschot. Vind het ook wel mooi dat je nu de zilveren rolbeugels weer ziet.

Windschot is inderdaad heel fijn, zeker met hogere snelheden, bij mijn astra kon je hem er zo in klikken en eventueel ook verwijderen. Dit lijkt er vrij 'vast' in te zitten?

Lekker bezig, dat windscherm is echt de beste upgrade. Dat flodderige leren SM-ding vind ik er altijd maar armoedig uitzien. En hoewel je de nieuwe er gemakkelijk uit pakt laat je hem in de praktijk natuurlijk gewoon zitten.

Leuke foto's zo samen!
Windscherm is ook een mooie update! Inderdaad makkelijk te verwijderen, maar zoals Elco ook al opmerkt, laat je hem uiteindelijk toch gewoon zitten. Afgelopen winter was ik zelfs vergeten hem te verwijderen toen de hardtop er op zat. :oops:

Tijdens mijn dagelijkse check van aanbod aan leuke 3-series kwam ik deze tegen. Vind het een prachtige kleur en de trekhaak zit er al onder. Eigenlijk wel gecharmeerd van. Belangrijkste zit er ook op.

320i Touring

Zeker geen gewoon grijs. Oxid Grau heet de kleur, zit ook wat groen en champagne in. Ik vind het zelf in ieder geval heel mooi.
Morgen eerst eens informeren wat ze met de inruiler kunnen. Als dat niet in de buurt komt van wat ik heb in gedachten heb heeft het geen zin om die kant op te rijden.

Ze staan met vergelijkbare kilometerstand van net onder de ton voor rond de 27k te koop. Garage zal natuurlijk ook wat aan mijn auto willen verdienen maar voor 17k gaat ie niet weg.
Ik denk dat ik hem voor 22 a 23k particulier ook wel vlot kwijt raak. Ik ben benieuwd. Ook wel gedacht om hem na de zomer voor een Model Y eruit te doen maar ik denk dat ik daar uiteindelijk minder blij mee ga worden als petrolhead, ook al heb ik er een Z4 naast. Doorrijden is ook nog steeds een reële optie hoor. 20k of meer bijleggen heb ik eigenlijk niet zoveel trek in.

Ik denk dat je nog wel positief verrast kunt worden. Bij ViaBovag heb ik inruilprijzen voor beide auto’s vergeleken, de jouwe uit 2018 wordt opgegeven voor EUR 21.669, bij de 320i uit 2020 wordt als inruilprijs opgegeven EUR 28.188. Dan moet de garage nog wat verdienen. Maar met deze indicatieve bedragen zou ik zelf al enthousiast worden. Die oxid grijze 320i lijkt een erg mooie auto!

Ben benieuwd, maar die berekening is redelijk hoopgevend. Morgen eens een belletje aan wagen.
Wordt het niks ook geen ramp, maar deze kleur sprong er bij wel uit tussen het vele Saphirschwartz, Mineralgrau en Alpinweiss.

Onderstaande had ik ook onlangs gevonden en is ook nog interessant. Kleur komt op foto’s niet zo goed uit maar is echt mooi. Al had ik dan liever alu raamlijsten gezien. Is me eigenlijk te veel gedoe om nog even voor de vakantie een auto te importeren.
320i in Duitsland

Vraag me wel af wat het me scheelt of ik mijn auto nog net voor de ton inruil/verkoop of net over de ton. Is natuurlijk een wel vaak een psychologische grens als naar een andere auto gezocht wordt.

Mooi kleurtje! Maar vraag wel om alu raamlijsten inderdaad.

Die magische ton grens is zeker wel bepalend voor de restwaarde, al zal het geen schokkende verschillen qua inruilwaarde opleveren. De Insignia staat nu op 80K, ergens eind volgend jaar gaat hij over de 100K, dus voor die tijd ga ik hem wel inruilen. Als je dat toch al van plan bent, dan liever net voor de 100K.

Ik zie in duitsland ook wel fraaie exemplaren staan, maar wat doe je dan met jou oude auto? Ik sta er normaal gesproken niet echt te wachten om dat geneuzel via marktplaats. En die opkoop websites bieden bizar laag vaak

Particulier verkopen heb ik zelf goede ervaringen mee. Aan reacties zie je snel genoeg wat voor vlees je in de kuip hebt. Tot nu toe altijd serieuze gegadigden aan de deur gehad. Zal anders zijn met een auto van 1.500 euro.
Mijn auto’s zijn vaak mooier dan ze in de showroom staan en in combinatie met recent onderhoud zijn geinteresseerden vaak op slag verliefd. Scheelt echt hoor. Als je auto er wat liefdeloos bij staat kan de gemiddelde particulier daar slecht doorheen kijken.

Terug
Bovenaan