Vandaag een lange rit gemaakt op de bijrijdersstoel van een Tesla Model3. Geladen bij de Supercharger in Drachten, talloze keren de ziekmakende acceleratie ervaren, gespeeld met alle instellingen op het grote scherm. Natuurlijk ook die achterlijke scheetkussen-mode geprobeerd.
Een indrukwekkende auto waarmee je loeihard over een klaverblad kunt gaan en supersnel, soepel en stil is.
Een redelijk vroeg exemplaar maar op wat panelgap-foutjes na zat het ding ook redelijk netjes in elkaar. Geen rammeltjes of kraakjes ook te horen.
Stoelzittingen zijn wat te kort voor mij maar zitcomfort was niet verkeerd. Auto geeft voorin een heel ruimtelijk gevoel.
Kan me goed voorstellen dat veel mensen blij kunnen worden van een Model3.
Ik zou er zelf ook prima mee kunnen leven en vind het een indrukwekkende auto maar grote aantrekkingskracht heeft ie nog niet op me. Het is toch een steriele en digitale ervaring en het cleane interieurontwerp is niet mijn smaak. Maar misschien dat door een rondje zelf achter het stuur mijn gevoel nog wijzigt. Voor rond de 50 a 60k zou dit wel mijn keuze zijn in het EV-segment. Liever dan een EV6 en Ioniq 5 of Mustang E.
Ik zou ook de i4 nog eens willen rijden al staat van die auto het veel te hoge gewicht mij tegen. Ook al schijn je daar in normaal gebruik niet heel veel van te merken.
Plan is om nog een jaar of 5 met de 320i te blijven rijden. Die voelt naast zo’n moderne EV op sommige vlakken achterhaald aan, maar heeft voor mij nog steeds genoeg kwaliteiten.