Kristian: er is altijd wel wat

Dinsdag de winterwielen laten monteren. Twee nieuwe banden gemonteerd. Kwam er thuis achter dat de nieuwe banden op de vooras zitten. Had ze in eerste instantie liever op de aangedreven as gehad. Voordeel is nu wel dat de oudere banden wel het eerst aan vervanging toe zijn. Oud en stug rubber met voldoende profiel is ook geen lekkere combi.

Vind het zelf wel goed staan. Ook wel mooi dat de winterset ook in 18 inch is.
20220120-150452.jpg
 
Kristian2 zei:
haha, nee was niet helemaal mijn soort feestje. Heeft wel het landelijk nieuws gehaald zag ik.

Zwolle, wereld fietsstad, was gisteren wel landelijk nieuws in het programma van de regionale omroepen op NPO2. Betrof het item van TV Oost.
Mag je samen met je collega's trots op zijn op dit resultaat.
 
Iedereen weet hier wat voor werk hij doet...? Nee toch.

Ondanks dat ik geen fan ben van zwarte wielen staat het wel erg goed hoor (y)
 
Nee, dat is niet algemeen bekend hoor. Mag me bezig houden met mobiliteit. Een autoliefhebber die probeert om inwoners nog meer op de fiets te krijgen i.p.v. in de auto :)

Wielen zijn eigenlijk de eerste aanpassing aan de auto sinds aankoop besef ik me trouwens. Heb me goed weten in te houden :D
 
MCW 84 zei:
Iedereen weet hier wat voor werk hij doet...? Nee toch.

Ondanks dat ik geen fan ben van zwarte wielen staat het wel erg goed hoor (y)

Nee, klopt. Maar @Kristian post ook regelmatig een bijdrage op de homepage en daar is zijn werk al een paar keer in naar voren gekomen.
 
Haha dank je! Nou moest er eerst even aan wennen, maar toen ik hem laatst zag staan zag het er inderdaad wel lekker uit. Misschien dan voor de wintermodus ook maar zwarte spiegelkappen doen. Of het nu komt door de lichte(re) velgen of de banden, maar hij lijkt net wat directer en strakker te sturen met de winterset.
Rijdt in ieder geval ook prima met het winterrubber.
 
Haha, ja wat een verrassing! Kan niet anders dat mijn ouders aan de 2AT een hele fijne auto gaan hebben. Als je eenmaal in een BMW hebt gezeten en gereden is er ook geen weg meer terug. Wordt binnenkort een mooie familiefoto!
 
De Bimmer staat er na een zaterdagse wasbeurt weer strak bij. Dus maar even een foto met de winterset gemaakt.





Nog altijd heel blij met de BMW, echt een heerlijke auto om in te rijden.
 
Kristian2 zei:
Haha, ja wat een verrassing! Kan niet anders dat mijn ouders aan de 2AT een hele fijne auto gaan hebben. Als je eenmaal in een BMW hebt gezeten en gereden is er ook geen weg meer terug. Wordt binnenkort een mooie familiefoto!

Ik las het, inderdaad. Leuk hoor!! Kan je ook eens serieus vergelijken met de 3 pitter. Keer een stuk autobahn etc.
 
Fraaie upgrade zo voor de winter! En nog gefeliciteerd met het fietsen. Daar kunnen mijn opdrachtgevers nog wat van leren :D
 
PauseBreak zei:
Fraaie upgrade zo voor de winter! En nog gefeliciteerd met het fietsen. Daar kunnen mijn opdrachtgevers nog wat van leren :D
:
Dank je! Werk jij niet voor de gemeente die in eerste instantie deze titel op zijn naam had staan? :)
 
uwbuurman zei:
Kristian2 zei:
Haha, ja wat een verrassing! Kan niet anders dat mijn ouders aan de 2AT een hele fijne auto gaan hebben. Als je eenmaal in een BMW hebt gezeten en gereden is er ook geen weg meer terug. Wordt binnenkort een mooie familiefoto!

Ik las het, inderdaad. Leuk hoor!! Kan je ook eens serieus vergelijken met de 3 pitter. Keer een stuk autobahn etc.

Zeker leuk, ben heel benieuwd. In de 318i vond ik het een verbazend pittige motor, zal het in de 218i dus ook wel goed doen.
Op de autobahn heeft de 20i met 50pk en 100nm meer natuurlijk de langere adem.
 
Kristian2 zei:
PauseBreak zei:
Fraaie upgrade zo voor de winter! En nog gefeliciteerd met het fietsen. Daar kunnen mijn opdrachtgevers nog wat van leren :D
:
Dank je! Werk jij niet voor de gemeente die in eerste instantie deze titel op zijn naam had staan? :)

Nee, wel ruwweg in die omgeving maar er is nog heel veel werk te verzetten. Daar gaan we ook veel geld voor vragen :)
 
NTF biedt hopelijk kansen. Hier ook een torenhoge ambitie op fietsgebied. Nog genoeg te doen op gebied van fietsinsfra!
 
Deze week de nieuwe BMW van mijn ouders bekeken. Een mooie en bijna nieuwe 218i Active Tourer. Ziet er prachtig uit met mooi licht interieur en een fijn zicht naar buiten.. Rijdt ook heel soepel en comfortabel. Fijne motor die driecilinder en de automaat met dubbele koppeling doet het ook uitstekend. Echt een lekkere auto.

Vergeleken met onze 3-serie wel een hele andere ervaring trouwens. Daarin zit je veel lager en sportiever en en meer ingebouwd. Met het zwarte interieur incl. hemelbekleding ook lang niet zo huiselijk. Maar goed, dat is wat mij altijd zo heeft aangetrokken in de 3-serie en wat ik nog steeds geweldig vind. Mocht er toch ooit een auto met hoge zit moeten komen dan is het wel fijn om te weten dat je in een BMW nog wel steeds kunt genieten van de lekkere sportstoelen.
 
Tijd om het topic weer eens af te stoffen. Vandaag 4 nieuwe zomerbanden op de Up! laten zetten. Zul je net zien, krijgen we vrijdag sneeuw. 185/50 16 is een lastige maat schijnbaar want met zo’n 90 euro per band belachelijk duur. Heb in Duitsland een nieuwe set Conti’s kunnen krijgen bij een particulier die ze gelijk bij aankoop van zijn nieuwe Citigo EV had omgewisseld voor all seasons. Voor 140 euro waren ze van mij en direct laten monteren bij bandenhandel in Duitsland.

Volgende week mag de BMW naar de dealer voor een beurt. Olie, filters en ook bougies dus zal wel een dure worden.
 
Ja hoor, die heeft sinds dit jaar ook winterwielen. In krokusvakantie zijn we naar de Harz geweest en daar hebben we flink winterweer gehad. Dik besneeuwde bergwegen was toch wel even wennen. Ondanks winterbandjes is een achterwielaandrijver met redelijk wat koppel en automaat nog best tricky. Iets teveel gas en de achterkant breekt gelijk uit.
 
BMW heeft deze week zijn beurt gehad. Olie, filters, bougies, wisserbladen, z’n eerste APK en het alarm weer gekeurd. Was geen verrassing dat het een dure grap zou worden bij de dealer. Ruim 840 euro armer maar dan is ie wel dealeronderhouden. Zit nog net in de Premium Selection garantie, volgende keer gaat ie naar de specialist in Zwolle.
Staat nu 61k op de teller en bevalt nog zo goed dat ik na twee jaar nog niet naar opvolgers aan het kijken ben. Denk sowieso dat ie nog lekker blijft tot er fatsoenlijk en betaalbare EV’s zijn die de sleurhut kunnen trekken.
 
Zo’n diesel moet ook gewoon lekker kilometers maken. Hoeveel staat er op de teller inmiddels? Al aan het kijken naar een opvolger of gewoon lekker doorrijden?
 
202k km nu. Rij m denk ik gewoon op. Maar kijk ook steeds naar een g21 330d... En een i4....

Als het een i4 wordt, dan gaat de e91 eruit en blijft de f31. Als het een g21 330d wordt, dan gaat de f31 eruit. En dan heeft de e91 kans om een 330e te worden.

Maar het geld kan ook in een ander huis....

Kortom, even status quo de komende maanden.
 
Tsja keuzes…. Heb onlangs nog weer een onderzoekje door jullie laten uitvoeren dus de i4 M50 zou moeten lukken. :D
Zal de dealer binnenkort eens vragen om een proefrit in een i4. Auto trekt me net als andere EV’s eigenlijk niet, maar wel nieuwsgierig naar. Toch maar eens ervaren.
Mijn autohart gaat wel sneller kloppen van een G21 330D. Lijkt me een fantastische auto (die helaas ook wel fors zal afschrijven).
Maar met net twee ton op de teller is nog even doorrijden in de F31 ook geen straf lijkt me. Ander huis (vooral met mooie grote garage of loods) kan ook fijn zijn.
 
Hahaha, nou, in het leasebeleid bij ons past geen i4, kan ik melden... zeker geen M50... Maar goed, inderdaad, eerst doorrijden, de f31 is heel fijn maar ook de e91 is echt lekker. Moet zeggen dat ik sinds oktober in de e91 mijn werkkilometers rij. Ging me te hard met de f31 en de e91 is ook een 320d. Geen straf, fijne auto. Binnenkort de zomervelgen erop en dan is de f31 weer voor mij, dat scheelt me stoeprandschades met de breedset hahaha
 
Een bezoekje aan Dortmund vandaag kon niet zonder een bezoekje aan het bedrijf van mijn favoriete YouTube-kanaal Halle77. Leuk museum en een kar met lekkere pommes en currywurst op het terrein. Geinig dat ze er zelf ook rondliepen.
Kanaal heeft mijn liefde voor youngtimers flink aangewakkerd.
766954-E5-D0-D7-45-F8-9626-3240-A7-A7948-B.jpg

CD863-BDD-08-AF-4-A27-BD2-A-961-E3-CBA66-DE.jpg

4-F39-DB88-910-A-4-A72-8-C81-70-C7-D5-EF0167.jpg
 
Ik heb zojuist de laatste video van Halle77 gezien, over de motorschade aan de Charade. Super interessant!
 
Ah moet ik nog maar even kijken dan! Die gezette Daihatsu expert die komt helpen liep er zaterdag ook rond. Waarschijnlijk toen bezig geweest met de motor. Nog even met de vrouw van Marco gepraat, echt leuke lui!
Volgende keer ook maar even het nieuwe PACE museum van JP-Performance bekijken.

Heb niet echt een favoriet trouwens. Een lekker bont gezelschap aan leuke auto’s met de Audi 5 cilinders als specialiteit. Ik ga vast nog wel weer een keer kijken. Misschien leuke plek voor een AW-meeting.
 
Ja echt super. Het Halle77 YouTube kanaal blijft ook heerlijk om te volgen.

En zo zag ik gisteren ook de video van Autovisie waarin Peter Hilhorst de nieuwe Toyota GR86 reed. Wat een fantastische auto die helaas hier onbetaalbaar is geworden, maar in Belgie slechts 35k kost. Ultieme pretauto waar ik i.t.t. een MX-5 ook nog redelijk in pas.
Ja, een M240i zou nog iets hoger op het lijstje staan, vooral vanwege de motor maar is nog veel duurder.
 
Wat een fantastische auto die helaas hier onbetaalbaar is geworden, maar in Belgie slechts 35k kost. Ultieme pretauto waar ik i.t.t. een MX-5 ook nog redelijk in pas.

Als ze straks een jaartje of 10 oud zijn zit er bijna geen BPM meer op en zijn dat wel dankbare import auto's. Het ultieme snoepje in de recente modellen wat wij in NL moeten missen vind ik is de Nissan Z coupé. Ook door BPM onbetaalbaar.
 
Vandaag een lange rit gemaakt op de bijrijdersstoel van een Tesla Model3. Geladen bij de Supercharger in Drachten, talloze keren de ziekmakende acceleratie ervaren, gespeeld met alle instellingen op het grote scherm. Natuurlijk ook die achterlijke scheetkussen-mode geprobeerd.
Een indrukwekkende auto waarmee je loeihard over een klaverblad kunt gaan en supersnel, soepel en stil is.
Een redelijk vroeg exemplaar maar op wat panelgap-foutjes na zat het ding ook redelijk netjes in elkaar. Geen rammeltjes of kraakjes ook te horen.
Stoelzittingen zijn wat te kort voor mij maar zitcomfort was niet verkeerd. Auto geeft voorin een heel ruimtelijk gevoel.
Kan me goed voorstellen dat veel mensen blij kunnen worden van een Model3.
Ik zou er zelf ook prima mee kunnen leven en vind het een indrukwekkende auto maar grote aantrekkingskracht heeft ie nog niet op me. Het is toch een steriele en digitale ervaring en het cleane interieurontwerp is niet mijn smaak. Maar misschien dat door een rondje zelf achter het stuur mijn gevoel nog wijzigt. Voor rond de 50 a 60k zou dit wel mijn keuze zijn in het EV-segment. Liever dan een EV6 en Ioniq 5 of Mustang E.
Ik zou ook de i4 nog eens willen rijden al staat van die auto het veel te hoge gewicht mij tegen. Ook al schijn je daar in normaal gebruik niet heel veel van te merken.

BA7-E08-FD-0768-41-F4-BF05-C0-D20500-E0-C7.jpg


Plan is om nog een jaar of 5 met de 320i te blijven rijden. Die voelt naast zo’n moderne EV op sommige vlakken achterhaald aan, maar heeft voor mij nog steeds genoeg kwaliteiten.
 
Kristian2 zei:
Zo te lezen heb jij ook geen poster boven je bed van de Model3 :D
Het probleem wat ik er mee heb is het in en exterieur. Hij zit er gewoon uit, maar zit niet goed in elkaar, de grote kieren. Van binnen is het wel heel erg treurig, groot lelijk scherm waarop je alles moet bedienen, matige stoelen en ook het materiaal is niet om over naar huis te schrijven.
De techniek is dan natuurlijk wel het beste wat er te koop is, maar voor dit geld verwacht ik meer van de rest van de auto.
 
Bij gebrek aan een echte hobbyauto om aan te sleutelen haal ik mijn ontspanning uit het detailen van de auto's. En zelf vind ik het dan ook mooi als het er onder de kap piekfijn uitziet. Motorplast van Koch Chemie is daarvoor mooi spul. Ziet er weer fabrieksnieuw uit.
IMG-0019.jpg


Natuurlijk kon de Up! niet achterblijven dus het vooronder met die dikke halve 6-cilinder ook maar even aangepakt. 2014 dus acht jaar oud, maar ook hier weer 'wie neu'.
20220622-191652.jpg


Nog wel aan de BMW gesleuteld trouwens. Een nieuwe wisserarm gemonteerd, de oude was in de fabriek wat te karig gespoten dus werd lelijk. Klusje van niets.
Binnenkort nog een Eton B100W setje inbouwen zodat deze premiump-bolide ook tweeters heeft. Karige bedoening bij BMW standaard. Al vind ik het geluid van de standaard audio ook niet zo slecht als weleens wordt beweerd.
 
Zolang er nog wat fatsoenlijks onder de motorkap van mijn auto's lig (lees geen elektromotor) trek ik wekelijks maar een keer de kap open voor een genietmomentje :D
Gekkigheid natuurlijk.
 
Keurig! Ik zou willen dat ik dat ook zou kunnen. Heb gister wel een voorvader van je f31 ontdaan van achteras, tanks, leidingen, brandstofpompunit en wat er ook meer bij hoort. Begin gemaakt met laswerk aan de dragende plekken voor de as. Samen met vrienden was dat een mooi dagje.

Maar dat detailen van een motorruimte, dat krijg ik in mijn hoofd en in mijn agenda niet op p1 qua prio. Daarom vind ik het knap dat jij dat wel doet en ook het resultaat is supermooi! #datwilikookwel!!
 
Ik kom doorgaans ook niet verder dan af en toe eens de sponningen onder de motorkap afnemen, bladeren verwijderen en een vluchtig doekje over de afdekkappen. Dit ziet er inderdaad weer tiptop uit (y)
 
Stelt niet zoveel voor hoor. Boel even insprayen met APC, met een kwastje er langs om het vuil in de de hoekjes te verwijderen, afspoelen met de tuinslang, drogen en dan als laatste insprayen met Koch Chemie Motorplast. Nog geen uur werk.

Komende week een setje Colourlock Leder Fresh aanschaffen. Een heel klein plekje op de wang van de bestuurdersstoel bijkleuren en een plekje op het stuur zien weg te krijgen. Irriteert me al even dus maar even werk van maken. Als ik nog wat tijd over heb pak ik de audio nog aan door een Eton B100W setje te monteren. Staat ook al heel lang op de planning. Sinds kort een IPhone dus nu ook eindelijk fijne Spotify integratie in Idrive. Upgrade van de standaard audio is nu wel op zijn plek.
 
Terug
Bovenaan