Kristian: dakloos genieten

Maar een 2 Serie AT mag wel de korte ritjes overnemen en voor de boodschappen worden gebruikt met angst voor deukjes en krasjes?

Nee, zeker niet. Met een 15 jaar oude Avensis ofzo zou het me niet uitmaken, maar ben veel te veel autoliefhebber om zulke radicale stappen te zetten. Nee, prima zoals het wagenpark nu is.

Maar als je zo zuinig bent dan gaan de kinderen toch de deur uit? Wat doen de kinderen in de kofferbak? Wie/wat zit er op de achterbank?

Zo een 2AT is natuurlijker makkelijker te zien voor karretjes duwend tuig.

Up kan er wel uit, maar dat betekent dat de BMW alle korte ritjes moet overnemen en voor de boodschappen moet worden gebruikt. Met mijn angst voor deukjes, krassen en een blok wat nooit lekker warm wordt is dat geen goed idee.

Hier net zo :) booschappen, even voor iets kleins naar de bouwmarkt, even naar mijn ouders (3 km verderop), kinderen van de opvang. Allemaal mooi met de Up. De auto is daar ook voor gemaakt en hier is hij het beste in. Misschien nog wel beter dan de (in mijn geval mercedes). smalle stukjes parkeren, korte draaicirkel. (y) Daar is de Up goed in. Ik krijg ook vaak te horen waarom ik zo vaak de Up pak terwijl de mercedes voor de deur staat. Mensen begrijpen niet dat ik die korte stukjes liever met de Up maak, wat in ons geval ook nog eens lease is met tankpas.

Alleen voor langere stukken, of als we beide weg moeten met de auto (dat gebeurd laatste jaar zelden), of wat kofferbakruimte nodig hebben, pakken we mijn auto. Dat is nu zo'n 1x in de week, erg weinig dus.

MCW zei:
Maar een 2 Serie AT mag wel de korte ritjes overnemen en voor de boodschappen worden gebruikt met angst voor deukjes en krasjes?

Klinkt raar maar voor mijn gevoel is de 2AT meer gebruiksvoorwerp en de 3 Touring meer de statige (of juist sportieve) wagon. Beschadigingen op de 2AT zijn in basis net zo vervelend als op de 3 maar toch zou het mij gevoelsmatig minder doen. Just my 2 cents...

Tsja, wil je een auto een beetje mooi houden, moet je dat soort plekken zoveel mogelijk vermijden. Na 4 jaar zat mijn vorige auto rondom vol met krassen, schaafplekken, deukjes door veelvuldig openbaar parkeren in met name parkeergarages, bouw/supermarkten, straat, etc. Geen enkele hiervan door mijn eigen fout. Eigenlijk echt niet normaal hoe laks sommige mensen kunnen zijn tegenover iemand anders zijn bezit. Overigens werd het per extra schade wel een stuk makkelijker om te accepteren, daarnaast blijft het voornamelijk een gebruiksvoorwerp voor mij :D

Skeep zei:
Klinkt raar maar voor mijn gevoel is de 2AT meer gebruiksvoorwerp en de 3 Touring meer de statige (of juist sportieve) wagon.

Als ik zie wat jij voor mooi beige interieur jij in de 2-serie hebt/krijgt en de mooie velgen die erop zitten, dan is het wel een chique auto waar ik zelf ook zuinig op zou zijn. Zou voor mij niet heel veel uitmaken.

Verder wordt de auto gewoon gebruikt. Hond/teckel zit op de achterbank (op zijn kleedje) en de kinderen hebben ook weleens modderpoten. Dat moet ook gewoon kunnen. Deuken en krassen heb ik wel een hekel aan. Wat dat betreft is zilvergrijs voor mij wel een ideale kleur. Nooit de behoefte om als hij onder het licht van de lantaarnpaal staat om de polijstmachine er maar weer eens over te trekken omdat ie vol met swirls zit.

Kristian zei:
Als ik zie wat jij voor mooi beige interieur jij in de 2-serie hebt/krijgt en de mooie velgen die erop zitten, dan is het wel een chique auto waar ik zelf ook zuinig op zou zijn. Zou voor mij niet heel veel uitmaken.

Verder wordt de auto gewoon gebruikt. Hond/teckel zit op de achterbank (op zijn kleedje) en de kinderen hebben ook weleens modderpoten. Dat moet ook gewoon kunnen. Deuken en krassen heb ik wel een hekel aan. Wat dat betreft is zilvergrijs voor mij wel een ideale kleur. Nooit de behoefte om als hij onder het licht van de lantaarnpaal staat om de polijstmachine er maar weer eens over te trekken omdat ie vol met swirls zit.

Ik ben altijd zuinig op al mijn auto's (geweest) en parkeer bijvoorbeeld altijd zo dat er minder kans is op beschadigingen. Ook bij de 2AT zal ik dat blijven doen. Verschil is wel dat mijn vrouw nu ook in de auto gaat rijden. Dat kan zij prima alleen zij parkeert hem gewoon zonder nadenken.
Je schreef op de vorige pagina
Met mijn angst voor deukjes, krassen
Dat herken ik wel ;)

Modderpoten... tja, dat heb ik liever niet. Als we in het bos hebben gewandeld, trekken we bij terugkomst van onze dochter de laarzen/schoenen uit en leggen die in de kofferbak. (daar ligt een rubberen mat in). Probleem was ook dat de Benz beige tapijt had en deels stoffen bekleding. In de nieuwe BMW hebben volledig leer en donkerkleurig tapijt, minder gevoelig.

Ja dat is mij bekend. Lijkt mij ook een veel leukere 2e auto als de Up. Ook al weleens naar gekeken. In ons geval gekkenwerk om nog meer geld in het wagenpark te gaan steken.
Bovendien ook weer zonde om zo'n mooie Mini (met lappen van deuren) weer tussen het andere blik bij de supermarkt te moeten parkeren.
Blijft overigens wel gewoon leuk om te filosoferen over toekomstige auto's.

Skeep zei:
Modderpoten... tja, dat heb ik liever niet. Als we in het bos hebben gewandeld, trekken we bij terugkomst van onze dochter de laarzen/schoenen uit en leggen die in de kofferbak. (daar ligt een rubberen mat in). Probleem was ook dat de Benz beige tapijt had en deels stoffen bekleding. In de nieuwe BMW hebben volledig leer en donkerkleurig tapijt, minder gevoelig.

Ik ook niet hoor, maar niet altijd te voorkomen. Blijven ook kinderen en wil niet constant zeuren. Als ik de auto's van andere ouders bekijk, dan zijn die van ons al extreem netjes.
Gelukkig zijn de materialen zoals tapijt en kunststoffen in de BMW veel degelijker als in de Mazda dus een doekje erover en het is weer als nieuw.

Vandaag kwam mijn pakketje van Ali binnen, een setje Novsight H4 LED-lampen voor in de Up. Lampen krijgen goede recensies en met 30 euro wel een gokje waard.
Netjes verpakt en mooi gemaakt/afgewerkt.
Meteen even gemonteerd. Veel meer licht en mooi wit licht i.p.v. het gele van de halogeen lampjes. Zie 3e foto: links led en rechts halogeen.
Vanavond eens even in het donker testen of het lichtbeeld een beetje oke is.
T20 dagrijverlichting is ook onderweg in LED en zal ook gelijk een setje Silvervisions bestellen ter vervanging van de oranje bolletjes. Mooie frisse en cleane look zo.

Ben wel benieuwd in hoeverre ze verblinden.

Ik kom soms ook auto's tegen waarbij je gelijk ziet dat het naderhand er in is gezet en enorm verblindend, ook al doe je moeite er van weg te kijken

Prijs is inderdaad heel netjes

Ik ben benieuwd. Bij de Focus was het 'ok' in de reflectorlampen, maar in het donker (en zeker met regen) zag je echt dat het lichtbeeld bedroevend was.
Prijs is netjes! Ik heb Hilox, die kosten meer dan 6 keer zoveel...

Blijft trouwens een mooi model, de up! van voor de facelift! (y)

Als ze verblinden of lichtbeeld is prut, dan gaan ze er weer uit natuurlijk.
Ben ook heel benieuwd hoe ze in het donker bevallen. Kan deze week nog mooi eens testen in het donker. Met zomertijd en avondklok lukt dat niet meer.

@Barri: Up verveelt niet qua ontwerp. Strak en tijdloos en vind persoonlijk het origineel van voor de facelift ook de leukste. Tot nu toe ook een probleemloze auto die fijn rijdt.

Kristian zei:
@Barri: Up verveelt niet qua ontwerp. Strak en tijdloos en vind persoonlijk het origineel van voor de facelift ook de leukste. Tot nu toe ook een probleemloze auto die fijn rijdt.

Volgende week is het om 5 uur 's ochtends nog pikdonker .

Nog niet enthousiast. Lijkt toch wel flink strooilicht te geven. Zo nog eens even beter kijken.
Moet ik toch nog aan de Osram Nightbreakers voor wat witter licht.

De Up eruit voor een tweedehands I3, met de 33kwh accu heel goed te betalen al en dan rijdt de 3 nog maar 6k per jaar denk ik.

Carkiller zei:
Nico GTR zei:
Die zitten ook in de Kangoo. :) Ik vind ze ook wel erg mooi voor de prijs.

En wat zei Joep daar over bij klokje rond...:T

Die mompelde iets over "redelijk" lichtbeeld.

Ze verstrooien wel meer dan de Philips Ultinon LED 9000 die ik in de Twingo heb. Maar goed het blijft een reflector dus het is sowieso niks.

Geef mij maar xenon :T

Led is alleen maar mooi als het af fabriek is. Geldt ook voor xenon. Ik heb maar gewoon een setje wittere H4’s besteld voor de Up. Die led dingen doen het in een projector koplamp waarschijnlijk best leuk, met de reflectoren van de Up is het redelijk waardeloos.

@AudiA4tdi: ik kan de i3 zeker waarderen, was zijn tijd ver vooruit. Duizendje of 15 moet je wel neertellen voor een knap exemplaar met 33kWh accu.

adinsx zei:
Nico GTR zei:
Geef mij maar xenon full-led :T

Fixed that :)
Tot er wat in de koplamp stukgaat. Of het nu de DRL is of de dimlicht LED. Je kan de gehele koplamp gaan vervangen. En die worden over 10 jaar echt niet mwer gemaakt = auto afgeschreven. Zie vaak genoeg auto's van rond de 5 jaar met defecte DRL.

Nee dan zijn die ouderwetse lampen toch zo gek nog niet.

Ja dat is zeker een groot nadeel. Koplampunit van de BMW kost rond de 1500 euro geloof ik. Gelukkig heb ik niet de adaptieve versie, die zal nog duurder zijn.

LED H4 vandaag weer uit de Up gehaald en vervangen door Philips Xtremevision H4. Geven ook mooi wit licht. Knipperlichtlampjes vervangen door zilveren Osram Diadem exemplaren. Tot slot ook de halogeen DRL-lampjes omgewisseld door LED-exemplaren. Staat al met al een stuk frisser weer. Dat gele licht zag er echt goedkoop/gedateerd uit.

Die heb ik wel. Maar het OEM Hella product, maar dan zonder BMW erop is al fors goedkoper, terwijl ze, los van die naam 100% gelijk zijn.

Ja dat is zeker een groot nadeel. Koplampunit van de BMW kost rond de 1500 euro geloof ik. Gelukkig heb ik niet de adaptieve versie, die zal nog duurder zijn.

ja ach; ik denk dat het wel zal loslopen. er zullen genoeg bedrijven zijn die repareren straks. Bij de dealer kopen doen mensen op een geven moment toch niet meer.

Mijn astra G uit 2002 had ook af fabriek xenon. De lampen waren in die tijd loeiduur (iets van 200 euro per stuk) en de units 1500 euro per stuk. Er werd toen ook zoiets gezegd. Toen na 10 jaar en inmiddels in mijn bezit ze stuk gingen kostte een lampje van een A merk nog 40 euro. Die units waren ook aftermarket verkrijgbaar en veel op de sloop aangeboden mochten die stuk gaan (wat ze niet deden).

AsconaGT zei:

ja ach; ik denk dat het wel zal loslopen. er zullen genoeg bedrijven zijn die repareren straks. Bij de dealer kopen doen mensen op een geven moment toch niet meer.

Mijn astra G uit 2002 had ook af fabriek xenon. De lampen waren in die tijd loeiduur (iets van 200 euro per stuk) en de units 1500 euro per stuk. Er werd toen ook zoiets gezegd. Toen na 10 jaar en inmiddels in mijn bezit ze stuk gingen kostte een lampje van een A merk nog 40 euro. Die units waren ook aftermarket verkrijgbaar en veel op de sloop aangeboden mochten die stuk gaan (wat ze niet deden).

Grote verschil met toen is dat er nu geen standaard gebruikt wordt. Elk merk maakt de lampen op hun eigen manier. Dus geen universele fitting. Het zijn compleet afgesloten units.

Zo zag ik op de Duitse Marktplaats een mooie 340i Doppelauspuff voor een fatsoenlijke prijs. Staat wel wat dikker en heb wel iemand die hem even aanpast en eronder hangt. Aan de andere kant hou ik ook juist wel van originaliteit. En nu is het best subtiel en gewoon een originele uitlaat, maar wellicht ook wat misplaatst onder een 4-cilinder.
tIQ0YJKwZYS9WFurSr8TBK9EN7DL9zhL-Je3x6Zr5f-o9EHGh7Pt2D0h-8688Mn-skd_3HvMPSjpJG05Hz0YvPMOZe-nLa5RHn-Og0qKhErNGj8Q9z3R42BwL9gCkLyrZLJ15b7EA-_k2vU

Een BMW in Duitsland kopen zou ik nooit durven, doet mij meteen denken aan terug gedraaide tellers: daar hoor ik regelmatig verhalen over in de Duitse media. Ben je al wezen proefrijden?

Zunigrijje zei:
Een BMW in Duitsland kopen zou ik nooit durven, doet mij meteen denken aan terug gedraaide tellers: daar hoor ik regelmatig verhalen over in de Duitse media. Ben je al wezen proefrijden?

Lol. Proefrijden met een uitlaat? :);)

Total Loss zei:
Zunigrijje zei:

Lol. Proefrijden met een uitlaat? :);)
Oh ik dacht dat het over een auto ging o_O

Even lezen misschien?

Ik zou het gewoon doen, die uitlaat! Gaaf toch?
Heeft Springbok die ook niet onder z'n BMW?

Ik zie het probleem ook niet echt hoor. Gewoon lekker in evenwicht 1 uitlaat links en 1 uitlaat rechts, aan allebei de kanten een dubbele pijp lijkt me wel teveel van het goede maar dit kan ( esthetisch gezien ) best. (y)

Barri zei:
Even lezen misschien?

Ik zou het gewoon doen, die uitlaat! Gaaf toch?
Heeft Springbok die ook niet onder z'n BMW?
Ja dat heb ik gedaan, maar als je Duitse woorden gaat gebruiken op een Nederlands forum. Dan ontstaat er nog weleens verwarring: ik dacht dus dat hij onder die BMW een andere uitlaat wilde monteren.

Ik snap trouwens ook niet wat een BMW uitlaat onder een Up moet, maar dat zal wel komen omdat ik niet weet wat voor auto een drie is o_O

Zuinigrije zei:
Ik snap trouwens ook niet wat een BMW uitlaat onder een Up moet, maar dat zal wel komen omdat ik niet weet wat voor auto een drie is

Oja sorry, de uitlaat is natuurlijk bedoeld voor mijn Tesla Model3o_O

Vind het altijd een beetje moeilijk, zulke aanpassingen. Aan de ene kant past het niet bij een 320i, maar als jij het gaaf vind, wat maakt het dan uit. Lekker doen zou ik zeggen.

Als je et mooi vindt, moet je et doen. Ik denk wel, als ik je tegen zou komen, dat ik eerst zou denken: "Dikke 335!" en vervolgens toch enigszins teleurgesteld het motorgeluid zou horen. Het heeft een beetje een "wannabe" uitstraling wat mij betreft. Maar daar hoef en moet je je natuurlijk niks van aantrekken.

Ook waar, maar dat is wel origineel af fabriek.

Ik ben nog wat verknocht aan de tijd dat een "dubbele uitlaat" ook echt een dikke auto betekende.
Ik heb zelfs 4 gaten in m'n achterbumper die voor uitlaten door moeten gaan, af fabriek, gaat nergens meer over. Ik ben juist aan het bedenken hoe ik dat fatsoenlijk wegkrijg.

De echte kenner zou misschien denken; 335i op een 'gewone' 3. en msischien wat afkeurend op reageren. Voor 99,9% van de mensen weet het niet eens, hebben geen mening of zeggen juist; 'gaaf!'.
Maar het belangrijkste is natuurlijk wat je zelf vind, vind je het mooi; gewoon doen. Het is geen aftermarket sjonnie spul. Het gedegradeerd de auto zeker niet vind ik persoonlijk. Mooi zelfs

Ik vind het ook wel mooi hoor. Nog even over denken. Ophalen in Duitsland is nu sowieso lastig. Prioriteit ligt eigenlijk ook even bij overspuiten van voorbumper. Steenslag is me een doorn in het oog aangezien de rest van auto helemaal strak is.

Kristian zei:
Zo zag ik op de Duitse Marktplaats een mooie 340i Doppelauspuff voor een fatsoenlijke prijs. Staat wel wat dikker en heb wel iemand die hem even aanpast en eronder hangt. Aan de andere kant hou ik ook juist wel van originaliteit. En nu is het best subtiel en gewoon een originele uitlaat, maar wellicht ook wat misplaatst onder een 4-cilinder.
tIQ0YJKwZYS9WFurSr8TBK9EN7DL9zhL-Je3x6Zr5f-o9EHGh7Pt2D0h-8688Mn-skd_3HvMPSjpJG05Hz0YvPMOZe-nLa5RHn-Og0qKhErNGj8Q9z3R42BwL9gCkLyrZLJ15b7EA-_k2vU

Doen!! Ik ben nog elke dag blij met mijn 340i einddemper onder de 330i. Het ziet er gewoon net even dikker uit én het klinkt gewoon lekker, zonder dat het té after market en goedkoop klinkt. Precies goed imo.

Je mag keer luisteren binnen en buiten als je wilt. Heb ik gelijk een doel voor stukje cruisen. Enige is dat een 320i misschien net iets anders klinkt want heeft volgens mij iets smallere pijp eronder liggen.

Het was vandaag heerlijk weer om rondom huis wat te klooien en wat te touren met de Touring. De jongste vanochtend eerst zwemles gebracht, daarna even naar de markt in Zwolle en vanmiddag de tuinslang uitgerold. Na een grondige wasbeurt even een dun laagje wax aanbrengen omdat ie dan nog nog lekkerder glimt en zo glad als een aal is. Ondertijd nog even de F1 kwalificatie gekeken en daarna nog even een klein rondje gereden. Onderweg even een paar foto’s gemaakt, nog steeds trots op deze fijne auto.
BMW320i-F31.jpg

2-F956516-90-CC-40-B9-BCDA-5119-E7-A6473-F.jpg

Terug
Bovenaan