Kosten tesla model 3 financial lease

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben er aan het denken om een tesla model 3 standaard rang plus te lease via het financial lease plan van tesla.
Ik heb een lijstje met kosten gemaakt over de kosten en fiscale voordelen hiervan. Ik wil van jullie vragen of jullie eens zouden kijken of ik geen kosten ben vergeten of me ergens heel erg verteld heb. Dit zijn de maandelijkse kosten:

416eu per maand lease, zoals gegeven door tesla
61euro per maand bijtelling, gebaseerd op 4% bijtelling
109 euro per maand verzekering
55eu per maand onderhoud en reparaties
43 per maand elektriciteit
684 totaal

316 eu terug ( er kan ieder jaar 20% van de wagen worden afgeschreven die als kosten op de zaak kunnen worden gerekend. Gebaseerd op 38% belasting)
52 eu terug kosten verzekering en onderhoud (deze kunnen ook als kosten worden geteld)
Mia regeling 68 terug (alleen eerste jaar maar de kosten zijn uitgesmeerd over 5 jaar maandelijks)

248euro netto kosten totaal

Ik hoor graag jullie input.
Groetjes,
Tim

5 jaar. Dan een bedrag van 16.000 euro open die ik hopelijk kan verrekenen met de verkoop

BTW privégebruik zie ik niet terug in je gegevens.
Heb je bij de afschrijvingen rekening gehouden met een restwaarde?

Je moet nog BTW correctie toepassen, ik dacht 2,4% over de nieuwwaarde elk jaar. Tenzij je kilometers bijhoudt en veel meer zakelijk dan privé rijdt.

Verder wil je waarschijnlijk een goedgekeurde laadpaal zodat je de elektra kan opvoeren als kosten en je zal een paar abonnementen nodig hebben voor laadpassen.. €1500 voor de paal eenmalig en €15 per maand aan abonnement (laadpaal en passen).

Dankjewel voor de reacties, laadpaal had ik wel aan gedacht maar niet genoteerd.
Btw correctie heb ik indd geen rekening mee gehouden. Dit komt dus neer op nog 112euro extra kosten.
Gelukkig nogsteeds een erg aantrekkelijke deal.

Tim 1158389 zei:
Dankjewel voor de reacties, laadpaal had ik wel aan gedacht maar niet genoteerd.
Btw correctie heb ik indd geen rekening mee gehouden. Dit komt dus neer op nog 112euro extra kosten.
Gelukkig nogsteeds een erg aantrekkelijke deal.

Ik heb hem zelf overwogen, niet gedaan want:
1 maand wachttijd voor proefrit, vaste route met medewerker.
Zelfs voor sales waren ze uiterst moeizaam bereikbaar.
Service en afleveringen gaan vokgens diverse fora allemaal met veel chaos en geen bereikbaarheid of heldere communicatie.
Het is geen gezinswagen, sedan, laag..

Er zijn veel verhalen over slechte lak en ongespoten binnendelen. Windgeruis, e.d.

Ik vind 50k een enorm bedrag, voor de helft koop je een super-de-luxe ICE met bijvoorbeeld 2 jaar garantie van de merkdealer. Ja je hebt belastingvoordeel, maar ook laadpaalnadeel en de vraag hoe Tesla zich houdt qua service en garantie.

Ik rij te weinig om op de brandstof flink te besparen.

Terug
Bovenaan