koppeling+beurt aygo of andere auto?

@ak2, klopt natuurlijk dat er weinig over de toekomst van diesel bekend is maar de vooruitzichten zijn niet bepaald gunstig. De mrb kan nog flink verder stijgen bijv als demotivatie, zeker nu de hybrides zo langzamerhand betaalbaar beschikbaar komen. Dat maakt een (nog) hoger omslagpunt en een (nog) lagere waarde van je auto. Dat geld moet je nu uitgeven en is met een beetje pech volledig verdampt over 2-3 jaar. En was Nijmegen(?) niet bezig met een totaalverbod op diesel? Misschien nu nog niet reëel maar dat kan zomaar weer wijzigen. Diesel benadelen is hip tegenwoordig.
 
@ RWxxx

Uit Rijksoverheid.nl
Het kabinet is akkoord gegaan dat steden 2 soorten milieuzones mogen instellen. Voor diesels van 15 jaar of ouder, of voor diesels van 20 jaar of ouder, ook zijn steden verplicht om de zelfde borden te gebruiken, om milieuzones aan te geven.

Steden zoals Nijmegen mogen dus absoluut geen eigen milieuzones met afwijkende regels instellen. Dit alles om duidelijkheid te scheppen in de chaos van milieuzones. Dat betekend dat deze milieuzones alleen voor hele oude diesels gaat gelden.

Ik denk zelf dat het allemaal wel mee zal vallen. Bij auto's van rond de
€ 7.500 maakt na een aantal jaar de restwaarde ook niet veel meer uit.
Die is immers bij vrijwel alle gewone auto's na meer dan 10 jaar en meer dan 2 ton dan laag of heel laag.

Het kan ook zijn dat over een flink aantal jaar de verkoop van zowel nieuwe benzine als diesel auto's wordt verboden.

Voorlopig zal het echter niet zo'n vaart lopen.

@Autoencyclopedie bedankt.
 
Diesel aanschaf zou een optie kunnen zijn, veel auto voor weinig geld, maar helaas ook wel met hogere km standen. Daar hik ik een beetje tegenaan, maar misschien onterecht ?

Dan zou een overweging zijn een polo tdi bluemotion (welke is dan de beste. 1.2 / 1.4 ?) of een Clio dci.
Wat is de betere diesel aandrijving?
En wat is de betere auto van deze 2 ?

Zijn bij beide het interval van het vervangen distributieriem gelijk ?
 
Mcheanig zei:
Diesel aanschaf zou een optie kunnen zijn, veel auto voor weinig geld, maar helaas ook wel met hogere km standen. Daar hik ik een beetje tegenaan, maar misschien onterecht ?

Dan zou een overweging zijn een polo tdi bluemotion (welke is dan de beste. 1.2 / 1.4 ?) of een Clio dci.
Wat is de betere diesel aandrijving?
En wat is de betere auto van deze 2 ?

Zijn bij beide het interval van het vervangen distributieriem gelijk ?

Makkelijke keus: we hebben een aantal dagen een VW Polo 1.4 TDI in verband met schade gehad waar we ongeveer 200 km per dag mee hebben gereden. De motor vonden we erg rauw, lawaaiig, en niet erg soepel, de 1.2 TDI is nog erger.

We waren erg blij toen onze eigen Citroen C3 (2) 1.6 E HDI weer terug was, de motoren van PSA en de 1.5 DCI van Renault lopen zoveel soepeler en stiller. De EGR kleppen bij de 1.2 TDI en 1.4 TDI gaan relatief vaak stuk en zijn heel erg duur om te vervangen.

De 1.5 DCI was in de Renault Clio 4 zeer goed uit ontwikkeld, en is een goede, degelijke en betrouwbare motor. De Renault Clio 4 1.5 DCI is gewoon (duidelijk) betrouwbaarder dan de VW Polo 1.2 TDI en 1.4 TDI.
 
Terug
Bovenaan