Koppakking Mercedes A-klasse

andyilcap

Net ingestapt
Goedemiddag allemaal,

Ik zou graag wat advies willen krijgen over mijn A-klasse.

Korte samenvatting: het gaat over een A-klasse W176 uit 2013 met 138k op de teller. Ik heb hem in november 2020 gekocht en 3x problemen gehad met olielekkage. Eerst oliefilter vervangen, daarna vacuümpomp en nu moet blijkbaar de hele koppakking vervangen worden (kosteninschatting 2200 euro).

Ik ga volgende week naar een andere garage voor een second opinion maar als de diagnose wel klopt weet ik echt niet of ik hem laat repareren.

Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Andy

En wat denk je terug te krijgen voor de auto met een lekke koppakking?
Dus repareren of verkoop zal financieel weinig verschil maken.

Welke motor hebben we het over? Zeg maar voor de statistiek..

Voor de rest een wat onzinnige vraag, lijkt me niet iets wat een ander voor jou kan gaan beantwoorden.

A180 1.6 benzine.

Ik weet dat ik weinig keuze heb maar ik vind dit toch allemaal heel raar... ten eerste het probleem (de auto is niet heel oud) en dan het bedrag (ik weet dat de hele motor gedemonteerd moet worden maar zoveel?). MIsschien iemand met soortgelijke ervaring?

Beter zo?

Tja, ik kan me goed voorstellen dat het een vervelend dilemma is , zoiets.
Je moet gewoon de voors en tegens op een rijtje zetten en meewegen of je het een fijne auto vindt waar je nog een paar jaar in wil blijven rijden, of eigenlijk niet.
Overigens vind ik een kostenplaatje van 2200€ exorbitant voor een koppakking, vraag me echt af of er geen beunhaas te vinden is , die dat voor veel minder kan, hoewel ik ook niet weet hoe de toegankelijkheid van dat blok is.
Laatst moest ik een blik werpen onder de kap van een Renault Modus en als ik daar de koppakking zou moeten doen , zou ik me ook wel 3 keer bedenken om daar aan te beginnen.
Toen ik nog wel eens beunde , heb ik eens een koppakking van een Peugeot 206 gedaan voor 100€ netto verdienste, en dat was goede verdienste voor een uur of 3 werk.

Kees 9379262 zei:
Tja, ik kan me goed voorstellen dat het een vervelend dilemma is , zoiets.
Je moet gewoon de voors en tegens op een rijtje zetten en meewegen of je het een fijne auto vindt waar je nog een paar jaar in wil blijven rijden, of eigenlijk niet.
Overigens vind ik een kostenplaatje van 2200€ exorbitant voor een koppakking, vraag me echt af of er geen beunhaas te vinden is , die dat voor veel minder kan, hoewel ik ook niet weet hoe de toegankelijkheid van dat blok is.
Laatst moest ik een blik werpen onder de kap van een Renault Modus en als ik daar de koppakking zou moeten doen , zou ik me ook wel 3 keer bedenken om daar aan te beginnen.
Toen ik nog wel eens beunde , heb ik eens een koppakking van een Peugeot 206 gedaan voor 100€ netto verdienste, en dat was goede verdienste voor een uur of 3 werk.

Dankjewel Kees! Daarom ga ik ook naar een andere garage voor een second opinion, ik vind het bedrag ook exorbitant. Blijkbaar hebben ze ook 2 dagen nodig voor de reparatie.

Laat ze extra aandacht besteden aan de afdichting van de voordeksel cilinderkop, deze is zichtbaar achter de motorsteun en wil sporadisch lekken. Een defecte koppakking heb ik nog nooit gezien bij deze motoren.

Terug
Bovenaan