Koppakking lek of toch iets anders?

chi 3564510

Net ingestapt
de symptomen die mijn auto heeft zijn: koelleidingen te veel druk,
lucht in koelleidingen,
en een dike laag olieachtig spul in koeling rezervoar
de laatste keer dat deze auto deze symptomen had was het een leke koppaking dat was ongeveer 3 manden geleeden
dus is mijn vraag kan dit iets anders zijn?

alvast bedankt

Bij een garage kunnen ze testen of er uitlaatgas in de koelvloeistof zit. Kost een paar tientjes maar dan weet je het zeker.

Overigens balen als de koppakking weer lek zou zijn.

zijn er dingen die ik zelf kan proberen, ik zit namelijk in bosnie en de laste keer dat ik een rontje garages de sprak niemand its anders dan bosnies

Waarschijnlijk een lekke koppakking of een gescheurde cilinderkop. (of beide)
Is die cilinderkop de vorige keer wel gevlakt en afgeperst?
Zijn toen de juiste aanhaalmomenten en juiste volgorde van bouten aanhalen gebruikt bij de montage? (en indien rekbouten aanwezig zijn die wel vervangen?)

Sori for de langzame reactie, de koppakking was de laatste gedaan door een garage, de koop was weggestuurd naar een speciaal bedrijf daar hadden we een week op moeten wachten.
Toen we de bus terug kregen heb ik hem terug moeten drengen want ze hadden een paar bouten / plaatjes metal en een buisje niet teruggezet en een kabelboom verkeert gezeet en er was een nieuw olielek.
ik weet niet wat er verder verkeerd gedaan, is maar het lijkt erop dat het probleem een kleine lek net vor de water pomo. (Een test kit om te kijken of er uitlaatgassen in de koelvloestof zit heben de garages hier niet. je kunt het hier ook niet kopen)

Terug
Bovenaan