Koplampen van binnen schoonmaken?!

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum

Guest
Met de 205 heb ik de smaak goed te pakken en kleinigheidjes die ik tegen kom pak ik zo snel mogelijk aan: zo ontdekte ik dus in mijn linkerknipperlicht een barst en besloot ik een omhuizing op de sloop te halen.

a4uejm.jpg

Alleen bij het schoonmaken blijft vuil zitten helemaal onderaan: het meeste vuil heb ik opvallend eruit gekregen, en echter het lukt mij niet om het overigens vuil te vinden. Er blijkt zelfs een spinnetje naar binnen gekrompen, welke het helaas niet overleefd heeft.

Dus heeft iemand een idee hoe je het nog schoner krijgt? Of moet ik hier maar genoegen meenemen? Het plastic is namelijk nog heel en hoef het alleen te laten drogen i.v.m. vocht dat er nog in zit.

Bedankt voor de tip: chloor heb ik helaas niet in huis en heb begrepen dat het ook een heel agressief schoonmaak middel is. Dus heb de schoonmaakmiddelen uitgeprobeerd die wel in huis heb, eerst met soda en kokend water en daarna nog met soda en schoonmaak azijn aangezien dat een chemische reactie creëert. Het lijkt erop dat het enigszins geholpen, want het meeste vuil is nu gelukkig weg en er is alleen nog wat blijven zitten onderin.

eerriikk zei:
In de vaatwasser?
Probleem is eigenlijk dat je het plastic er niet af kunt halen, dat is zeg maar vastgelijmd zodat het water dicht is. Zit echter toch een ( zeer ) klein opening in waar je wel met water kunt kopen, wat ik dus ook geprobeerd heb.

Goku106 zei:
eerriikk zei:
In de vaatwasser?
Probleem is eigenlijk dat je het plastic er niet af kunt halen, dat is zeg maar vastgelijmd zodat het water dicht is. Zit echter toch een ( zeer ) klein opening in waar je wel met water kunt kopen, wat ik dus ook geprobeerd heb.

Er zit nu schimmel of alg tussen. Dit kun je oplossen met een chloorbleekloog oplossing.

Stomme vraag, maar waar koop je zoiets? PS ik stel het vervangen waarschijnlijk uit, want heb begrepen dat een barst in het plastic nog geen afkeur betekend. Zolang je verlichting maar goed werkt en zo'n barst de werking niet hindert.

Goku106 zei:
Stomme vraag, maar waar koop je zoiets? PS ik stel het vervangen waarschijnlijk uit, want heb begrepen dat een barst in het plastic nog geen afkeur betekend. Zolang je verlichting maar goed werkt en zo'n barst de werking niet hindert.

Gewoon in de supermarkt. Gele fles van dat spul dat je ook in de plee kunt doen.
Maak een oplossing van 10% en laat dat in de koplamp lopen en klost het wat hen en weer. Pas op voor je ogen.

Een bast in het plastic kun je repareren met wat lijm.

10% bleek middel en 90% water ga ik vanuit? Want je mag het absoluut niet mengen met ander spul zoals bijvoorbeeld schoonmaak azijn. Maar ik ga het eens uitproberen.

Inderdaad 10% bleek en 90% water. 20/80 zou ook kunnen.
Nee inderdaad niet mengen met azijn of zeep.

Mij is het ooit gelukt om van de koplamp van een 205 het glas te verwijderen van de reflector. Deze heb ik vervolgens na grondige reiniging met siliconenkit weer aan elkaar geplakt.

Terug
Bovenaan