Koplamp werkt niet meer

PassatCC2011

Startmotor
Hallo ik ben nieuw op dit forum en heb dringend jullie advies nodig.
Ik heb een Volkswagen Passat CC 2.0TDI uit 2011.
Vorige week had ik de h7 halogeen dimlichten vervangen door chinese xenon namaak troep lampen en na 2 dagen begon de lamp te knipperen en een paar uur later werkte het rechterdimlicht helemaal niet meer. Het standlicht en grootlicht werken wel gewoon.

Ik heb al een andere lamp geprobeerd, maar het werkt niet.
Alle zekeringen zijn goed, die heb ik allemaal doorgemeten, zowel onder de motorkap als de zekeringkast aan de bestuurskant.
Ik heb de stekker ook gemeten waar de lamp in komt en daar meet ik 0,5V terwijl ik aan de andere kant waar de lamp wel werkt gewoon 12V meet.

Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Ik krijg ook geen foutmelding op het dashboard dat de lamp niet werkt, de eerste dag nog wel en daarna niet meer.

Relais/lampsturing kapot? Voor nood kan je misschien de standverlichtingaansluiting op de dim prikken, of splitsen. Het kan zijn dat je bedrading of sturing verbrand is door kortsluiting in de xenon set.

Wel contact helemaal uitgedaan tussen alle testen?

V0RQ zei:
Relais/lampsturing kapot? Voor nood kan je misschien de standverlichtingaansluiting op de dim prikken, of splitsen. Het kan zijn dat je bedrading of sturing verbrand is door kortsluiting in de xenon set.

Wel contact helemaal uitgedaan tussen alle testen?

Ja zowel met contact uit als met contact aan.
Waar zit de regelapparaat ergens? Volgens de garage zou ook inderdaad iets in het regelapparaat verbrand zijn.
Is de relais niet voor beide lampen? Ik dacht dat enkel de zekering apart was voor beide lampen.

Ik heb even op google gekeken hoe het zat, maar je hebt het regelapparaat toch zelf ingebouwd bij montage van de xenon lampen, of de ballasten.
Deze zit normaal in de set die ik overal te koop zie staan, maar ik weet niet of dit bij die Chinese namaaktroep ook zit.
Kan ook zijn dat je de normale regeling voor de halogeen bedoelt en op alle forums die ik bekeken heb heb ik gelezen dat bij auto's uit de VAG stal (en die heb jij) de zaak opnieuw geprogrammeerd moet worden door middel van de VAGcom.
Bij meerdere heb ik zelfs gelezen dat anders 1 koplamp niet werkt zoals bij jouw ook.
Misschien is dat het euvel.

PassatCC2011 zei:
...
Waar zit de regelapparaat ergens? Volgens de garage zou ook inderdaad iets in het regelapparaat verbrand zijn.
Is de relais niet voor beide lampen? Ik dacht dat enkel de zekering apart was voor beide lampen.

Een dubbelpolig relais kan half kapot zijn.

Accupool al losgemaakt?

V0RQ zei:
PassatCC2011 zei:
...

Accupool al losgemaakt?

Wow dit heeft het probleem opgelost, lamp werkt gewoon terug!
Had ik er maar eerder aan gedacht :eek:
Bedankt! Toch nog een goedkope oplossing ;)

Verschrikkelijk ja. Helemaal als het in reflectorunits is geplaatst, lekker je medeweggebruikers verblinden...

Weet je al waardoor het is gekomen dat deze de eerste keer begonnen te knipperen? De kans lijkt mij reeel dat deze vandaag of morgen weer problemen gaat geven.

Ik zou gewoon weer fatsoenlijke halogeen lampjes er in steken. zeker als het die goedkope chinese meuk is. Want de kans is groot dat je er mee blijft klooien, straks heb je ook nog meer stuk en daarnaast verblinden veel van die lampen erg wanneer je ze in koplampbehuizing steekt die daar eigenlijk niet geschikt voor is gemaakt. (koplampen met lenzen daargelaten)

PassatCC2011 zei:
V0RQ zei:
PassatCC2011 zei:
...

Accupool al losgemaakt?

Wow dit heeft het probleem opgelost, lamp werkt gewoon terug!
Had ik er maar eerder aan gedacht :eek:
Bedankt! Toch nog een goedkope oplossing ;)

Je hebt toch wel de originele lampjes weer teruggezet? Met die Chinese meukt komt het zeker terug.

Terug
Bovenaan