koopadvies tussen audi sq5 of volvo xc40

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal!
Ik zit met een lastige keuze. Ik twijfel tussen de aankoop van een audi sq5 (bj 2014/2015) en de nieuwe volvo xc40 R-design.
het plan voor de xc-40 is om deze voor 4 jaar te leasen, dus met verzekering en belasting etc, alleen de benzine moeten we dan nog zelf betalen. kosten van de lease: +/-870 euro per maand (autowaarde van ongeveer 60.000 euro). Na deze 4 jaar eindigt het leasecontract en neemt volvo de auto terug waardoor we deze dus niet meer in bezit hebben.
Voor de audi sq5 geldt dat deze een bouwjaar uit 2014/2015 heeft met ongeveer 80.000 km op de teller.
Deze kopen we dan wel in 1x voor een prijs van ongeveer +/- 43000 euro.
Mijn liefde gaat eigenlijk uit naar de audi, maar we twijfelen doordat we niet weten hoe betrouwbaar de audi is en dus hoeveel we jaarlijks kwijt zijn aan onderhoudskosten. Dit zit bij de volvo namelijk bij de lease. de volvo heeft dus een vaste maandprijs.
heeft iemand een idee wat ongeveer de jaarlijkse onderhoudskosten van de sq5 zijn (betrouwbaarheid sq5) of welke auto een betere investering is?
Alvast bedankt! bij eventuele vragen hoor ik het wel.
mvg

Zijn 2 verschillende auto's de Q5 is ruim 1 klasse groter heb je die ruimte nodig of gaat het puur om uiterlijk? Waarom de ene kopen en de andere in lease? Zou ok een normale Q5 overwegen of wil je echt alleen een sq5? Dit is natuurlijk de sterkte en hoe sterker de auto hoe duurder onderhoud.

mijn keuze zou uit gaan naar de sq5.
let wel. die kost zeker 2x tot 3x zoveel.

ik vind zelf de vc-40 een ongemakelijke auto. redelijk groot van buiten maar achterin en koffer klein voor de buiten maten, let wel, de xc-40 is wel een stuk nieuwer en veiliger.

de sq5 blijft wel een heel bijzondere auto. twin turbo 3.0l v6 diesel. mey 313pk of 320pk. en aan de lichten een echte raket.
en verbruik zou mee vallen.
let wel het is een S model en die kosten redelijk in onderhoud.
maar ze zullen zeldzaam blijven. en hun waarde beter behouden in de jaren.

Na 4 jaar heb je even grof gezegd 40k naar Volvo lease overgemaakt en dan heb je nog niets. Na 4 jaar is die Audi, desnoods met reparaties in ieder geval nog 10k waard.
Daarbij is de Audi een klasse hoger en vergelijkbaar met een XC60. Ik zou voor de Audi gaan, geen 4 jaar ergens aan vast zitten en zeer zeker niet zoveel geld wegbrengen en met niets achterblijven. Dan kun je beter zo'n Volvo obv financial lease kopen en financieren.
Als je 50% aanbetaald, heb je een lagere mnd som en jw houdt 15k in je zak. Desnoods als reservering voor een slotsom,vwaardoor het mnd bedrag nog lager uit komt.
Kan uiteraard ook bij de Audi, welke ik mooier vind, helemaal met deze motorisering.

We wilde de volvo leasen doordat je dan een vast maandbedrag hebt. De audi is niet te kopen met een leaseplan omdat dit een occasion is. Uiterlijk is iets belangrijker dan volume omdat het grootste deel van de tijd met 2 personen wordt gereden en maar zelden met max 4 of 5.
Hartelijk dank voor de reacties in iedergeval!
Waar ik eigenlijk op doel is welke van de auto’s over 4 jaar het goedkoopste uitkomt.

De Volvo zal het goedkoopste zijn, onderhoud aan een SQ5 zal echt niet goedkoop zijn. Maar als je zo'n Audi wil dan weet je van te voren al dat dit niet goedkoop zal zijn.
Ik vind Audi helemaal niks, maar ik snap wel dat je dan voor een SQ5 zou gaan, maar de Volvo is verstandiger de Audi leuker.

Terug
Bovenaan