Koopadvies Mazda cx5 2.2d

A

Anoniem

Guest
Hallo allen,

Ik ben aan het zoeken om van mijn bmw e91 320d naar een Mazda Cx5 te gaan.
Ik ben aan het kijken naar de Mazda Cx5 2014/2015 2.2d automaat. Wat zijn van deze auto's de grote problemen?
de 2014 is dan wel met de soort facelift (lederen pookhoes). De 2015 is sowieso met facelift.

Ik heb gelezen over de motoren dat er een probleem zou zijn met de nokkenassen en met de olie die te dun zou worden door het mengen met brandstof.
Zijn deze problemen er echt veel? Zijn dit de problemen van deze modellen? Zijn er meer problemen of is dit het meest verholpen na een bepaald bouwjaar/maan?

Waarom kies ik voor een diesel?
Simpel, ik denk dat het met mijn kilometers uit kan, en in ik ben woonachtig in Duitsland, wat al heel wat wegenbelasting scheelt.
(rijd tussen de 35k en 40k km per jaar)

Ik hoor graag!
Alvast bedankt,

Raymon

Als je in Duitsland woont, is diesel al snel interessant. Jouw kilometers zijn absoluut voldoende hoog voor een diesel.

Dat 2.2 blok is volgens mij in de beginjaren wat gevoelig geweest. Ik denk dat latere jaren je meer zekerheid geven.

Een vriend van mij rijdt de Mazda 3 met de 2.2 diesel met automaat, hij is totaal niet de spreken over het verbruik zo 1 op 12/13.

Auto encyclopedie zei:
Een vriend van mij rijdt de Mazda 3 met de 2.2 diesel met automaat, hij is totaal niet de spreken over het verbruik zo 1 op 12/13.

Zie bijvoorbeeld https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/27-Mazda/1254-CX-5.html?fueltype=1&gearing=2&powerunit=2
Tussen de 5,62 en 9,57 liter per 100 km, gemiddelde 7,72 liter per 100 km, dus 1 op 13.

Is dan inderdaad een zeer onzuinige motor.
Als het verbruik in een Mazda3 al 1:13 is is dat verschrikkelijk veel, zal toch minstens 1:18 moeten kunnen zijn.
Ik zou een auto met deze motor laten staan.

Klopt het is de combi 2.2 diesel en traditionele automaat.

Qua verbruik zit je gunstiger bij een audi product met de laatste generatie multitrronic automaat voordat audi overstapte op automaten met dubbele koppeling.

Let op q5 is alleen met 4x4 met multi tronic, dus ook minder verbruik

Raymon 1649786 zei:
Hallo allen,

Ik ben aan het zoeken om van mijn bmw e91 320d naar een Mazda Cx5 te gaan.
Ik ben aan het kijken naar de Mazda Cx5 2014/2015 2.2d automaat. Wat zijn van deze auto's de grote problemen?
de 2014 is dan wel met de soort facelift (lederen pookhoes). De 2015 is sowieso met facelift.

Ik heb gelezen over de motoren dat er een probleem zou zijn met de nokkenassen en met de olie die te dun zou worden door het mengen met brandstof.
Zijn deze problemen er echt veel? Zijn dit de problemen van deze modellen? Zijn er meer problemen of is dit het meest verholpen na een bepaald bouwjaar/maan?

Waarom kies ik voor een diesel?
Simpel, ik denk dat het met mijn kilometers uit kan, en in ik ben woonachtig in Duitsland, wat al heel wat wegenbelasting scheelt.
(rijd tussen de 35k en 40k km per jaar)

Ik hoor graag!
Alvast bedankt,

Raymon

De Mazda CX5 is een erg goede auto op benzine, maar in mijn ogen niet echt op diesel.

De 2.2 diesel heeft volgens mij een niet al te sterke cilinderkop, die gaat nog wel eens kapot. En er is een terugroepactie in verband met elektronische problemen voor auto's geproduceerd tot februari 2017, ze kunnen zo maar stil vallen.

Betere opties lijken mij de 2.0 en 1.5 BlueHDI die in de Peugeot 3008, 5008, Citroen C5 Aircross, DS7 Crossback en Opel Grandland X liggen. Of neem de 1.6 DCI of 2.0 DCi die in diverse modellen van Nissan en Renault ( en 1.6 in Mercedes) liggen. Zoals de Nissan QashQai, Renault Kadjar en de zeer onderschatte maar zeer degelijke Renault Koleos 2.

Bij Nissan x-trail verdient de cvt wel aandacht.

Peugeot en citroen hebben tegenwoordig fijne automaat bakken en zuinige dieserls en Opel dus ook.

Kia sportage ook nog een idee?

Terug
Bovenaan