Koop ontbinden

Overigens ben ik nog wel benieuwd wat nou eigenlijk met samporeren wordt bedoeld. Het woord is mij niet bekend.

De Schaduw zei:
Overigens ben ik nog wel benieuwd wat nou eigenlijk met samporeren wordt bedoeld. Het woord is mij niet bekend.

Ik zie ergens iets wat op "shampoo" lijkt...
Wagen wassen misschien?

BRG zei:
De Schaduw zei:

Wagen wassen misschien?

Goeie. Er zal wellicht shamporellen bedoeld zijn. Had ik ook nog nooit van gehoord maar Google levert wel logische hits hiervoor.

Is er überhaupt een garantie schriftelijk vastgelegd of is het allemaal mondeling gegaan?
Blik, glas, banden uitsluiten lijkt mij ook niet erg professioneel voor een contract....

De Schaduw zei:
BRG zei:
De Schaduw zei:

Wagen wassen misschien?

Goeie. Er zal wellicht shamporellen bedoeld zijn. Had ik ook nog nooit van gehoord maar Google levert wel logische hits hiervoor.

Betekend het dat het oorlog is bij Loreal?

John 9401355 zei:
Is er überhaupt een garantie schriftelijk vastgelegd of is het allemaal mondeling gegaan?
Blik, glas, banden uitsluiten lijkt mij ook niet erg professioneel voor een contract....

OP zei:
In het koopcontract werden de volgende beloftes opgenomen:
- Dorpellijstten vernieuwen
- 2x APK + een volle tank
- Samporeren (?)
- Deur + spiegel nieuw maken
- Gehele auto deuk + krasvrij maken
- Nieuwe ster motorkap (Mercedes logo)
- Nieuwe deken onder de motorkap
- 4 x nieuwe banden
- Auto wordt gebracht
- Garantie 24 maanden, inclusief arbeidsloon op de gehele auto behalve banden, blik + glaswerk. Zoals gezien, bererden en akkoord bevonden.

Lijkt er wel op, al kan die toevoeging nog wel eens creatief uitgelegd worden. Hoop wel voor TS dat die juridische stappen niet nodig gaan zijn, een RB geeft niet thuis bij vage handelaartjes.

BRG zei:
Op Tweakers loopt er ook nog 1.

Daar kwam het contract trouwens ook langs, denk dat het ook een lastige word als je bij de rechter zou komen, met allemaal opgekalkte dingen. Wie zegt dat de garage dat echt geschreven heeft? Ik had hem denk ik ook nooit ondertekent zo.

UGxtJl7iFOlXNjmjFJJQTBb5.jpg

De factuur ziet er al even slecht uit als de auto.
Alleen al bij zo'n overeenkomst zou ik van de koop afzien.

Dit is geen factuur maar een overeenkomst cq offerte. Ik zie overigens maar 1 handtekening of zou de 2e onder het zwarte blok rechtsonder staan?

Het handschrift is niet erg netjes, wat het wellicht slordig maakt. Maar ik heb zelfs bij een bmw dealer gehad dat er met de hand enkele afspraken genoteerd werden. Ik denk dat dit wel vaker gebeurd op voorgedrukte overeenkomsten. Ik zie er persoonlijk dan ook geen kwaad in.
Vaak zijn dit doordrukvellen, waardoor wij pas weten of alles klopt, indien wij vel 2 te zien krijgen (die exact dezelfde gegevens bevat).
Er, vooralsnog, vanuitgaande dat het klopt, heeft ts een eerlijke weergave van de situatie uiteengezet.

BMW 530d M zei:
Dit is geen factuur maar een overeenkomst cq offerte. Ik zie overigens maar 1 handtekening of zou de 2e onder het zwarte blok rechtsonder staan?

Het handschrift is niet erg netjes, wat het wellicht slordig maakt. Maar ik heb zelfs bij een bmw dealer gehad dat er met de hand enkele afspraken genoteerd werden. Ik denk dat dit wel vaker gebeurd op voorgedrukte overeenkomsten. Ik zie er persoonlijk dan ook geen kwaad in.
Vaak zijn dit doordrukvellen, waardoor wij pas weten of alles klopt, indien wij vel 2 te zien krijgen (die exact dezelfde gegevens bevat).
Er, vooralsnog, vanuitgaande dat het klopt, heeft ts een eerlijke weergave van de situatie uiteengezet.

TS zegt dat dit het contract is.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/65557048#65557048

Inderdaad een soap. Ik hoop ook dat in tegenstelling tot veel soaps dit wel snel tot een goed einde komt

Ik zou er inderdaad wel alles op alles zetten om van deze auto af te komen, eventueel met wat duur leergeld

het is een importauto waarbij je al extra moet opletten omdat er veel mee gerommeld word, bovendien was het waarschijnlijk de goedkoopste SLK250 die werd aangeboden, zeker met die km stand verdacht goedkoop en begint grote rode vlag nr 1 al voordat je de auto uberhaupt hebt gezien. De meesten zullen al afhaken.

Dan is er geen historie bij, je hebt geen idee of deze auto 80.000 of 180.000 heeft gelopen. Je hebt ook geen idee of deze wel fatsoenlijk is onderhouden. Dan is het echt het moment waarop alle seizen fel rood staan.

Vervolgens ga je kijken; Motor is niet goed, het dak lekt, motorkap hangt er scheef in, beschadigingen, tal van andere kleine zaken. Hoeveel signalen wil je nog hebben om hier zoveel geld (want dat is het wel) aan uit te geven. Maar nee, toch laat je je verleiden door mooie praatjes van de verkoper. die nu niet heel fanatiek mee werkt om alles op te lossen.

ALs ik dat zo hoor gaat dat echt kapitalen kosten voor hem (de verkoper). Dus ook hij heeft er alle belang van om hier onderuit te komen en hem op een andere manier te verhandelen. Dus ik zou hem bellen (of langs gaan, nog beter), niet meer naïef zijn, ook niet boos worden maar gewoon zeggen dat het voor hem geen fijne situatie is en voor jou ook niet en kijken of je er samen uit kunt komen.

Want anders word dit inderdaad een soap, met nog heel veel seizoenen

Nissan GTR R34 zei:
BMW 530d M zei:

TS zegt dat dit het contract is.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/65557048#65557048

Klopt, dat bedoelde ik ook.

Terug
Bovenaan