A
Anoniem
Guest
Hallo, ik heb 3 maanden geleden een Opel Astra J 1.7 cdti uit 2012 gekocht.
Sinds ik de wagen heb zit ik met het probleem dat de koelvloeistoftemperatuur veel te hoog wordt.
Op mijn boordcomputer zie ik de digitale temperatuur.
Op de autosnelweg bedraagt die vaak 96-98°C, dit bij een normale constante snelheid van 130 km/u.
Bij stilstaan loopt dat soms op tot 105°C.
En gewoon in stad rijden zit het vaak rond de 95-96°C.
Het gebeurt wel eens dat die gewoon de hele rit op 90-91°C blijft staan, maar meestal wordt die te warm.
Het maakt niet uit of het zon of regen is, het is altijd zo, al 3 maanden lang.
Als ik uitstap wanneer die zo warm is, dan voel ik gewoon de hitte van de motor als ik naast de auto sta.
Als ik dan vervolgens de motorkap opendoe, dan slaat de hitte in mijn gezicht, ik moet hem minstens 10 minuten laten afkoelen voor ik de beschermplaat bovenop de motor eraf kan halen.
Weet iemand wat het kan zijn?
De ventilator van de motor hoor ik ook steeds draaien.
Sinds ik de wagen heb zit ik met het probleem dat de koelvloeistoftemperatuur veel te hoog wordt.
Op mijn boordcomputer zie ik de digitale temperatuur.
Op de autosnelweg bedraagt die vaak 96-98°C, dit bij een normale constante snelheid van 130 km/u.
Bij stilstaan loopt dat soms op tot 105°C.
En gewoon in stad rijden zit het vaak rond de 95-96°C.
Het gebeurt wel eens dat die gewoon de hele rit op 90-91°C blijft staan, maar meestal wordt die te warm.
Het maakt niet uit of het zon of regen is, het is altijd zo, al 3 maanden lang.
Als ik uitstap wanneer die zo warm is, dan voel ik gewoon de hitte van de motor als ik naast de auto sta.
Als ik dan vervolgens de motorkap opendoe, dan slaat de hitte in mijn gezicht, ik moet hem minstens 10 minuten laten afkoelen voor ik de beschermplaat bovenop de motor eraf kan halen.
Weet iemand wat het kan zijn?
De ventilator van de motor hoor ik ook steeds draaien.