R
Rickaa
Guest
Hoi allen,
Ik heb vorig jaar een goedkoop peugeot 206je gekocht (mijn eerste auto) en heb er tot enkele weken geleden geen problemen mee gehad (pasgeleden tevens door de apk gekomen).
Sinds een paar weken koelt mn auto echter steeds minder goed wanneer ik zachtjes rij of stil sta (met name in de file). Wanneer mijn auto ongeveer de 95 graden aantikt begint hij een ontzettend hard en raar geluid te maken (heb het nooit eerder gehoord maar ben dan ook een leek op autogebied). Het is heel moeilijk te omschrijven maar als ik een poging zou wagen zou ik het een schurend/ratelend geluid noemen. Tevens koelt mijn auto dan nauwelijks af. Vandaag stond ik iets langer dan normaal in de file waardoor de temperatuur zelfs het rood aantikte en er STOP kwam te staan (nog niet eerder gehad). Net op dat moment begon het verkeer gelukkig weer hard te rijden waardoor mijn auto in een mum van tijd weer afgekoeld was en ik hem dus niet langs de kant heb hoeven zetten.
Het ratelende geluid heeft mijn auto altijd als hij boven de ongeveer 95 graden uitkomt.
Ik heb heel lang gezocht op internet maar ik kon nergens de combinatie van het rare geluid en de snel warmer wordende motor vinden, laat staan waar het wandaan komt en wat de relatie kan zijn. Weet iemand waardoor dit kan komen? Ik ben bang dat als ik gelijk naar de garage ga ik dan heel veel geld kwijt ben en zoveel geld heb ik niet dus probeer ik het eerst hier
Alvast bedankt!
Ik heb vorig jaar een goedkoop peugeot 206je gekocht (mijn eerste auto) en heb er tot enkele weken geleden geen problemen mee gehad (pasgeleden tevens door de apk gekomen).
Sinds een paar weken koelt mn auto echter steeds minder goed wanneer ik zachtjes rij of stil sta (met name in de file). Wanneer mijn auto ongeveer de 95 graden aantikt begint hij een ontzettend hard en raar geluid te maken (heb het nooit eerder gehoord maar ben dan ook een leek op autogebied). Het is heel moeilijk te omschrijven maar als ik een poging zou wagen zou ik het een schurend/ratelend geluid noemen. Tevens koelt mijn auto dan nauwelijks af. Vandaag stond ik iets langer dan normaal in de file waardoor de temperatuur zelfs het rood aantikte en er STOP kwam te staan (nog niet eerder gehad). Net op dat moment begon het verkeer gelukkig weer hard te rijden waardoor mijn auto in een mum van tijd weer afgekoeld was en ik hem dus niet langs de kant heb hoeven zetten.
Het ratelende geluid heeft mijn auto altijd als hij boven de ongeveer 95 graden uitkomt.
Ik heb heel lang gezocht op internet maar ik kon nergens de combinatie van het rare geluid en de snel warmer wordende motor vinden, laat staan waar het wandaan komt en wat de relatie kan zijn. Weet iemand waardoor dit kan komen? Ik ben bang dat als ik gelijk naar de garage ga ik dan heel veel geld kwijt ben en zoveel geld heb ik niet dus probeer ik het eerst hier
Alvast bedankt!