Knipper geluid tempo van LED lampjes.

MildHybrid

Wegverkenner
Ik heb de (halogeen) lampjes van de richtingaanwijzers vervangen voor LED lampjes.
Het voordeel is: meer licht, geen vertragingen, zuiniger in energie en worden niet heet.
Ik heb nu geen foutmelding op het dashboard-display (omdat ze geschikt zijn voor canbus), maar het knippergeluid in het interieur is sneller dan bij halogeen.
Nou is dat niet zo erg, maar mijn vraag is of dat “knipperend geluid” toch in een langzamer tempo te maken is.

Naschrift Het knipperen zelf, gaat wel op het normale tempo.

Laatst bewerkt:
Ja door een lompe dikke weerstand ergens (overal?) erbij te prikken zodat het weer energie onzuiniger wordt. Helaas is LED en automotive nog steeds geen liefde op het eerste gezicht (ja in koplampen van €1500 of achterlichten van €500).

Even voor de geintereseerde: de lampjes zelf hebben niet zoveel met canbus te maken. Ze zitten op 'drivers' die op canbus zitten. Deze drivers kunnen meten of het bolletje wel genoeg stroom verbruikt of dat het kapot is.

Het zou kunnen dat de drivers blij zijn met 0,1Ampère stroom maar de snelheid van het knippergeluidrelais verwacht eigenlijk 0,4A en gaat te snel knipperen met 0,1A (per lampje)

Ja door een lompe dikke weerstand ergens (overal?) erbij te prikken zodat het weer energie onzuiniger wordt. Helaas is LED en automotive nog steeds geen liefde op het eerste gezicht (ja in koplampen van €1500 of achterlichten van €500).

Even voor de geintereseerde: de lampjes zelf hebben niet zoveel met canbus te maken. Ze zitten op 'drivers' die op canbus zitten. Deze drivers kunnen meten of het bolletje wel genoeg stroom verbruikt of dat het kapot is.

Het zou kunnen dat de drivers blij zijn met 0,1Ampère stroom maar de snelheid van het knippergeluidrelais verwacht eigenlijk 0,4A en gaat te snel knipperen met 0,1A (per lampje)
Klinkt aannemelijk. Had dan wel verwacht dat de drivers in het LED lampje dit zouden opvangen. Helaas is dat niet het geval.
Zou dit wel kunnen opvangen met een LED relais die het corrigeert (heb ik gehoord).

Laatst bewerkt:
En waar ga je dat regelen? Bij moderne auto’s zit dit in de BCM verwerkt. Het is lastig omdat je niet de details weet hoe de auto moet reageren, en de huidige led lampjes weet je ook te weinig. Zijn er niet mensen met soortgelijke auto’s op internet. ? Kan zomaar zijn dat je met andere led lampjes dit wel gewoon normaal werkend krijgt

Ja je kan er een ander relais inpluggen, ik heb ze zelfs gezien waarbij je de snelheid kan instellen. (vroegah ging dat met een metaaltje dat opwarmde en zo klikte, die nieuwe zullen wel volledig elektronisch zijn)

Led lampjes die geschikt zijn voor canbus hebben niks om te regelen.
Er zit gewoon een of meerder weerstanden voor de led, zodat het canbus systeem genoeg weerstand ziet dat op een gloeilamp lijkt.
Jou knipperlichtrelais verwacht een nog grotere weerstand, en klikt dus te snel.

De enige oplossing is of canbus lampjes zoeken die een hogere weerstand hebben.
Of zelf weerstanden erbij zetten of de bestaande vervangen. Of gewoon ermee leren leven als het buiten gewoon normaal knippert.

Terug
Bovenaan