Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

Ik betwijfel of het een standaardkleur is, want dan zouden er toch wel meer van zijn. Op MP zie ik in het aanbod (Golf 4, 1998-2002) maar vier auto's in deze kleur, van de ruim driehonderd. En allemaal hebben ze meegespoten stootstrips, dus ik denk dat het een metaallak is speciaal voor luxere uitvoeringen hier.

$_85.JPG

Volgens mij weet ik een standaardversie in dezelfde kleur te staan, zal 'm eens op de foto zetten. Maar goed, Pon bepaalt hier al sinds jaar en dag welke uitvoeringen, kleuren en opties wel en niet op de markt komen. Ik herinner me nog goed de VW-folders met 'deze kleur is in Nederland niet leverbaar'.

Deze kleur nog nooit gezien op een A5. Staat best mooi moet ik zeggen!

23179967461_2dcd685d92_c.jpg

En als je net denkt dat er toch goede smaak bestaat onder Audi-rijders, zag ik ineens de bovenkant...

23154454572_6b09866d49_c.jpg

En nog een andere Audi. Vroeger had ik een Siku-modelletje van de A4 in deze kleur en ik dacht altijd dat die kleur erop verzonnen was. Blijkt er toch daadwerkelijk een Audi rond te rijden in die kleur!

22776086409_6832195c04_c.jpg

Rob0032 zei:
Onwijs gaaf, zo'n A4! Ook echt een heel mooi model, maar in die kleur helemaal tof. Hier in Antwerpen staat er ook zo eentje, helaas opgetuigd (of afgetuigd?) met late S8-velgen...
Die velgen zijn volgens mij origineel.

michel1975 zei:
Rob0032 zei:
Onwijs gaaf, zo'n A4! Ook echt een heel mooi model, maar in die kleur helemaal tof. Hier in Antwerpen staat er ook zo eentje, helaas opgetuigd (of afgetuigd?) met late S8-velgen...
Die velgen zijn volgens mij origineel.

Die op de foto wel, maar die hier staat niet.

Zo een heeft Porsche Centrum Groningen ook, inderdaad sleurdoorbrekend. Mooi is het imo niet echt. Ik zou hem in ieder geval nooit zo bestellen. Lelijke velgen ook.

Om het blauwe thema voort te zetten: deze (getuige de nummerplaatcombinatie) splinternieuwe Citroën C4 Cactus in 'Blue Lagoon', die ik gisteren spotte:

4h5nir.jpg

Opvallend, zeker, maar mooi?

Escher zei:
Om het blauwe thema voort te zetten: deze (getuige de nummerplaatcombinatie) splinternieuwe Citroën C4 Cactus in 'Blue Lagoon', die ik gisteren spotte:

4h5nir.jpg

Men is al heel ver in de 'L' hoor. ;)

Rob0032 zei:
Escher zei:

4h5nir.jpg

Je hebt helemaal gelijk... Was wss even te afgeleid door de kleurtjes in dit topic om nog helder na te denken :confused:

Escher zei:
Rob0032 zei:
Escher zei:

4h5nir.jpg

Je hebt helemaal gelijk... Was wss even te afgeleid door de kleurtjes in dit topic om nog helder na te denken :confused:

Webdiv zei:
De kentekenplaat is toegekend aan een voertuig sinds17-02-2015

In BE kan je tegenwoordig dus ook aan de lettercombinatie de 'leeftijd' aflezen?

Opvallende kleur, die Cactus. Heeft wel wat .. Zou het nog zo mooi zijn als de Airbumps in dat beige (Duine heet dat volgens mij) zijn uitgevoerd?

Durashift zei:
In BE kan je tegenwoordig dus ook aan de lettercombinatie de 'leeftijd' aflezen?

Nee, het enige wat je ermee ziet is sinds wanneer de huidige eigenaar de auto heeft. In dit geval kan het bijvoorbeeld ook betekenen dat de eigenaar een (jonge) tweedehands Cactus heeft aangeschaft.

Goede link, @PM. Die kende ik nog niet. (y)

En zelfs dat is niet altijd het geval, want men kan er ook voor kiezen om een auto opnieuw in te schrijven, bijvoorbeeld als er een interessante lettercombinatie voorbij komt. Zo zijn er heel wat BMW's opnieuw ingeschreven toen de serie 1-BMW-... aan de beurt was, en vandaag of morgen zijn er vast wel wat mensen die Luc of Lucas o.i.d. heten die gaan proberen een plaat te bemachtigen die begint met 1-LUC-...

Bij de Cactus is het het mooist als zowel de 'airbumps' als de lakkleur niet te ver uit elkaar liggen (licht - donker).
Ik vind hem op zich niet erg mooi maar vooral de zwarte Cactus met donkere airbumps ziet er goed uit.
CITROEN_C4_CACTUS_NOIR_OBSIDIEN_BLACK_NOIRE_NEW.png

en beide licht, deze is ook best mooi:

citroen-c4_cactus-monospace-5p-2014-angularrear-blanc_banquise.png

Link werkt niet goed, maar er staat in Duitsland momenteel een geweldige BMW Z3 Roadster Individual 'Fidshi' te koop:

$_3.JPG

$_3.JPG

:eek: o_O

Da's toch rood en geen roze?

Mooie kleur hoor, zeker wel gewaagd in die tijd.. voor E klasse. Onderscheidend.

Maar verkopen doet het niet echt.. jammer

Edit: Begrijp uit het Teutonen topic dat jij hem gekocht hebt. (y)

Durashift zei:
Da's toch rood en geen roze?

Mooie kleur hoor, zeker wel gewaagd in die tijd.. voor E klasse. Onderscheidend.

Maar verkopen doet het niet echt.. jammer

Edit: Begrijp uit het Teutonen topic dat jij hem gekocht hebt. (y)
Leuke edit:)

Waar staat eigenlijk dat het roze moet zijn?

michel1975 zei:
(..)

Waar staat eigenlijk dat het roze moet zijn?

Euh, nergens eigenlijk.. Ik las het verkeerd.. jouw vraag slaat op de titel van dit topic.. ik dacht dat het een vervolg was op de Nissan post..

Voor een 3-serie zeker sleur-doorbrekend! Als je naar het algehele wagenpark kijkt is rood niet heel opvallend.

Voor een cabrio vind ik het ook niet zo sleurdoorbrekend. Zo'n auto mag wel een beetje opvallen.

Micha D. zei:
Voor een 3-serie zeker sleur-doorbrekend! Als je naar het algehele wagenpark kijkt is rood niet heel opvallend.
Nou een rode S bijvoorbeeld is niet echt doorsnee te noemen. Maar ik begrijp dat je hier of geel of roze moet zijn.

929V6 zei:
Voor een cabrio vind ik het ook niet zo sleurdoorbrekend. Zo'n auto mag wel een beetje opvallen.

Ik vind ook dat een cabrio een beetje mag opvallen, maar daar is echt lang niet iedereen het mee eens: https://www.autotrader.nl/auto/bmw-3-serie/carrosserie--cabriolet/?zoekopdracht=bouwjaar-van-2007-tot-2015
Is maar een sombere bedoeling. Het is dus al zo erg dat zelf auto's die een beetje mogen opvallen, in sombere kleuren worden besteld. Van de 95 modellen die nu te koop staan is er eentje rood.

michel1975 zei:
Micha D. zei:
Nou een rode S bijvoorbeeld is niet echt doorsnee te noemen. Maar ik begrijp dat je hier of geel of roze moet zijn.
Groen mocht ook. Men vond mijn C2 sleurdoorbrekend genoeg iig.:)

Ik weet dat ze theoretisch in allerlei opvallende kleuren te koop zijn. Alleen lijkt wit het meest gewaagde te zijn wat je ziet... deze viel dus meteen op

540.jpg

Klassiekerrijder zei:
Ik weet dat ze theoretisch in allerlei opvallende kleuren te koop zijn. Alleen lijkt wit het meest gewaagde te zijn wat je ziet... deze viel dus meteen op

Smurfblauwe (met ook een wit mutsje) zie ik ook regelmatig.

Terug
Bovenaan