Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

Ik hoop op dit soort rijtjes voor mijn lens

Grotefoto-IJDFLMTC.jpg

Maar de realiteit is meestal dit

Grotefoto-ED7ETXDK.jpg

:cry:

Mooie (lees: typerende) foto's. Jammer dat het in beide gevallen om weinig inspirerende modellen gaat...

Mooie verzameling inderdaad. Maar serieus, stop nou eens met die oranjegoude Astra Coupes. Daar kan m'n hart echt niet tegen!

Nja die Manta a hebben ze zo gekocht. hopelijk krijgt die ook nog een keer een origineel kleurtje

Rob0118 zei:
Mooie verzameling inderdaad. Maar serieus, stop nou eens met die oranjegoude Astra Coupes. Daar kan m'n hart echt niet tegen!

Misschien binnenkort nog zo'n Astra coupe. Ik weet dat er nog eentje hier in het dorp staat. :p

Bekende auto's, bekende locaties :)
Die Astra is van mijn buurman.

Gijs571 zei:
Rob0118 zei:

Misschien binnenkort nog zo'n Astra coupe. Ik weet dat er nog eentje hier in het dorp staat. :p

Ik ga morgen naar Zutphen en daar weet ik er ook eentje te staan. Hopelijk zie ik 'm niet, dat bespaart me weer een mentale inzinking. Wat een pracht, wat een bolide. Echt heel erg gaaf.

KP62 zei:
Bekende auto's, bekende locaties :)
Die Astra is van mijn buurman.

Ja, Harlingen is ook niet zo groot :) Achja, ik heb nog drie maanden de tijd om de bijzondere auto's in Harlingen te fotograferen, en dan ben ik daar (hopelijk) klaar. Bedoel je trouwens de coupé, of juist de groene? Die laatste heeft namelijk wel een heel opvallende kleur (y)

Wat een geinig topic, dat mijn oog hier nooit eerder op gevallen is! En dat terwijl ik zelf in een best opvallende kleur auto rondrijd. Nu, maar eigenlijk begon dat ruim tweeëneenhalf jaar geleden al.

DSC_9685_zps45972b2d.jpg

Zo zag de overheersend grijze parkeerplaats er even uit tot ik de rode verkocht. Toen ik de rode reed hoorde ik eigenlijk niemand over de kleur. Sinds de gele lijkt het ineens gespreksonderwerp #1 op verjaardagen. Of dat nou komt doordat geel een nog excentriekere kleur is dan rood of door de ook nog bijzondere carrosserievariant? Ik weet het eerlijk gezegd niet.

Wil je op verjaardagen alleen maar drinken en geen gespreksonderwerp zijn? Kies dan dus gewoon één van de vijftig tinten grijs ;)

De parkeerplaats ziet er nu tijdelijk ongeveer hetzelfde uit, daar maak ik morgen bij daglicht wel even een plaatje van.

Elco zei:
Of dat nou komt doordat geel een nog excentriekere kleur is dan rood of door de ook nog bijzondere carrosserievariant? Ik weet het eerlijk gezegd niet.

Ik weet het wel. Het is door de gele kleur. Rood is niet bijzonder (genoeg). Ik kan het weten. Ik heb twee rode auto's gehad. Daarna een paar die de sleur niet konden doorbreken en toen een gele (voor Twixin).

[size=x-small]Foto had ik al weer eens geplaatst... sorry....[/size]

Het zal inderdaad de kleur wel zijn. Men is ook niets gewend ;)

Deze combi is ook wel leuk:

DSCF2695_zpscf0c8f86.jpg

Inclusief een blauwe Aygo (y)

En een blauwe lantaarnpaal. Als dat de sleur niet doorbreekt, dan weet ik het niet meer.

Weet niet of ik deze foto's hier ooit al geplaatst had, maar de Pluriel is in héél wat leuke kleurtjes geleverd!

Bleu Belle Ile & Bleu Grand Pavois:

ob6h.jpg

Bleu Paname (iets grauwer), Bleu Grand Pavois en Orange Aérien:

Foto550-8CJZYGHI.jpg

Volgens de RDW is 'ie zwart maar dankzij de uitwisselbare panelen is 'ie roze.
Met blauw/groene velgjes eronder, helemaal goed.
Foto650-EQ4T6BMG.jpg

Brrr... Bij de RDW gaat het volgens mij om de 'vaste' carrosseriedelen bij de bepaling van de kleur. Bij de eerste Smarts is dit dus zwart of zilver.

Rob0118 zei:
Brrr... Bij de RDW gaat het volgens mij om de 'vaste' carrosseriedelen bij de bepaling van de kleur. Bij de eerste Smarts is dit dus zwart of zilver.

Klopt, bij mijn Forfour staat ook "grijs" op het kenteken, maar op de "kooi" na is alles blauw.

Dit valt ook wel lekker op:

Komt op de foto niet zo goed uit, maar ik vermoed dat het gaat om die lichtpaarse tint waarin de 500 sinds kort in leverbaar is? Valt idd op, in 'levende lijve' veel meer dan op de foto, maar wat een lelijke kleur...

Die kleur zal het inderdaad wel zijn, ik had hem nog niet eerder gezien in elk geval. Het is weer eens wat anders zal ik maar zeggen.

Ik vind het eigenlijk niet eens zo heel lelijk, en wel fris. Beter dan dat 'platte' roze van dat andere actiemodel van de 500.

Wel een gave kleur, maar jeetje zeg. Ik dacht dat Van der Aa zo goed bekend stond, maar de advertentie is werkelijk tenenkrommend. "Hier wordt ik niet alleen blij van, maar ook heel vrolijk"... En lekker belangrijk dat de vorige eigenaar in 1967 geboren is. Nee, Van der Aa is subiet van z'n voetstuk gevallen bij mij.

Mijn hemel zeg, wat een prut daar. Torenhoge prijzen voor knalgele auto's, en dan nog zeggen dat zo'n RAV4 'blitzzzzz' is... (n)

Die Captur brengt inderdaad leuke kleuren op de weg, op één grijze na heb ik ze al in alle kleuren van de regenboog gezien geloof ik.(y)

@Giletti,

Ook leuk, maar volgens mij ook wel de enige spannende kleur waarin de 308 leverbaar is.

Mooie 308.

En wat de Captur betreft, ik heb er ook al verschillende kleurcombinaties van gezien. Maar of dat ding nou zo mooi is? :rolleyes:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mercedes-benz/m785890380-mercedes-benz-190-serie-2-0-e.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
RFx14Ih7A==.jpg

iemand al langs de A2 bij breukelen gekeken???
daar staat een kleurrijke collectie auto's

Gijs571 zei:
Lupo in vrolijk kleurtje.
12590164885_ee2945625f_c.jpg
Volgens mij dezelfde kleur als waar de Ibiza 6k ook in is geleverd:
IMG_20130921_154241_zps4c7fc830.jpg

Al lijkt de Ibiza zo wat blauwer, mogelijk door meer zonlicht. Foto is uit augustus/september nl.

Leuk 205'je.

Volgens mij is die Ibiza een ander kleur blauw. Die op de foto lijkt mij iets feller.

Zoals ik al zei denk ik dat dit door het zonlicht komt. Heb wel eens een Arosa naast een Lupo zien staan en die kleur was hetzelfde, evenals wanneer ik zo'n zelfde Arosa naast een Cordoba (Ibiza-sedan) zag staan.

Ik weet het, rood is voor sommige mensen geen opvallende kleur. Maar op een aantal auto's is het zeker een bijzondere keus, omdat het gros voor iets saais en conservatiefs kiest...

Grotefoto-N6VYSAMI.jpg

Ik zag vanmorgen ook een RS5 Cabriolet in dezelfde kleur.

Ik vind de kleur wat goedkoop ogen, maar niet verkeerd staan. Wat grotere velgen eronder, beige bekleding erin en er staat een pracht van een auto. (y)

Overigens wel bijzonder om zoiets te zien inderdaad.

Terug
Bovenaan