Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

Dat groen (Vert Taiga?) is echt top op een Avantime! Rood metallic staat 'm ook erg goed .Met een beige interieur: hebben!
Dat blauw vind ik dan weer wat minder.

Als ik dan toch een Avantime mag kiezen, geef mij de aubergine kleurige uitvoering maar met beige of cognackleuring interieur.

mijn Winchester gris Peugeot is natuurlijk een grijze muis qua kleur, maar goed...

Heb wel een heerlijk jaren 80 kleurtje Solara die zijn voltooiïng nadert..gespoten is ie al, nog de deuren erin, kofferdeksel en motorkap en dan afbouwen...
sdc15971.jpg

sdc15964.jpg

Rob013 zei:
Respect voor je dat je zoiets koopt hoor, maar het is niet mijn kleur ;) Hier om de hoek staat een knalgeel exemplaar en die heeft nog wel iets, maar dit blauw.... Naja, wel top dat 'ie niet zwart of grijs is! (y)
Dank voor respect (y). Ik durf nu haast niet meer te zeggen dat onze vorige Sporting een knalgele (giallo ginestra) was ;). En dat voor zo'n ouwe vent als ik...

Renault15.17 zei:
Mooie Punto! :cool:(y)
Dank!
Samen met oranje is blauw toch wel mijn favoriet.
Eensch!
Mijn vorige auto, viel behalve door zijn vorm ook op door zijn schitterende blauwe kleedje:
Avantime02_1.jpg

Wauw. In mijn ogen de enige mooie moderne Renault. Erg jammer dat ze zo schaars zijn (gebleven) op onze wegen. Maar ja, de combinatie anders, apart of gewaagd zo je wil en Nederland gaat moeilijk samen geloof ik...

Bruin is inderdaad opnieuw in de mode... Watt dacht je van de auto van mijn ouders/gezinswagen?

lanciamussa001.jpg

lanciamussa003.jpg

lanciamussa004.jpg

lanciamussa008.jpg

Zou nog eens nieuwe foto's in de zon moeten nemen; is veel bruiner in het echt dan op deze foto. Echt pure-chocolade kleur (niet-metallic).

72grande zei:
Tja, van de vijf auto's is er maar één die voor plaatsing hier in aanmerking komt. En dat is mijn 1972 Mustang in de kleur Light Blue, door iedereen (maar niet door Ford!) hardnekkig baby blue genoemd. Een kleur die toen de auto nieuw was al heel ouderwets was, want toen waren de metallic en de felle "grabber" kleuren erg in. Deze kleur haalt ondanks de 302 V8 alle "muscle car" aspiraties uit de auto en dat bevalt mij wel :cool:

mln3.jpg

Schitterend model in een hele fraaie kleur. Mooie foto ook! (y)

Escher zei:
Bruin is inderdaad opnieuw in de mode... Watt dacht je van de auto van mijn ouders/gezinswagen?

lanciamussa008.jpg

Zou nog eens nieuwe foto's in de zon moeten nemen; is veel bruiner in het echt dan op deze foto. Echt pure-chocolade kleur (niet-metallic).
DSC00127.jpg

Frederiksen zei:
Rob013 zei:
Respect voor je dat je zoiets koopt hoor, maar het is niet mijn kleur ;) Hier om de hoek staat een knalgeel exemplaar en die heeft nog wel iets, maar dit blauw.... Naja, wel top dat 'ie niet zwart of grijs is! (y)
Dank voor respect (y). Ik durf nu haast niet meer te zeggen dat onze vorige Sporting een knalgele (giallo ginestra) was ;). En dat voor zo'n ouwe vent als ik...

Oehf... dan ben je in ieder geval wel een kleurrijke ouwe vent;) Maar het was een bewuste keuze, of had je een weddenschap verloren?

@Escher, wat een schitterende Musa! Als 'ie nou een lichtgekleurd leder interieur had, en two-tone lak dan was 'ie gewoon perfect! (y)

Als je zou gek bent van een avantime, dan moet je hem gewoon aanschaffen, zijn ze in onderhoud duur?, ja, maar zijn ze in aanschaf duur? neen!
Dat heft mekaar dan weer mooi op toch.

Rob013 zei:
Frederiksen zei:
Rob013 zei:

Oehf... dan ben je in ieder geval wel een kleurrijke ouwe vent;) Maar het was een bewuste keuze, of had je een weddenschap verloren?

@Escher, wat een schitterende Musa! Als 'ie nou een lichtgekleurd leder interieur had, en two-tone lak dan was 'ie gewoon perfect! (y)

Lichtgekleurde interieurs zijn na de facelift van 2008 niet meer te verkrijgen wegens te 'onderhoudsonvriendelijk'... Wat kan mij dat nu schelen, ik zorg wel voor m'n auto's. En toen we de auto bestelden in 2008 herinner ik me dat de two-tone combinaties niet om naar huis te schrijven waren. Nu is er wel een leuke in beige-bruin. Het kleurtje interieur is trouwens al het lichtste wat je in combinatie met deze kleur kon krijgen (je keuze van interieurkleur wordt beperkt door de keuze van de buitenkleur); noemt trouwens Tortora of tortelduif ;)

Dat is dan wel weer cool. Dat Lancia zo overtuigt is van de eigen, goede smaak dat het de koper gewoon geen keuze laat. Hoe Italiaans wil je het hebben:D

Overigens nog wel een algemeen vraagstuk. We hebben het nu over kleurrijke auto's, vooral ten opzichte van de grauwheid op straat. Maar je ziet soms exemplaren rijden.... Een beetje in de categorie 'de fabrikant wou spontaan doen en heeft een hoop potten verf gekocht, maar achteraf bleek dat geen hond erin gezien wil worden dus doen we het maar op onze basismodelletjes spuiten'. Snap je wat ik bedoel?

Paar voorbeeldjes:
0006790467.jpg

0007883043.jpg

0007756890.jpg

0008293270.jpg

Wat vinden we daar dan van? Kleurrijk is het wel, maar echt mooi wil ik het niet noemen....

Die Musa is mooi! Prachtige auto en erg jammer dat je ze niet vaker ziet.

En in zo'n gele A3 of knalblauwe Octavia wil ik best gezien worden hoor. Staat ze goed. Een Yaris vind ik, ongeacht de kleur, niks maar het geeft het straatbeeld wel lekker kleur. En die Astra is gewoon blauw, "gewoon" zoals veel Opels. :D

Rob013 zei:
Dat is dan wel weer cool. Dat Lancia zo overtuigt is van de eigen, goede smaak dat het de koper gewoon geen keuze laat. Hoe Italiaans wil je het hebben:D

Overigens nog wel een algemeen vraagstuk. We hebben het nu over kleurrijke auto's, vooral ten opzichte van de grauwheid op straat. Maar je ziet soms exemplaren rijden.... Een beetje in de categorie 'de fabrikant wou spontaan doen en heeft een hoop potten verf gekocht, maar achteraf bleek dat geen hond erin gezien wil worden dus doen we het maar op onze basismodelletjes spuiten'. Snap je wat ik bedoel?

Wat vinden we daar dan van? Kleurrijk is het wel, maar echt mooi wil ik het niet noemen....
Rob, weet je nu eigenlijk wel wat je wilt? Een donkerblauwe Croma is geen opfleuring van het straatbeeld, een donkerbruine Musa dan weer wel, oranje mag niet en de kleuren hier boven zijn wel kleurrijk, maar niet mooi.... :p Dit topic gaat toch over kleurrijke auto's en niet over persoonlijke voorkeuren?

Rob013 zei:
Frederiksen zei:
Rob013 zei:

Rob013 zei:
Oehf... dan ben je in ieder geval wel een kleurrijke ouwe vent;)
Thanks to that!:D
Rob013 zei:
Maar het was een bewuste keuze, of had je een weddenschap verloren?
Haha, nee zeer bewust; de gele kwam eigenlijk op plaats twee om eerlijk te zijn maar de sprint blue was toen niet zo snel leverbaar. Ik hou wel van (knal)kleur op een auto en dit topic vind ik dan ook erg toepasselijk.

Kleur hoort ook bij een auto.

Blauw staat op elke auto, behalve op een Nissan Bluebird.
Een Volvo 850 hoort mi. niet geel te zijn.

Hier een foto van mijn 120Y coupe tijdens het oldtimerfestival op Zandvoort in 2009. Kleurnummer 224 staat op kenteken als groen. En is dat onder een bepaalde lichtval ook. Samen met oranje en zeegroen de populairste kleur op een 120Y. Maar ook knalgroen en donkerblauw (bijna paars) zag je veel. prachtig toch! Mijn andere 120Y is wit, vind ik persoonlijk wat minder op dit type maar ik heb m zelf wat kleur gegeven door een turqoise streepje

372.jpg

au000205.jpg

Wat vinden we van dit geval? Kwam gisteren hier voorbij, combinatie lichtblauw metallic/bruin metallic. Lancia vertrouwde op de smaak van de klant, maar dit is wat op het randje.

dsc0400b.jpg

Ik kan persoonlijk wel wat geslaagdere combi's met beide kleuren bedenken, maar het is in ieder geval niet alledaags!

Hmmm... moeilijk inderdaad. Zou 'm graag in het "echt" willen zien voor een juiste afweging. Lichtval kan veel doen met deze kleurcombinatie denk ik. Toch zou ik 'm er niet om laten staan.

Dattoman zei:
Hier een foto van mijn 120Y coupe tijdens het oldtimerfestival op Zandvoort in 2009. Kleurnummer 224 staat op kenteken als groen.
Geweldige kleur, staat 'm goed! Helemaal jaren '70. Ik kan ze me nog goed herinneren en zeker in deze kleur welke toen vrij populair was, net als een grasgroene kleur. Wees er zuinig op, ze zijn vrij zeldzaam aan het worden. Geldt eigenlijk voor alle Japanners uit de jaren '60 en '70.

Inderdaad, beter dan die knalgele versies van de eerste Saab Cabrio...

Ik heb nog even een closeupje gemaakt van de Ypsilon Stevie Wonder Edition. Oordeel zelf.

dsc0546b.jpg

Die Yp is in elk geval niet grijs, zoals die Laguna en Volvo op de vorige pagina.... :rolleyes:

Met mijn vers aangeschafte 2cv Dolly hoop ik ook een bijdrage te leveren aan een vrolijker verkeersbeeld :D

Foto-KWXJWLPV.jpg

En hier die van mij momenteel:

Foto-IIQ6TEGY.jpg

Foto-CAOKMX8H.jpg

Oke het is een grijze.

Maar zijn oudere broertje is rood.
Foto-QKXPOZUQ.jpg

Foto-CXTDATA7.jpg

Diep donker rood/paars.

Foto-FEFKI6YB.jpg

Rood met zwart dak.

Foto-G3Z3P3TO.jpg

Champagne.

Foto-NIOKW3GC.jpg

Alfa rood natuurlijk.

Foto-U6LTCRPH.jpg

En weer rood wel iets donkerder.

Foto-KPPFX8UF.jpg

De kleur moge duidelijk zijn.

En als klap op de vuurpijl :)

Olijfje :LOL:
.
.
.
Foto-DWBB8KYT.jpg

De olijf groene Allegro.

Gr Roy

Klassiekerrijder zei:
Inderdaad, beter dan die knalgele versies van de eerste Saab Cabrio...

autowp.jpg

Dit is toch fantastisch? Eén van de meest gewilde SAABs, een originele Monte Carlo (editie).

(Niet te verwarren met latere bouwjaren 900 Classic in Monte Carlo geel.)

@RoyvdStad: Wat een prachtige collectie, geen auto die ik niet zou willen, maar ik ben vooral verliefd op die 164... :eek: Wauw! Ik vond het al een mooi model, maar in deze kleur en met deze velgen komt hij helemaal tot zijn recht.

Ik het een erg leuk initiatief om over dit onderwerp een topic te starten.
Het valt inderdaad op dat de meeste recente wagens een zwarte og grijze (en varianten daarop) kleur hebben.
Enkele kleurgereklateerde dingen die me opvallen:
- tot een goede 10 jaar geleden werden er nog heel wat wagens in (donker)groen en bordeaux verkocht, bij nieuwere auto's zie ik die kleur zo goed als nooit meer.
- Het valt me ook op dat, als je nog eens kleuren ziet, het dan vooral kleinere wagens zijn (A-B-C-segment). Neem nu een Audi lease A4 of vw Passat, ik denk dat die tegen de 90 procent grijs-zwart zitten.
- toen ik als kind, zo'n 15 jaar geleden, in Spanje op reis ging viel het me altijd erg op dat ongeveer de helft van het wagenpark bestond uit rood- en witkleurige auto's. Je moet maar eens oudere foto's bekijken. Ik denk dat dit trouwens voor meer Zuid-Europese landen gold. Tegenwoordig gaat het ook meer richting standaardkleuren (grijs, zwart, ...) heb ik de indruk.
- Tenslotte merk ik toch de laatste 2 à 3 jaar een tendens. Je kan er niet omheen: wit is een nieuwe modekleur. 5 jaar geleden zag je het enkele en alleen op bedrijfsauto's, maar nu wordt het toch een beetje als een chique kleur aanzien.

Dattoman zei:
Hier een foto van mijn 120Y coupe tijdens het oldtimerfestival op Zandvoort in 2009. Kleurnummer 224 staat op kenteken als groen. En is dat onder een bepaalde lichtval ook. Samen met oranje en zeegroen de populairste kleur op een 120Y. Maar ook knalgroen en donkerblauw (bijna paars) zag je veel. prachtig toch! Mijn andere 120Y is wit, vind ik persoonlijk wat minder op dit type maar ik heb m zelf wat kleur gegeven door een turqoise streepje

372.jpg

au000205.jpg
Hadden vroeger ook een 120Y 4 deurs met de zelfde wieldoppen en in het knalgroen , heb er spijtig genoeg geen foto's van
Mijn auto's zijn ook redelijk kleurrijk
2ibdv7k.jpg

tag93c.jpg

5k2ck6.jpg

jufvch.jpg

Toen ik deze (voor mij al bekende) DS afgelopen zaterdag weer zag moest ik gelijk aan dit topic denken.

Fotos-0011-5.jpg

Ja, hij is lila! :D

Jeetje, ik schrok gewoon van die DS!

Maaruh.... ik ben ongetwijfeld een ongelofelijke loser dat ik het niet weet (ik ben dan ook geen Citrofiel), maar waarom hangt die spatlap voor het achterwiel, en niet erachter?

Ze zijn niet echt opvallend gekleurd, maar ze doorbreken wel de grijs-zwarte sleur.

...die goeie tijden van vroeger, toen zwart nog bestemd was voor taxi's en lijkwagens.:)

Hey, in zo'n Lambo (maar dan met targa-dak) heb ik eens gezeten in Limburg. Exact dezelfde kleur! Stond 'm nog verdomd aardig moet ik zeggen.

Die paarse DS rijdt rondom Arnhem, is 't niet? Is ook voorzien van een houten dashboard (geen plakhout ofzo!) en een massief houten stuur!

Mooi rood is niet lelijk...
DSC05424-2.jpg

Met een bepaalde lichtinval is het bordeaux rood van mijn DS ineens heel erg opvallend...

Foto0307.jpg

Dit knalt ook wel lekker, super!

IMG_4784.jpg

Bij datzelfde (Traction)evenement waar die lila DS stond, was overigens ook een knalrode DS. Zie je ook niet vaak.

@Miel: Of hij rond Arnhem rijdt weet ik niet zeker, ik heb de ledenlijst niet bij de hand. Hm, als ik mijn andere foto's zie lijkt het inderdaad een houten stuur te zijn en dus zal het wel.

@Rob013: Dat moet jou weer opvallen, pff... :D Goede vraag, ik zou het eerlijk gezegd niet weten en kan het ook niet vinden... Wat me bij mijn BX opviel toen ik eronder stond was dat er voor het achterwiel een heel stom horizontaal randje zat waar heel veel vuil boven bleef hangen. Misschien dat de DS ook zoiets heeft en dat die spatlap is om dat af te schermen? Het is maar een idee...

MWH zei:
@Rob013: Dat moet jou weer opvallen, pff... :D Goede vraag, ik zou het eerlijk gezegd niet weten en kan het ook niet vinden... Wat me bij mijn BX opviel toen ik eronder stond was dat er voor het achterwiel een heel stom horizontaal randje zat waar heel veel vuil boven bleef hangen. Misschien dat de DS ook zoiets heeft en dat die spatlap is om dat af te schermen? Het is maar een idee...

Ja, het zou kunnen. Ik weet het niet. Andere Citrofielen die het wellicht weten?

Er komen leuke kleuren-combinaties hier voorbij.

Sorry voor deze grijs-zwarte sleur :D

Foto-6SIBO7NF.jpg

Eind jaren zeventig had Simca/Talbot de kleur jaune curry (kerriegeel), maar je kunt beter zeggen 'perzik'. Toen al een heel foute kleur, ik begreep niet wie daarvoor kon kiezen. Ook Austin had een soortgelijke perzikkleur in zijn programma.

ei8dx3.jpg

Maar vrolijk was het wel natuurlijk.

En nu hebben we als trend de matte kleuren. Zwart is daarbij veruit populair. Maar... aan die dertig jaar oude perzikkleur moest ik denken toen ik in de BMW showroom deze matte BMW M3 GTS Coupé Competition "Tiger edition" (editie speciaal voor China en Japan) zag staan. Hij komt op deze foto iets feller oranje over dan hij echt is. Zou Feuerorange II kunnen heten, maar Peche M3lba klinkt beter.

34zeky9.jpg

De kleur lijkt ook in Nederland te zijn gespot, maar ik ben niet overtuigd of het dezelfde is (dit past meer bij de naam Feuerorange II):

13z27gx.jpg

Ah, raadsel rond de matte perzikkleurige BMW al opgelost... de kleur bestaat niet, althans niet bij BMW. Men had hem voorzien van een folie, eigenlijk is de auto rood.

987r89.jpg

Wel hadden ze dat foliewerk wat netter mogen doen, want aan de ene kant kun je dus best veel rood zien, en aan de andere kant zijn er details 'weggeplakt'.

2w50d4m.jpg

Maar een Chinees die wil opvallen zal dat waarschijnlijk worst zijn.

Ik denk dat die Chinees het meer boeit dan de gemiddelde kermishouder die aan iedereen wil laten zien dat 'ie geen belasting betaalt goede zaken doet.

Wagenpark is nu redelijk saai, hiervoor had m'n moeder echter een rode Peugeot 306 Cabriolet met rood dak en een gele Yaris, zal even wat foto's van internet halen.

EDIT:
4334004163_4ee821cfc4.jpg

587497-4.jpg

Terug
Bovenaan