MBdoubleyou
Startmotor
Dat groen (Vert Taiga?) is echt top op een Avantime! Rood metallic staat 'm ook erg goed .Met een beige interieur: hebben!
Dat blauw vind ik dan weer wat minder.
Dat blauw vind ik dan weer wat minder.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dank voor respectRob013 zei:Respect voor je dat je zoiets koopt hoor, maar het is niet mijn kleurHier om de hoek staat een knalgeel exemplaar en die heeft nog wel iets, maar dit blauw.... Naja, wel top dat 'ie niet zwart of grijs is!
![]()
Renault15.17 zei:Mooie Punto!
Dank!
Samen met oranje is blauw toch wel mijn favoriet.
Eensch!
Mijn vorige auto, viel behalve door zijn vorm ook op door zijn schitterende blauwe kleedje:
![]()
Wauw. In mijn ogen de enige mooie moderne Renault. Erg jammer dat ze zo schaars zijn (gebleven) op onze wegen. Maar ja, de combinatie anders, apart of gewaagd zo je wil en Nederland gaat moeilijk samen geloof ik...
72grande zei:Tja, van de vijf auto's is er maar één die voor plaatsing hier in aanmerking komt. En dat is mijn 1972 Mustang in de kleur Light Blue, door iedereen (maar niet door Ford!) hardnekkig baby blue genoemd. Een kleur die toen de auto nieuw was al heel ouderwets was, want toen waren de metallic en de felle "grabber" kleuren erg in. Deze kleur haalt ondanks de 302 V8 alle "muscle car" aspiraties uit de auto en dat bevalt mij wel
![]()
Escher zei:Bruin is inderdaad opnieuw in de mode... Watt dacht je van de auto van mijn ouders/gezinswagen?
![]()
Zou nog eens nieuwe foto's in de zon moeten nemen; is veel bruiner in het echt dan op deze foto. Echt pure-chocolade kleur (niet-metallic).
Frederiksen zei:Dank voor respectRob013 zei:Respect voor je dat je zoiets koopt hoor, maar het is niet mijn kleurHier om de hoek staat een knalgeel exemplaar en die heeft nog wel iets, maar dit blauw.... Naja, wel top dat 'ie niet zwart of grijs is!
![]()
. Ik durf nu haast niet meer te zeggen dat onze vorige Sporting een knalgele (giallo ginestra) was
. En dat voor zo'n ouwe vent als ik...
Rob013 zei:Frederiksen zei:Dank voor respectRob013 zei:Respect voor je dat je zoiets koopt hoor, maar het is niet mijn kleurHier om de hoek staat een knalgeel exemplaar en die heeft nog wel iets, maar dit blauw.... Naja, wel top dat 'ie niet zwart of grijs is!
![]()
. Ik durf nu haast niet meer te zeggen dat onze vorige Sporting een knalgele (giallo ginestra) was
Oehf... dan ben je in ieder geval wel een kleurrijke ouwe ventMaar het was een bewuste keuze, of had je een weddenschap verloren?
@Escher, wat een schitterende Musa! Als 'ie nou een lichtgekleurd leder interieur had, en two-tone lak dan was 'ie gewoon perfect!![]()
Rob, weet je nu eigenlijk wel wat je wilt? Een donkerblauwe Croma is geen opfleuring van het straatbeeld, een donkerbruine Musa dan weer wel, oranje mag niet en de kleuren hier boven zijn wel kleurrijk, maar niet mooi....Rob013 zei:Dat is dan wel weer cool. Dat Lancia zo overtuigt is van de eigen, goede smaak dat het de koper gewoon geen keuze laat. Hoe Italiaans wil je het hebben
Overigens nog wel een algemeen vraagstuk. We hebben het nu over kleurrijke auto's, vooral ten opzichte van de grauwheid op straat. Maar je ziet soms exemplaren rijden.... Een beetje in de categorie 'de fabrikant wou spontaan doen en heeft een hoop potten verf gekocht, maar achteraf bleek dat geen hond erin gezien wil worden dus doen we het maar op onze basismodelletjes spuiten'. Snap je wat ik bedoel?
Wat vinden we daar dan van? Kleurrijk is het wel, maar echt mooi wil ik het niet noemen....
Rob013 zei:Frederiksen zei:Dank voor respectRob013 zei:Respect voor je dat je zoiets koopt hoor, maar het is niet mijn kleurHier om de hoek staat een knalgeel exemplaar en die heeft nog wel iets, maar dit blauw.... Naja, wel top dat 'ie niet zwart of grijs is!
![]()
Thanks to that!Rob013 zei:Oehf... dan ben je in ieder geval wel een kleurrijke ouwe vent![]()
Haha, nee zeer bewust; de gele kwam eigenlijk op plaats twee om eerlijk te zijn maar de sprint blue was toen niet zo snel leverbaar. Ik hou wel van (knal)kleur op een auto en dit topic vind ik dan ook erg toepasselijk.Rob013 zei:Maar het was een bewuste keuze, of had je een weddenschap verloren?
Geweldige kleur, staat 'm goed! Helemaal jaren '70. Ik kan ze me nog goed herinneren en zeker in deze kleur welke toen vrij populair was, net als een grasgroene kleur. Wees er zuinig op, ze zijn vrij zeldzaam aan het worden. Geldt eigenlijk voor alle Japanners uit de jaren '60 en '70.Dattoman zei:Hier een foto van mijn 120Y coupe tijdens het oldtimerfestival op Zandvoort in 2009. Kleurnummer 224 staat op kenteken als groen.
Klassiekerrijder zei:Inderdaad, beter dan die knalgele versies van de eerste Saab Cabrio...
Hadden vroeger ook een 120Y 4 deurs met de zelfde wieldoppen en in het knalgroen , heb er spijtig genoeg geen foto's vanDattoman zei:Hier een foto van mijn 120Y coupe tijdens het oldtimerfestival op Zandvoort in 2009. Kleurnummer 224 staat op kenteken als groen. En is dat onder een bepaalde lichtval ook. Samen met oranje en zeegroen de populairste kleur op een 120Y. Maar ook knalgroen en donkerblauw (bijna paars) zag je veel. prachtig toch! Mijn andere 120Y is wit, vind ik persoonlijk wat minder op dit type maar ik heb m zelf wat kleur gegeven door een turqoise streepje
![]()
![]()
MWH zei:@Rob013: Dat moet jou weer opvallen, pff...Goede vraag, ik zou het eerlijk gezegd niet weten en kan het ook niet vinden... Wat me bij mijn BX opviel toen ik eronder stond was dat er voor het achterwiel een heel stom horizontaal randje zat waar heel veel vuil boven bleef hangen. Misschien dat de DS ook zoiets heeft en dat die spatlap is om dat af te schermen? Het is maar een idee...