A
Anoniem
Guest
Hallo iedereen,
Ik zou graag wat advies inwinnen van jullie autokenners.
Ik ga mijn Toyota Corolla uit 1994 vaarwel zeggen (iemand nog interesse, eventueel voor onderdelen ;-)? ).
Sinds maart werk ik in het veld, waarbij ik soms op modder- en zandpaden moet rijden.
Hoewel mijn Corolla veel trekt, is de lage wegligging zeer nadelig, zeker als er al sporen door een voorganger getrokken zijn *schraap schraap*.
Ik ben al enige tijd online naar tweedehandsjes aan het kijken.
Maar de prijzen schieten nu langzaam (vanwege corona?) de pan uit, dus ik wil er echt wat vaart achter zetten.
Ik ben niet op zoek naar een grote zware zuipbak, wat de meeste auto's wel zijn voor 2016 (dus al helemaal een 4x4).
Wie kan mij adviseren voor een auto die aan mijn wensen voldoet?
* Kleine auto met enigszins laadruimte -> groter dan een Toyota Aygo, kleiner dan een stationwagen
* Zuiniger dan mijn huidige auto, dus < 8l/100 km
* Hoge wegligging
* Geen zwaar model, liefst niet zwaarder dan 1100 kg, gezien mrb snel oploopt.
* Benzine, ik rijd te weinig, denk max 10.000 km per jaar (en mrb loopt ook erg op voor diesel)
* Liefst 4x4, voor het betere werk op de stuifzanden
* Ook voor enigszins comfort snelweg, maar met max snelheid van 100km/u op veel wegen niet zo moeilijk lijkt me.
* Airco of Clima control
* 6 mnd BOVAG garantie
* liefst < 150.000 km gereden
Niet noodzakelijk, maar wel handig
* offroad en hill assist zijn een grote plus
* dakdragers zijn een plus
* achteruitrijcamera ook plus, voorkomt misschien toch een extra boompje in de kofferbak haha
Een auto die, op papier, aan al deze eisen voldoet is eigenlijk de Suzuki Ignis Allgrip.
Echter, ligt deze auto wel echt boven mijn budget.
Ik heb er een voor 13.000 euro in de buurt gevonden met <20.000 km op teller.
Wie weet kan ik iets regelen qua afbetaling, maar eigenlijk is mijn budget max 7500 euro.
Wie o wie kan mij een goede auto aanraden?
En ervaringen delen over de Suzuki Ignis Allgrip (model 2017-2018) is ook erg welkom. Wie heeft er al eens mee off-road gereden?
Thanks!
Ik zou graag wat advies inwinnen van jullie autokenners.
Ik ga mijn Toyota Corolla uit 1994 vaarwel zeggen (iemand nog interesse, eventueel voor onderdelen ;-)? ).
Sinds maart werk ik in het veld, waarbij ik soms op modder- en zandpaden moet rijden.
Hoewel mijn Corolla veel trekt, is de lage wegligging zeer nadelig, zeker als er al sporen door een voorganger getrokken zijn *schraap schraap*.
Ik ben al enige tijd online naar tweedehandsjes aan het kijken.
Maar de prijzen schieten nu langzaam (vanwege corona?) de pan uit, dus ik wil er echt wat vaart achter zetten.
Ik ben niet op zoek naar een grote zware zuipbak, wat de meeste auto's wel zijn voor 2016 (dus al helemaal een 4x4).
Wie kan mij adviseren voor een auto die aan mijn wensen voldoet?
* Kleine auto met enigszins laadruimte -> groter dan een Toyota Aygo, kleiner dan een stationwagen
* Zuiniger dan mijn huidige auto, dus < 8l/100 km
* Hoge wegligging
* Geen zwaar model, liefst niet zwaarder dan 1100 kg, gezien mrb snel oploopt.
* Benzine, ik rijd te weinig, denk max 10.000 km per jaar (en mrb loopt ook erg op voor diesel)
* Liefst 4x4, voor het betere werk op de stuifzanden
* Ook voor enigszins comfort snelweg, maar met max snelheid van 100km/u op veel wegen niet zo moeilijk lijkt me.
* Airco of Clima control
* 6 mnd BOVAG garantie
* liefst < 150.000 km gereden
Niet noodzakelijk, maar wel handig
* offroad en hill assist zijn een grote plus
* dakdragers zijn een plus
* achteruitrijcamera ook plus, voorkomt misschien toch een extra boompje in de kofferbak haha
Een auto die, op papier, aan al deze eisen voldoet is eigenlijk de Suzuki Ignis Allgrip.
Echter, ligt deze auto wel echt boven mijn budget.
Ik heb er een voor 13.000 euro in de buurt gevonden met <20.000 km op teller.
Wie weet kan ik iets regelen qua afbetaling, maar eigenlijk is mijn budget max 7500 euro.
Wie o wie kan mij een goede auto aanraden?
En ervaringen delen over de Suzuki Ignis Allgrip (model 2017-2018) is ook erg welkom. Wie heeft er al eens mee off-road gereden?
Thanks!