Klapkoplampen voordat het te laat is.

Carkiller

Asfaltkampioen
Ik zoek er zo nu en dan naar, eigenlijk wil ik een keer een auto met klapkoplampen bezitten nu ze er nog zijn.
Mazda MX-5 NA ligt het meest voor de hand, meteen een cabrio ook.

Deze 323 kwam ik tegen, leuk maar nogal aan de prijs.

mazda-323-1-6i-f-glx-automaat-nap-nl-apk-2025.jpg

Automaat vind ik best, al had dat niet gehoeven.

Prelude met klapkoplampen heeft me een iets te hoog Bassie & Adriaan gehalte, dus die valt af. Celica duur, alleen de goede exemplaren zijn er blijkbaar nog. MR2 eerste type idem. Zie ik nog wat over het hoofd, zijn er nog meer?
Was er niet een Amerikaanse auto die leek op een MR2 met klapkoplampen?

Advies is welkom.

Collega heeft een garage voor 3 auto's, eentje gaat in de verkoop. Dus hopelijk wel...
En gebruiken voor de lol, zal hem niet voor woon-werk verkeer inzetten.

Ik heb een 924 gehad, ook leuk.
Een MX-5 is te duur.
Een 323F niet heel bijzonder.
Ik zou dus even niet weten wat je zou moeten kopen. Ik denk dat de zoektocht het leukst is :)

Als je iets aparts wilt is een Ford Probe, Mitsubishi Eclipse (soms staat er ook weleens een identieke Plymouth Laser of Eagle Talon te koop) of Mercury Capri wellicht wat. Of een beetje out of the box: Chrysler LeBaron. Het is wel allemaal wat dungezaaid.

RX-7 FB ga je niet betaalbaar in goede staat vinden.

Wel erg roestgevoelig (net als de Integra), maar dit is een redelijk net exemplaar.

Deze Celica is duurder maar lijkt me een betere koop dan die Mazda.

Of doe eens gek:

Ik dacht laat ik eens op de Dodge Daytona zoeken, die zijn er vast nog wel voor een prikkie. Mooi niet dus:
o_O

1.7 beter of advertentie klopt niet?
Ik denk dat de advertentie niet klopt. Of in elk geval dat gegeven niet.

Wel een van de slapste carrosserieën aller tijden.

Ik dacht laat ik eens op de Dodge Daytona zoeken, die zijn er vast nog wel voor een prikkie. Mooi niet dus:
o_O

Ik denk dat de advertentie niet klopt. Of in elk geval dat gegeven niet.

Wel een van de slapste carrosserieën aller tijden.
Ik zou ze beide niet aan durven...:oops:

af62f4bc-28ba-4b92-803c-e1c1a7085437.jpg

Ik had ooit deze gekocht samen met mijn neef, enige mankement was dat ie een nieuwe startmotor nodig had. Stond op naam van Neef dus niet van mij, na vervangen startmotor ook nog amper gezien. Was 2.0 GTI en kostte toen geen drol, 2000 Euro als ik het goed onthouden heb...

En nooit de lampen gebruikt...

TR7? ik zie ze nooit meer maar er staan er nog best wat te koop. Geen idee hoe roestgevoelig ze zijn.

Mazda 323F!
Mijn eerste eigen autootje! Reed heel erg fijn en scheelde nooit wat aan. Had die hufter met zijn 10-tonner beter uit zijn doppen gekeken, reed hij waarschijnlijk nog rond...

Leuk, maar iets te ambitieus vrees ik.:oops:
Ach, als je een garage over hebt, en hij is voor de hobby, kom op zeg. :p

Nee dat snap ik natuurlijk ook wel.
Maar het is wel een van de goedkopere "echte" sportwagens die je kan krijgen. Met klaplampen! (en een ronkende v8)
En ik denk wel dat zo'n ding ook alleen maar meer waard word. Een auto moet ook niet echt een investering worden vind ik, dat moet rollen. Maar dan nog, een 323 (ik zeg maar iets) zal alleen maar in waarde afnemen.

Als hij zo snel weg is staat hij binnenkort vast wel weer te koop. Voor het driedubbele, dat dan wel.

Ik ga de zoektocht staken, iedereen bedankt voor de hulp.
Heb besloten de Yaris te koop te gaan zetten, ga waarschijnlijk een Suzuki Baleno 1.0 turbo rijden.
Kan de Alto ook weg, gewoon weer 2 auto's.
Dat de Subaru veel stil staat boeit me niet, staat toch in de garage. Maar nu staat de Yaris ook te veel stil, wordt ie ook niet beter van.
Yaris heeft een verbruik van 1:11 op mijn woon/werk ritten en dat vind ik ook wel een minpunt.

Dus gewoon weer naar 1 zuinige auto met beetje ruimte en 5 deuren.

Ga voor de MX5 - NA.
Ja, een goed exemplaar is duur, maar wat maakt dat uit: ze worden steeds meer waard, dus je krijgt je geld weer terug bij de verkoop. Mocht er wat stuk gaat: onderdelen zijn prima te betalen.

En anders een Pontiac Firebird (doe eens gek), bekend geworden van KITT, The Night Rider.

Was dat geen Trans-Am? Maar dank je voor de leuke suggesties, helaas geen klaplampen voor mij meer wegens andere plannen.

Terug
Bovenaan