Klachtafhandeling Peugeot 3008 gt-line 165 pk

Cornelis1953

Net ingestapt
Helaas (voor mij) een kritische noot over deze in algemene zin goed beoordeelde SUV. Altijd duits gereden maar vorig jaar gekozen voor Peugeot 3008 1.6 gt-line benzine met 165 pk. Luxe uitrusting. Kennelijk voor velen de auto van het jaar (2017) maar niet voor mij. De auto heeft een irritante trilling feitelijk bij alle snelheden maar het meest merkbaar bij constante snelheden op de snelweg. Probleem aangekaart bij dealer en Peugeot Nederland. Dealer heeft bandenwissel uitgeprobeerd, zonder succes. Het probleem wordt nu door Peugeot Nederland afgedaan als producht gerelateerd, ondanks dat er al meer meldingen van zijn binnengekomen. Dus met andere woorden wen er maar aan. Vreemd en feitelijk ongepast om zo met een serieuze klacht om te gaan. Ik ben zeker niet van plan het hierbij te laten. Graag zou ik wat feetback krijgen. Weet overigens niet of ik hiervoor op de goede site zit. Heeft iemand anders mogelijk ook deze of een andere negatieve ervaring? Zijn er nog tips wat te doen in deze situatie?
 
Feetback heb ik niet maar ik vraag mij nu echt af of je wel een goede proefrit hebt gemaakt.
Dit had je toch kunnen voorkomen ?
 
Erik64 zei:
Feetback heb ik niet maar ik vraag mij nu echt af of je wel een goede proefrit hebt gemaakt.
Dit had je toch kunnen voorkomen ?
Als je een prima proefrit maakt in een demo-auto, maar een probleem hebt in de uiteindelijk afgeleverde nieuwe auto gaat je verhaal niet op.
@Topicstarter: nieuw (wat ik denk) of gebruikt gekocht?
 
Vraag een second opinion aan bij een andere Peugeot dealer of ga langs een bandenbedrijf en laat hun er eens naar kijken.
 
bekend probleem dat ze bij nieuw afgeleverde auto's erg moeilijk doen over een productiefout herstellen. Zo hebben we ooit meerdere garagebezoeken gehad en uiteindelijk na een halfjaar een werkende reparatie gekregen toen er een rare "ploink" in de ophanging zat bij drempels en de oprit oprijden (dit was vanaf de eerste keer de oprit oprijden trouwens al het geval).
Na het vervangen van de schokdemper was dat toen opgelost. Maar het heeft erg lang geduurd voordat ze uberhaupt wilden geloven dat het probleem er was, ondanks dat ze auto er meermaals voor naar de garage is geweest.
(ik zou persoonlijk nooit een peugeot kopen overigens, dit was in mijn directe kring waardoor ik er bij betrokken was)
 
Als een importeur de klacht afdoet als product gerelateerd, geeft hij dus feitelijk toe een ondeugdelijk product te hebben geleverd.

De meest voor de hand liggende oorzaken, zoals banden, ophanging, rubbers, schokdempers en aandrijfassen, moeten door de dealer onderzocht worden. Zij allen kunnen trillingen veroorzaken. Dat valt onder garantie, tenzij de auto schade heeft opgelopen, maar ook dat valt snel te zien, ook na reparatie.
Maar ik zou met de banden beginnen en de raad van Zombies opvolgen en een gespecialiseerd bandenbedrijf er naar laten kijken.

Wel de vraag of dit trillen vanaf dag 1 al het geval was of dat dit trillen er later is ingekomen en dan de vraag of je vanaf het eerste moment ook de dealer attent hebt gemaakt op dit feit, mede omdat de auto zo rond de 1 jaar oud kan zijn .
 
Ik heb precies dezelfde auto maar geen trilling hoor. Lijkt me dus geen 'producteigenschap'.
Bij welke snelheid op de snelweg ervaar je het?

Qua garantie lig ik nog met ze in de clinch over de DAB+ radio. Die stoort soms heel irritant.
 
Ik woon in Spanje. Ik heb in juni 2017 een Peugeot 3008 1600 benzine gekocht. Tot vier maal toe was mijn accu plotseling leeg. Ik rij niet bijzonder veel, ca 6000 km per jaar, vaak korte stukken, maar wel elke week ook langere stukken van 30 km. De Spaanse garage kan niets raars constateren . Zowel de accu als de dynamo zijn in orde en ze kunnen geen stroomlek constateren. Zijn er mensen die dit probleem herkennen? Zo ja is er een oplossing?
De Spaanse garage is een officiele Peugeot dealer en wilde me een nieuwe 3008 verkopen, tegen een inruilprijs van 17000€. ( totaal verreden aantal km 18000 ). Dat is 44% waardevermindering.
 
Cornelis1953 zei:
Helaas (voor mij) een kritische noot over deze in algemene zin goed beoordeelde SUV. Altijd duits gereden maar vorig jaar gekozen voor Peugeot 3008 1.6 gt-line benzine met 165 pk. Luxe uitrusting. Kennelijk voor velen de auto van het jaar (2017) maar niet voor mij. De auto heeft een irritante trilling feitelijk bij alle snelheden maar het meest merkbaar bij constante snelheden op de snelweg. Probleem aangekaart bij dealer en Peugeot Nederland. Dealer heeft bandenwissel uitgeprobeerd, zonder succes. Het probleem wordt nu door Peugeot Nederland afgedaan als producht gerelateerd, ondanks dat er al meer meldingen van zijn binnengekomen. Dus met andere woorden wen er maar aan. Vreemd en feitelijk ongepast om zo met een serieuze klacht om te gaan. Ik ben zeker niet van plan het hierbij te laten. Graag zou ik wat feetback krijgen. Weet overigens niet of ik hiervoor op de goede site zit. Heeft iemand anders mogelijk ook deze of een andere negatieve ervaring? Zijn er nog tips wat te doen in deze situatie?

Wat was die banden wissel? Banden vervangen op je eigen velgen of een complete banden/velgen set wissel?
 
Mathijs 6741618 zei:
Ik woon in Spanje. Ik heb in juni 2017 een Peugeot 3008 1600 benzine gekocht. Tot vier maal toe was mijn accu plotseling leeg. Ik rij niet bijzonder veel, ca 6000 km per jaar, vaak korte stukken, maar wel elke week ook langere stukken van 30 km. De Spaanse garage kan niets raars constateren . Zowel de accu als de dynamo zijn in orde en ze kunnen geen stroomlek constateren. Zijn er mensen die dit probleem herkennen? Zo ja is er een oplossing?
De Spaanse garage is een officiele Peugeot dealer en wilde me een nieuwe 3008 verkopen, tegen een inruilprijs van 17000€. ( totaal verreden aantal km 18000 ). Dat is 44% waardevermindering.
En daarvoor moet je een 2 jaar oud topic omhoog plaatsen?
 
Nou Mathijs, dat is een medeforummer. Die wijst je er terecht op dat je een twee jaar oud topic onnodig omhoog haalt met een ander probleem dan de topicstarter. Dit topic gaat dan ook op slot. Je eigen vraag kan je desgewenst in een eigen topic stellen. Zo voorkomen we vervuiling op het forum.

Groet,
Terence
Autoweek moderator
 
Terug
Bovenaan