Rutger DC
Asfaltkampioen
Blijkbaar ontbrak er nog een topic over de vernieuwde Kia Ray, die afgelopen augustus werd gepresenteerd. De Ray is een in 2011 gepresenteerde Mini MPV op basis van een ouder Picanto/i10-platform. Er gelden in Zuid-Korea belastingvoordelen voor auto's met een lengte van minder dan 3600 mm en dus hebben de Zuid-Koreanen een auto met maximale binnenruimte ontwikkeld. Qua concept wijkt de auto daardoor niet erg af van Japanse kei-cars of wat grotere modellen als de Suzuki Solio en Daihatsu Thor/Toyota Roomy.
De Ray heeft vooral een moderner ogend exterieur gekregen. Het interieur is nogal verouderd, al is er wel een nieuw digitaal instrumentarium. De combinatie van een 1.0 benzinemotor met 4-trapsautomaat is op zijn zachtst gezegd niet baanbrekend. De Ray is 3595 mm lang, 1700 mm breed, 1595 mm hoog en heeft een royale wielbasis van 2520 mm.
Bron: https://www.autotribune.co.kr/news/articleView.html?idxno=6829
Bron: https://chabotmagazine.com/posts/3351
Huidig model (facelift, sinds 2017):
De Ray heeft vooral een moderner ogend exterieur gekregen. Het interieur is nogal verouderd, al is er wel een nieuw digitaal instrumentarium. De combinatie van een 1.0 benzinemotor met 4-trapsautomaat is op zijn zachtst gezegd niet baanbrekend. De Ray is 3595 mm lang, 1700 mm breed, 1595 mm hoog en heeft een royale wielbasis van 2520 mm.



Bron: https://www.autotribune.co.kr/news/articleView.html?idxno=6829




Bron: https://chabotmagazine.com/posts/3351
Huidig model (facelift, sinds 2017):


