Kia Ceed

Remi 2140000

Net ingestapt
Goedendag forum gebruikers,

Een aantal vragen die ik na zoeken op Google niet heb kunnen achterhalen of niet de juiste website heb kunnen vinden.

Ik wil graag een diesel Ceed automaat aanschaffen en kijk naar het model van 2016 >>>>>

Ik heb gezocht naar de volgende modellen en weet niet precies wat het verschil is tussen de Kia ceed SW 1.6 automaat en de Sportwagon ?

Daar naast kan ik slecht vinden wat nu het verschil is tussen de Kia Cee'd - 1.6 CRDi Business GT-Line Autom en de Kia Cee'd - 1.6 CRDi GT-Line Autom

Hier op de website al de vergelijker gebruikt maar ook daar zie ik niet direct echte verschillen.

Hoe zijn de automatisch versnellingsbakken die in KIA liggen ?

de twijfel ligt op dit moment tussen een KIA Ceed en Renault Mégane Bose alleen is het aanbod voor verkoop wel erg beperkt als je graag automaat wil rijden.

alle andere tips om rekening mee te houden zijn ook van harte welkom

M.v.g Remi

Het verschil in de SW en Sportwagon is dat de Sportwagon de nieuwe generatie Ceed is, de SW is nog het vorige model.
Als alternatief een Peugeot 308 of een Opel Astra, Ford Focus? Daar staan er meer van te koop, maar wat is je budget?

Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in de ceed van 2012-2015 want deze heeft een gewone 6 traps automaat, die jij kiest heeft een automaat met dubbelle koppeling.

De 308 blue hdi is handig als je voor een mooie prijs een euro 6 wil. , deze heeft ook een 6 en later een 8 traps automaat. Is zuiniger dan de auto's die jij zoekt en heeft wel veel koppel voor een spaardiesel.

Ook leuk is de citroën Picasso, voor een mpv diesel ontzettend gunstig qua gewicht, en je staat altijd droog bij laden en lossen.

Waarom ik kijk naar de KIA is dat dit toch een hele afgewerkte auto met best veel opties.
Ik rij voornamelijk snelweg 95 procent van de tijd en soms een klein beetje file.
Mijn budget ligt ongeveer rond 15000 euro dat is inclusief inruil.
Een citroen niet echt mijn smaak auto.
heb wel auto kennis alleen niet van automaten ik heb hiervoor altijd geschakeld gereden

Met jou budget zie ik op gaspedaal maar 1 Ceed die in aanmerking komt. Handgeschakeld kom je er 11 tegen. Nou is 1 genoeg voor dat sommige weer grappig proberen te zijn.
Dus ja je moet ergens keuzes maken.

Als ik kijk naar het aanbod op Gaspedaal in diesel station vanaf 2016 tot
€ 15.000,00 dan kom ik tegen:

12 Kia Ceed's, waarvan maar 1 een automaat.
152 Renault Mégane's ,waarvan 43 een automaat.
88 Peugeot's 308, waarvan maar 4 een automaat.
78 Ford Focus, waarvan 20 een automaat.
126 Opel Astra, waarvan maar 2 een automaat.

De Opel Astra en Renault Mégane kwamen in 2016 op de markt.

Bij de Renault Mégane heb je gewoon het meeste keus binnen het budget, en het is een hele moderne, fijne en betrouwbare auto.

Welke keus je ook maakt kijk naast automaat ook naar handgeschakeld, dan zijn er meer exemplaren die aan de eisen voldoen.

(Vanaf ongeveer half 2017 heb je het nieuwe multimediasysteem met Android auto en Apple Carplay bij de Renault Mégane .)

Inderdaad zo zat ik ook zelf te kijken de keus met automaten in Nederland is gewoon beperkt.
De Mégane zijn in keuze wel veel meer voorradig dan andere merken.

iedereen alvast bedankt voor de reactie en de informatie

Thanks

Epica zei:
Met jou budget zie ik op gaspedaal maar 1 Ceed die in aanmerking komt. Handgeschakeld kom je er 11 tegen. Nou is 1 genoeg voor dat sommige weer grappig proberen te zijn.
Dus ja je moet ergens keuzes maken.

Wie maakt er zulke grappen dan? Die ene die dan te koop staat, zal dan maar net niet je kleur zijn.

Terug
Bovenaan