Keuze leaseauto C/D segment

Irwin zei:
Yes! Proficiat ;)

Gelukkig toch de automaat!

Kost me wel wat extra eigen bijdrage per maand, maar gezien de vele aanbevelingen toch voor gekozen.

Jij vertelde over een testrit naar Baden-Baden, staat daar ergens een verslag van online?

Jeroen 4211050 zei:
Irwin zei:
Yes! Proficiat ;)

Gelukkig toch de automaat!

Kost me wel wat extra eigen bijdrage per maand, maar gezien de vele aanbevelingen toch voor gekozen.

Jij vertelde over een testrit naar Baden-Baden, staat daar ergens een verslag van online?

Ach uw eigen bijdrage kunt u weer aftrekken van uw bijtelling, of is dat tegenwoordig niet meer zo, Jeroen?
Niettemin, nogmaals proficiat met de C5 Aircross!

Wat ik me nog afvraag: als particulier heb ik in 2007 voor het laatst een auto besteld. Sindsdien schaf ik altijd voorraadwagens aan. Scheelt behoorlijk in de prijs zeker 10 à 15 % ..... Als u nu een voorraadwagen zou leasen, zou dat niet
a) ongeveer dezelfde auto opleveren?
b) voordeliger uitpakken?
c) de wachttijd aanzienlijk bekorten...
Of hoeven de NL Citroen dealers niet zonodig van hun showroommodellen af? Lijkt me eerlijk gezegd sterk.

mvrgr, m'ns

mns afd AE en D zei:
Ach uw eigen bijdrage kunt u weer aftrekken van uw bijtelling, of is dat tegenwoordig niet meer zo, Jeroen?
Niettemin, nogmaals proficiat met de C5 Aircross!

Wat ik me nog afvraag: als particulier heb ik in 2007 voor het laatst een auto besteld. Sindsdien schaf ik altijd voorraadwagens aan. Scheelt behoorlijk in de prijs zeker 10 à 15 % ..... Als u nu een voorraadwagen zou leasen, zou dat niet
a) ongeveer dezelfde auto opleveren?
b) voordeliger uitpakken?
c) de wachttijd aanzienlijk bekorten...
Of hoeven de NL Citroen dealers niet zonodig van hun showroommodellen af? Lijkt me eerlijk gezegd sterk.

mvrgr, m'ns

De eigen bijdrage wordt inderdaad fiscaal verrekend met de bijtelling. Dus pak'm'beet 40% van die eigen bijdrage wordt door de belastingdienst bijgedragen ;-)

Ten aanzien van de voorraadauto's; bij sommige merken / auto's levert dat inderdaad een voordeel op. In dit geval heb ik ook gekeken wat er aan voorraad nieuwe C5 Aircross beschikbaar was, maar dat was niets wat paste (qua wensen of aan eisen van de werkgever, zoals maximum CO2 uitstoot). De Talisman die ik bijvoorbeeld eerst in mijn shortlist had staan, was een voorraadmodel en daarom fors goedkoper dan een 'nieuwe' Talisman.

Even de plaatjes van de configuratie:

V3DImage.ashx

V3DImage.ashx

V3DImage.ashx

Ik vind het een toffe kar. Heeft deze nou die speciale magische dempers, die het hydropneumatische veercomfort van weleer terug moeten nabootsen? Schijnt best aardig te werken zeggen ze!

T.a.v. vooraadauto's: Als je een diesel moet hebben loopt het aanbod al rap terug is mijn ervaring. Die zijn hartstikke uit. Of je moet een NEDC-auto willen, die stonden lange tijd nog wel op voorraad. Maar die zullen nu wel zo'n beetje op zijn...

Gefeliciteerd, leuke auto. Alleen die tweekleurige stoelbekleding was voor mij een enorme afknapper, ik zoek zelf nog even verder naar een nieuwe lease-auto.

Niwre zei:
Gefeliciteerd, leuke auto. Alleen die tweekleurige stoelbekleding was voor mij een enorme afknapper, ik zoek zelf nog even verder naar een nieuwe lease-auto.

Dan kun je ook de lichtgrijze bekleding kiezen, daar loopt alleen een donkere band onderaan de rugleuning maar verder één kleur.
Overigens vind ik de tweekleurige bekleding juist wel even iets 'brekends' hebben.

Dat ze in de Citroen wel een goede zitpositie kan verkrijgen? Ik vind het net kerkbankjes, zo vormeloos.
Ik vind de C5 een erg hoog Duplo Lego gehalte hebben. Eigenlijk al verouderd in de folder.
Maar ja gelukkig is mijn smaak niet leidend. Allemaal dezelfde auto's worden we ook niet vrolijk van. Ik vind het wel een stap terug ten opzichte van de andere keuzes maar ja dat is jouw keuze. De 3008 vind ik er dan volwassener uitzien maar hier in huize 1975 zal niet snel weer een Peugeot komen. Nog nooit zoveel ellende met een auto gehad. Jammer want ik vind ze er wel altijd grappig/anders(positief in dit geval) uitzien. Citroen ook maar dat hele Aircross gebeuren vind ik wat over the top.

Ondanks mijn persoonlijke noot wens ik je uiteraard veel veilige kilometers toe.(y)

Gefeliciteerd met de in mijn ogen hele goede en zeer comfortabele keus, de C5 Aircross vind ik juist een bijzonder leuke auto om te zien. De techniek die o.a. in de Grandland X, 3008, 5008, zit staat goed bekend.

Terug
Bovenaan