Een update van vele dingen die ik heb gedaan dan wel heb laten doen.
Inbouw bearlock
AU
En klaar:
Audiforum poetsmeeting
Eerst inpakken, ff wennen met zo’n kofferbakje als je een A6-stortkoker gewend bent. Op naar een fantastische dag qua gezelligheid en nuttigheid!
Rondje met Monello Veloce. Spot-polijst van plekjes. Uitlaten-fetisch door VroemTFSI. Laagje Dodo Juice.
De meester aan het werk op specifieke plekjes:
De ruitenwissers kwamen er van overeind …

… VroemTFSI doet inwendige reiniging:
Coen Donkers / Audiparts Veghel en wielen, heel veel wielen
Allereerst de noodzakelijke vernieuwing van de remmelarij op vooraf gepland, later aangevuld met waslijst aan kleinigheden die ik toch wel wenste
- remschijven en blokken vóór vernieuwd
- nieuwe S4-remcovers want oude waren verbleekt
- witte lampjes gemonteerd in dagrijverlichting + mistlampen + stadslichten
- nieuw S4-logo in stuurwiel want oude was afgesleten
- aluminium schakelflippers
- multifunctie-knoppen met aluminium randen
- 12V in kofferbak dichtgezet (veertje was gaar)
- nummerbord vóór verlijmd zonder houder er achter
- zomerbanden op de tweedehands gekochte zomervelgen: Michelin Pilot Sport2 in maat 245/35R19 93Y xl.
Remmelarij
Lampjes (meteen achter roosters goed schoon kunnen maken)
Voor de geïnteresseerden:
dagrijlampen = MTEC MT-227 21W
stadlichtjes = GP Thunder 194 steeklampjes
mistlampen = GP Thunder H11 55W 7500K super white
Alles besteld via plaatselijke dealer van xenonlamp.nl
Aluminium op stuurwiel
voor:
na:
Toen langs dealer om te showen aan mijn vaste verkoper. Leuk en erg positieve reacties
Eenmaal thuis nog flink aan het poetsen geslagen op 12 wielen! De zomerwielen waren erg vies. In eentje zat flink olie-achtige aanslag. Grof geschut van optelsom wassen + Billberry + IronX + TarX + Veloce polijst deed bijna alles verdwijnen. Toen nog een keer gewassen en ten slotte flinke waxlaag er op. Banden in tire gel en de set kon worden gewisseld.
Zomerwielen identieke model als winterwielen, maar dan 1 inch groter (19 om 18). Door verschil tussen 8J et45 en 8,5J et42 staan de wielen iets verder naar buiten. Hoe klein verschil op papier ook moge zijn, het smoelt echt wel duidelijk lekkerder
Op winterwielen 18 inch:
Op zomerwielen 19 inch:
Na montage naar pompstation gereden om bandenspanning te checken. Daarna thuis de wielbouten met momentsleutel aangetrokken en de naafkapjes erop geklikt.
Samen met mijn eigen winterwielen (die ik bij wissel alleen nog maar snel had gewassen…) had ik toen acht ongepoetste winterwielen liggen. De zon scheen nog, dus lekker doorgeklust. Wassen, kleien, IronX en in de was.
Twee van de winterwielen van de S4 zijn best rot van binnen. Gedurende zomer eens verkennen wat oplappen zou kosten. Lage prioriteit, want buitenkanten netjes en in de winter zal de S4 toch vooral winterslaap genieten.
Interieur: dode koeien knuffelen
Hele lederen interieur te lijf gegaan met Colorlock cleaner, flink geborsteld. Daarna gevoed ook met Colorlock. Gestofzuigd, dashboard afgedaan.
En toen kon ik niet anders dan de auto ook even wassen, want op terugweg van de poetsmeeting regende het al een beetje dus helaas alweer vies geworden
Nu staat-ie blinkend en stralend in de garage. Eindelijk helemaal rijklaar, mijn to-do lijstje kent komende weken alleen maar RIJDEN
(en tanken…). Op naar volgend weekend