Shirohige 9590000
Net ingestapt
Heb al een tijdje last van mijn auto die hapert als ik gas wil geven (vanuit stationair). Een kleine 1/1.5 seconden vertraging waarbij de toeren eerst zakken en dan pas stijgt naar waar die hoort te gaan. Voorbeeldje: Auto draait op 900 toeren stationair, ik geef gas, toeren zakken naar 700 en stijgt dan naar 2000/3000. Merk zelf ook wel wat misfires hier en daar. Zowel bij koud- als warme motor. Hij draait stationair wel heel stabiel. Geen gekkigheid
Nu vraag ik mij dus af of het kan liggen aan het kleine filtertje/sok wat onder de brandstofpomp hangt? Deze is bij mij vrij grijs/zwart geworden.
Gaat om zo iets: https://www.all4honda.com/nl/walbro-brandstofpomp-filter-kit
Dingen wat ik al gedaan heb:
- Nieuwe brandstof filter
- Nieuwe bobines (duur geintje)
- Verse benzine (oude benzine was 1.5 jaar oud. Heb wel ongeveer een litertje laten liggen want die kreeg ik niet eruit, maar er is 10L verse benzine bijgekomen)
- Mechanische timing nagekeken. (de krukas positie sensor kan misschien niet goed staan, maar gaat dat dan zulke symptomen geven? Deze word trouwens volgende week gecontroleerd)
- Gasklep positie sensor nagekeken
- Vacuum/boost leaks nagekeken
De injectoren zijn ultrasoon gereinigd + nieuwe oringen (nog geen 3000 km oud). Bougies zijn ook geen 3000km oud (BKR7EIX). Ga van de weekend een nieuwe brandstof pomp erin zetten
EDIT: Net op mijn wideband gekeken wat mijn AFR is als ik gas geef. Deze schiet heel hard omhoog op het moment van haperen. Dus te weinig benzine en teveel lucht. Deze weekend mijn benzinepomp vervangen en kijken wat die dan doet
Nu vraag ik mij dus af of het kan liggen aan het kleine filtertje/sok wat onder de brandstofpomp hangt? Deze is bij mij vrij grijs/zwart geworden.
Gaat om zo iets: https://www.all4honda.com/nl/walbro-brandstofpomp-filter-kit
Dingen wat ik al gedaan heb:
- Nieuwe brandstof filter
- Nieuwe bobines (duur geintje)
- Verse benzine (oude benzine was 1.5 jaar oud. Heb wel ongeveer een litertje laten liggen want die kreeg ik niet eruit, maar er is 10L verse benzine bijgekomen)
- Mechanische timing nagekeken. (de krukas positie sensor kan misschien niet goed staan, maar gaat dat dan zulke symptomen geven? Deze word trouwens volgende week gecontroleerd)
- Gasklep positie sensor nagekeken
- Vacuum/boost leaks nagekeken
De injectoren zijn ultrasoon gereinigd + nieuwe oringen (nog geen 3000 km oud). Bougies zijn ook geen 3000km oud (BKR7EIX). Ga van de weekend een nieuwe brandstof pomp erin zetten
EDIT: Net op mijn wideband gekeken wat mijn AFR is als ik gas geef. Deze schiet heel hard omhoog op het moment van haperen. Dus te weinig benzine en teveel lucht. Deze weekend mijn benzinepomp vervangen en kijken wat die dan doet