kachelventilator maakt raar geluid

B Vdw

Net ingestapt
Hallo, sinds een paar weken maakt me kachelventilator raar geluid het wordt steeds erger.
Meestal alleen in het begin als ik weg rij maar sinds een paar dagen ook wanneer ik rem.
Hij wordt wel gewoon warm enz
Heb me filter vervangen en goed schoongemaakt dus daar licht het niet aan.

Heb hier een opnamen gemaakt dan krijg je een idee hoe het klinkt.

https://goo.gl/z5Yh43

Alvast bedankt
Ps is een polo uit 2006

Die loopt overduidelijk aan. Waarschijnlijk zit er iets niet zoals het hoort, want dit zijn duidelijk geen blaadjes.

Muizennest? Nootjes? Bij m'n Sebring was de motor 'gewoon' kapot, kostte een paar tientjes (nieuw) en was binnen 10 minuten te vervangen.

Nou een kachelmotor kost €95 die van mij zit airco in en kost €145 heb ik net opgezocht. En dan zit hij er nog niet eens in

Sebring via internet € 48,-, OEM leverancier... Via de dealer € 135,- Maar demonteer eerst de motor, maak 'm goed schoon, controleer op speling, kijk of je de lagers nog een drupje olie kunt geven... en probeer 'm weer!

anders zoiets? :https://www.bestpartstore.co.uk/air-conditioner/heater-blower-motor/vw/polo

Zet je airco op recirculatie, dan opent zich onder het dashboardvak een klep (iets smaller dan een brievenbus). Zet dan het contact uit, en je kan met je hand zo de troep uit de motor halen. Dunne handen is daarbij een voordeel.

Speling op die ventilatormotoren is ook heel goed mogelijk, maar kijk eerst of de motor schoon is. Wie weet valt het allemaal mee.
Als je een WD40 bus met een rietje hebt, kan je de motor tijdelijk wat stiller krijgen door het asje met iets WD40 in te spuiten. Maar dat werkt heel kort.

Heb hem gisteravond opengehaald en de lagers zijn kapot en die zit in de motor.
Deze nr stond erop a6912 hv-lhd

Nieuwe (aftermarket) kopen. Het uitbouwen is bij deze auto relatief veel werk, omdat je de motor er niet van onder uit kan halen. De motor zit bij deze auto horizontaal gemonteerd, en je moet een deel van het dashboard wegbouwen.

Daarom zou ik ook geen motor van de sloop kiezen. Dan is de kans aanwezig dat je binnen no time hetzelfde gel*l weer hebt.

Ik heb hetzelfde gehad,
interieurfilter eruit gehad, kachelventilator eruit, doorgeblazen met perslucht,
het schoepenwiel van de kachelventilator ingespoten met Dasty, daarna met schoon water afgespoeld.
Uitkijken dat de kachelventilator niet te nat wordt.

Het hele zaakje weer gemonteerd, bij een eerste controle maakt de ventilator geen afwijkend lawaai.
Nu afwachten of dit zo blijft.

Deze kachelventilator zit in een Caddy, voorzichtigheid blijft geboden, het blijft immers een Vag product.

Terug
Bovenaan