Joël D. | Alfa Romeo 155 1.7 TS '94 | BMW Z4 3.0 si Individual '08

Nee, hij mag echt weg. Tijd voor iemand anders om er van te genieten. Ik heb alleen geen zin/tijd om een advertentie te maken. :censored:

Begrjipelijk Joël. Hoewel het waarschijnlijk wel pijn doet om de auto te laten gaan is het ook zonde als hij alleen maar staat te staan, nu kan niemand er van genieten.

LtbrDvP.jpeg

Krijg nou wat! Wel een advertentie gezet op wat Alfa clubs, dus maar even afwachten. En volgende week naar EMW evenement met de Alfa!

Tof dat die weer de weg op is. Als je hem op EMWalhalla weet te verkopen is de kans wel groot dat hij naar een goed huis gaat.

MF68bIJ.jpeg

Nog weinig interesse in de Alfa. Prima, dan kan ik hem als reserve auto inzetten. Tussenlager (of cardanas, maar dat hoop ik niet) van de Z4 is defect, dus die gaat binnenkort naar de garage.

Verbaasd me wel dat de mooie alfa nog niet verkocht is. Via clubs is misschien niet altijd de beste weg. Mijn broer heeft zijn sd1 juist verkocht zonder clubs en heeft hem op grotere sites gezet met goede tekst en die was weg voor bijna drie keer de prijs die de "kenners" in de club zouden geven.

Ja, ik moet ook nog een goede advertentie maken. Of ik houd hem wel, ik heb geen idee. Heb er nu ook wel lol mee eigenlijk. Ik moet eerlijk zeggen dat er al een Bilstein B4 + Eibach veren in mijn winkelmandje staan. :ROFLMAO:

GUrOLds.jpeg

Kwam nog wel een geinig bootje tegen gisteren. Zelfde kleurcombi als mijn Alfa! Zal wel een basismodelletje zijn ook.

MF68bIJ.jpeg

Nog weinig interesse in de Alfa. Prima, dan kan ik hem als reserve auto inzetten. Tussenlager (of cardanas, maar dat hoop ik niet) van de Z4 is defect, dus die gaat binnenkort naar de garage.
die rol gordijntjes :love: Mijn moeder had dat begin 90 in haar lancia dedra, als kind vond ik de blauw fluwelen achterbank een stuk fijner dan die gladde leren benz bank,

Ja, ik moet ook nog een goede advertentie maken. Of ik houd hem wel, ik heb geen idee. Heb er nu ook wel lol mee eigenlijk. Ik moet eerlijk zeggen dat er al een Bilstein B4 + Eibach veren in mijn winkelmandje staan. :ROFLMAO:

Zou dit helpen om vaker te rijden? :p

GUrOLds.jpeg

Kwam nog wel een geinig bootje tegen gisteren. Zelfde kleurcombi als mijn Alfa! Zal wel een basismodelletje zijn ook.
Dat krijg je als je bakjes koffie verkoopt.

Nou, schiet mij maar lek. Komt de garage nu dat het door de banden komt, verder niets kunnen vinden. Nou waren die al aan de versleten kant, maar echt rijmen met de symptomen kan ik ook niet. Maar het zal me benieuwen....

Ondertussen lekker met de 155 aan het rijden. Toch nog even nieuwe draagarmen en motorsteun besteld, allebei vrij makkelijk om te vervangen en zijn de kosten ook niet. Hij bevalt me eigenlijk wel, maar mist het speciale. Misschien toch maar een 2 liter inleggen met andere nokkenas en een Eibach verlagingssetje kopen. :hmmm:

0QRBqk6.jpeg

Plaatje bij het praatje. :)

Dit is voor de Alfa. ;) De Z4 staat op een vers onderstel op kosten van de vorige eigenaar. Dat voldoet prima.

:censored:Ik weet dat een niet-eigenaar en niet-koper niets te zeggen heeft. Maar ik vind het wel jammer van de leuke basic uitvoering.

Het is passend in de tijdsgeest. Dit zag je destijds ook regelmatig onder de 155. Wel een opmerkelijke twist in het verhaal. Toch maar niet verkopen dus? ;)

Nu we toch bezig zijn, meteen nieuwe uitlaat onder de Z4!

;) Uitlaat ligt er af voor het vervangen van het tussenlager, hopelijk hierna ook af van de vibraties. Meteen ook vier nieuwe Michelins er onder laten liggen. De oude waren op na 20k km. :oops:

Ohja, hij start ook wat moeilijk. Accu is het niet, die is nieuw, ik denk dat het de startmotor is. Misschien binnenkort even preventief vervangen.

Lekker diep geluid, hopelijk resulteerd het niet in een irritant gedreun bij constante (snelweg)snelheid.

Vwb starten; hij komt amper door de compressie heen dus zal inderdaad wel de startmotor zijn als het de accu niet is.

Onderstel gaat niet door. Deel was toch niet leverbaar, en prijs was toch niet zeker. Draagarmen wel besteld, die moesten echt gebeuren.

Afgelopen maandag besloot hij wel wat te desintegreren.
51gEuwu

TkCp5I2.jpeg

Ik wist eerst niet zeker of het van de Alfa kwam of dat ik er overheen gereden was, maar na wat speuren bleek het toch van de Alfa te komen. Beugeltje van het spruitstuk. Gelukkig was de Z4 klaar, dus kom ik ze mooi wisselen afgelopen dinsdag.

Bij de Z4 zijn de banden en tussenlager vervangen en rijdt weer als een zonnetje. Ik heb hem wel gemist moet ik zeggen. Binnenkort weer even goed wassen en lekker van genieten met het mooie weer!

AP1GczNL6SudDK2QKbuLd1EXv1aXiJ2OE-r07TWWXUicgUVqMDTr2BuEJj-mtA=w1431-h1073-s-no-gm
5hCArbg.jpeg

Updatetje. ;) Niet zo veel te melden eigenlijk. Nog een weekendje met de Z4 en wat vrienden naar de Eifel geweest. Eigenlijk niet zo heel erg veel gereden, een vriend had zijn BMW 7-serie mee, dus daar hebben we lekker mee gecruisd.

AP1GczPZTpdTpX5Vp2Efdq1LPbbAQqtYYutaD0OBQhQcg-819nyFnu_rtuFOnw=w1431-h1073-s-no-gm
lZXmKEE.jpeg

AP1GczM29qRWTFHy_WPkBejjeHP8-iSpxDLggGr3OURhusBEkhOitmyjJzkAdw=w805-h1073-s-no-gm
N7HMHJI.jpeg

(Hier stond ik bijna vast :LOL:)
okONBqc.jpeg

AP1GczOUMAk_5dWDa_WbYn0e_YHsgRNiaHxqTdE1poXJBJaI0dhcKh3Qch6puw=w1431-h1073-s-no-gm

Onderdelen voor de 155 hierboven waren uiteindelijk toch niet leverbaar, dus maar geannuleerd, op de draagarmen na. Die liggen nu achterin terwijl de Alfa weer geschorst in de stalling staat. :rolleyes:

Z4 draait lekker zijn rondjes. 206.000 km inmiddels, dus 24.000 km in 1.5 jaar tijd. Nog wel wat georiënteerd naar wat anders, maar het is goed zo (zeg ik nu...).

Als eerste een stuk gereden in een 645i die een vriend van me had gekocht. Ik vond het vroeger een verschrikkelijk lelijke auto, maar hij is over de tijd naar me toe gegroeid en ik zit stiekem toch wel eens te kijken naar een mooie uitvoering. Maar nu ik er mee heb gereden heb ik hem toch weer geschrapt. Te groot, te zwaar, te lomp, compleet niet sportief of überhaupt een hint naar iets dynamisch. Op zich prima, maar niet voor mij. ;)

z7ILTNZ.jpeg

Ook nog een proefritje gemaakt in een Impreza WRX:

KP8D6dI.jpeg

Deze maakte wel hebberig, moet ik zeggen. Ik geloof niet dat hij helemaal standaard was, zeker de uitlaat niet. Maar dit is bij mij in de buurt niet zo heel handig qua opvallendheid. En ook wel een stap terug ten opzichte van de Z4. Zeker gaaf voor erbij, maar niet als daily. Wel een leuke ervaring rijker.

En ook nog even gekeken naar iets rationeels, Mini had een aardige private lease aanbieding voor een Aceman. Iets van 399 p/m voor 10.000 km per jaar voor 18 maanden. Leek me op zich geen slechte deal, meer kilometers was niet zo gek veel duurder. Maar de normale E heeft een WLTP range van 300 km en dat vind ik echt te weinig. En een SE werd me toch wel iets te prijzig: richting of over de 600 p/m, daar rijd ik liever de Z4 voor. Dus ook dat is niets geworden!

Laatst bewerkt:
Toch nog een kleine update. ;)

oFxG4zL.jpeg

De linker koplamp stoorde me al een tijdje, deze begin wat gelig en verweerd te worden. Rechts was gek genoeg wel netjes. Dus toch maar even laten polijsten. Ik wilde eigenlijk ze allebei laten doen, maar de detailer zei dat rechts prima was en hij daar niets aan ging verbeteren.

x1IVnQw.jpeg

Voor en na:
rTVmSDl.jpeg

1M5egyY.jpeg

Zijn de kleine dingen die het doen!

Kreeg van m'n vorige baas altijd de opdracht als een (klant) auto binnen kwam: Altijd de koplampen, achterlichten voorruit (ook binnenkant) en logo's / grilletje / chroomrandje even een lap langs halen. ziet de auto er gelijk weer fris uit! Dat was toen wat makkelijker ivm nog echt glas in de koplampen, maar toch. Hij had wel gelijk! Bijna alle klanten keken weer verliefd naar hun auto als ze 'm meenamen.

Ziet er weer netjes uit. Ik heb in het verleden ook eens koplampen laten polijsten. Nooit weer. Knuppel had waarschijnlijk niet afgeplakt want aan de bestuurderskant, uiteraard, zaten krassen. Dan maar zelf proberen.

Kreeg van m'n vorige baas altijd de opdracht als een (klant) auto binnen kwam: Altijd de koplampen, achterlichten voorruit (ook binnenkant) en logo's / grilletje / chroomrandje even een lap langs halen. ziet de auto er gelijk weer fris uit! Dat was toen wat makkelijker ivm nog echt glas in de koplampen, maar toch. Hij had wel gelijk! Bijna alle klanten keken weer verliefd naar hun auto als ze 'm meenamen.
Mooi dat soort dingen inderdaad. Ik ga even schaamteloos reclame maken voor Piet (https://www.pietboere-autodetailer.nl/). Ontzettend goed geholpen, eerlijk zijn over het feit dat er maar eentje gepolijst hoeft te worden, banden opgepompt (eentje was 'wat' zacht) en in het bandenzwart gezet, blaadjes weggehaald bij de ruitenwissers.
Ziet er weer netjes uit. Ik heb in het verleden ook eens koplampen laten polijsten. Nooit weer. Knuppel had waarschijnlijk niet afgeplakt want aan de bestuurderskant, uiteraard, zaten krassen. Dan maar zelf proberen.
Ik heb het bij de vorige Z4 wel eens gedaan, maar het werd toch wel vrij snel weer minder, dus vandaar nu maar uit laten besteden.

Mooi dat soort dingen inderdaad. Ik ga even schaamteloos reclame maken voor Piet (https://www.pietboere-autodetailer.nl/). Ontzettend goed geholpen, eerlijk zijn over het feit dat er maar eentje gepolijst hoeft te worden, banden opgepompt (eentje was 'wat' zacht) en in het bandenzwart gezet, blaadjes weggehaald bij de ruitenwissers.

Ik heb het bij de vorige Z4 wel eens gedaan, maar het werd toch wel vrij snel weer minder, dus vandaar nu maar uit laten besteden.
Daar knapt die echt van op. Doffe koplampen zijn echt een doorn in het oog.

Het ziet er weer netjes uit zo! Hoe is het resultaat beschermd? Dat is eigenlijk nog belangrijker dan het polijsten zelf.

Terug
Bovenaan