Joël D. | Alfa Romeo 155 1.7 TS '94 | BMW Z4 3.0 si Individual '08 - 200.000 km

Goed in de gaten houden of die te koop komt dan.. Maar als meneer inderdaad nog genoeg erbij is om even een paar keer op en neer naar Engeland te rijden.. Ik hoop eigenlijk dat hij nog lang van zijn V6 mag genieten.

Engineer2 zei:
Een vriend van mij heeft ook jarenlang een witte 155 gehad. Een 1.8 8V. Als vrij jonge auto gekocht met volgens mij zwarte bumpers. Wel een licht interieur. Dat was de tuning tijd dus het is nogal eens verbouwd. Body kit erop en een die grote achterspoiler erop van de 156 challenge. Uiteindelijk weggedaan door de roest achter het achterspatbord (bij een 155 kan je die demonteren vrij makkelijk).

Nou; ik heb even gezocht naar foto's en kwam alleen uit de nadagen iets tegen zo snel. Ik weet in ieder geval wat jouw mening erover is..
Joël D. zei:
Spookjeopveldje1FSR2005.jpg

Assen063.jpg

Gelukkig is hij gedemonteerd......
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?14,3845959,page=41

NH-Rit63.jpg

SS09.jpg

En dit was de opvolger. Ook aan de roest ten onder gegaan

Eerlijk gezegd kijk ik er nu wel anders tegen aan dan vroeger. Hijzelf ook wel trouwens. Maar op een gegeven moment ging het mij ook wel wat verder dan ik mooi vond. Maar dankzij die 155 en alle andere Alfa's erna, en de bijbehorende evenementen, ben ik wel Alfist geworden. Na een 156 GTA Sportwagen is er sinds kort een Mito JTDm gekomen. En die hebben we tijdens een puzzelrit niet al te lang geleden zijn off-road debuut gegeven.

Ohja, dat ding.... Die blauwe is wel fraai. (y)

EDIT: Wel grappig, op het Alfaclub forum begon iemand over de witte 155 van zijn moeder:

sudman1500 post_id=965909 time=1531912638 user_id=294 zei:
Leuk!! :thumbs:

Mijn moeder had in 1994 exact de linker versie met die wielen (1.8 TS, JB-VG-20)) . De verkoper wilde haar de auto eigenlijk niet in wit verkopen omdat hij dacht dat hij hem bij latere inruil niet meer kon verkopen ( toen gold nog "met een witte blijf je zitten" in de branche). Zij heeft het toch gedaan en de auto werd toen nieuw via dealer uit Limburg aan Heida in Bennekom uitgeleverd. Mijn moeder wilde hem omdat zij de DTM auto die in het wit meededen (oa Engstler team) zo gaaf vond :thumbs: In die tijd al echt een zeldzame verschijning terwijl er toen in het straatbeeld echt veel 155 rondreden . Later ben ik haar auto zwaar gespoilerd bij meerdere SSAR nog wel tegengekomen

Koesteren die mooie 155!!

Is dezelfde auto. :LOL:

Ja dat is een leuk verhaal he. Ik weet dat hij al in contact was met ze indertijd. En dat verhaal over wit is me ook bekend. Er zijn echt maar een handvol 155's geleverd in het wit terwijl het een mooie kleur is. Van de 164 hetzelfde. Voor zover ik weet is er nog een in Nederland welke kort geleden in de kelder van een voormalig garagebedrijf is gevonden. Een 1990, helemaal kaal maar wel V6 en op LPG. In 1990 in de lease gekomen en toen in 1994 na de leasetermijn weggezet. Wat staat dat wit hem dan goed. Ik heb helaas geen foto hoe het er nu bij staat maar...
360.jpg

360.jpg

Leuk die duo-foto van de 155.

Ik bedacht me bij het zien dat ik je nog altijd deze foto schuldig ben:

Ook een 1994 1.7 met zwarte bumpers.

Die witte 164 stond ook op Viva Italia trouwens, nog erg netjes:

Witte 164 met zwarte bumpers is inderdaad heel fraai. (y) Staat nu in Zwitserland eentje met witte bumpers, maar dat is niet fraai:

$_20.jpg

Leuk spot Peter! Leuk kleurtje. (y)

Net een winterbarrel gekocht zodat ik de 155 een beetje kan ontzien.

ZCTImhE.jpg

Het is een 147 1.6 16v van 2001 met 135.000 km gelopen. Gewoon de basisversie, met wieldoppen, stoffen interieur en een plastic stuurtje. Maar wel elektrische ramen voor, airco en elektrische bedienbare spiegels. Bandjes zijn wel op, dus ga meteen maar op zoek naar een setje lichtmetaal met goede banden. :)

Niet gek hoor! En onderdelen zijn wel goedkoop te vinden, zelfs een setje beige leder. Hint hint :)

Fijne auto zo'n 147 (y)
Veel in gereden toen ze nog nieuw waren, kreeg altijd eentje mee als mijn 156 bij de dealer was voor onderhoud.
Dit zou ik zeer zeker geen winter barrel noemen, ziet er nog netjes uit.

Echt typisch zo'n model die ongezien langzaam uit het verkeersbeeld verdwijnt en je dan ineens soms denkt: "Goh, wat zie je toch eigenlijk nog maar weinig Alfa 147's rijden." Hoe is de kwaliteit van deze Alfa? Ik vind de kleur wel mooi staan, hopelijk houdt die het goed vol deze winter!

Hey tof man zo'n 147! Heb ik ook nog even overwogen, maar weinig nette exemplaren hier in Finland. Eigenlijk vind ik 'm wel iets hebben op de wieldoppen, heb je nog meer foto's?

Bedankt. (y) Op wieldoppen ziet hij er inderdaad niet verkeerd uit, ik denk dat ik hem gewoon zo laat. Interieur ook. Ik ga het een beetje 'low budget' doen. Ik moet nog wel even uitzoeken of de distributie is gedaan, anders zelf even doen, zijn ook de kosten niet. ;)

Ik zal morgen nog wat foto's maken.

Mooie aankoop die 147. Modern voor jouw doen? Met dat 156 onderstel en een lichte motor een geweldige wegligging zonder dat het zo'n verlaagde stuiterbak wordt.
Kijk even en behandel desnoods de bumpersteunen voor (aan de zijkanten) tegen roest. Die zitten verstopt achter de bodemplaat en wielkastbekleding. De auto kan ook aardig zonder ze trouwens. Verder de links achter passagier voetenruimte even onder de auto bekijken. Als de airco wateraflaat lek gaat verzamelt het daar en na jaren wil het dan wel doorroesten. Rondom de veerpoten voor wil heeeel soms ook nog wel voorkomen. Meer slechte plekjes tref je gelukkig nooit. Wat dat betreft qua roest voor een auto uit die tijd gewoon heel goed. Andere merken hadden ook meestal die plekjes wel.

Bedankt. (y) Modern valt wel mee, kan gewoon geen fatsoenlijke auto's betalen. ;)

Bedankt voor je opmerkingen! Ik zal ze binnenkort even bekijken.

Nog geen foto's gemaakt, daar is het niet echt het weer voor.

Helaas wel ontdekt dat het carter lek is, na 5 min. lag er al een heel plasje olie onder de auto. Die moet dus vervangen worden. Beetje een tegenvaller, maar hoort ook een beetje bij auto's van dit budget, helaas. Voorlopig dus maar even in de garage gezet met een opvangbak eronder. Verder ben ik ook op zoek naar een nieuw setje velgen, want de huidige banden zijn echt op.

Verder wel nuttig bezig geweest, ook de 147 heeft last van sticky plastic. In mijn geval de deurschakelaars:

bJIXNZZ.jpg

Rechts hoe het er uit zag, links het resultaat na een goede schoonmaaksessie.

Verder was het vakje/bekerhouder in het dashboard vastgemaakt, die ging namelijk telkens weer open:

Imk3Nm0.jpg

Dus op de sloop maar een werkende gehaald:

ofrHA8o.jpg

Ja, met goede icoontjes op de lijst. ;)

Tnx. (y)

N2nFxqB.jpg

Net lichtmetaal met winterbanden opgehaald. Kunnen die lelijke wieldoppen er ook onder vandaan.

Zo, ook de andere D. is al aan de nieuwe auto :D(y) Mooie aankoop; ik ben benieuwd hoe de auto vast stapje bij beetje steeds iets mooier wordt gemaakt.

Zo Joël, dat is een mooi exemplaar. Ik zou me wel raad weten qua looks, Barri gaf namelijk al een goede voorzet, haha. Beetje jammer dat het dan niet meer budget blijft. :p

Nou kerel, dat zou ik geen barrel noemen hoor, blijft een fraai model, de 147.

Hoe verhoudt de 1.6 16v twin spark zich tot de goed old 8v 1.7?

Ik heb er nog niet zo veel mee gereden, eerst de carterpan en de distributie doen, dat staat dinsdag op het programma. (y)

Wel de andere wielen eronder gelegd.

Van:

D8ydm2Mh.jpg

Naar:

Z8ydQdrh.jpg

Tijdloos model, leuke aankoop.
Kijk maar uit dat de auto niet te mooi wordt, anders moet er weer een pekelbak voor de pekelbak komen. :D

Goed... Even een update.

Van de zomer had ik de achterbumper van de 155 gehaald om de staat daar te bekijken. De linkerkant viel mee, niets structureels. Dus alles weggehaald en behandeld zodat het niet verder kan gaan roest. De rechterkant zag er iets minder mooi uit.

TTcAyi4.jpg

y6fVH0m.jpg

Niet zo heel erg allemaal. Dit was het, het zijpaneel kon dus mooi blijven zitten. Ik heb hem vorige week bij de Alfachirurg gezet, en het ziet er nu weer als nieuw uit:

2L6u75j.jpg

QufgDrj.jpg

Dan het winterbarrel. Vorige week heb ik, samen met een bevriende monteur, de distributie vernieuwd en er een nieuw carterpan opgezet. Dus ik kon weer lekker rijden. Zaterdagnacht reed ik naar huis toen het vermogen wegviel en het check engine lampje ging branden. Auto op de vluchtstrook geparkeerd en nog een keer geprobeerd te starten, helaas lukte dat niet. Dus maar 112 gebeld die me hebben afgesleept naar de volgende afrit. Daar nog een keer geprobeerd te starten, echter hoorde we een hoop kabaal. Lang verhaal kort: de motor is in elkaar gedraaid. Distributie zit er nog op, en zit op tijd. Dus wat het probleem is weet ik niet. Echter de motor krijg je niet meer rondgedraaid. Einde verhaal dus.

En ik dacht dat ik m'n XM snel had afgeschreven...
Zuur, ik was wel benieuwd naar de ontwikkelingen van de 147! Toffe auto's, ik kijk er soms ook wel naar, het verbruik is - relatief - alleen vrij hoog...
Ga je er nog achter komen wat het probleem was of is de auto al weg?

der Magistrat zei:
En ik dacht dat ik m'n XM snel had afgeschreven...
Zuur, ik was wel benieuwd naar de ontwikkelingen van de 147! Toffe auto's, ik kijk er soms ook wel naar, het verbruik is - relatief - alleen vrij hoog...
Ga je er nog achter komen wat het probleem was of is de auto al weg?

Ik weet niet eens wat het verbruik was eigenlijk. :) Nee, auto is weg. Geen zin om er nog tijd in te steken. Ga wel in de 155 rijden deze winter.

Dat is erg zuur zeg. Ik snap je wel ergens om de auto gelijk weg te doen. Het is slecht afgelopen hoe dan ook. Of het nu een rond stuiterend moertje is geweest ergens of een verborgen gebrek.. het is klaar.

Met de behandeling van de Alfa Chirurg kan je er weer tegen in ieder geval met de 155. Hij levert geen half werk als ik het zo af en toe zie. Jouw 155 was misschien wel een van de kleinste klussen die hij heeft aangepakt.

Engineer2 zei:
Dat is erg zuur zeg. Ik snap je wel ergens om de auto gelijk weg te doen. Het is slecht afgelopen hoe dan ook. Of het nu een rond stuiterend moertje is geweest ergens of een verborgen gebrek.. het is klaar.
Precies. Misschien had ik er nog iets meer voor kunnen krijgen als ik wat onderdelen los had verkocht, maar ik heb er gewoon geen zin in. Nu ben ik er van af en kost het me geen tijd/moeite/energie meer.

Met de behandeling van de Alfa Chirurg kan je er weer tegen in ieder geval met de 155. Hij levert geen half werk als ik het zo af en toe zie. Jouw 155 was misschien wel een van de kleinste klussen die hij heeft aangepakt.

Klopt, ik ben heel tevreden met hoe het er uitziet. Ik ben er 4,5 jaar geleden ook geweest om de wielkasten voor te laten doen. Die zien er nu nog gewoon als nieuw uit.

Oei balen Joel.
Dat is dan weer zonde geld. Blijft altijd een nadeel met zo'n winterbarrel. Ik heb het toen met een V40 geprobeerd die meer olie verbruikte dan benzine. Uiteindelijk ben ik toen weer met de SEC gaan rijden. Had ik veel eerder moeten doen. De kosten die je uitspaart kun je dan weer in extra (preventief) onderhoud stoppen.

De 147 is er zo lang geweest dat ik je niet eens heb kunnen feliciteren met de aankoop o_O Jammer! Wel weer een Alfa-ervaring rijker... Enig idee waarom de motor zo catastrofaal in de soep is gelopen?

Balen!
Wil je nu niet eens aan een W201 of W124? Grotere kans dat je daarmee probleemloos de winter door komt.

Ja.... Die is echt prachtig inderdaad. Maar ook een beetje duur. o_O

@Benzline, waarschijnlijk wel. Ik wilde echter een wat 'jongere' auto met iets meer luxe.

Joël D. zei:
Ik heb eigenlijk niet zo'n trek meer in een Alfa, om heel eerlijk te zijn.

Op zich wel te begrijpen, maar ieder merk heeft z'n mindere exemplaren. Dat de motor in de soep loopt kan je ook gebeuren bij een merk die een betrouwbaardere reputatie heeft.

Ja, leuk ding. Maar eigenlijk ook zonde om dagelijks te gebruiken en door de pekel te jagen.

Terug
Bovenaan