Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
JFR zei:Vorige week weer wat leuks aan de Mini ontdekt, een collega van mij zei dat het bij mijn auto wellicht ook kon: als ik met mijn vinger op de ontgrendelingsknop blijf van de sleutel nadat de deuren van slot zijn gegaan, dan gaan de ramen naar beneden, vorige week geprobeerd, en inderdaad, wel geinig zoiets.![]()
Hybrid zei:Dat is echt niet standaard.
Dat is mij ook al een paar keer gebeurd dat alles open stond. Gelukkig zonder regen. Achterklep heeft ook al een paar keer open gestaan, maar dat kan ook door de sensor gekomen zijn, ik verdenk er een kat van dat die er onderdoor gelopen heeft.Mieluh zei:Hybrid zei:Dat is echt niet standaard.
Dit had mijn golf 4 15 jaar geleden al, dit is tegenwoordig toch wel redelijk standaard volgens mij.
Mijn collega heeft bij zijn passat wel een aantal keren een nat pak gehaald. Sleutel in de broek, gaan zitten en dan wordt het open knopje ingedrukt, gaan buiten op de parkeerplaats de ramen open.
EVV zei:Achterklep heeft ook al een paar keer open gestaan, maar dat kan ook door de sensor gekomen zijn, ik verdenk er een kat van dat die er onderdoor gelopen heeft.
K1D2 zei:Elk jaar of max 15.000 is het uiterste. Dat geldt vooral voor moderne auto's met een turbo waarbij de hele boel eenmaal een stuk heter wordt. En ik neem aan dat je met regelmaat de Mini op zijn staart trapt?
De auto projecteert de locatie van der sensor op de grond zodat je kan zien waar je moet schoppen. Dat doet hij als de sleutel nog best veel weg is, zo'n twee tot drie meter. Dat kan net genoeg zijn als ik door de garage loop waar de auto naast staat.Elco zei:EVV zei:Achterklep heeft ook al een paar keer open gestaan, maar dat kan ook door de sensor gekomen zijn, ik verdenk er een kat van dat die er onderdoor gelopen heeft.
De schopsensor werkt alleen als de sleutel heel dicht bij de auto is, op keyless entry-afstand. Waarschijnlijk dus toch het knopje ingedrukt, tenzij je de sleutel naast de auto bewaart.
Moderator
Niet zo onrustig. Jouw auto is top met lederen bekleding. Stof slijt ook. Mijn halflederen interieur slijt minder hard dan het stoffen interieur dat ik eerst had.JFR zei:Achteraf gezien had ik misschien beter een Mini met stoffen bekleding kunnen kopen, het leer begint al een beetje slijtplekken te vertonen, terwijl ik wel rekening hou met in en uitstappen met de leren bekleding.
JFR zei:Hoewel ik superblij ben met mijn Mini, begint het weleens te kriebelen om een Mini Cooper JCW te kopen, die heeft ook een erg fraai interieur, bij de Mini dealer waar mijn auto vandaan komt, staat er op dit moment er 1 te koop:
https://minivoorraad.debeier.nl/occasion/mini/mini/20-john-cooper-works-chili-232-pk-head-up-harman-kardon-led-panoramadak-navigatie-pdc-active-cruise/de-beier/occ16659746?conpag=p000210
![]()