JFR: Mini Cooper S 60 years Edition 2019.

JFR zei:
Vorige week weer wat leuks aan de Mini ontdekt, een collega van mij zei dat het bij mijn auto wellicht ook kon: als ik met mijn vinger op de ontgrendelingsknop blijf van de sleutel nadat de deuren van slot zijn gegaan, dan gaan de ramen naar beneden, vorige week geprobeerd, en inderdaad, wel geinig zoiets.:)

Bij onze E93 cabrio ging het dak op die manier open. Dan ben je pas het mannetje :p
 
Ook even bij de BMW geprobeerd met de ramen open en die worden dan netjes gesloten. Wist ik ook niet.
 
Vorige week een leuke test in de autoweek tussen een Mini JCW en een Toyota Yaris GR, de Mini won nipt, maar wel hadden ze in de Mini liever een handbak.:)
Die testauto had overigens dezelfde comfortstoelen als die ik in mijn Mini heb, ik meende dat de JCW altijd de sportstoelen had, met stoel en hoofdsteunen in 1.
 
Hybrid zei:
Dat is echt niet standaard.

Dit had mijn golf 4 15 jaar geleden al, dit is tegenwoordig toch wel redelijk standaard volgens mij.

Mijn collega heeft bij zijn passat wel een aantal keren een nat pak gehaald. Sleutel in de broek, gaan zitten en dan wordt het open knopje ingedrukt, gaan buiten op de parkeerplaats de ramen open.
 
Mieluh zei:
Hybrid zei:
Dat is echt niet standaard.

Dit had mijn golf 4 15 jaar geleden al, dit is tegenwoordig toch wel redelijk standaard volgens mij.

Mijn collega heeft bij zijn passat wel een aantal keren een nat pak gehaald. Sleutel in de broek, gaan zitten en dan wordt het open knopje ingedrukt, gaan buiten op de parkeerplaats de ramen open.
Dat is mij ook al een paar keer gebeurd dat alles open stond. Gelukkig zonder regen. Achterklep heeft ook al een paar keer open gestaan, maar dat kan ook door de sensor gekomen zijn, ik verdenk er een kat van dat die er onderdoor gelopen heeft.
 
Vandaag met dit mooie weer even een paar nieuwe foto's gemaakt:







Vanmiddag ook van een voorbijganger te horen gekregen dat ik een mooie auto heb, altijd leuk om te horen.:)
 
Bedankt!(y)
De Mini verveeld nog steeds geen seconde, al ben ik ook nog steeds wel nieuwsgierig hoe een Ford Fiesta ST rijdt, dat schijnt zowat de benchmark te zijn qua hot hatches in het b-segment.
Bij het autobedrijf waar ik mijn auto in onderhoud heb stond 1 buiten, even wezen kijken, maar de auto is al verkocht.
 
EVV zei:
Achterklep heeft ook al een paar keer open gestaan, maar dat kan ook door de sensor gekomen zijn, ik verdenk er een kat van dat die er onderdoor gelopen heeft.

De schopsensor werkt alleen als de sleutel heel dicht bij de auto is, op keyless entry-afstand. Waarschijnlijk dus toch het knopje ingedrukt, tenzij je de sleutel naast de auto bewaart.
 
Inmiddels 10.000 km met de Mini afgelegd, nog steeds dik tevreden.:)
Ik zit alleen te twijfelen aan de onderhoudsbeurt: officieel hoeft dat pas om de 30.000 km of om de 2 jaar, maar de garage waar ik mijn auto in onderhoud zegt dat het beter is om elk jaar een onderhoudsbeurt te laten uitvoeren.
 
Uiteraard is het beter. Elke maand is ook beter :p Maar of het nodig is betwijfel ik. Ik zou het zelf niet doen.
 
Wel bijzonder dat ze om de 2 jaar pas een interval hebben. Heb dat nog niet eerder gezien bij gewone personenauto's. 30.000 km is vrij gebruikelijk maar als je dat niet haalt word vaak wel 1x per jaar geadviseerd door de fabrikant.

Met zo weinig km, jonge frisse auto en zonder klachten zou ik het wel aandurven om gewoon om de 2 jaar te doen zoals de fabrikant voorschrijft.
 
Elk jaar of max 15.000 is het uiterste. Dat geldt vooral voor moderne auto's met een turbo waarbij de hele boel eenmaal een stuk heter wordt. En ik neem aan dat je met regelmaat de Mini op zijn staart trapt?
 
Ik heb die bij mijn auto terug laten zetten naar 1 jaar/15000km. 30.000 vind ik persoonlijk echt te lang.

En dan doe ik de officiële 30k beurt bij een merkspecialist en de 15K "tussenbeurt" bij een maat van mij (wel keurig met registratie in het digitale onderhoudsboekje)
 
K1D2 zei:
Elk jaar of max 15.000 is het uiterste. Dat geldt vooral voor moderne auto's met een turbo waarbij de hele boel eenmaal een stuk heter wordt. En ik neem aan dat je met regelmaat de Mini op zijn staart trapt?

Dat valt wel mee, ik heb de Mini weleens uitgeprobeerd, uiteraard nadat de motor warm was en na afloop minstens een minuut de motor niet afzetten, maar over het algemeen ben ik een rustige rijder, de Mini wordt zeker niet afgeragd.:)
 
Hier dezelfde motor in de 3-serie. Geen meetbaar olieverbruik gelukkig maar heb voor de zomer wel de olie extra laten wisselen. Onzin volgens BMW, maar daarover verschillen de meningen. Heb het door een goede kennis gedaan die bij de BMW dealer werkt en die het buiten werktijd heeft gedaan. Dus wel originele filters en olie gebruikt. Dat wordt overigens ook geadviseerd i.v.m. garantie. Laat je het door een universele garage doen, zorg dan in ieder geval dat er originele BMW-filters worden gemonteerd en geen aftermarket al zijn die wellicht identiek.
Heb de oliewissel hier bewust niet in het digitale systeem laten zetten.
 
Elco zei:
EVV zei:
Achterklep heeft ook al een paar keer open gestaan, maar dat kan ook door de sensor gekomen zijn, ik verdenk er een kat van dat die er onderdoor gelopen heeft.

De schopsensor werkt alleen als de sleutel heel dicht bij de auto is, op keyless entry-afstand. Waarschijnlijk dus toch het knopje ingedrukt, tenzij je de sleutel naast de auto bewaart.
De auto projecteert de locatie van der sensor op de grond zodat je kan zien waar je moet schoppen. Dat doet hij als de sleutel nog best veel weg is, zo'n twee tot drie meter. Dat kan net genoeg zijn als ik door de garage loop waar de auto naast staat.
 
Hoewel ik superblij ben met mijn Mini, begint het weleens te kriebelen om een Mini Cooper JCW te kopen, die heeft ook een erg fraai interieur, bij de Mini dealer waar mijn auto vandaan komt, staat er op dit moment er 1 te koop:

https://minivoorraad.debeier.nl/occasion/mini/mini/20-john-cooper-works-chili-232-pk-head-up-harman-kardon-led-panoramadak-navigatie-pdc-active-cruise/de-beier/occ16659746?conpag=p000210

 
Ik vind het een forse aanschaffingsprijs terwijl je over je huidige auto erg tevreden bent. Het is dus helemaal aan jou, als je nergens anders naar hoeft te kijken, gewoon doen.
 
Als je dan toch perse een JCW wil, ga dan in ieder geval weer voor zo'n gave configuratie zoals de cooper S die je nu hebt :cool: De beoogde JCW is wel erg saai voor Mini begrippen, ze hebben zoveel leuke configuraties als starlight blue, british racing green, emerald grey etc. ;)
 
Dat is waar, er zijn inderdaad gave kleuren voor de Mini te krijgen.:)
Achteraf gezien had ik misschien beter een Mini met stoffen bekleding kunnen kopen, het leer begint al een beetje slijtplekken te vertonen, terwijl ik wel rekening hou met in en uitstappen met de leren bekleding.
 
JFR zei:
Achteraf gezien had ik misschien beter een Mini met stoffen bekleding kunnen kopen, het leer begint al een beetje slijtplekken te vertonen, terwijl ik wel rekening hou met in en uitstappen met de leren bekleding.
Niet zo onrustig. Jouw auto is top met lederen bekleding. Stof slijt ook. Mijn halflederen interieur slijt minder hard dan het stoffen interieur dat ik eerst had.
 
Je ontkomt daar niet aan, slijtage, maar echt leer kan dat hebben. Zijn het lichte sporen? Kun je dat laten zien? Ik ken jou niet, maar ben je een grote zware man van 140 kg, dan schuurt dat natuurlijk meer dan wanneer je 80 kg weegt.
 
Het gaat om zulke plekjes:



Ik weeg iets van tussen de 75 en 80 kilo, dat valt mee dus.:D
 
Zo bij de eerste oogopslag (ik ben geen deskundige) ziet het er niet uit als slijtage, maar als beschadiging, dat is toch iets anders, met een 'scherp' iets er langs gegaan vermoed ik. Maar het is wel jammer. Maar of dat aanleiding kan zijn voor de aanschaf van een andere (en veel duurdere) auto is helemaal aan jou!
 
Zo te zien heb jij het fijne nappa leer in je Mini. Dat is net wat gevoeliger dan het goedkopere Dakota leer dat bijv. in mijn BMW zit. Maar ook daar heb ik op de wang al een heel klein slijtplekje van het instappen. Gewoon behandelen met een setje van Colourlock en het is weer als nieuw.
Ook met de JCW-kuipen met dikke wangen ga je hoe dan ook slijtage krijgen.
 
JFR zei:
Hoewel ik superblij ben met mijn Mini, begint het weleens te kriebelen om een Mini Cooper JCW te kopen, die heeft ook een erg fraai interieur, bij de Mini dealer waar mijn auto vandaan komt, staat er op dit moment er 1 te koop:

https://minivoorraad.debeier.nl/occasion/mini/mini/20-john-cooper-works-chili-232-pk-head-up-harman-kardon-led-panoramadak-navigatie-pdc-active-cruise/de-beier/occ16659746?conpag=p000210


Wat een geld joh. Dan zou ik er liever een MINI naast kopen o_O
 
Die moet inderdaad nog wel wat kosten, misschien beter een paar jaar wachten, en dan eventueel een JCW kopen.Er is ook nog een GP3, die nog duurder is en zonder achterbank, met 306 pk, maar die enorme achterspoiler die er op zit is mij wat te extreem.
BMW 1 serie of Ford Fiesta ST zou in de toekomst ook nog kunnen, die auto's schijnen ook heerlijk te rijden.
Wat het leer betreft: volgens mij gebruikt Mini ook meerdere soorten, bij die Mini dealer heb ik ook even in een andere Mini met een ander soort leer gezeten, ik heb het idee dat het Nappa leer in mijn Mini zachter is.
 
Die spoiler lijkt mij inderdaad wat teveel van het goede. Geen achterbank is ook wat jammer. Toch altijd makkelijk.
 
Hele gave mini!
Die instap schade is heel simpel zelf bij te verven, doe ik al jaren bij al mijn auto's.
Setje van colourlock bestellen inderdaad zoals Kristian zegt.
 
Bedankt! Volgende maand een kleine beurt, en dan laat ik gelijk het leer poetsen.
 
Het leer poetsen ga je dit niet oplossen, de eerder genoemde colourlock setjes die werken prima! Wel een secuur werkje.
 
Ik ben zelf niet erg handig of precies, dan laat ik het en poetsen en bij verven.:)
 
Ik heb besloten wat de onderhoudsbeurt betreft toch af te gaan wat er op de boardcomputer verschijnt, in mijn geval December 2022 of het aantal km's wat daar in staat.Zo kan ik ook nog rustig kijken waar ik de onderhoudsbeurt laat doen, of bij de garage waar ik al bijna 20 jaar kom voor onderhoud en inruil, en die een paar jaar terug door de hoofdmonteur van dat bedrijf is overgenomen, 3 km vanaf mijn woonplaats, of dat ik toch naar de enige Mini dealer hier in Friesland ga in Heerenveen, 30 km vanwaar ik woon, en waar mijn auto ook vandaan komt.
 
Vandaag de Mini een jaar in bezit.:D:)
Auto bevalt nog steeds super, inmiddels ruim 12.000 km met de Mini gereden.
 
Leuke auto in Drachten te koop zien staan:

https://www.gaspedaal.nl/api/proxy/redirect/vehicle/133669686?s=8-8-4-4-1-2&portals_amount=3&portals_dealersite=1&_ga=2.20511224.1933527537.1640880906-606901520.1595610366



Net zo'n leuke auto als de Mini, maar een stuk exclusiever,en weer lekker zelf schakelen.:) Of ik het doe weet ik niet, maar het is wel verleidelijk om een afspraak te maken en er even bij te kijken.
Nu kan het nog, een leuke benzineauto kopen en rijden.:)
 
De bumperstrips staan nog in de grondlak zo te zien. En ja, je rijdt rond met een brede glimlach, maar vooral omdat je een auto rijdt waarvan helemaal niets klopt. Je bent al snel genezen.
 
Brrr, wat een kleurencombo! Zeker exclusief maar het blijft een Fiat 500. Voor dat geld had ik een jong gebruikte Civic Type-R gehaald. Betere handbak is er niet! Spoiler kan er altijd af als je het too much vindt. Of als je wat subtieler wilt, een Hyundai I30N.
 
Ik zie er niks in, auto zal het ook echt niet halen bij wat je nu al hebt, echt een achteruitgang lijkt me. Dan ben ik nog niet eens begonnen over de vreselijke kleuren op dit specifieke exemplaar.
 
Terug
Bovenaan